Milläs bensapajeroita jatkossa ajetaan? Kestävätkö polttoainejärjestelmän osat E10? Volvolandiassa on asiaa setvitty jo jonkin aikaa ja esim polttoaineen kulutus kasvaisi n 30%. Mielenkiinnolla odottelen hinnottelua, joka tietysti nousee ;D. Periaatteessa etanolilisäys 10% saisi maksaa 98E:hen verrattuna olla noin 30% halvempaa että sitä kannattaisi edes käyttää. Puristuksissa ei ole ongelmaa, sillä jo nykyinen 95 on yllättäen vähän päälle 100 oktaanista. Esimerkiksi meikälaisen pätkäpajerossa (2600) pitäisi kai ainakin asuntovaunuvedossa tehdä lisäsäiliöt, koska kulutus kasvaa 30% ja 60 litran tankki on jo naurettavan pieni suomen olosuhteisiin. Jos taas ajatellaan että E10 pysyisi tuossa 1.50 euron lukemissa tulisi 98E maksaa vähintään 1,80 euroa että edes viheratteen kannattaja voisi edes harkita vaihtoa E10:n. Tuohon voi vielä vain arvailla kylmäkäynnistysongelmia ym lisäriesoja. Vastaavasti voidaan ajatella että 98E pysyisi ennallaan ja E10 olisi jotain 1,10 euroa joten sitä vielä kannattaisi ostaa. Tämä taas romahduttaa valtion erään parhaan tulonlähteen ;D. Tuleeko dieseleille "uusi tulevaisuus"?