Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

cubeqtio sanoi
Korkkasin neitsyyden eilen...

Hitsasin ekaa kertaa IHA ITE. :D

Oi että ku o kauniiiiis. Not.

Nyt on kyllä cubella mennyt hitsaaminen ja hiominen sekaisin
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ilmastointi olis nyt vejelty hitoilleen kaikkine härpäkkeinee konehuoneesta. Kuulerikin sai uuden värin, tosin eräs salaperäinen ihminen halusi maalata sen sillävälin kun kokkailin karponaaraa.. Varmaan saa vielä kerroksen vetää väriä päälle :p
 

Liitetiedostot

  • 14040030.jpg
    14040030.jpg
    73.2 KB · Lukukerrat 302
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

kirppu1990 sanoi
ilmastointi olis nyt vejelty hitoilleen kaikkine härpäkkeinee konehuoneesta. Kuulerikin sai uuden värin, tosin eräs salaperäinen ihminen halusi maalata sen sillävälin kun kokkailin karponaaraa.. Varmaan saa vielä kerroksen vetää väriä päälle :p

Nyt sit odottelemaan kommetteja kuinka huonosti toi enään toimii kun on maalattu. Ei välttämättä enään jäähdytä kunnolla. ;) Mulle tuli ainakin facen puolella kunnolla kuraa niskaan. ;D ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

lancer evo-r sanoi
Nyt sit odottelemaan kommetteja kuinka huonosti toi enään toimii kun on maalattu. Ei välttämättä enään jäähdytä kunnolla. ;) Mulle tuli ainakin facen puolella kunnolla kuraa niskaan. ;D ;D


Kyllä se jäähdyttää samal tavalla ku maalamaaton :D mites sit maalatuista voi saada enemmän tehoo lisää?? :eek:
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

lancer evo-r sanoi
Nyt sit odottelemaan kommetteja kuinka huonosti toi enään toimii kun on maalattu. Ei välttämättä enään jäähdytä kunnolla. ;) Mulle tuli ainakin facen puolella kunnolla kuraa niskaan. ;D ;D

kyllä tosta varmaa viel ilma menee läpi entiseen tapaansa ;D ja ku ny o purettu nii pitää sitä "vähän" tuunata samalla vaikkei kuulu yleensä miun toimiin :D luinki joo ne hyvät setit facesta XD kaikkea sitä kyllä....
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ei kannata cube pultata sitä downpipeä kiinni lohkoon niin se ei repeä :)

Itse olen lisännyt evoon painoa ja tehnyt yleistä huoltoa kuten öljynvaihtoja.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pajero sai uusi kytkinlevy, paineasetelma ja painelaakeri.
Uudet PAS & a/c + laturi hihnat laitettiin samalla.
Ahtoja nostettiin pikkasen ;)
Legnum sai uudet "hood lifterit", kaasujouset.
 

Liitetiedostot

  • image.jpg
    image.jpg
    239.1 KB · Lukukerrat 284
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tommyz sanoi
Mistä hommasit?

Mun Legussa on ollut hoodlifterit monta vuotta mutta toinen pumppu ollut rikki.
Eli lyhyesti: ne ovat omatekoiset.
Uudet ostin IKH:lta... Valtran ovipumpput meni suoraan, 344mm 250N M6 kuulapää x2.
Ebayistä saa nykyään Autobahn88 sarjat Mitsulle esim Eclipse... http://www.ebay.co.uk/itm/Bonnet-Hood-Damper-Strut-For-Mitsubishi-Eclipse-Eagle-Talon-Plymouth-Laser-89-94-/321293707837?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ace98ea3d
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

SpoonCivic sanoi
Mun Legussa on ollut hoodlifterit monta vuotta mutta toinen pumppu ollut rikki.
Uudet ostin IKH:lta... Valtran ovipumpput meni suoraan, 344mm 250N M6 kuulapää x2.
Ebayistä saa nykyään Autobahn88 sarjat Mitsulle esim Eclipse... http://www.ebay.co.uk/itm/Bonnet-Hood-Damper-Strut-For-Mitsubishi-Eclipse-Eagle-Talon-Plymouth-Laser-89-94-/321293707837?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ace98ea3d
Kiitoksia, pitää laittaa tilaukseen, kuolasin noita sun liftereitä jo ekan kerran kun näin. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

lancer evo-r sanoi
Nyt sit odottelemaan kommetteja kuinka huonosti toi enään toimii kun on maalattu. Ei välttämättä enään jäähdytä kunnolla. ;) Mulle tuli ainakin facen puolella kunnolla kuraa niskaan. ;D ;D

Toi on muuten jännä, miten ihmiset kovasti uskoo siihen että maalattu pinta ei enää haihduta lämpöä. Itse olen useammista performance-kirjallisuuden teoksista lukenut lämmön haihtumisesta, ja musta väri (varsinkin mattapintaisena) luovuttaa lämpöä paremmin kuin vaalea. Oli siihen jotain perusteluitakin, joita en nyt muista niin yksityiskohtaisesti että kehtaisin edes yrittää päteä :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tommyz sanoi
Kiitoksia, pitää laittaa tilaukseen, kuolasin noita sun liftereitä jo ekan kerran kun näin. :peukku
Hi hi hi... Joo nykyään niitä sarjoja saa... Ostin aikoinaan erilaista paloja ja tein omaa sarja. Mutta pumpput oli alimittaset Kiinan pa***t niin toinen hajosi vuosi myöhemmin... Nyt on aidot IKH:t. Nyt kestää :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nostokurki sanoi
Toi on muuten jännä, miten ihmiset kovasti uskoo siihen että maalattu pinta ei enää haihduta lämpöä. Itse olen useammista performance-kirjallisuuden teoksista lukenut lämmön haihtumisesta, ja musta väri (varsinkin mattapintaisena) luovuttaa lämpöä paremmin kuin vaalea. Oli siihen jotain perusteluitakin, joita en nyt muista niin yksityiskohtaisesti että kehtaisin edes yrittää päteä :D
Kyllä se mattamosta pinta haihduttaakin paremmin kuin kiiltävä, mutta veikkaan, että esim pulverimaalattu cooleri ei oo niin "tehokkaasti toimiva" kuin harjattu alumiinipinta.. Mutta jollain kilikalilla kun maalaa, niin luulen, että tehohäviö/-lisä ei oo millään aistittavissa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ast sanoi
Ei kannata cube pultata sitä downpipeä kiinni lohkoon niin se ei repeä :)

Itse olen lisännyt evoon painoa ja tehnyt yleistä huoltoa kuten öljynvaihtoja.

Ongelma korjattu. Laikkasin irti. :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuli käytyä legnumin helmat läpitte ja pari muuta paikkaa pohjasta kun on kesällä massa lähtenyt jostain syystä ::) 8) naarmuttelin kaikki pellille asti ja sutasin dinitrollin ML:ää päälle, jos nyt pari päivää odottelis kuivausta ja kiskasis kiveniskun päälle viellä.

Loppu peleissä aika turhaa hommaa oli, kun ei siellä ollut juuri missään ruostetta, teräsharjat/teräspäät meni vaan piloille vanhoista massoista ;D Saipahan aikaa kulumaan..

Olis kiva tehdä tuota ammatikseen................
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Koko viikon hionut ja pari päivää hitsannut ällää kasaan. Poikkitanko taas paikallaan, lavan oikea puoli parannettu "reikäjuusto" taudista. Vielä vasen puoli, pari kohtaa edempänä ja tukivarret niin on taas autoa pitkäksi aikaa
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No kun sää ei antanut periksi mennä evon kimppuun ja aikaa oli jotenkin tuhlattava niin.. purin kaksi kannettavaa tietokonetta, mutta valitettavasti toimivana kasaantui enää yksi ;D

Kylppärissä on puskuri kuivumassa, sitä pitäisi alkaa hieroa seuraavaksi ;D Pikkuisen myös houkuttelisi avata tuo ilmastoinnin kompura ja tutkia millainen se on sisältä.. ei mul mittä adhd ol, pieni tekemisepuutte vaa! :(
 

Liitetiedostot

  • adhd.jpg
    adhd.jpg
    80.9 KB · Lukukerrat 207
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

MäTSi sanoi
naarmuttelin kaikki pellille asti ja sutasin dinitrollin ML:ää päälle,


Loppu peleissä aika turhaa hommaa oli, kun ei siellä ollut juuri missään ruostetta

Olis kiva tehdä tuota ammatikseen................
No jos ei vielä niin parin vuoden sisään! Mätsi ML/Kivenisku ei ns. sulje pintaa ja ovat hengittäviä matskuja. Pitäs laittaa alkydimaali (tai muu sulkeva maali) väliin, mieluusti happopohjamaalin kera. Mieti vielä, jos käytät pikasee auki, hieno auto kumminkin.

Btw, lukuunottamatta 1K Sinkkispraytä, teit juuri kuten ammattilaiset :)
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
No jos ei vielä niin parin vuoden sisään! Mätsi ML/Kivenisku ei ns. sulje pintaa ja ovat hengittäviä matskuja. Pitäs laittaa alkydimaali (tai muu sulkeva maali) väliin, mieluusti happopohjamaalin kera. Mieti vielä, jos käytät pikasee auki, hieno auto kumminkin.

Btw, lukuunottamatta 1K Sinkkispraytä, teit juuri kuten ammattilaiset :)

Ei viellä ole mitään menetetty...leviänä se vielläkin on :) In progress
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Btw, lukuunottamatta 1K Sinkkispraytä, teit juuri kuten ammattilaiset :)

Jaa, kyllä mulla ainakin ammattilainen maalasi muutamat helmoissa olleet pintaruostuneet kohdat ennen suojausta putsattuaan ne ensin. Eikä muuten ole ruosteessa useamman vuoden jälkeenkään. Kai niitä ammattilaisiakin on monenlaisia sitten...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihtelin kesärenkaat Galanttiin ja samalla etulevyt meni vaihtoon. olikin surkeassa kunnossa noi vanhat. sisäpuoli ruosteessa ja palat kulunut urille ja täristi eli varmaan kierotkin tai sit ruosteet vaikutti siihen. ai nii ja kiillottelin pakoputkenpään kromikoristeen kiiltäväksi taas

huomenna lancerin renkaanvaihdon vuoro
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sigma ja hitlerin kosto saivat kesätassut alle ja pesun päälle.

Volkkarissa meinasi hieman vastustaa, kun renkaiden pultit olivat vähän liian pitkiä ja ottivat jarrujen sisuskaluihin kiinni takana (rumpujarrut), ja yhtäkkiä hävisi käsijarru. No, se onneksi oli vain onneton yhteensattuma, kahvan päästä oli lähtenyt mutteri irti, se takaisin ja matka jatkuu.

Pitää vaan ilmeisesti käyttää vielä tasapainotuksessa nuo renkaat, täristää aika hitosti yli 80 vauhdissa :/
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

ast sanoi
Jaa, kyllä mulla ainakin ammattilainen maalasi muutamat helmoissa olleet pintaruostuneet kohdat ennen suojausta putsattuaan ne ensin. Eikä muuten ole ruosteessa useamman vuoden jälkeenkään. Kai niitä ammattilaisiakin on monenlaisia sitten...

Niin jos auto olisi nähnyt suolavettä niin mikä olisi tilanne. Nyt gdi:n myyneenä voin sanoa että siinähän oli semmonen case että urakoitsija Finikorilta päätti yhden päivän aikana hiekkapuhaltaa, (ehkä maalata sillä 1k spraylla) ja kotelosuojata sekä massata pinnat. Tuli läpi parissa vuodessa kun autolla suolamössössä ajettiin. Vr4 olen tehnyt muuten samoin mutta pidemmät kuivumisajat ja noverox. Ja sillä ei enää ajeta suolamössössäkään. Tämä offtopicista. En ole rassailut yhtään mitään.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaikka mitä, mutta mainitsemisen arvoisena pitkästä aikaa suomen ainoaan (?) Evo9-farkkuun jakopään.
 

Liitetiedostot

  • evo9jp.jpg
    evo9jp.jpg
    58.1 KB · Lukukerrat 350
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ast sanoi
Itse olen lisännyt evoon painoa ja tehnyt yleistä huoltoa kuten öljynvaihtoja.

Kannattaisko sun ostaa suosiolla CT korimallin GSR kun oot selkeestikin tulossa vanhaks?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Basbarduu sanoi
Kannattaisko sun ostaa suosiolla CT korimallin GSR kun oot selkeestikin tulossa vanhaks?

Sultako saisi rahoituksen? Sitäpaitsi valinta olisi CZ kori jos johonkin vaihtuisi.

Lisäpaino on muutenkin hyväksi, ei pelota niin paljon ajaa kun ei kulje liian kovaa.
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

ast sanoi
Jaa, kyllä mulla ainakin ammattilainen maalasi muutamat helmoissa olleet pintaruostuneet kohdat ennen suojausta putsattuaan ne ensin. Eikä muuten ole ruosteessa useamman vuoden jälkeenkään. Kai niitä ammattilaisiakin on monenlaisia sitten...
No mutta se on ollut sitten true ammattilainen (varauksella: Jos tosiaan 2K automaaleilla maalattu).

mystisenkin tapauksessa esimerkki; Mun silmissä maalaus ja maalaus on kaks eri asiaa, vaikkei tavan tilaajalle olekkaan. Lisäksi se mistä olen aina ollut erityisen pettynyt ammattilaisiin on hapottamisen puute. Se hiekkapuhallettu pinta kun ei ole ruosteeton.

Mut jos oikeasti noi halutaan tehdä hyvin niin ruosteet poistetaan mekaanisesti, kemiallisesti ja etsaava pohjamaali pohjilla maalataan "kiinni" ennen massausta. Eli just perus pikkuruosteille esim. metalliharjalaikka + fosforihappo + debeer wash primer + debeer surfacer. Tosta voi halutessaan jättää sen happopohjamaalin pois ja surfacerin (hinkkis/märkää-märälle solidi pohjamaali) voi korvata halutessaan vaikka Miranolilla (alkydimaali).

mystisen case on loistava esimerkki suomen "ammattilaisten" toiminnasta. Ja toi on vielä sillä mittapuulla hyvin tehty. Jos astin pohjat on maalattu 2K kamoilla niin se on erinomaisesti tehty (saa ja kannattaa silloin huudella tekijästä!) :peukku
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Jos astin pohjat on maalattu 2K kamoilla niin se on erinomaisesti tehty (saa ja kannattaa silloin huudella tekijästä!) :peukku

Mulle on ihan sama miten se on tehty, kiinnostaa vain se että auto on edelleen ruosteeton.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ast sanoi
Sultako saisi rahoituksen? Sitäpaitsi valinta olisi CZ kori jos johonkin vaihtuisi.

Lisäpaino on muutenkin hyväksi, ei pelota niin paljon ajaa kun ei kulje liian kovaa.

Valitettavasti olen persaukinen mut pankeilla on rahaa. Ei sun kannata oikeasti tuota CP evoa myydä, koskaan.

ast sanoi
Mulle on ihan sama miten se on tehty, kiinnostaa vain se että auto on edelleen ruosteeton.

Puhutaanko nyt autosta, joka on talvet tallissa?

Itse rassailin evon puhtaaksi ja kesävalssit alle.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran on siittä hauska veikko ettei hänen mielestään ole oikeita ammattilaisia olemassa :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
On on ;D Joillain aloilla ne vaan on kovin harvassa ;)

"Keitä ne on ne ammattilaiset"

Kaksi faktaa joista kukaan ei liene eri mieltä
1. Suomessa on todella rajut olosuhteet noille autoille (okei on muuallakin)
2. Urran on tarkka.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Kaksi faktaa joista kukaan ei liene eri mieltä
1. Suomessa on todella rajut olosuhteet noille autoille (okei on muuallakin)
2. Urran on tarkka.

3. Jos kaikki ammattilaiset tekisivät ruostesuojauksen Urranin hyväksymällä tavalla, suojaus maksaisi liikkeessä vähintään 1500€ eikä sitä teettäisi autolleen enää juuri kukaan. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
3. Jos kaikki ammattilaiset tekisivät ruostesuojauksen Urranin hyväksymällä tavalla, suojaus maksaisi liikkeessä vähintään 1500€ eikä sitä teettäisi autolleen enää juuri kukaan. ;D
Mutta mitä jokainen meistä ei tekisi rakkaan Mitsubishimme eteen :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pitäisiköhän alkaa kohta jo opettelee noiden kuvapalveluiden käyttöä ja tehä projektipäiväkirjaa kun tätä touhua on..

mutta rost off päivä :D vaikkei ole mitään käryä edes kyseisestä asiasta.. No jotai myrkkyä mitä lähi halpahallista löytyy ni rykästää sit tonne (kun ei ole motonettiä)
 

Liitetiedostot

  • 14040037.jpg
    14040037.jpg
    75.5 KB · Lukukerrat 270
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

kirppu1990 sanoi
Pitäisiköhän alkaa kohta jo opettelee noiden kuvapalveluiden käyttöä ja tehä projektipäiväkirjaa kun tätä touhua on..

mutta rost off päivä :D vaikkei ole mitään käryä edes kyseisestä asiasta.. No jotai myrkkyä mitä lähi halpahallista löytyy ni rykästää sit tonne (kun ei ole motonettiä)
Mihin sinä Motonettiä tarviit ku sullahan on siellä Savonlinnan laakeri ja varaosa? Kovvoo hommoo.

Se projektipäiväkirja ois kyllä hyvä muistilista itellekin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tallia tuli siivottua niin saan sen joskus taas autoa varten käyttöön. Löytyi kaikenlaista kivaa vanhoista harrastepeleistä (tuli hyvä myyntilista), galantin laatikon vanhat hilut, muutama tukivarsi etc ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Koulussa oli erääseen "skeidaan" etuvakaajan helojen vaihto..
No kotiin kun pääsi niin alkoi taas omat räpellykset.. Voi näyttää huvittavalle, mutta minkäs teet kun ekaa kertaa koitat tämmöistä itse ;D Ei malttaisi odottaa aamuun, että pääsee vetää sinkit päälle (jos se nyt oli edes se seuraava laitettava mömmö) kun kaikki pitäisi saada tehdä hetinyt; no irrotin sitten ilmanoton, ahtoputket ja vesiletkut, jospa niitä hinkkaisi puhtaaksi loppuillan, vaikka uudet onkin jo tilattu.

Harmillisen paljon pieniä ruostekohtia siellä vaan on siellä täällä, mutta ainakin suurin osa nyt hierottu niin hyvin kun pystyin (paremminkin olisi voinut tehdä varmaan) ja noveroxia toinen kerros nyt kuivamassa aamuun..

Positiivisena yllätyksenä ahtimessa oli kaikki siivet ehjänä, eikä välystäkään tuntunut olevan kun kokeilin :peukku
 

Liitetiedostot

  • puhdaspelti.jpg
    puhdaspelti.jpg
    86.5 KB · Lukukerrat 221
  • noverox1.jpg
    noverox1.jpg
    108.1 KB · Lukukerrat 228
  • kuiva1.jpg
    kuiva1.jpg
    100 KB · Lukukerrat 218
  • hiustenkuivaaja.jpg
    hiustenkuivaaja.jpg
    110.9 KB · Lukukerrat 218
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vanteista tuli kanttari jäljet ja hapettumat hiottua. Huomenna pitäis viedä maalarille vanteet. Ja tietenkin hinkattua evoa ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Viime syksynä säästin ja tein sen itse. Putsasin Hondan takajarrujen männät ruosteesta ja nyt se satula sitten leipo taas kiinni. Ostin uuden satulan ja hommahan oli semmonen 15 minuuttia. Olis vaan pitänyt alunperinkin tehdä heti kunnolla. Joku siitä tais sillon täällä mulle jo irvailla, sainpa oppitunnin ;)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

miikka sanoi
Viime syksynä säästin ja tein sen itse. Putsasin Hondan takajarrujen männät ruosteesta ja nyt se satula sitten leipo taas kiinni. Ostin uuden satulan ja hommahan oli semmonen 15 minuuttia. Olis vaan pitänyt alunperinkin tehdä heti kunnolla. Joku siitä tais sillon täällä mulle jo irvailla, sainpa oppitunnin ;)

Löysitkö jostain fiksuun (lue halvalla) hintaan? Joutuu varmaan tuohon rouvan vastaavaan ne joskus tässä vaihtaa. On jo kyllä pari talvee saanut olla koskematta ihmeen kaupalla.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

10154631_10203142527831716_1139486751_n.jpg
Jotain pientä puuhasteltu jos tuo evoluutio tosta heräis, ajopoltteita olis.

Moottoripyörätunnitkin tuli ajettua mutkatiellä loppuun, jos huomenna pääsis omalla jo... :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Samppa sanoi
Löysitkö jostain fiksuun (lue halvalla) hintaan? Joutuu varmaan tuohon rouvan vastaavaan ne joskus tässä vaihtaa. On jo kyllä pari talvee saanut olla koskematta ihmeen kaupalla.

Fixukselta sai ihan järkihintaan. Oliko tuo nyt listahinnaltaan jotain 80-90 euron luokkaa kappale. Suosittelen. Oli hienoo pistää uutta palikkaa eikä perinteiseen tapaan tekohengittää jotain vanhaa pas...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

vaihdoin vuosi sitten myymääni lanceriin takajarrukengät+ öljyt ja suodattimen.+käytin päästömittaukses. eipä siinä mitään suurempia vammoja näkyny nytkään uuteen leimaan.

vaikka onkin jo 331tkm mittaris
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

miikka sanoi
Fixukselta sai ihan järkihintaan. Oliko tuo nyt listahinnaltaan jotain 80-90 euron luokkaa kappale. Suosittelen. Oli hienoo pistää uutta palikkaa eikä perinteiseen tapaan tekohengittää jotain vanhaa pas...

Täytyypä kysellä sieltä, kun tulee ajankohtaseksi. Juu en todellakaan ala enää elvyttää niitä vanhoja näillä hinnoilla.
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

Noi satulat kun on Accossa ilmeisen murheenkryynit, niin saisko jommaltakummalta semmoset nähtäväksi? Siis OEM.
 
Takaisin
Ylös Bottom