mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

keijo

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2011
olisin eräästä evosta kiinnostunut mutta jäi hämäämään moottorista tuleva ärsyttävä ininä. kuuluu koko kierrosalueen läpi eikä hiljene millään kytkimen painamisella yms . ajattelin vaan että kuuluuko autoon vai onko jotain hajoamassa. edellinen evo4 piti saman äänen ja paria muutakin on tullut kuunneltua??kiitos etukäteen :driver
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

Jakohihna tai moniurahihna voi ainakin ääntää jonkin aikaa uutuuttaan mikäli ne on juuri vaihdettu.
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

sen verran tarkennan etten tarkoita ininällä jonkun hihnan luistamista... voihan tuo jakopäästäkin kuulua. kurkistan sinne kunhan pääsen tallille. ääni kuitenkin kovimmillaan kylmänä ja hiljenee ehkä hivenen koneen lämmetessä.
 
Vs: Re: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

Itellä sama ininä kuuluu kans. Yks mahdollinen on apulaitehihnan kiristäjän laakeri. Sen vaihto ei itellä auttanu joten epäilyt kohdistuu ohjaustehostimen pumppuun tai vesipumppuun. Tutkimukset jatkuu :)
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

itellä kylmänä tulee mielestäni apulaitehihnasta, just vaihdettu tosiaan, mut lämpimänä ei äännä oikeestan yhtään
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

miula nuo laturi ja bensapumppu pitää hirmusia keskusteluita kilipoo (ulinaa ja ininää).. mitälie kieltä puhhuuvat.. :)
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

varmaan jotain japanin murretta solkkaavat :D Mullaki epäilytti ensin että olis tullu hihnasta mutta vaihto ei auttanu. stetoskoopilla ku kuuntelee ohjaust. pumppua ni vaikuttaa että tulis sieltä. kuulostaa auton sisälle vähän remmiahtimelta :D
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

Ootko kattonu, että sulla on tehostimen säiliössä nestettä?
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

Kampiakselin hihnapyörän (kumi vulkanointi pettänyt) itsellä rupes kans vikisee ja nyt lähtee uus pyörä tilaukseen!!
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

veikkaanpa että syy on toi ohjaustehostin kun on öljykin harmaa/punaista/mustaa yms. ja kuulostaa remmiahtimelta kylmänä 8) lämmetessä hivenen hiljenee... no, kohta tulee talvi niin evo saa mennä talliin seisoon siihen asti ja on aikaa sitten tutkia pirssiä ja huoltaa sekä vaihdella hilpettä.
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

AeTc sanoi
Kampiakselin hihnapyörän (kumi vulkanointi pettänyt) itsellä rupes kans vikisee ja nyt lähtee uus pyörä tilaukseen!!

kaveri teetti uuden hihnapyörän paikallisella pajalla ja ei maksanu juuri mitään verrattuna uuteen osaan..
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

Moz1lla sanoi
kaveri teetti uuden hihnapyörän paikallisella pajalla ja ei maksanu juuri mitään verrattuna uuteen osaan..
Oliko teetetyssä hihnapyörässä kumiosa välissä vaimentamassa?
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

MakeM sanoi
Oliko teetetyssä hihnapyörässä kumiosa välissä vaimentamassa?

juu oli, se oli kyl kumitehtaan koneistamo et sen kumin saamine sinne peruspajalla voi kyl olla hankalaa? niitten piti aluks vaan korjata se vanha kun oli murtunu se kumi ja ruvennu pyörimään tyhjää mut se oli sit räjähtäny koko pyörä paskaks jostain syystä, tekivät sit kokonaa uuden ja iha hyvä tuli.
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

Mhoh. Olisi mielenkiintoista tietää, että onko tuo mitoitettu tehtaalla kuinka tarkasti jonkun tietyn kierrosalueen resonansseja poistamaan, vai toimiiko lähes joka tapauksessa.
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

MakeM sanoi
Mhoh. Olisi mielenkiintoista tietää, että onko tuo mitoitettu tehtaalla kuinka tarkasti jonkun tietyn kierrosalueen resonansseja poistamaan, vai toimiiko lähes joka tapauksessa.

En tiedä ei noin kova kumi ylipäätään järin paljon mitää vaimenna, ainaki siltä tuntuu... onkohan toi hihnapyörä kovin tarkka tasapainotuksesta muuten.
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

ja jos öljypohjan pultit liian pitkät niin ne tulee jakopäänkoppaan ja hinkkaa sielä jakohihnaan.
jakopään puolella taitaa olla 4 lyhyttä pulttia siinä öljypohjassa
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

Mulla pitää tämmöstä ininää kylmänä kun käynnistää; http://youtu.be/yxqvYw9kWOE

Toivottavasti pääsee eroon ens kuun alun hihnojen jne ja vesipumpun vaihdolla.
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

mikko6 sanoi
Mulla pitää tämmöstä ininää kylmänä kun käynnistää; http://youtu.be/yxqvYw9kWOE

Toivottavasti pääsee eroon ens kuun alun hihnojen jne ja vesipumpun vaihdolla.
Itellä aika samanlainen ja sitä korostaa vielä lievä hihnan vinkuminen.
Varmaan tuo kiristin ja ohjainrullan laakeri pitää tota ääntä :peukku
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

tässä näitä rullia ja kiristimen vaihtaneena vieläkin kauheeta meteliä saapi kuunnella omasta myllystä niin kysytääs tässä topikissa sitten apuja jos viisaammat kertos ku miula alkaa olla pää aivan rikki ton auton kanssa :D
eli mikä hihna pyörittää tätä rullaa (kuvassa 03047) http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=mitsubishi&t_id=20184&id_pic=170922

ja kuinkahan veemäistä on vaihtaa laturin rulla ja kumpaa kautta kannattaa lähteä irrottelemaan (ilmeisesti tälläinen osanumero MD619392) Korjatkaa jos olen aivan ulapalla taas.. Hakua on rassattu urakalla tämä päivä, mutta kauheesti ei oo infoa löytynyt, liekkö sokkee oon.. ::)
Olin jo niin valmis ottamaan puhelun huomenna oikealle korjaamolle mutta pieniä toivon rippeitä löytyy vielä jotta itse laittaisi :D
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

03047 siinä kuvassa on kampiakselin hihnapyörä ja se pikemminkin pyörittää niitä kaikkia muita rullia... :) Ja just siinä hihnapyörässä on hyvin usein vikaakin monissa malleissa mutta parilla satasellahan se uusi irtoaa... :) Kannattaa tietysti tutkia ennenkuin tilailee... Jos ajaudut epätoivoon niin minäkin pidän "oikeaa korjaamoa" ja on vielä "melkein" naapurissakin täällä kaakkois-suomessa... :) :)
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

samitsu sanoi
03047 siinä kuvassa on kampiakselin hihnapyörä ja se pikemminkin pyörittää niitä kaikkia muita rullia... :) Ja just siinä hihnapyörässä on hyvin usein vikaakin monissa malleissa mutta parilla satasellahan se uusi irtoaa... :) Kannattaa tietysti tutkia ennenkuin tilailee... Jos ajaudut epätoivoon niin minäkin pidän "oikeaa korjaamoa" ja on vielä "melkein" naapurissakin täällä kaakkois-suomessa... :) :)

näin kait se olis tutkailtava vielä kun motivaatiota irtoaa :-\ juu eihän sinne sullepäin taida olla kun muutama sata KM, mut evoa ei kauheesti uskalla käynnistellä enää kun hihna ei liiku mihinkään suuntaan enää, eli joku on nakelissa ja meteli on sen verran kova että sai huutaa äitille suoraan korvaan että kuuli jotain ;D
mites toi laturin rullan vaihto homma? monta keissiä kannattaa varata kaljaa? ::)
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

Tuskin meinaat laturin hihnapyörää,eli jos kyseessä on hihnan kiristinrulla,niin ei siihen pitäis kovin montaa tölkkiä tarvita vaikken oo varma kun en oo oikein (asennus)kaljan juoja... :)
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

samitsu sanoi
Tuskin meinaat laturin hihnapyörää,eli jos kyseessä on hihnan kiristinrulla,niin ei siihen pitäis kovin montaa tölkkiä tarvita vaikken oo varma kun en oo oikein (asennus)kaljan juoja... :)

meinaan just sitä laturin hihnapyörää :) kiristin on vaihettu pari viikkoo sitte ja tänää vaihoin ohjurirullan.. :peukku
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

Jos nyt ilman kuvia puhutaan samasta asiasta,niin laturin päässä oleva hihnapyörä on vain kiintee metallipyörä missä ei ole mitään kuluvaa,eli tutki nyt ekaksi vielä tuota edellistä kampiakselin hihnapyörää että heiluuko se yhtään käynnissä tai paikallaan ollessa...
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

hmm.. miun laturin päässä olevassa hihnapyörässä on kyllä urat ja hihna menee siitä urapuoli sitä vasten :eek: eli ton näkönen http://www.google.fi/imgres?um=1&hl=fi&sa=N&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbnid=2VhPGEhU5nQ5YM:&imgrefurl=http://forums.evolutionm.net/sale-engine-drivetrain-power/504950-fs-05-evo-8-long-block-parts-starter-fidanza-gears-alternator-pulleys-tb-etc.html&docid=aOBOdwnUP8oRiM&imgurl=http://i54.photobucket.com/albums/g104/Metalbikes24/DSC00010.jpg&w=800&h=450&ei=h8yFUKzbGeqD4ASE9ICQDA&zoom=1&iact=hc&vpx=217&vpy=324&dur=433&hovh=152&hovw=287&tx=180&ty=61&sig=110185224986633870181&page=1&tbnh=139&tbnw=276&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:5,s:0,i:82

se kampiakselin hihnapyörä kyllä kuumenee ihan vähän, kun on käyttänyt moottoria eli se on 100% vaihtokunnossa.. tosin se ei kyllä heilu ainakaan kun moottori sammuksissa
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

No jos siinä laturiosastolla tuntuis olevan vikaa niin sitten pääset vaihtamaan koko laturin... :) Eli pelkän hihnapyörän vaihtamisella et saavuta vielä mitään... Keskity vaan ekaksi siihen ka-hihnapyörään ellei sitten joku muukin vaihtoehto oo jäänyt vielä huomaamatta... :)
 
Vs: mistä johtuu evo4 koneen "ininä"

AneemineN sanoi
Itellä aika samanlainen ja sitä korostaa vielä lievä hihnan vinkuminen.
Varmaan tuo kiristin ja ohjainrullan laakeri pitää tota ääntä :peukku

Jep sillä nyt vaihdon jälkeen ei inise enää :)
 
Takaisin
Ylös Bottom