Missä -97 galantin raitisilmasuodatin?

J

jäykkä

Guest
Missä mahtaa sijaita -97 galantin raitisilmasuodatin. -90 galantissa sai muistaakseni purkaa puoli kojelautaa että pääsi käsiksi. Toivottavasti nyt on helpommassa paikassa...
 
Vs: Missä -97 galantin raitisilmasuodatin?

Vanha aihe ylös.

Tilasin suodattimen ja irroitin hanskalokeron. löysin paikan johon suodatin pitäisi asentaa kaiken järjen mukaan, mutta kohdassa ei ollut irroitettavaa suodatinta. Eli kotelo oli umpinainen.

Neuvoja??

kyseessä 97 GLS Galant ilmastoinnilla
 
Vs: Missä -97 galantin raitisilmasuodatin?

Automaatti ilmastointi?
Manuaalissa ei välttämättä ole ollenkaan...
 
Vs: Missä -97 galantin raitisilmasuodatin?

Joo olin hätäinen. Olin varma missä suodatin kuuluisi olla. Sen jälkeen löin kohdan sisään vasaralla/ruuvarilla ja asensin suodattimen. Eli on manuaali ilmastointi. Orkkiksena ei ole sisäilmasuodatinta, mutta kotelossa on paikka jonka saa helposti puhkottua suodattimelle, toimii :peukku
 
Vs: Missä -97 galantin raitisilmasuodatin?

Zvortex sanoi
Joo olin hätäinen. Olin varma missä suodatin kuuluisi olla. Sen jälkeen löin kohdan sisään vasaralla/ruuvarilla ja asensin suodattimen. Eli on manuaali ilmastointi. Orkkiksena ei ole sisäilmasuodatinta, mutta kotelossa on paikka jonka saa helposti puhkottua suodattimelle, toimii :peukku

Mulle ainakin sanottii viime syksynä huollossa et ei saa suodatinta kun on ilmastointi ja mulla on automaattinen :seina. Ja siellä sanottiin et se tulisi siihen missä on ilmastoinnin kenno että pe***le. Sitä suodatinta kun olisi kaivannut.
 
Vs: Missä -97 galantin raitisilmasuodatin?

Oma tapaus. Itsellä -94 mallia oleva 2.0 GLSI gallu ja ainakin motonetin luettelon mukaan -93 eteenpäin pitäisi käydä sama raitisilmasuodatin. Turasin viime vuoden puolella(kun vielä oli lämmin) parkkipaikalla tunnin verran enkä saanut järkeä siihen hommaan, jäi siis laittamatta, ei ollut kunnolla valoa ja rupes paikatkin puutumaan. Omassa ei siis ole ilmastointia ollenkaan mutta sopivaa paikkaa ei löytynyt. Onko täällä joku joka on "todistetusti" asentanut kyseiseen korimalliin(E55) tai vastaavaan raitisilmasuodattimen(ilman ilmastointia) niin ilmoittatukoon. Jos sitten viitsisi taas lähteä parkkikselle hikoilemaan kun ilma vähän lämpenee..

Nimimerkillä siitepölyt naamalla kun pöläyttää auton käyntiin keväällä/kesällä.
 
Vs: Missä -97 galantin raitisilmasuodatin?

calle sanoi
Mulle ainakin sanottii viime syksynä huollossa et ei saa suodatinta kun on ilmastointi ja mulla on automaattinen :seina.
No jopas, kyllä siellä varmaan on suodatin jo nyt, ja varmasti p*skassa jos ei ole hetkeen vaihdettu. Motonetin listoiltakin yksi raitisilmasuodatin löytyy..
 
Vs: Missä -97 galantin raitisilmasuodatin?

Sen verran vielä että omalla autolla ajettu karvan yli 400tkm ilman suodatinta ;D Puhaltimesta alkoi tulemaan niin tunkkaista ilmaa että oli varma että vanha suodatin tukossa...nooo nyt on sitte suodatin. Oli ihan älyttömästi erittäin hienoa hiekkamaista pölyä täys kotelo sekä kennostot. Pitää kesemmällä ottaa suodatin irti ja paineilmalla ja imurilla ottaa suurimmat paskat pois järjestelmästä.
 
Vs: Missä -97 galantin raitisilmasuodatin?

Tämä linkki auttoi meikäläistä! :driver


http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBZ74pR7.pdf
 
Vs: Missä -97 galantin raitisilmasuodatin?

MakeB sanoi
Tämä linkki auttoi meikäläistä! :driver

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBZ74pR7.pdf

Kappas! Meinasin tehdä samanlaisen ohjeen, kun vasta omaani suodattimen vaihdoin, mutta enpä sitten teekään kun kerran sellainen on olemassa. Tosin itse otin tuon hanskalokeron tukiraudan toisesta päästä irti että sai suodattimen vaihdettua ilman noin rankkoja otteita. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom