matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

patukka

New Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2012
Eli -92 pajero jossa huomasin nelikossa ylimääräistä ääntä. noin 80km vauhdissa alkaa kuulua mielestäni kuskinpuolelta edestä ylimääräistä "jurinaa" kun löysää kaasun niin häviää,antaa lisää kaasua niin kuuluu taas. matalemmissa vauhdeissa ei ongelmaa ja samoin vaimenee kun kelaa 100km mittariin. huomasin myös että kun tulee rasitusta enemmän 80 vauhdissa niin tuntuu ääni häviävän. takaveto päällä ei kuulu ylimääräisiä. olisiko jollain ollut samoja oireita??
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Etukardaanin ristikot kun uusit niin loppuu. Jos ei lopu niin tasapainotus samaselle kardaanille.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Meinaatko että olisi noin yksinkertanen homma? onkohan ristikoissa rasvanipat ja onko enää mitään hyötyä rasvauksesta? varmaan aika helposti käsillä jos vaihdan ristikot?
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

2G pajerosta vissii kyse?
Kannattaa katsoa onko etuperässä öljyä...
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Vpihan rasvausta kokeilla, mutta 99,9% todennäköisyydellä liian myöhästä kun ääntää jo. Kartaani on helpostikkin käsillä, mutta jakolaatikosta karkaa öljyt kun irroitat kartaanin, eli varaa myös öljyt sinne. Ei mahda olla ku pari litraa, mutta ohjekirjasta löytyy tarkka määrä
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

MVa~1 sanoi
Vpihan rasvausta kokeilla, mutta 99,9% todennäköisyydellä liian myöhästä kun ääntää jo. Kartaani on helpostikkin käsillä, mutta jakolaatikosta karkaa öljyt kun irroitat kartaanin, eli varaa myös öljyt sinne. Ei mahda olla ku pari litraa, mutta ohjekirjasta löytyy tarkka määrä
Ei karkaa jos tunkkaa keulan reilusti ylös, mutta turvallisempi tietenki vaihtaa samalla ne jakiksen öljyt.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Niin ihan pystyyn pitää nostaa ettei tule öljyt pihalle..
Ja kannattaa silti kattoo ne etuperän öljyt..
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Jahvetti sanoi
Niin ihan pystyyn pitää nostaa ettei tule öljyt pihalle..
Ja kannattaa silti kattoo ne etuperän öljyt..
Joo no ei ihan pystyyn, mutta ylös kumminki. Ja vaihtasin öljyt samalla jos omasta romusta ois kyse. Mut mitäs tällä etuperän öljyjen kans on tekemistä???
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

rauta vaatii öliyä että on hiliaa.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

No nyt on ristikot tilattu ja vaihdan etu murikkaan öljyt kun ei tietoa milloin vaihdettu. Katotaan jos jurinat häviäisi..
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Kuinkas hyvin te oman 2g pajeronne tunnette?? ;D

Se etuperä pyörii kokoajan mukana kun auto liikkuu jos ette ole vaihtaneet vapauttavia napalukkoja...
Sen takia se öljy vanhenee sielä etu perässä ihan samallalailla kun moottorissa.... ;)
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Siis jos etuperä pyörii kokoajan niin silloin täytyy olla satavarma että syy jurinaan on ristikoissa koska kuuluu VAIN nelikkopäällä.. vai kuinka??
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Tod.näk juu mutta kannattaa ne öljyt silti kattoo...
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Jahvetti sanoi
Kuinkas hyvin te oman 2g pajeronne tunnette?? ;D

Se etuperä pyörii kokoajan mukana kun auto liikkuu jos ette ole vaihtaneet vapauttavia napalukkoja...
Sen takia se öljy vanhenee sielä etu perässä ihan samallalailla kun moottorissa.... ;)
En ihan hiffaa tätä??? Siis jos takaveto päällä ja napalukot auki niin ei mulla ainkaan etuperässä liiku yhtään mitään. Minun pirssissä siis ei ole superselect vaihteistoa eikä automaattisia napalukkoja. Kaksvedolla ei pyöri etukardaani ja napalukot avattuna etupyorät on laakereiden varassa (vetarit ei pyöri mukana). MIKÄ SITÄ ETUPERÄÄ PYÖRITTÄÄ??? UFO VARMAAN :)???
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Janne sanoi
En ihan hiffaa tätä??? Siis jos takaveto päällä ja napalukot auki niin ei mulla ainkaan etuperässä liiku yhtään mitään. Minun pirssissä siis ei ole superselect vaihteistoa eikä automaattisia napalukkoja. Kaksvedolla ei pyöri etukardaani ja napalukot avattuna etupyorät on laakereiden varassa (vetarit ei pyöri mukana). MIKÄ SITÄ ETUPERÄÄ PYÖRITTÄÄ??? UFO VARMAAN :)???

Jahvetti tarkoittanee ett 2G pajerois ei oo napalukkoja, vaan niis on kiinteät navat ja katkastava vetoakseli jolla otetaan tasauspyörästö etuakselilta pois pelistä kun nelikkoa ei käytetä. Tästä syystä toinen vetari pyörittää etuperää kokoajan..
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Ahaa. 2GEN Pajeroitahan loytyy myös perinteisempänä napalukkoversionakin.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

tilasin nuo ristikot alkuperäisenä kun varaosa liikkeestä sanoivat että vanhempaan löytyy mutta tarvikkeena ei muka saa enää -92-->.
Pitääkö paikkaansa?? aika suolanen hinta noilla alkuperäsillä..
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

siis ei se koko etuperä siellä pyöri vaan nimenomaan ne tasauspyörästön pikku rattaat. Ei esim. vetopyörien ja kartaanin5as7oioi pitäis liikkua mihinkään. Ja tämä siis vain SuperSelect laatikollisessa. Tavallisella jakiksella ja napalukoilla varustetuissahan ei sitten tosiaan pyöri etuperässä yhtään mitään takavedolla napalukot auki.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Janne sanoi
En ihan hiffaa tätä??? Siis jos takaveto päällä ja napalukot auki niin ei mulla ainkaan etuperässä liiku yhtään mitään. Minun pirssissä siis ei ole superselect vaihteistoa eikä automaattisia napalukkoja. Kaksvedolla ei pyöri etukardaani ja napalukot avattuna etupyorät on laakereiden varassa (vetarit ei pyöri mukana). MIKÄ SITÄ ETUPERÄÄ PYÖRITTÄÄ??? UFO VARMAAN :)???
Juu niin se on se beduiini malli.. ;)
Juu siinä ei pyöri mitään mukana jos napalukot on auki..

Mutta onko tosiaan niin karvalakki mallisia 2g pajeroitakin? Sen tiedän että ns. Kovalla jakolaatikolla on mutta että manuaali napalukoillaki :p :nykii
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

patukka sanoi
tilasin nuo ristikot alkuperäisenä kun varaosa liikkeestä sanoivat että vanhempaan löytyy mutta tarvikkeena ei muka saa enää -92-->.
Pitääkö paikkaansa?? aika suolanen hinta noilla alkuperäsillä..
Minä ostin ainakin tamgearssilta etu ja takakardaanin ristikot omaan -93 pajerooni. Olisko ollu 60e kaikki neljä. Sua on varaosa myyjä viilannu linssiin ;D
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Jahvetti sanoi
Juu niin se on se beduiini malli.. ;)
Juu siinä ei pyöri mitään mukana jos napalukot on auki..

Mutta onko tosiaan niin karvalakki mallisia 2g pajeroitakin? Sen tiedän että ns. Kovalla jakolaatikolla on mutta että manuaali napalukoillaki :p :nykii
Ei minunkaan tietääkseni manuaalinapiksilla ole mutta automaattinapiksilla on ilman tuota vetarinkatkasu alipainehässäkkää. Ite oon vaihtanu manuaaliset niiden automaattinapiksien tilalle. Oma auto on -97 vuosimallin pätkä, mutta näkyyhän noita pitkissäki olevan.

Tähän omaan autooniki olen vaihtanu ihan tarvikeliikkeen myymiä ristikoita kardaaneihin ja vaihdoimpa vanhakoppasen vm -90 gen 1 pajeron liukuosan (yoke) etukardaaniin ja sama ristikko kävi.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Totta,tamgearssilta löytyi ja taitaa saada pariin autoon ristikot samaan hintaan mitä alkuperäisiä yhden.. ;D Heillä on kuulemma omaa maahantuontia niin löytyy. kiitos tiedosta.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Onkohan L200 vm1998 samat osat ja viat kuin pajerossakin, kuitenkin nyt parin päivän aikana alkanut neliveto pitämään kovaa "rallatusta" ja ääneen ei juurikaan vaikuta ratin kääntely tai vauhti.
Ääni kuuluu vain kiihdyttäessä ja veto päällä muttei ollenkaan tasakaasulla tai moottorijarrutuksessa, myöskään takavedolla ei kuulu mitään ylimääräistä. hitaalla ja nopealla nelivedolla kuuluu samanlainen ääni.
Mistä lähtisi vikaa tutkimaan? vetoakseleiden kumit vaihdettiin juuri katsastusta varten ja taka kardaanin kannatin, muuta vikaa ei löydetty, mutta olisiko vetoakseli menossa.
Onkohan L200.sen jakolaatikossa ketju mikä voi alkaa pitämään ääntä, ja voiko sille tehdä muuta kuin repiä koko laatikko alas ja purkaa ???

Kokeilin myös ajaa takaveto päällä mutta silleen että ennen lähtöä käytin nelivedon päällä että jäi wheel lock valo palamaan, ja ääntä ei kuulunut silloinkaan.
neliveto kyllä toimii jos ei äänistä välitä
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Kyllähän se jakolaatikon ketju alkaa pitää ääntä jos etuveto on kytketty - kuluu ja venyy ajan kanssa. Katso nyt ensin onko jakolaatikko "kuiva" ;D. En osaa sanoa onko joissakin 200:sissa mallia jossa jakolaatikko on "aina päällä". Näissä vanhemmissa sen saa kyllä vapaaksi jos kytkee etuvedon pois. Tuntuu vähän siltä että noissa pakuissa on kaikissa erilainen vetotapajärjestely ;D... Joissakin malleissa kaiketi saa jakolaatikon erikseen irti remonttia varten (Pajeroissa?). Minulla tuo napero kestää ilmeisesti romutustodistukseen asti milloin se sitten tulleekin ajankohtaiseksi ;). On jo hintansa haukkunut.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Jälleen ensimäisenä etukardaanin ristikot tarkastaa, sitten tuo jakolaatikon öljy ja sen jälkeen siirtyä vasta noihin kalliisiin osiin. Aika paljon pitää ajaa tai tosi huonoilla öljyillä että ketju venyy niin paljon, että alkaa pitämään ääntä. Toki en tiedä autosi kilometrejä enkä huoltohistoriaa.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Kyllä viankuvaus viittaa aika vahvasti tässä tapauksessa siihen jakiksen ketjuun. Onnistuu se ketju vaihtaa paikallaanki jos saa alle hyvin työskentelytilaa. Halkasee sen jakiksen paikoillaan. Ei mikään valtava työ jos jostain löydät oikean ketjun siihen. Uutena maksaa maltaita, mutta romikselta hyvällä tuurilla löytää ehjäketjusen jakiksen sopuhintaan. Ei tuo niin yleinen vaiva kuitenkaan ole ettei käytetystä jakiksesta uskaltais ketjua ottaa.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

MVa~1 sanoi
Jälleen ensimäisenä etukardaanin ristikot tarkastaa, sitten tuo jakolaatikon öljy ja sen jälkeen siirtyä vasta noihin kalliisiin osiin. Aika paljon pitää ajaa tai tosi huonoilla öljyillä että ketju venyy niin paljon, että alkaa pitämään ääntä. Toki en tiedä autosi kilometrejä enkä huoltohistoriaa.
210tkm ja hyvin huollettu, lähinnä takavedolla ajettu maantietä
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Näissä eturistikoissa on kai useammin ongelmaa. Tuossa omassa "pätkä 4G54" masinassa oli noin 230 tuhatta alotettaessa ja alkutarkistuksessa selvisi, että eturistikon "rasvakanava" oli painettu jollain konstilla täyteen "soratieainesta" - ehkä "kunnollinen huoltomies"? Vedin sopivalla poranterällä tiukasti pakatun tuotteen ulos ja rasva alkoi kulkemaan läpi - nyt on yli 250000 mittarissa. "Kuivavoitelu" ei toimi ja napalukotkin huolsin tuolloin. Metsätöissä on kesällä ajeltu ja talvella kun on liikaa lunta eteveto päällä.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Nyt on pajerossa uudet ristikot ja öljyt perässä. Jurina jatkuu edelleen 80-100km tasaisessa matka-ajossa.Mistä helvetistä tuo voi johtua? Kaikki vaikuttaa olevan ok mutta jurisee vieläkin.Häviää kun löysää kaasua tai ajaa ylämäkeen. Tuli tietoon toinen 99-vuoden pajero jossa sama ongelma ollut jo 2vuotta. "Vikaa" ei ole kuulemma löytynyt edes huolloissa mutta sekin jurisee matkavauhdissa nelikko päällä. siitä olivat epäillyt että on jossain kannattimien välissä jotain ylimääräistä ja ääni tulee nelikkopäällä vaan etu kardaanin kautta kapinettiin.. joten antaa jurista kerta ei ole tuossakaan mitään särkenyt.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

miksei eturenkaan laakeri vois ääntä tollein ?
kokeilitko perämurikasta,että onko laipassa välystä ? pinionin laakeri,pinionin välys,hammaskosketus,ja poskilaakerit,ne jää huollossakin melkein tutkimatta.
ajaa johonki kiveen,ja pinionin holkki antaa periks,niinku kuuluukin,ja siitä alkaa epätasainen kuluminen,laippakin voi vääntyä.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Laipassa ei ole välystä. ja eturenkaan laakerin luulisi ääntävän ilman että on nelikko päällä..
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Voi olla niinkin naurettava vika että joku jakolaatikon tms suojapelti resonoi tietyillä kierroksilla ja muuten ei kuulu. Näi oli itsellä ja sain paikallistettua vian vahingossa. Ei muutakun tutkimaan tälläisia mahdollisuuksia.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

täytyy myöntää etten ole laakereiden kulumisen asiantuntija,mutta se on tullu huomattua että laakerin ulkokehä kuluu siitäkohden enemmän,missä on painetta eniten.ainakin alkuvaiheessa,vain vioittunut kohta ääntää, :-X mutta loppuosa laakerin kehästä,olis vielä kohtalaisessa kunnossa.
mielessä oli että sopiva kuluma laakerikooliin,ärsyttää äänellä,vasta etuviistoon kuormittaessa ?
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

koittakaa onko klappia vaihteiston pääs mistä kartaani lähtee perään.sitää mulla johtu erellisen pajeron jurinat mutta ne loppu kun pani auton kiertoon.heilu jotenki tolokuttomasti se pooriakseli looras.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

kai se jostain resonoi tuon äänen.tietysti kohta 550tuhatta ajeltu kori niin ääniä syntyy.. :driver Laatikko on tiputettu jo kertaalleen kokonaan irti ja sielläkin kaikki kunnossa.. Kovaa ajoa! :peukku
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Mulla kanssa ääntää tuo GEN II Pajero nelikko päällä matkavauhdissa ja vähän hitaamminkin ajettaessa. Kilsoja mittarissa n.330 000 km ja bensa automaatti. Ääni muuttuu kovemmaksi kun laatikko pudottaa pienemmän vaihteen päälle. On muten SuperSelect.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

kollaa sanoi
koittakaa onko klappia vaihteiston pääs mistä kartaani lähtee perään.sitää mulla johtu erellisen pajeron jurinat mutta ne loppu kun pani auton kiertoon.heilu jotenki tolokuttomasti se pooriakseli looras.
toi on yks todennäkönen,kun se kardaanin pooriosan heiluvuus on kokonaan jakiksen akselin laakeroinnista kiinni,yokelle ei ole omaa holkkia.
liikkuvasta autosta,ylimääräsen äänen kuuntelu on hemmetin hankalaa.kuuluskohan sitä senverran tyhjiltään,että pukeilla tai nostimella vois rullata renkaat ilmassa,ja kuulostella siinä ?
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

paremmilla pajoolla lyörään joku juttu jotenni napaan kiinni ja ajetaan pieni lenkki,sillä tutkitaan onko pyöränlaakeris vika ja va varmaa muukki jutut seleviä mistä ääni tuloo. mun tapaukses klappi oli nii selevä että se aiheutti sen pakostaki.eli kartaani pois ja kokeella heiluuko pooriakseli v-looras tolokuttomasti.looran sielun elämää ei tutkittu.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Omassa tapauksessa tuo on kunnossa. on jo vaihto loota uudemmasta ja just käytetty irti kokonaan taas.

Mutta kollaa: sulla sitten varmaan jyristeli takaveto päälläkin??
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Aikanaan tuollasta omituista jyrinää kuuntelin omasta L200 -98, oli vielä silloin takuunalanen auto joten eiku huoltoon. Vika oli laatikon tukikumi joka on n. kuskin persuuksien alla. Vaihdettiin uuteen takuuna ja jurinat loppu. Homma menikin hienosti seuraavan parivuotta ja jälleen jurina alkoi. Kyseisen kumin vaihdolla homma loppui jälleen. Nyt auto on jo muiden murhe

Se kumi on aika outo viritys.. keskiosa on kiinni ulkokehällä neljällä kumiriipukkeella, kun ne menee poikki, pääsee keskiosa kiinni ulkokehään suoraan ja siitä välittyy jurina..
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

niihä se oliki et takaverolla juu.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

mitsu2000 sanoi
Aikanaan tuollasta omituista jyrinää kuuntelin omasta L200 -98, oli vielä silloin takuunalanen auto joten eiku huoltoon. Vika oli laatikon tukikumi joka on n. kuskin persuuksien alla. Vaihdettiin uuteen takuuna ja jurinat loppu. Homma menikin hienosti seuraavan parivuotta ja jälleen jurina alkoi. Kyseisen kumin vaihdolla homma loppui jälleen. Nyt auto on jo muiden murhe

Se kumi on aika outo viritys.. keskiosa on kiinni ulkokehällä neljällä kumiriipukkeella, kun ne menee poikki, pääsee keskiosa kiinni ulkokehään suoraan ja siitä välittyy jurina..

Jyristikö kokoajan vai ainoastaan nelikko päällä?
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Joo nuo tukikumit jakiksen kuskinpuolen sivulla ja alla ja moottorin kannakekumit on yllättävän tärkeitä... pieniki välys laakereissa tai kardaaneissa alkaa kuulostaa isommalta, jos vaihteisto tai moottori pääsee elään vedätyksessä. Unohtuki aikasemmin mainita että noita joskus vaihdellu ja hyvin tuloksin, mutta edelleen väitän että jos ihan reilu raklatus kuuluu uusillaki ristikoilla vedätettäessä nelivedolla tai ylämäkeen niin kyllä se jakiksen ketju on siihen syyllinen.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Neliveto päällä teki tuota, kun ei ollu veto päällä ei jyrissykkään.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

mitsu2000 sanoi
Aikanaan tuollasta omituista jyrinää kuuntelin omasta L200 -98, oli vielä silloin takuunalanen auto joten eiku huoltoon. Vika oli laatikon tukikumi joka on n. kuskin persuuksien alla. Vaihdettiin uuteen takuuna ja jurinat loppu. Homma menikin hienosti seuraavan parivuotta ja jälleen jurina alkoi. Kyseisen kumin vaihdolla homma loppui jälleen. Nyt auto on jo muiden murhe

Se kumi on aika outo viritys.. keskiosa on kiinni ulkokehällä neljällä kumiriipukkeella, kun ne menee poikki, pääsee keskiosa kiinni ulkokehään suoraan ja siitä välittyy jurina..

Tuo sama vika vois olla..kaikki muu melkein käyty läpi..ei tosin tullu huomattua mitään ihmeellistä kun laatikko käytettiin irti. pitää vaihdella joskus. tuskin tuo mitään hajottaa jos antaa juristaa vielä..??
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Täytyypä itsekin tutkia hieman tuota.
Viikonloppuna tuli 800km pajron mittariin ja noin puolet siitä nelikolla ajelin.

Matkavauhdissa 80-100km/h pitää jurinaa, joka ei nyt ihan hirvittävän kova ole mutta häiritsee se pidemmän päälle.
Tasaisesti ajettaessa kuuluu, päästät kaasun niin loppuu. Ylämäkeen vedätettäessä ei kuuluu ja takavetona ei kuulu mitään ylimääräistä.
Täytyisi melkein kyydissä istua ja kuunnella, kun tuossa kuskin penkillä istuessa tuntuu, että se kuuluisi suoraan alapuolelta.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Machist sanoi
Täytyypä itsekin tutkia hieman tuota.
Viikonloppuna tuli 800km pajron mittariin ja noin puolet siitä nelikolla ajelin.

Matkavauhdissa 80-100km/h pitää jurinaa, joka ei nyt ihan hirvittävän kova ole mutta häiritsee se pidemmän päälle.
Tasaisesti ajettaessa kuuluu, päästät kaasun niin loppuu. Ylämäkeen vedätettäessä ei kuuluu ja takavetona ei kuulu mitään ylimääräistä.
Täytyisi melkein kyydissä istua ja kuunnella, kun tuossa kuskin penkillä istuessa tuntuu, että se kuuluisi suoraan alapuolelta.
Kuulostaa juuri samalta vaivalta. jos löydät vikaa niin kirjottele. ite en jaksa nyt syventyä enää. :seina Itellä käyty melkein kaikki läpi ja kuulostaisi enää ainoalta järkevältä vaihtoahdolta nuo kannatin kumekset..
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Kerran vastaavan tärinän aiheuttaja oli kivi jakiksen panssarin päällä. Johti jakolaatikon tärinät kivenkautta runkoon. Kannattaa putsailla se panssariki tai ottaa pois ja käydä kokeileen.
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Tuli ajetttua pajero metsään kiinni ja siinä kaivellessa ja peruutellessa huomasin että loppu eturenkailta veto pakittaessa.Eteen päin nelikko toimi.sitten kytkin uudestaan hitaan nelikon.sitten toimi taas normaalisti ja pääsi metsästä pois. Aivan kun kuskinpuolen eturengas olisi vähän heilahdellut kun pakitin mutta se ei vetänyt. Onko mahdollisesti jotain vikaa mikä voisi osittain aiheuttaa tuota jurinaa matkavauhdissa? :seina
 
Vs: matkavaudissa nelikko ääntää edestä (pajero)

Avoin etuperä ainakin aiheuttaa että molemmat etuset ei vedä ja tämä siis normaalia.
 
Takaisin
Ylös Bottom