Mikä mieltänne painaa ?

Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Pistääkö tämä osiksi vaiko hitsata pohjaan 2 paikkaa ja leimata.
Käy ja pelaa hienosti kun tässä oon yli 100km tuolla ajellut. Mittarissa alta 150tkm vieläpä.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Harri K sanoi
Pistääkö tämä osiksi vaiko hitsata pohjaan 2 paikkaa ja leimata.
Käy ja pelaa hienosti kun tässä oon yli 100km tuolla ajellut. Mittarissa alta 150tkm vieläpä.

Pistä kuntoon ja leimalle!
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Harri K sanoi
Pistääkö tämä osiksi vaiko hitsata pohjaan 2 paikkaa ja leimata.
Käy ja pelaa hienosti kun tässä oon yli 100km tuolla ajellut. Mittarissa alta 150tkm vieläpä.
Osiksi,eihän tuossa ole edes muovipuskimia..
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

HarriK: pitäis olla pohjasta parempia kuvia että vois sanoa.... kandee vähä miettii mimmosta tiliä meinaa tehdä, osien myyntikään ei ole järin tehokasta noihin enää, tietysti vähän ajetusta löytyy hyvät osat.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Harri K sanoi
Pistääkö tämä osiksi vaiko hitsata pohjaan 2 paikkaa ja leimata.
Käy ja pelaa hienosti kun tässä oon yli 100km tuolla ajellut. Mittarissa alta 150tkm vieläpä.

Jos ei kerta muuta vikaa ole niin leimalle! Ei tuosta osina saa juuri mitään kuitenkaan.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

DaJackal sanoi
Jos ei kerta muuta vikaa ole niin leimalle! Ei tuosta osina saa juuri mitään kuitenkaan.
juu no osina en meinannukkaa mitään 200e vaihelaatikko ;)
100e ois kallein osa, eli kone. Loota 80e, vetarit 25e kpl. Lähes uusi pakoputki 50e. yms
Nyt jos joku tulee hakeen ni saa koko auton 350e!
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Harri K sanoi
juu no osina en meinannukkaa mitään 200e vaihelaatikko ;)
100e ois kallein osa, eli kone. Loota 80e, vetarit 25e kpl. Lähes uusi pakoputki 50e. yms
Nyt jos joku tulee hakeen ni saa koko auton 350e!
Menee vähän ohi aiheen mutta missäpäin auto sijaitsee? Onko muuta laittoa leimalle kuin hitsaushommia?
Olis kakkosautolle tarvetta.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

~35m2 kesken eräistä yläpohjaa tippui
Näin uuden vuoden kunniaksi... Tuli sitten perk@@@ kalliit välipohja villat... Ja ihan naulat tullu levyjen läpi :seinä


Tapatalk@iPhone
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
~35m2 kesken eräistä yläpohjaa tippui
Näin uuden vuoden kunniaksi... Tuli sitten perk@@@ kalliit välipohja villat... Ja ihan naulat tullu levyjen läpi :seinä


Tapatalk@iPhone
Väärät naulat? Kosteutta jo villoissa ja paino kasvoi?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Harri K sanoi
Väärät naulat? Kosteutta jo villoissa ja paino kasvoi?

liian vähän nauloja, kun oli "väliaikaisesti" kiinni, juuri otin vaneeri levyt esille että teen ne suikaleet mitkä laitan
150mm ruuveilla kiinni ja niihin tulis sitten pinta paneeeli...

että olis nyt päivän kestäny pitempään :seina
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Urran sanoi
Mut en mä silti ymmärrä mikä kiire sinne katolle on. Tietääkös joku ennakkotapausta et olis tullu läpi? Meinasin vaan et mun tönö on seissu 60 vuotta samassa paikassa 2x4" kattoniskoilla ja varmasti ei oo kertaakaan lumia tiputeltu. Toki tuleehan ne alas itekseenkin jos tarpeeks tulee.

Ainakin yksi syy mennä katolle on se kun lumet tuo tikkaatkin mukana kun alkaa valumaan ;D
Johan ne olikin ollut siellä 20 vuotta kiltisti. Sopivasti oli älläkin ollut siinä kohdilla niin kopautti lisävaloa vinoon :peukku Olis ollut kiva ylläri pylläri jos olis tikkaat rojahtanut tuulilasista sisään.

Tää tapahtu kotitalolla ja on sieltä ainakin käyty välillä tiputtamassa lumia....
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Joo no talon ostaessa oli toisen piipun (saunan) tikkaat tullut alas mutta edelleen, yleisin syy miks jengi ottaa lumia pois on paino ja pelko että tulee läpi -> mä en tiedä yhtään esimerkki tapausta, edes vanhassa talossa, että olis tullu läpi/aiheuttanu haittaa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Urran sanoi
Joo no talon ostaessa oli toisen piipun (saunan) tikkaat tullut alas mutta edelleen, yleisin syy miks jengi ottaa lumia pois on paino ja pelko että tulee läpi -> mä en tiedä yhtään esimerkki tapausta, edes vanhassa talossa, että olis tullu läpi/aiheuttanu haittaa.

Jos on pelkkä harjakatto ja varsinkin vähänkään jyrkempi niin eipä ne tulekaan. Mutta sitten jos on talon seinustalla joku matalampi autotalli, varasto tms. minkä katossa on pieni kallistus vain yhteen suuntaan niin sitten onkin jo tarvetta. Nimimerkillä vanhempien autotallin katolla lähes joka talvi toista metriä paksu kinos lunta kun tuiskuttaa suoraan korkeamman talon seinän viereen.

Lisäksi kyllä ne lumet aiheuttavat aika suuren turvallisuusriskinkin, tulevat sieltä katolta alas melko haipakkaa näillä keleillä.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Olen Urranin kanssa samaa mieltä. Oman talon katolta kävin ottaa kaikkien 2 läpivientien ympäriltä lumet pois ja samalla katto tikkaan vierestä ettei lumi revi niitä pois kun ne kuiten kin tulee alas tosta peltikatosta. On ne nykyään katot mitoitettu et kestää mullakin on vaan pelti katto mut rakennus vaiheessa mitoitettin toi katto tiilikaton kuorman mukaan et kyllä se kestää melkoisen lumikuorman :D.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tuntuu, että pienetkin jutut menee vi*uiks jos mahdollista tuon auton kanssa. En tiennyt, että h4 saa pudotettua etuvalon sisään sitä vaihdettaessa.. :seina
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Perheen kanssa kauppaan menossa ja kaupan pihalla katkeaa kytkinvaijeri.. Ilman kytkintä sitten kotio. Ei se sinänsä harmita vaan se, että missään ei ollut saatavana sitä 25 euron vaijeria. Joutuu odottamaan huomiseen iltapäivään...
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

aukka sanoi
Mieltäni painaa ja paljon painaakin se että maanantaina niinisaloon inttiin! :seina
Aamujaaa! Ei vaiskaa, hauskaa siitä tulee! :D terveisin morttien tuloon henkisesti valmistautuva alikersantti kainuun prikaatista ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ShaQ sanoi
Aamujaaa! Ei vaiskaa, hauskaa siitä tulee! :D terveisin morttien tuloon henkisesti valmistautuva alikersantti kainuun prikaatista ;D
Kyllä tänä päivänä ottaa päähän, kun ei 20 vuotta sitten ymmärtänyt mihin oli mahdollisuudet intin aikana :seina
Helpolla kyllä sillon pääsin, niinkuin halusinkin.
Tänään jos menisin, niin monta asiaa tekisin siellä toisin.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Gary Grand sanoi
Kyllä tänä päivänä ottaa päähän, kun ei 20 vuotta sitten ymmärtänyt mihin oli mahdollisuudet intin aikana :seina
Helpolla kyllä sillon pääsin, niinkuin halusinkin.
Tänään jos menisin, niin monta asiaa tekisin siellä toisin.

No mulla on suurena tavoitteena se että pääsisin tosiaan puolella vuodella, koska kesällä alkais vakituine työ :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Yleistä avautumista lähinnä läppäreiden suunnittelusta nykyään..
Tuttu kyseli tuossa apuja, kun läppäri kuumuu ja tuuletin pitää meteliä.

Ja tottakai se on tollane perus kuluttajamallin läppäri, josta ei ole suunniteltukaan ilmeisesti tuuletinta putsattavaksi tai vaihdettavaksi.
Ko. laitteen servicemanuaalia vilkaisin, niin joutuu purkamaan koko koneen ja irrottelemaan emolevyt ja kaikki, jos haluu tuulettimeen päästä käsiksi.
(Viepä huoltoliikkeeseen ja siellä hobitit tekee moisen tuntityönä, niin helposti uuden läppärin hinta kasassa...)

Eipä olis paljoa vaatinu suunnittelijoilta laittaa luukku koneen pohjaan siihen tuulettimen kohdalle, niinkuin on muistikampojen ja kovalevynkin paikalla.
Päivän-parin homma tollasenkin masiinan purku ja uudelleenkasaus, kun järkevämmin toteutettuna siihen menis ehkä 15min max.

Omassa lenovon läpättimessä sentään on luukku jopa tuulettimenkin kohdalla ja sen pariin kertaan putsannut, mut näissä halvemmissa kuluttaja-sarjan koneissa tuon luukun puuttumattomuus taitaa liittyä ihan hehkulampputeoriaan tai hienommalta nimitykseltään "Tuotteen elinkaaren optimointiin".

Tuuletin vioittuu likaantumisen seurauksena => kone ylikuumenee ja emolevyllä olevat komponentit vaurioituu.
(Eli kone entinen, kun emolevytkin maksaa varaosina niin paljon, että moisen vaihtoa ei kannata teettää kun uusi kone tulee sitten halvemmaksi.)

Hyvät ihmiset!
Tässäpä neuvo jos olette läppäriä ostamassa, niin katsokaa edes, että siellä koneen pohjassa on riittävä määrä niitä huoltoluukkuja tai ainakin, että tuulettimen kohdalla on sellainen. Valitettavasti useimmiten tällaiset on vain suurimmassa osassa kalliimpia ns. ammattilaissarjan koneita (thinkpadit ja probookit jne.)
Mutta onneksi poikkeuksiakin näyttää joskus löytyvän myös peruskuluttajille tarkoitetuissa malleissa...

Ei mulla muuta, jatkakaa... ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ainakin mun acerissa on ihan mukavasti esillä kaikki tarvittava kun koneen pohjasta avaa luukun, mutta sitten taas dellissä jos haluaa avata koteloa saa ottaa näppäimistöstä lähtien kaikki irti.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Ville T. sanoi
ainakin mun acerissa on ihan mukavasti esillä kaikki tarvittava kun koneen pohjasta avaa luukun, mutta sitten taas dellissä jos haluaa avata koteloa saa ottaa näppäimistöstä lähtien kaikki irti.

Nojuu, ainakin noi hp:n ja compaqin halvimmat mallit nyt kaikkein pahimpia huoltaa..
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mites jos vaan tekis siihen tuulettimen kohalle varovasti sen luukun?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

petevuan sanoi
Nojuu, ainakin noi hp:n ja compaqin halvimmat mallit nyt kaikkein pahimpia huoltaa..
Tuos kans viikonloppuna "huolsin" yhtä hp.ta
Tuosta meni vissiin näytönohjain,mutta minkäs teet kun se on samaa puuta,emolevyn kanssa.
Kone lähtee päälle,mutta caps lock ja num lock valot vaan vilkkuu ja mitään ei näy.
Tuossakin tuulettimet huusi ja heitteli sinistä ruutua,varsinkin kesähelteillä

2012-12-30140300.jpg

Ei tuo oikein purettavaksi tehdyltä tuntunut. ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Ja operaatio naapurin tupakankäryn metsästys edellee jatkuu. Isännöitsijä/huoltomiehet ei saa mitää aikaseks. Onha tästä jo vuosi väännetty.
Nyt itse silikonilla käyny ton putki/viemäri+ liesituuletin hormien nurkat yms läpi ja tullut huomattua ettei se sieltä tule :seina
Kun "kuilun" avaa, ei siellä selvästikää haise niin paljon kun keittiön alakaapissa (kattilakaappi) eli nyt purettava keittiöstä 2 alakaappia pois ja katsottava mitä sieltä takaa cyproc-seinästä löytyy. Nyt alkaa sentää valkenee että sieltä väliseinän läpi se jostai tulee...
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

tulin töistä kotia niin rupesin ihmettelee et mikäs lätäkkö tossa on, noh prkl lämminvesivaraaja sitten päättii irtisanoutua, meni ilta puhelimen päässä metsästäessä kaikenmaailman asentajia tuohon hommaan, että jos jotain niin voi sitten näyttää kuittia et ammattilainen sen on asentanut, eikä tartte vahingossakaan taistella korvauksista, eli Jos ... noh meni hetki niin kaveri soitti et olin tuomassa dollya takas ja yhtäkkiä oli rengas napoineen lähtenyt irti, et ei ku sinne sitten kärryn kanssa... voi elämä mikä pv. :seina

niin et touhu tonni tohonkin uppoo taas... ihan ku ei olis muuta :mad:
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Webtrap_86 sanoi
tulin töistä kotia niin rupesin ihmettelee et mikäs lätäkkö tossa on, noh prkl lämminvesivaraaja sitten päättii irtisanoutua, meni ilta puhelimen päässä metsästäessä kaikenmaailman asentajia tuohon hommaan, että jos jotain niin voi sitten näyttää kuittia et ammattilainen sen on asentanut, eikä tartte vahingossakaan taistella korvauksista, eli Jos ... noh meni hetki niin kaveri soitti et olin tuomassa dollya takas ja yhtäkkiä oli rengas napoineen lähtenyt irti, et ei ku sinne sitten kärryn kanssa... voi elämä mikä pv. :seina

niin et touhu tonni tohonkin uppoo taas... ihan ku ei olis muuta :mad:

Noh sinä oot sen verran pätevä käsistäs että korjaat molemmat nopeeta ja sit voikin unohtaa jo tuommoset. Nuo lämminvesivaraajat tuntuis leviävän jossain vaiheessa porukoilla eka tais kestää jotain 10v.

Oot sentään saanu omia projekteja eteenpäin eli ei täysin huono päivä ;)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Harri K sanoi
Ja operaatio naapurin tupakankäryn metsästys edellee jatkuu. Isännöitsijä/huoltomiehet ei saa mitää aikaseks. Onha tästä jo vuosi väännetty.
Nyt itse silikonilla käyny ton putki/viemäri+ liesituuletin hormien nurkat yms läpi ja tullut huomattua ettei se sieltä tule :seina
Kun "kuilun" avaa, ei siellä selvästikää haise niin paljon kun keittiön alakaapissa (kattilakaappi) eli nyt purettava keittiöstä 2 alakaappia pois ja katsottava mitä sieltä takaa cyproc-seinästä löytyy. Nyt alkaa sentää valkenee että sieltä väliseinän läpi se jostai tulee...


meillä täysin sama juttu, helkutti ku kiva tulla tupakalle haisevaan kotiin, 40m2 yhtenäistä tilaa ni leviää joka suuntaa. Meilläki tuolt keittiökaappien takaa(alhaalta kans) jostain tulee. urkkaa joskus työnsin mihi kärki vaa ulottu/mahtu. Mut veikkaan et viemärien läpivienneis on hieman väljää ja sitä kautta leviäis, allaskaappi pitäs irrotella ja katella sit. en oo jaksanu paneutua viel asiaa tarkemmin, eiköhä tuo kesäl tuu korjattuu ku menee koko keittiö vaihtoon. :-\
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mulla ei tuu viemärien kautta kun allaskaappi ei haise vaan lieden toisella puolen 90astetta eripäin olevan seinän alakaapit. Mun oman asunnon vessa on tämän kaapiston seinän takana ja vessassa ei haise.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tunari-82 sanoi
Tuos kans viikonloppuna "huolsin" yhtä hp.ta
Tuosta meni vissiin näytönohjain,mutta minkäs teet kun se on samaa puuta,emolevyn kanssa.
Kone lähtee päälle,mutta caps lock ja num lock valot vaan vilkkuu ja mitään ei näy.
Tuossakin tuulettimet huusi ja heitteli sinistä ruutua,varsinkin kesähelteillä

Ei tuo oikein purettavaksi tehdyltä tuntunut. ;D

Veikkaisin hp pavilion, tai joku dv sarjalainen? ;D

On 4kpl paviaanien raatoja tuolla hyllyssä..kaikissa sama tyyppivika.
Prossu, piirisarja ja näyttis johdettu samaan jäähdyttimeen. Tuulettimeen kertyy pölyä ja ketjureaktio valmis. Tuuletin pyörii hoosianaa ja kululttaa laakerinsa kuivaksi tai loppuun..
Ylikuumeneminen pahenee ja lopulta joku noista kolmesta antaa periksi emolta. Yleensä se on joko piirisarja tai näyttis, kun prossunhan pystyisi jopa vaihtamaan suht-edullisesti.
;D

(HP:n sivuilta muuten löytyy useimpiin malleihin service manuaalit)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Hp dv-6 ja jotain kirjaimia perään oli malli.
Sai siitä nyt edes kiintolevyn pelastettua,tein siitä erillisellä kotelolla ulkoisen.
Niin ja muistit jäi ehjäksi.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tunari-82 sanoi
Hp dv-6 ja jotain kirjaimia perään oli malli.
Sai siitä nyt edes kiintolevyn pelastettua,tein siitä erillisellä kotelolla ulkoisen.
Niin ja muistit jäi ehjäksi.

Romppuasema, näppis, näyttöpaneeli, wlan-kortti+antenni, ainakin luulis olevan.
Ebayhyn tai huutonetiin vaan ja menee varaosiksi jollekin niin ei tarvi nurkissa seisotella.. ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Basbarduu sanoi
Noh sinä oot sen verran pätevä käsistäs että korjaat molemmat nopeeta ja sit voikin unohtaa jo tuommoset. Nuo lämminvesivaraajat tuntuis leviävän jossain vaiheessa porukoilla eka tais kestää jotain 10v.

Oot sentään saanu omia projekteja eteenpäin eli ei täysin huono päivä ;)

juu kyllähän noi muut rojektit vähän liikahteneet eteenpäin, mutta,mutta, mutta ku olis silti muutakin.

Ja en vaihda sitä itse juuri sen takia et JOS sit sattuu jotain niin voi myös todistaa sen että ei oo ite näperrellyt mitään.

Juu työkaverilla posahti myös tossa kesällä sellainen niin meni puolet kämpästä rempan alle.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Voihan tittu tätä jatkuvaa päänsärkyä. Mikään ei auta, kokoajan takaraivoa juilii. Leikkaan kohta pääni irti jos sitten päänsärkykin helpottaisi... :seina
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tamus sanoi
Voihan tittu tätä jatkuvaa päänsärkyä. Mikään ei auta, kokoajan takaraivoa juilii. Leikkaan kohta pääni irti jos sitten päänsärkykin helpottaisi... :seina

Minulla tehnyt hammas (todennäköisesti ) kiusaa...
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/asunto/kuilu/IMG_0424.JPG

stana..piti itte kaivaa kaikki irti ku ei toi röökinkäryn "disablointi" edenny yhtää isännöitsijän toimesta. Nyt o alakaappiki irti kun viimesin oma diagnoosi osoitti sinne. Ja siellähä se reikä lymyää! alanurkassa... en tiedä edes mihi asti johtaa, mut tulkoot ny tutkii!
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tamus sanoi
Voihan tittu tätä jatkuvaa päänsärkyä. Mikään ei auta, kokoajan takaraivoa juilii. Leikkaan kohta pääni irti jos sitten päänsärkykin helpottaisi... :seina

mulla on ollut nyt ~2 vuotta hartijoista johtuvaa pän särkyä, ainut auttava on panacod tai ketorin+ibusal yhdistelmä.
syy : vasemman käden hermoradan tukokset (kaularangassa ja ranteessa) sekä 3v sitten tehty vaseman olkakupin leikkaus arvet painavat vähän hermoja


anoppi toi mulle "betteryou - magnesium oil" öljyn millä on ollu erittäin hyvä vaikutus parin kerran jälkeen, antaa jumit periksi mihin ei ole
voltaren auttanut. päänsärky helpottunu :peukku
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

^Joo no mullakin tää on niskoista/hartioista johtuvaa, vanha kolarivamma vihoittelee aina välillä. Nyt ei vaan irtoo taas ei millään, tarttis varmaan mennä taas fysioterapeutille poikkeen.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Itselläni salilla monet liikkeet auttanu sekä erityisesti "ratin pyöritys" liike.
Käteen 15-20 kg levypaino ja lattialle istumaan jalat suoraan eteepäin. Sitte vaa levypaino suorille käsille suoraan eteenpäin ja esimerkiksi peilin eteen (peili lattialle asti ulottuvana) ja levypainon reiästä katsoo suoraan eteenpäin ja eikun painolla "ajamaan" kuin rattia kääntelisi 90 astetta oikealle/vasemmalle. :peukku
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nyt on sellanen olo ettei kyl yhtää kiinnostais olla töissä. Kauppamiehenä lauantai ollaan silti kynsin hampain
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Webtrap_86 sanoi
Ja en vaihda sitä itse juuri sen takia et JOS sit sattuu jotain niin voi myös todistaa sen että ei oo ite näperrellyt mitään.
Miksei sais käydä semmosta ilmi? Ei muuten mut ootko vakuutusyhtiöstä varmistanu, mitä töitä saa tehdä itse? Mun tiedon mukaan vain sähkötyöt on _lain mukaan_ luvanvaraisia ja samaa mieltä oli myös oma vakuutusyhtiö.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

yllättäen taas hammassärkyä, hampaissa joissa lääkärin mukaan ei ole mitään... :seina

ei auta särkylääke, pitäs vaan saada jotenki ajatus pois kivusta niin se unohtus, ei vaan meinaa onnistua ku kielellä tökkii kokoajan, nooh 10.1 jatketaan juurihoitoa toisessa paikkaa ja toisessa 23.1 :D halpaa ku saippua
 
Takaisin
Ylös Bottom