Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sáu sanoi
Kai nyt vaihdoit ees parkkipaikalla? ;D

Oli mulla talli, mutta ei nosturia. Eli lattialla pötköttelin kädet aivan hapoilla kun koitin kammeta sitä jäykkää putkea kohdilleen.
Nosturilla olis ollut 5min max ja putket kiinni.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Gti galantista riipaisin koneen alas ja lootan irti. Sydän lähti jo ovesta ulos seuraavaan autoon asennettavaksi. Ja emännän Puntoon tuli takapumput vaihdettua.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

sigman ohjaustehostimen putken sain pitäväksi korjattua,ja siitä innostuneena rassasin viel takajarrut liikkuviksi samasta vehkeestä
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Polttanut kumia Lancerilla (VAG TDI moottori)
löysit sytkärin? Ite roudannut tavaraa ällällä. Kesävanteet, tv tasoja ym
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Pajesta ASTinlaudat repäsin pois ja ihailin kun on ruosteeton pohja :peukku Loksun levikkeet myös irtos (ne mitä oli jäljellä) ja ajovalot yms irtonainen lähti keulalta irti.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Ei mitään kovin pientä tavaraa tai vaihtoehtoisesti kovin painavaa kannata laittaa sille lavalle? :)
kyllä nyt kelpaa laittaa kun on läpikäyty! Vois heittää vaikka duunin keikkoja ;D
tuli tänään rakennettua uusi korikiinnike ällän etuosaan. Vielä yksi kiinnike pitää korjata niin Se on siinä. Ilmasin myös jarrut
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sprintteriin lehtijouset taakse ja sit katon et taka-akseli on vääntyny vasemmalt puolet 1,5cm.. koht varmaa uusin taka-akselin..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

GTO:n keskuslukituksen korjaus, nyt toimii taas!

Kiitos kalle-koo:lle hyvästä linkistä :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sáu sanoi
GTO:n keskuslukituksen korjaus, nyt toimii taas!

Kiitos kalle-koo:lle hyvästä linkistä :peukku

Hyvä että tuli puheeks :)

Itsellä sama homma edessä kohta puolin. Mitä käytit stopparina?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdoin kaverin twingoon renkaat ja vilkutin koodit elmeristä. Oli se nokkatunnistin vaikka sau uhkaili, että olis ptu. Nonni, asiat alkaa järjestyy.
e: hymiö poistettu sekottamasta
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Partner 351 moottorisahan kasailin ja evo tuli sisältäki puunattua ja päältä Foamilla pestyä. Pajeron takakaaren oikaisin ja takapuskurin nappasin irti ja muovihitsailin pienen halkion.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Carismaa ihmetellyt et miks ei käynnisty... selvishän se! oli kampiakselin asentotunnistimen tunnistinpelti+sen prikka asennettu väärin ja rikottu samaal kaksi pientä tappia... ihme meininkiä... ja muutenkin entraillut tota katiskaa.. pitäis kummiskin jonkun aikaa ajella tolla... ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdoin Corollaan öljyt, ilmansuodattimen, tulpat ja johdot. Nyt poistui se ärsyttävä satunnainen pieni nykiminen. 8)

Ja eilen illalla vaihdoin samaan autoon myös kesärenkaat, mikä olikin ihan mainitsemisen arvoinen operaatio koska ei sujunut ihan niinkuin Strömsössä:

Kaivelin renkaat kontista, otin kuparitahnatuubin esille yms normaalit alkuvalmistelut. Ajattelin että kyllä nämä nyt alta tuntiin vaihtaa helposti, vaikka tuo yksi sormi onkin lastassa ja vähän rajoittaa touhuilua. Sitten ei muuta kuin tekemään.
Vasen eturengas vaihtui hyvin, mutta vasenta takapyörää ylös tunkkaillessa meni tunkki helmasta läpi. :seina Ei onneksi sentään kokonaan eikä autokaan tippunut. Noh, vaihdetaan tunkin paikka takatukivarren kiinnityskohtaan ja uusi nosto. Nyt toimii. Mutterit pois ja pyörä irti, eiku... perkele. Sehän ei lähdekään, vaan peltivanne on jumahtanut kiinni napaan. Onhan tällaisista kaverit kertoneet, mutta eipä ole omalle kohdalle sattunut kertaakaan. Kokeillaan järjestyksessä seuraavia keinoja:

-Pyörän hakkaamista kumivasaralla (ei auta)
-Pyörän hakkaamista vasaralla (hajosi, siis vasara)
-Pyörän potkimista (ei auta, mutta jalkaan alkaa sattua pidemmän päälle)
-Pyörän hakkaamista kumivasaralla entistä kovempaa w/ helvetinmoinen kiroilu (ei auta, mutta jotenkin helpottaa mieltä)

Tässä vaiheessa todetaan, että olisi ehkä järkevämpää jättää pyörän irroitus ammattilaisten puuhaksi. Mutta sehän olisi luovuttamista! ;D Onneksi ostin juuri samana päivänä parin autopukkeja Biltemasta, joten auto pukin päälle ettei pelota tunkin pettäminen ja jatketaan. Kontista löytyi kettinkiä ja hinausköysi, joten laitetaan kettinki kiinni vanteeseen ja hinausköysi kiinni -> nykimään (käsin, ei autolla). Ei auta. Noh, kontissa on toinenkin kettinki, joten se kiinni toiselle puolelle ja hinausköysi kiinni molempiin kettinkeihin (että pääsee vetämään suoraan) ja uudestaan. Ei auta.

Tässä vaiheessa silmiin osuu pukin ansiosta virattomaksi jäänyt tunkki ja mielessä loksahtaa. Tunkki pyöränpulttien päälle (osuu vanteeseen, joten mutterit muutaman kierroksen verran kiinni jatkoksi), tunkilla kettingit niin kovasti pänninkiin kuin vain saa ja kumivasaralla pyörän taakse. IRTI! ;D :kuningas

Tämä osoituksena siitä, että kyllä myös DI osaa joskus ratkaista käytännön ongelman! Joskus. :)
 

Liitetiedostot

  • Vanteen irrotus.jpg
    Vanteen irrotus.jpg
    243.2 KB · Lukukerrat 216
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
Vaikeuksia renkaan irroituksessa

Ilman koulutusta on ollut tapana kurvailla ja jarrutella pihassa pyöränmutterit vähäsen löysättyinä. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
Vaihdoin Corollaan öljyt, ilmansuodattimen, tulpat ja johdot. Nyt poistui se ärsyttävä satunnainen pieni nykiminen. 8)

Ja eilen illalla vaihdoin samaan autoon myös kesärenkaat, mikä olikin ihan mainitsemisen arvoinen operaatio koska ei sujunut ihan niinkuin Strömsössä:

Kaivelin renkaat kontista, otin kuparitahnatuubin esille yms normaalit alkuvalmistelut. Ajattelin että kyllä nämä nyt alta tuntiin vaihtaa helposti, vaikka tuo yksi sormi onkin lastassa ja vähän rajoittaa touhuilua. Sitten ei muuta kuin tekemään.
Vasen eturengas vaihtui hyvin, mutta vasenta takapyörää ylös tunkkaillessa meni tunkki helmasta läpi. :seina Ei onneksi sentään kokonaan eikä autokaan tippunut. Noh, vaihdetaan tunkin paikka takatukivarren kiinnityskohtaan ja uusi nosto. Nyt toimii. Mutterit pois ja pyörä irti, eiku... p**k**e. Sehän ei lähdekään, vaan peltivanne on jumahtanut kiinni napaan. Onhan tällaisista kaverit kertoneet, mutta eipä ole omalle kohdalle sattunut kertaakaan. Kokeillaan järjestyksessä seuraavia keinoja:

-Pyörän hakkaamista kumivasaralla (ei auta)
-Pyörän hakkaamista vasaralla (hajosi, siis vasara)
-Pyörän potkimista (ei auta, mutta jalkaan alkaa sattua pidemmän päälle)
-Pyörän hakkaamista kumivasaralla entistä kovempaa w/ helvetinmoinen kiroilu (ei auta, mutta jotenkin helpottaa mieltä)

Tässä vaiheessa todetaan, että olisi ehkä järkevämpää jättää pyörän irroitus ammattilaisten puuhaksi. Mutta sehän olisi luovuttamista! ;D Onneksi ostin juuri samana päivänä parin autopukkeja Biltemasta, joten auto pukin päälle ettei pelota tunkin pettäminen ja jatketaan. Kontista löytyi kettinkiä ja hinausköysi, joten laitetaan kettinki kiinni vanteeseen ja hinausköysi kiinni -> nykimään (käsin, ei autolla). Ei auta. Noh, kontissa on toinenkin kettinki, joten se kiinni toiselle puolelle ja hinausköysi kiinni molempiin kettinkeihin (että pääsee vetämään suoraan) ja uudestaan. Ei auta.

Tässä vaiheessa silmiin osuu pukin ansiosta virattomaksi jäänyt tunkki ja mielessä loksahtaa. Tunkki pyöränpulttien päälle (osuu vanteeseen, joten mutterit muutaman kierroksen verran kiinni jatkoksi), tunkilla kettingit niin kovasti pänninkiin kuin vain saa ja kumivasaralla pyörän taakse. IRTI! ;D :kuningas

Tämä osoituksena siitä, että kyllä myös DI osaa joskus ratkaista käytännön ongelman! Joskus. :)

Jos noi pyörät on kovaa kiinni ( niinku yleensä on) ni nosta tunkilla ylös, jotain rasvaa navalle vähän liukasteeksi, ja sit otat isoimman lekan mikä tallista löytyy ja lyöt sillä renkaan kylkee ni pitäis irrota.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

korsma sanoi
Ilman koulutusta on ollut tapana kurvailla ja jarrutella pihassa pyöränmutterit vähäsen löysättyinä. ;D
Aamen, eikä tu hiki eikä jalkaan tms satu ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

KYllä mä olen yleensä potkimalla saanut ne irti, välillä toki laskee sen auton alas mutterit aukinaisenakin. Vähän vauhdillakin. Tuntuu vaivaavan takarenkaita tuo vaiva useammin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Itse laitan jarrusuojaainetta keskiöön joka kerta kun vaihdan pyöriä.. Ei ole kertaakaan jäänyt kiinni..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Myllytin luottokulkineen, eli hitlerin koston. Taas. Joka kevät tuon on saanut tehdä :D mutta eiköhän se taas vuoden pysy parempana... Seuraavalla kerralla en enää myllytä. Seuraavaksi ylimaalaan auton, paljon helpompi homma :)

Ostin myös autoglymin vahaturvallista autoshampoota, Big Orange kun näköjään vei tehokkaasti kaikki uudet ja vanhat vahat mukanaan. Eipä se kyllä juuri mitään maksanutkaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

korsma sanoi
Ilman koulutusta on ollut tapana kurvailla ja jarrutella pihassa pyöränmutterit vähäsen löysättyinä. ;D

Tämäkin vaihtoehto kävi mielessä, mutta hylkäsin sen useasta syystä (ahdas parkkis, nastarenkaat -> ei älyttömästi pitoja + nastat voi ottaa kipeää, pulttien kierteet voi kärsiä, käkkäri ei ole kovin tehokas).

mystinengalant sanoi
KYllä mä olen yleensä potkimalla saanut ne irti, välillä toki laskee sen auton alas mutterit aukinaisenakin. Vähän vauhdillakin. Tuntuu vaivaavan takarenkaita tuo vaiva useammin.

Ei kyllä potkimalla liikahtanut mihinkään. Tunkilla sai vedättää niin paljon kuin kykeni veivaamaan, itse asiassa taisi jopa Toyotan luotettava tunkki ottaa vähän kipeää ja tuo kierretanko aavistuksen taipua.

sampah446 sanoi
Jos noi pyörät on kovaa kiinni ( niinku yleensä on) ni nosta tunkilla ylös, jotain rasvaa navalle vähän liukasteeksi, ja sit otat isoimman lekan mikä tallista löytyy ja lyöt sillä renkaan kylkee ni pitäis irrota.

"Tallissa" (=takakontti) ei ollut kumivasaraa kummempaa ja kahden käden leka olisi tällä kädellä muutenkin hankalasti operoitavissa. :)

EDIT: Ja laitoin kuparitahnaa navan ympärille, tällä kertaa. ;D (Tosin nyt kun on kiinni alumiinivanteet ja vieläpä soviterenkaalla niin tuskin jumahtaa.)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Punnerrettiin banjoja reippaan tunnin verran kolmeen mieheen paikoilleen. Hiki tuli huhhheijaa.. Nyt kylmä kalja ja kuuntelemaan iskelmiä :peukku Viikonloput kaikille! :)

2014-04-25%2016.01.43.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Aamulla pari cr-koneen jakopäätä ja iltapäivällä sit yks vetolevyn vaihto :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hitsaillaan ällää parhaillaan. Kiinnikkeet nyt valmiit. Enää pari pientä loppusilausta niin voi (kaasu)pullon korkin laittaa kiinni :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

sigmaa tuli rassattua taas lähemmäs leimaa.tosin tunkilla tuli vähä sohastua ehkä väärään paikkaan,saas nähä hermostuuko insinööri moisesta
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

juikkipuikki sanoi
Punnerrettiin banjoja reippaan tunnin verran kolmeen mieheen paikoilleen. Hiki tuli huhhheijaa.. Nyt kylmä kalja ja kuuntelemaan iskelmiä :peukku Viikonloput kaikille! :)

Noillahan lähtee KUULO jo! :nykii :nykii
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Dyny sai kesätassut allensa ja tinasin takaoven anturin piuhan kii ku oli katkennu. Ja mökillä tuli käytyä 3 isoo koivua kaatamas ja dyny toimi juontoautona. Kytkin pääs haisee kerran vähän ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hitlerin kostoon asentelin ahtopainemittarin, ja sigmaan tein pakoputken loppuun :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihtanu evooo öljyt jokapaikkaa (moottori,laatikko,kulmavaihde,perä/ayc) uuet hyrdaaliset nostajat (tuli tehtyy samalla semmonen työkalu mil ne saa otettuu nätisti poes :) )tulpat uudet jaa pessy kunnolla :) myllytystä kyllä kaipais :/
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdoin cadillackiin kunnostetun ohjaussimpukan,josko se ohjaus siitä yhtään tivistyis.
Moottoriöljytkin tuli vaihdettua,tai ainakin melkein,kun oli suodatin vääränlainen :-\
Jos sen vapuksi saisi ajoon...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Putsailinpa evon sisältä je todnäk huomen aamuna hanuri kastuu kun töihin ajelee kiitos vuotavan tekstiilin putsi purkin :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuli kaivettua tämmöinen komistus metän reunasta pihaan. Corolla vuosimallia -69. Tuli myös pestyä tästä painepesurilla irtomaalit ja kitit pois sekä sisustan ja keulan purin myös. Niin ja tulihan sitä pudotettua varaosa galantista laatikko, etulokari ja etuvalot irroiteltua.
20140427_110510.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

TikiMies sanoi
Tuli kaivettua tämmöinen komistus metän reunasta pihaan. Corolla vuosimallia -69. Tuli myös pestyä tästä painepesurilla irtomaalit ja kitit pois sekä sisustan ja keulan purin myös. Niin ja tulihan sitä pudotettua varaosa galantista laatikko, etulokari ja etuvalot irroiteltua.

lakkaa haaveksimasta poika, tee galanttisi loppuun :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nostokurki sanoi
lakkaa haaveksimasta poika, tee galanttisi loppuun :D
Galantin valmistumisen jälkeen vasta sitä tuota corollaa rupean kunnolla kunnostamaan :D Piti vaan nyt vetästä se pihaan tuolta metästä märänemästä ja vähän samalla purkaa että näkee miten paljon saa peltiä varata että tuosta auton saa tehtyä :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

aamulla piti vaihtaa öljyt yhteen väyryseen, mutta... Vaistomaisesti ekana öljykorkki auki ja no, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.. Siinä olisi tarjolla V koneen kannen irroitusta, harmi vaan ei ehdi.
jäi siis öljyt vaihtamatta ja palasin evon kimppuun. Tuli sekin saatua valmiiksi :) reilun 2vk ajamattomuuden jälkeen muistaa taas miksi ostin juuri tuon auton <3
 

Liitetiedostot

  • 14040302.jpg
    14040302.jpg
    55.9 KB · Lukukerrat 294
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Konehuone pesty, vr4:stä siis. Kyllä vahvistuu vaan se aatos että en enää tuhlaa laatuautoja talviajoon suomessa. :)

Nostokurjelta aivan loistava heitto :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ikinä ei meinaa keretä päivittää "tänään" rassailtuja asioita... eilen siis niputin farkkugalantista sisustan ja laittelin alicen Eclipseen taakse uuden johtosarjan. Pikkuhiljaa eteenpäin...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

v-loppuna tuli käytettyä tuosta 2.8 pajerosta öljypohja pois ja puhdistettua kunnolla pinnat ja uudet tiivisteliimat väliin. Nyt on näyttänyt pitävän, sitä ei tiedä että kauanko pitää :)
 
Takaisin
Ylös Bottom