Mitä mieltä motonetin varaosista?

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Tuli tämmönen mieleen... Että mitäpä mieltä porukka on noista motonetin varaosista? Kokemuksia ja muuta saa laittaa...
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Ne on ihan samanlaisia varaosia kuin muissakin varaosaliikkeissä. Usein vain halvempia listahinnaltaan.

En ainakaan ole törmännyt "Motonet" merkkiseen osaan.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Mitä oon joitakin niveliä ja apusimpukan ostanu, niin kyllä ne on ollu aika kehnoa laatua. Nivelet kestäny juuri ja juuri vuoden ja apusimpukasta katkes "kuningaspultti" puolessa vuodessa.
Ja jotta kukaan näsäviisas ei pääsisi leukojaan louskuttaan, niin tiedän että motonet ei te osiaan itse :)
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Jep jep... itsellä ei kokemusta oo mut kuullu oon muutamasta kytkimestä ainakin mitkä on korkannu het uutena... eikä kysymyksessä oo ollu asennusvirhe... tiedä sitten ovatko olleet vain maanantaiversioita...
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Eikös koivunen toimita motonetille ja suurimmalle osalle muitakin varaosa-ketjuja osia?? Tietty motonetillä saattaa olla viel luisäksi joitain muita toimittajia. Eli aikalailla samaa tavaraa saa hyvin monesta muustakin liikkeestä.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Viimeksi ostin Motonetista mm. GMB:n kardaanin ristiniveliä. Samaa niveltä kauppasi toinen varaosaputka kun piti hakea yksi lisää. Molemmissa tapauksissa maahantuoja oli Koivunen Oy.

Voi siellä olla kuraakin joukossa mutta se ei johdu siitä että ostopaikkana on Motonet vaan samaa kuraa olisit luultavasti saanut muualtakin joka myy samojen tukkureiden tavaraa.

Mitäs noita tukkureita nyt edes on, Koivunen, Örum, ATOY...
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Motonetti tilaa sieltä mistä halvimmallla saa. :D

Itse oon sieltä saanu aika pitkälti huonoja osia, näin kuulemma on mitsujen kans. Esim sopivuuden vähän mitä sattuu monis osis tyyliin "joo kyl tää kattaa koko mallisarjan".
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Kesällä kyselin venetraileriin laakereita "oikeesta" laakeri firmasta, hinta +90€ pari en ostanut. :eek:
Suurimmalta vitutukselta toivuttuani, kaverin kanssa selvitettiin että perskele sama laakeri kuin A-vectrassa
ja eikun Motonettiin, osat oli hyllyssä ja maksoi n.30€ :D. Hyvin on pyörinyt.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Mitä tähän saakka on tullut tilattua on kaikki toiminut hyvin,ts. tuolta tilauksia jatkossakin ;)
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

No, aika hyvin on homma toiminut, sieltä olen pääasiassa osat hakenut ja niin aion tehdä vastaisuudessakin.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Tarvikepeltiosia en suosittele ollenkaan. Tilasin erimerkkiseen autoon lokasuojan, Klokkerholmin nimen alla mutta joku halvempi aasianmalli sieltä tuli eikä siinä ollut yhtään kohtaa joka olisi muodoltaan vastannut alkuperäistä. Nyt on toisaalta haettu käytetty tarvikeloksu, merkki NOR mutta aikalailla alkuperäisen näköinen. Eipä olleet takakaaretkaan kovin samaa muotoa, etenkin kun toiselle puolelle sain klokkerin ja toiselle norin. Mutta niin se menee, nykyään kun yrittävät päästä mahdollisimman halvalla niin sen siitä saa :p
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

ihan hyviä kokemuksia on itse tavarasta - sopivuusasiat kannattaa kyllä itse selvittää ja katsoa mitä ostaa, ne motonetin listaukset saattaa kyllä näyttää ihan mitä sattuu.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Venttiilivarren kumit tuli tänään vanhukseen kyseisestä firmasta, ja hyvälaatuisilta vaikuttavat, ei eroa alkuperäiseen. Värikin on sama ;D

Sekä myös tulpanjohtosarja ja 4kpl sytytystulppia uudempaan galanttiin. Ei valittamista. :)
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

:-X
Eipä tuon Motonetin osien kanssa ole ollut ongelmia sen enempää, kuin muidenkaan varaosaketjujen.
Hinnat on lähikaupassa välillä halvemmat, välillä kalliimmat. Takuuasiat siellä kuitenkin helpompi hoitaa.

Siis Jyväskylässä, täällähän ei Motonetilla ole paikallista myymälää.
Postin rahastamana Motonet tulee aina kalliimmaksi. :seina
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?


Kyllä motonetin osat yleensä asiansa ajaa siinä missä muutkin. Korinosia tosin en sieltä enää hae. Lokarin kaaret sinnepäin ja jotkut kulmavilkut tai ajovalojen kehykset niin surkeata laatua että mieluummin restauroin alkuperäiset risat. Työkaluissa taas pätee sama mikä muissakin - laatu maksaa. Paskaa saa halvalla.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Bazeeba sanoi
Jep jep... itsellä ei kokemusta oo mut kuullu oon muutamasta kytkimestä ainakin mitkä on korkannu het uutena... eikä kysymyksessä oo ollu asennusvirhe... tiedä sitten ovatko olleet vain maanantaiversioita...
Eikös motonet myy saschin kytkimiä muunmuassa? Ja eikös se ole ihan käytettävä merkki, että ei tuo MOTONET nimike tee osasta yhtään sen huonompaa?? Ite ainaki oon ollu tyytyväinen palveluun ja asiantuntemukseen näissä tapauksissa kun varaosatiskillä on tullut käytyä.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

UITTO- sanoi
Eikös motonet myy saschin kytkimiä muunmuassa? Ja eikös se ole ihan käytettävä merkki, että ei tuo MOTONET nimike tee osasta yhtään sen huonompaa?? Ite ainaki oon ollu tyytyväinen palveluun ja asiantuntemukseen näissä tapauksissa kun varaosatiskillä on tullut käytyä.

Asiantuntemuksesta siellä ei voi puhua kuin harvan kohdalla. Tietävät sen mitä nettikatalogissakin lukee. Mutta kun itse netistä selvittää mitä on ja käy osanumerolla hakemassa niin ei ainakaan väärää tule. Tuo uiton kytkinmerkki on ihan ok.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Kyllähän Motonetistä tulee jotain haettua, jotain merkittävempiä osia en silti sieltä osta mm. jouset, iskarit jne. Mutta pikkutilpehööri, suodattimet ja muut vastaavat ovat ajaneet asiansa kyllä hyvin.

Etupyöränlaakerin joutui viimeksi ostamaan sieltä, juippi vielä vannoi osan olevan alkuperäisosa tai jotain sinne päin. Hyvin tuo tuntuu ainakin tämän 10tkm jo kestäneen.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

paljon on tullut tilattúa motonetistä ja eipäs ole pahaa sanottavaa.osat samaa merkkiä kuin muissakin varaosa liikkeissä.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Itse en ole löytänyt mitään moitittavaa motonetissa myydyistä tuotteista.
Ja kaiken kukkuraksi ovat paljon halvempiakin.
Ainakin nuo osat joita itse on jounut vuosien saatossa ostamaaan autoihin ovat hyviä ja kestäviä ollut... Ainakin mitä mazdaan ja nissaniin on ostettu. Mitsusta ei kyllä kokemusta vielä...

Nyt tarttisi mennä ostamaan mitsuun kaikki uudet jarru härpäkkeet ja kuskin lamppu on hajalla.. Tai siis se hemmetin muovi, mikä hemmetti sen nimi nyt onkaan.... ::)
Motonetin pojille tulee hauskaa taas kun blondi menee selittämään mitä tarvii ::) katsotaan saanko oikeet osat heh heh. ;D
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Tii sanoi
Kyllähän Motonetistä tulee jotain haettua, jotain merkittävempiä osia en silti sieltä osta mm. jouset, iskarit jne. Mutta pikkutilpehööri, suodattimet ja muut vastaavat ovat ajaneet asiansa kyllä hyvin.

Motonetistä saa esim. Monroen, KYB:n ja Boge/Sachsin iskareita. Huonojahan ne ovat, mutta ihan yhtä huonoja ne ovat vaikka ne ostaisi jostain toisesta varaosaliikkeestä. Kovin moni tuskin ostaa Konia tai Bilsteinia käyttöautoihin vaikka niitä jonkun varaosaliikkeen kautta saisikin tilattua.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Itse ostin juuri etuiskarit lanceriini (Sachs) ja ainakin toistaiseksi ovat hyvin toimineet. Tuskinpa ne nyt käsiin hajoaa tai muuten tulee kalliiksi :mad:
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

ast sanoi
Motonetistä saa esim. Monroen, KYB:n ja Boge/Sachsin iskareita. Huonojahan ne ovat, mutta ihan yhtä huonoja ne ovat vaikka ne ostaisi jostain toisesta varaosaliikkeestä.
Taitaapi Suomessa 95% autoilijoista ajella sitte huonoilla iskareilla ::)
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Mulla oli aikoinaan KYB merkkiset kaasu iskarit autossa ja hyvin toimi ja olin ostanut ne kysisestä liikkeestä ja on mulla ollut myös SAcHS:n iskarit kans ja yllättäen toimi myös hyvin. Onko mulla sitten sattunut vaan hyvä tuuri noitten iskareitten kanssa. Olen kyllä kuullut monelta muuta että noi KYB:n ja SACHS:n iskarit on hyviä.
Eihän noi iskarit kylläkään mitään rata ajoa varten kylläkään ole.

Kysyn vaan et muhin sä ast perustat ton sun iskari väittämän?
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

No siinä oli tarkoitus olla pientä ironiaa kun Motonetin myymä tavara kerran on niin huonoa. Eli jos Motonetista ei osta iskareita peläten huonoa laatua ja ne iskarit ovat kuitenkin samojen maahantuojien tuomia samoja merkkejä ja malleja kuin muissa varaosaliikkeissä niin sitten varmaan kannattaa kääntää katseet Koniin, Bilsteiniin, Ledaan, Öhlinssiin tms. :)
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Olen kyllä sun kanssa samaa mieltä tossa asiassa.

Noh nyt tuli selväksi et mitä sä tarkoitit tolla ;D.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Offtopikia iskareihin liittyen, minkälainen maine Gabrielilla on iskarivalmistajana?
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

miikka sanoi
Offtopikia iskareihin liittyen, minkälainen maine Gabrielilla on iskarivalmistajana?
Jatketaan OT:ta:
Herra Gabriel keksi iskarit.

Löytyy monta mallisarjaa,hyvää ja huonoa,hinnan mukaan.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

No on tainnu jäädä Gabrielit sitte sinne tasolle kuin ne silloin herra Gabriel aikoinaan keksi ;D. Mulle on sattunut ainakin niitä huonoja pelkästään eli kahteen eri autoon mihin oon Gabrielit laittanu, niin kummassakin meni takuu aikana uusiksi ja ei ne takuuseen vaihdetut kestäneet sen pitempään kuin ne ensimmäiset. :seina
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

Gabrielin jotku gas ryderit ollu Baassin alla kohta varmaan 5 vuotta / 100000km, toimii vieläkin ku junan vessa. Siis hyviä kokemuksia.

-Ville
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

itse hajotin 2 vetaria 1,5kk aikana :nykii molemmissa pyörähti
sisukset ympäri, sit vaihtu alkuperäiseen joka on tälläkin hetkellä projektissa :peukku
-99 vuonna (300mk vetarinpää, orggis 700mk)

jakopään hihna petti kerran (myöskin sattui tarvike) 2004 tais näin sattua :seina
hyvä sinällään liityin silloin clubiin :p

alkuperäistein osien kanssa ei kertaakaan ongelmia vielä ;D (koputtaa päätä)

moottori nostin suuremmassa käytössä on susi kuten halvat 2t tunkitkin...
5v takuulla olevat työkalut on kyllä toiminu ihmeen hyvin.
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

ihan hyvin tuo b.pumppu on toiminu ku täs viikolla asennettu,kokemusta ei oo tästä motonetin osasta enempää.Nykiminen ainakin loppu ku ennen nyki kokoajan :mad:
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

En viitsinyt yhtä kysymystä varten uutta otsikkoa vääntää, tämä ei siis liity motonettin mitenkään.

Minkälainen valmistaja K-sport (iskarit,jarrut) on? Laadukkuus, maine?
 
Vs: Mitä mieltä motonetin varaosista?

miikka sanoi
En viitsinyt yhtä kysymystä varten uutta otsikkoa vääntää, tämä ei siis liity motonettin mitenkään.

Minkälainen valmistaja K-sport (iskarit,jarrut) on? Laadukkuus, maine?

Kiinan poikien kamaa.
Iskarit näyttää TEIN-tuotteilta, sisäkamat kuitenkin ihan jotain muuta.
Lienee vertailu kelpoinen esim D2:n kanssa.

Tähänkin pätee vanha viisaus, halpa ja hyvä ovat kaksi eri tuotetta.
 
K-Sport

K-Sportit ovat suunnilleen samaa kamaa kuin D2:t eli Taiwanilaista tuotantoa. D2:ssa ja K-Sportissa on kuitenkin jotain eroja eli aivan samasta tuotteesta ei ole kyse. Esimerkiksi erässä automallissa iskarien suojakumit ja kallistuksenvakaajan kiinnikkeet ovat erilaisia.

Olen kuullut nopeasti vuotamaan alkavista tolpista ja jopa murtuneista alakiinnikkeistä. Tuli tosin itsekin ostettua tarjouksesta D2 tolpat ja kyllä kai ne toimivat mutta tuskin ovat parhaat mahdolliset.
 
Takaisin
Ylös Bottom