Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galantista tuli purettua subit ja virtajohdot ja laitettua sigmaan :)
Ihan mukavasti alkoi poppi soimaan :)
Vielä kun eteen saisi erillisarjan ja taakse kunnolliset 6x9 noiden orginellien tilalle.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

miikka sanoi
Sama vika täällä. Tuo männän uusiminen on suurin työ mitä viitsin vielä tehdä, jos ei korjaannu sillä, haen uuden satulan :driver

Joo. Eipä tuo nyt mennyt ihan nappiin varaosaliikkeen kannalta. Ajattelin että tuen kerrankin pienyrittäjää ja hain tosiaan männän & korjaussarjan pikkuliikkeestä. Tilasin osat rekisteritunnuksella. Molemmat osat olivat vääriä. Mäntä liian pitkä ja tiivistesarjan kumit väärän kokoisia, jopa ilmausruuvin jengat olivat väärät. No paskaakos siinä sitten, hieroin vanhan männän kiiltäväksi ja kasasin satulan.

Todellinen vika oli lienee se, että jarrupalat olivat aavistuksen verran tiukalla sovitteella längissä. Hioin palojen päädyistä maalit ja vähän pintaa pois, nyt rokkaa täysin eikä laahaa enää. Jarruvoimat 2,6/2,6 kN, käsijarru 3,2/2,6 kN. Melko onnistunut remontti vaikeuksien jälkeen. Täytyy viedä vaan osat liikkeeseen takaisin.

Se mikä ihmetytti, että ilmauksen tarvetta ei käytännössä ollut vaikka satulakin oli irti. Koitettiin ilmata varuilta mutta eipä sieltä ilmaa tullut nimeksikään.
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

Hyvä miikka! Totakaan vikaa ei olisi ns. Rahakorjaukset todennäköisesti korjanneet :D

Mä meinasin tuohon satulanvaihto topicciin kirjoittaa et melko rahamiehiä foorumilla jos ei suostu vaihtamaan 30-60min omaa aikaansa 300-400€ netto. Ottaen vielä huomioon sen että sijoituksen jälkeen joutuu silti lähes saman ajan käyttää vaihtoon ja ilmaukseen.. Mut onks se sitä harrastamista? :D

BTW Ainakaan Hondan Nissinien ja Mitsun Sumitomojen osalta en enää ikinä suostu tarvikekumeihin (korjaussarjoihin) jos ei ole aivan laitimmainen pakko. Yleensä vaihto huonompiin ei muuta tilannetta..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystisen tiedoista sain keskellä päivää lisätiedon että menee kolme sormea ::)

Mutta itse vaihdoin Galanttiin toistamiseen jo öljyt. Huuhtelun jälkeiset huuhteluöljyt oli n.300km ja olihan muuten ihan pikimustaa tullessaan ulos. Ei ollut pahitteeksi tuo huuhtelu :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
mystisen tiedoista sain keskellä päivää lisätiedon että menee kolme sormea ::)

Hitto ne hanskat muuten meinas hajota ku on niin isot kädet. Mut hienoja aineita tänä viikonloppuna käytetty. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ylätukivarren vaihtelin Galanttiin aamutuimaan, puolentunnin jobi. Pitäis vielä vaihtaa iltasella takajarrusatulaan männän tiiviste kans.
Jarru laahas, tiiviste aika paskana ja mäntä sieltä täältä ruosteessa. Puhdistin niin taas pelaa mutta tiivisteen sain tänään niin
eiku uudestaan auki ja vaihtoon.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Tänään puuhasteltiin Jouni_K:n kanssa kaikkea pientä.

Joo, tuli tehtyä hieman noita konvertteribokseja, ehosteltua talvivanteita, X-laminoitua etuvilkkuja ja pestyä ja vahattua auto. Kyllä siihen yhden tallipäivän sai hukkumaan... :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

sain tehdä elämäni ensimmäisen jakopääremontin :) tyyliin ohjeet käteen ja siitä sitten vaan! noh, kohde oli opel.. lopputulos olisi voinut olla sekopää, mutta ihme ja kumma kunnialla selvisin :peukku ehkä miusta vielä ajoneuvoasentaja muovautuu joskus!
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

yhden hehkutulpan sain rojektigolfiin vaihdettua,heti läks paremmin käyntii. eipä tällä kiirettä,ehkä huomenna jopa toinen.ovatpa melko perse paikas tai sit mun normi sormet vaan on 5cm liian lyhkäset ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

miikka sanoi
Joo. Eipä tuo nyt mennyt ihan nappiin varaosaliikkeen kannalta. Ajattelin että tuen kerrankin pienyrittäjää ja hain tosiaan männän & korjaussarjan pikkuliikkeestä. Tilasin osat rekisteritunnuksella. Molemmat osat olivat vääriä. Mäntä liian pitkä ja tiivistesarjan kumit väärän kokoisia, jopa ilmausruuvin jengat olivat väärät. No paskaakos siinä sitten, hieroin vanhan männän kiiltäväksi ja kasasin satulan.


Se mikä ihmetytti, että ilmauksen tarvetta ei käytännössä ollut vaikka satulakin oli irti. Koitettiin ilmata varuilta mutta eipä sieltä ilmaa tullut nimeksikään.

Haha... Sama homma mitä itellä. Mulla sentään oli oikeet tiivisteet, mutta toka rempassa kun olin ostanut uudet männät myös, oli ne väärät.

Ilmauksen kanssa tappelin eka kerralla ihan tuhottoman pitkään. Ei meinannu lähtee millään toimimaan. Sit toisessa rempassa kun pelkäsin, että taasko tapellaan, niin sama homma mikä sulla. Ois varmaan toiminut ilmaamatta, kun ei juuri mitään ulos tullut.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eikai ne varaosamyyjät mitään tiedäkkään ja nuo koivusen yms. tukkuliikkeiden ohjelmat on virheitä täynnä.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Helpointa on että kun ne kysyy et saakos rekisterinumeron ni toteaa "et saa, mut ois miulla täs ne osanumerot." ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Leikkasin rosterista pari laippaa ja hitsasin 3" katinkorvausputken. Enää puuttuu dp ja loppuputki..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Evoon vaihtui dowpipe ja laajakaistalambda. Pienen blondeilun jälkeen alkoi mittariinkin löytyä lukemia ja kiitos luojalle; seokset kohillaan vaikka pahasti pelkäsin käyvän rikkaalla :peukku

ylimääräiseksi jäi muuten ehjä evo 4-6 downpipe 2,5" jos jollain tarvetta.. tässä on paikka jollekkin heti alussa, kun on reikä, joka tukittu pultilla
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sen ns. paremman puoliskon autosta sylinterinkannen irti ja totesin että kaikki 20 venttiiliä on ominut itselleen Sport-muodon. :-\ No josko tosta vähän sais pomppua siihen että vois käydä vaihtamassa sitten tulevaisuudessa joko lanceriin/colttiin..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eilen tuli vaihdettua Priukseen talvirenkaat ja tulpat. Lopun päivästä sain käytettyä GTOn talvivanteiden ehostamiseen ja maalaamiseen.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Purin autotallin ja varaston välisen seinän että sain isomman autotallin ;D Vanhan varaston puoli pitäisi levyttää tupla-gyprocille, tasoitella, maalata, vähän sähköjä muutella ja lopuksi vielä pinnoittaa tai maalata lattia. Tietää mitä tekee lähiaikoina.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lauantaina vaihdoin evoon öljy ja suodattimen,edellisesta vaihdosta oli tullut 4000km.
Niin ja yllätin talven,vaihtamalla nastapyörät alle.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Avasin Galantin konepellin kun lounaalta palatessa valoviiksestä kääntämällä saa aikaan kengurubensan päälle kytkeytymisen ja jos pitkiä livauttaa niin auto sammuu. Ja foorumin haulla just lueskelen juttuja Galantin ajovalon releistä :seina Onneks tässä paremmassa versiossa ei ole automatiikkaa, ne pilaa yleensä kaiken. Mut siit huolimatta hauskaa ilta puuhaa luvassa..

Jännä kun tuntuu että vetää heti oikariin kun käyttää pitkiä päällä. Mut toisaalta oli noissa aiemminkin mukavaa hämyä ennenkun putsailin niitä pitkien valojen adaptereita :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Avasin Galantin konepellin kun lounaalta palatessa valoviiksestä kääntämällä saa aikaan kengurubensan päälle kytkeytymisen ja jos pitkiä livauttaa niin auto sammuu. Ja foorumin haulla just lueskelen juttuja Galantin ajovalon releistä :seina Onneks tässä paremmassa versiossa ei ole automatiikkaa, ne pilaa yleensä kaiken. Mut siit huolimatta hauskaa ilta puuhaa luvassa..

Jännä kun tuntuu että vetää heti oikariin kun käyttää pitkiä päällä. Mut toisaalta oli noissa aiemminkin mukavaa hämyä ennenkun putsailin niitä pitkien valojen adaptereita :D

Niin omassa ja ainakin eräässä toisessakin oli vikana valoviikselle menevän johtosarjan liitin rattiputken alla, oli sulanut. Näkyy kojelaudan alamuovi irroittamalla.
Lisäksi muistaisin mahdollisia vikakohteita olleen kuskinpuolen etupyöränkotelossa sisälokarin alla olevat liittimet ja releet sisälläsulakeboksin päällä
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

korsma sanoi
Niin omassa ja ainakin eräässä toisessakin oli vikana valoviikselle menevän johtosarjan liitin rattiputken alla, oli sulanut. Näkyy kojelaudan alamuovi irroittamalla.
Lisäksi muistaisin mahdollisia vikakohteita olleen kuskinpuolen etupyöränkotelossa sisälokarin alla olevat liittimet ja releet sisälläsulakeboksin päällä
Nyt päästy himaan, lapset nukkumaan ja kohta talliin tutkimaan. Liitin ok. Lokaria en vielä purkanut. Mikä mystistä; Kun laittaa kaapeleilla käyntiin käy oikein hyvin, ei pala latauksen merkkivalo eikä mikään. Mut sit kun yrittää starttaa 30km ajon jälkeen heti sammutuksen jälkeen niin akku on aivan kuiva. Miten se nyt yhen lounastauon aikana kertalaakista kuolee :D
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

Ja tässä mallissa ei muuten ole ensimmäistäkään relettä tulipellissä..
 
Vs: Re: Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DyhWe sanoi
Helpointa on että kun ne kysyy et saakos rekisterinumeron ni toteaa "et saa, mut ois miulla täs ne osanumerot." ;D
Kyllä mulle ainakin kelpaa parhaiten jos asiakkaalla on suorat varaosanumerot. Silloin on kaikista helpointa eikä mua kiinnosta tippaakaan mihin värkkiin tai tarkoitukseen se niitä haluaa :)

Mutta kun näille nykyasiakkaille saat olla kokoajan selittämässä että ei se rekisteritunnus tai edes rekisterote tee aina autuaaksi. Niistä kun ei esimerkiksi selviä moottorin järjestysnumeroa joka aika monessa auton kaltaisessa vessassa kertoo jakopään kahden eri version sopivuuden. Tai että onko siinä ranskalaisessa nyt delphin vain behrin ilmastointi joka nyt sattumoisin määrittää moniurahihnan kumpi sinne käy, lyhyempi vai 15mm pidempi. Tai sen opelin ohjaussysteemin valmistajan onko se nyt tälläkertaa TRW vai Saginaw kun halutaan raidetangon sisäpäätä joissa nyt vaan sattuu olemaan kyseisten valmistajien välillä pienoinen kierteen halkaisijan ero.
Parhaimmillaan ei osata edes kertoa onko siellä Cliossa tälläkertaa moniurahihna vai kiilahihna kun molempia vaihtoehtoja on, riippuen kumman systeemin Pierre sinne on tehtaalla tunkenut.

Meidän kristallipallot ei näihin kysymyksiin osaa vastata vaikka kuinka sitä rekkaria mulle luettelet ja näytät leimasedän antamaa syntilistaa. En minä voi tietää mitä sun autoosi on asennettu jos et tiedä itekään.
Siitähän se kinastelu sitten aina alkaakin ja seuraavana päivänä tullaan kettuilemaan että myytiin väärät osat :D

Anteeksi avautuminen mutta ei näille voi kuin nauraa,nykyajan uusavuttomat autoilijat.

Asia sitten tietysti eri kun kumpikin osapuoli tietää autoista edes jotain ja iskee hankalampi valinta. Sitten lototaan kimpassa ja molemmat tiedostaa riskit. Saattaa osua oikeaan tai sitten ei. Ja virheitä sattuu tottakai niinkauan kuin on ihmisistä kyse.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Asensin tallille TV-antennin lähinnä asiakkaita varten mutta saapahan sitten toiseenkin telkkariin muutakin kuin pyöränsuuntausohjelmaa jos tulee sellainen tilanne... :) Johdon läpivienti olisi ollut aika hankala porata ulkoseinään niin ratkaisin asian helposti ampumalla Smith&Wessonilla seinän läpi... :)
 
Vs: RE: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Nyt päästy himaan, lapset nukkumaan ja kohta talliin tutkimaan. Liitin ok. Lokaria en vielä purkanut. Mikä mystistä; Kun laittaa kaapeleilla käyntiin käy oikein hyvin, ei pala latauksen merkkivalo eikä mikään. Mut sit kun yrittää starttaa 30km ajon jälkeen heti sammutuksen jälkeen niin akku on aivan kuiva. Miten se nyt yhen lounastauon aikana kertalaakista kuolee :D
En jaksanut sen enempää irrotella lokareita kun totesin akulta että jostain oikarissa. Sitten lähdettiin ensin konehuoneesta päin irroittelemaan sulake kerrallaan ja sitten kun konehuone käyty läpi niin sisäpuolelta, samalla toivoen ettei oo missään välillä. No lopultahan se löyty ja syyllinen oli "Room, Plafond" vai mikä nyt olikaan ja käytännön tasolla valojen, saattovalojen ja mankan sulake. No eka tietenkin tarkistin mankan kytkennät (no nehän oli ollutkin aiemmin esillä, ja aika perinteiset suomalaiset kytkennät oli), ei niissä, harmi, ois ollu nopee korjaa. Jouduin jättämään sulakkeen pois että pääsee huomenna töihin, ilman sisävaloja tai rammaria. Oletettavasti vika lienee jonkin oven läpivienneissä, on ne semmosia perkeleitä. Äkkiähän sen mittaa kunhan kerkii niin ettei tarvii yöllä purkaa..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galantin suuttimien kanssa tuli taas pelattua. Havaitsin myös kaasuläppäkoteloon menevän vesiletkun vuotavan. Pelastus löytyi taas romuautosta, Coltin jarrutehostimen letku on samaa kokoa :)

Välähti siinä mieleen, että avaampa EGR:n kun ei ole siihen tullut vielä tutustuttua. Yllättäen oli ihan puhdas, vaikka muuta odotin :eek:
No nyt se on eliminoitu, tein väliin sen "sokean" laipan ja tukin letkut.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

yhden venton prkleen sytytyksen ajotuksen kanssa pelleilin ja evoon tuli vaihettua koiranluut.. eipä ollut kovin helppo päivä kun eilen oli opiskelijaillassa euron hanat ja shotit, lopun voitte arvatakkin sitten :-X ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kytkin jarrupolkimen anturin johdon kiinni vr4:sessa, työkaveri vaan huomautti että eiks nelivetoa tarttee jarruttaa ollenkaan ku ajo perässä. No nyt toimii.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Jotain tommosta Audin romua. Emännän veljenpoika on kisällinä ja osti tuommoisen. Mä siis istun sisällä touhuumassa kaikkea ja aina välillä pyytää kattomaan miten jonkunsaa pois, oikee asenne. On muuten h*lvetin vittumainen auto irroittaa etupuskuri, tosin se olisi ollut paljon helpompaa jos joku idiootti ei olis kiristäny KAIKKIA pultteja ihan tautisen tiukkaan :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Jotain tommosta Audin romua. Emännän veljenpoika on kisällinä ja osti tuommoisen. Mä siis istun sisällä touhuumassa kaikkea ja aina välillä pyytää kattomaan miten jonkunsaa pois, oikee asenne. On muuten h*lvetin vittumainen auto irroittaa etupuskuri, tosin se olisi ollut paljon helpompaa jos joku idiootti ei olis kiristäny KAIKKIA pultteja ihan tautisen tiukkaan :D

Odottele kunhan purkaminen etenee sinne koneen puolelle. Siellä ei kaikki osat istukaan niin tiukassa, joskus irtoavat jo itsestään. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Toivon, että ne ei tuu millään tapaa mun harteille eikä mun tallissa purettavaksi ;D Mut kyllä saksalainen saa autonsa kovin ruostumaan kun harvaa japsiautoa nähnyt noin ruosteessa tossa iässä..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Toivon, että ne ei tuu millään tapaa mun harteille eikä mun tallissa purettavaksi ;D Mut kyllä saksalainen saa autonsa kovin ruostumaan kun harvaa japsiautoa nähnyt noin ruosteessa tossa iässä..
Eikös audit ole sinkki korilla,täten pitäisi olla huonoja ruostumaan?
Minkä vuotinen ja paljonko ajettu?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

n.250k ajettu jostain 2000-luvun taitteesta. Huonoja ruostumaan. Joka kaari, helmat ja kaikki ovet jne (osa jopa listojen yläpuoleltakin) ja pohjaa on jo edellisen auton omistajan aikana hitsattu.

Ongelma lienee että saksalaisissa autoissa luotetaan liikaa tuohon sinkityksen voimaan, kun samalla tavalla tiedän että muinoin tutun 2002 E39:iä..

Parhaan kommentin antoi ehkä auton omistajan isä joka sanoi ettei ruosteita kannata korjata koska ne ei leviä koska Audissa on sinkitty kori :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

samitsu sanoi
Johdon läpivienti olisi ollut aika hankala porata ulkoseinään niin ratkaisin asian helposti ampumalla Smith&Wessonilla seinän läpi... :)
Just just ;D ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

samitsu sanoi
Johdon läpivienti olisi ollut aika hankala porata ulkoseinään niin ratkaisin asian helposti ampumalla Smith&Wessonilla seinän läpi... :)

Eli parempi olla ryppyilemättä!
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Itse tein viime viikonloppuna saman. 20neliön talli on nyt 35 neliön talli.
ast sanoi
Purin autotallin ja varaston välisen seinän että sain isomman autotallin ;D Vanhan varaston puoli pitäisi levyttää tupla-gyprocille, tasoitella, maalata, vähän sähköjä muutella ja lopuksi vielä pinnoittaa tai maalata lattia. Tietää mitä tekee lähiaikoina.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hallilla loistelamppujen järkkäilyä ja yks putki tuli päähänkin ja tuhannen päreiks toki... onneks ei muita vaurioita.
Ja emännän Puntoon tuli piikit alle laiteltua.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Omegaan vaihdoin talvirenkaat, öljyt/suodattimen, jäähdytinnesteet, jakopään hilut ja vesipumpun sekä jarrunesteet.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Irrottelin tonnarin umpiot ja vein käännettäviksi ja maalattavaksi. :driver
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihtelin molemmin puolin eteen vetarin ulommat murrokset, ahh, hiljaisuus!
 
Takaisin
Ylös Bottom