Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Pistin tilaukseen hiilikuituisen- vortexin ja etulipan :p
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Hienon avaimenperän;
keydsc0109.jpg
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

-K&N filtteri
-Torquen billet moottorin tuki
-Ja muuta hilpettä josta varmaankin lisätietoa kesällä, teidän luettavaksi ;)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Surffailin eilen hönöpäissäini netissä jotain kaupankäyntiä oli myyjän kanssa jotain jäähdyttimistä.. ? Toinen ilmeisesti viilentää ilmaa ja toinen vettä ?

Katsotaan miten tarina jatkuu...
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Lisää hiilalitapee ;D
Kyl taas Metrorestyling USA:sta lähetti nopeesti rullan :eek: tasan viikossa tuli, vai jäikö jopa vajaalle viikolle.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Nuhapumppu sanoi
Käyttikseen kunnon soviterenkaat vanteisiin,oli ihan tilaus tavaraa kun on niin erikoinen reikä vanteessa ja pajeroon isomman turbon :)
Menipä sitten tuo ahdin kauppa käteen,no taidampa ostaa siitä säästyneillä rahoilla pajeroon narun vaijerin tilalle :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Pioneerin kajarit coltin etuoviin. ;D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Boschin sinisen kulmahiomakoneen. Tarvitse enää henkeään vaarantaa kiinanihmeiden kanssa, rkele.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

DaJackal sanoi
Boschin sinisen kulmahiomakoneen. Tarvitse enää henkeään vaarantaa kiinanihmeiden kanssa, rkele.
Voisit epätietoiselle kertoa miten se ny mukamas parani?
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

DaJackal sanoi
Boschin sinisen kulmahiomakoneen. Tarvitse enää henkeään vaarantaa kiinanihmeiden kanssa, rkele.
Harri K sanoi
Voisit epätietoiselle kertoa miten se ny mukamas parani?

Jos ois ollu vihree niin ois ollu samaa kuraa.. siniset bossit periaatteessa samoja koneita ku vihreet mutta "laadukkaammilla" komponenteilla kasattu
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Harri K sanoi
Voisit epätietoiselle kertoa miten se ny mukamas parani?

Olettaisin että tuo kestää pidempään kuin muutaman tunnin, ainakin käsiä polttamatta. Tuli nimittäin sen verta komeaa sinistä tuon halpisrälläkän sisältä että ensimmäistä kertaa tuli sellainen tunne että tämä saattaa muuten olla hengenvaarallinen. Onneksi siinä vaiheessa olin jo dropannut ko. kapistuksen tassusta pois kun alkoi räpylälle tulla liika lämmin.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Meillä on 20v vanha boshin vihreä porakone, hyvin pelittää vieläkin, että ei ainakaan nuo vanhemmat vihreät boschit ihan paskoja ole.
Itselläni on noista halppis rälläköistäkin(5kpl eri merkkisiä) jäänyt ihan hyvä maku,yksi einhell on tainnut hajota, mutta senkin sai takuuseen uuden.
Teräsharjan pyörittämisessä rälläkkä joutuu aika koville.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Mullakin on jokumikälie kiinanrälläkkä, n. 15v. Se on mulla mukana kulkenu, on rakennettu OKT, useampia wc/kylpytila laatoituksia, muutamat levikesarjat autoihin tehty y.m.y.m. Ei ne mun mielestä nyt ihan täyttä kuraa ole :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

DaJackal sanoi
Olettaisin että tuo kestää pidempään kuin muutaman tunnin, ainakin käsiä polttamatta. Tuli nimittäin sen verta komeaa sinistä tuon halpisrälläkän sisältä että ensimmäistä kertaa tuli sellainen tunne että tämä saattaa muuten olla hengenvaarallinen. Onneksi siinä vaiheessa olin jo dropannut ko. kapistuksen tassusta pois kun alkoi räpylälle tulla liika lämmin.

No kai se hajoaa ja sylkee sinistä jos sen lattiaan paiskaa. ;D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

_AH_ sanoi
No kai se hajoaa ja sylkee sinistä jos sen lattiaan paiskaa. ;D

0,5m korkeudelta ja sylki siis sinistä ennen lattiakosketusta... ::)

Jani T sanoi
Mullakin on jokumikälie kiinanrälläkkä, n. 15v. Se on mulla mukana kulkenu, on rakennettu OKT, useampia wc/kylpytila laatoituksia, muutamat levikesarjat autoihin tehty y.m.y.m. Ei ne mun mielestä nyt ihan täyttä kuraa ole :peukku

Totta kai sinne sattuu hyviäkin yksilöitä sekaan, ja suurin osa on varmasti sellaisia että pelittävät suuremmitta ongelmitta ihan hintaansa vastaavan ajan ellei pidempäänkin. Sillä mielellä minä tuon halpiksen ostinkin. En vain tuollaisen kokemuksen jälkeen enää huoli ainakaan samanlaista vehjettä käteen.

Ja jos Harri K:lla ja Urranilla on sinisistä Boscheista omakohtaisia huonoja kokemuksia niin saa niistä toki kertoakin... En välttämättä olisi itsekään juuri tuota kyseistä mallia ostanut jos ei olisi ollut kiire saada uusi ja pakko rajoittua Motonetin valikoimaan. 80€ hintaan pidin tuota kuitenkin siedettävänä ratkaisuna.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Bilteman rälläkkä alkoi ikävästi "kutittamaan" (surkealaatuinen johto murtunut muutamassa vuodessa). Sen kokemuksen jälkeen ostin Makitan eikä ole tarvinut katua, pieni hinta siitä ettei henki lähde.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

ast sanoi
Bilteman rälläkkä alkoi ikävästi "kutittamaan" (surkealaatuinen johto murtunut muutamassa vuodessa). Sen kokemuksen jälkeen ostin Makitan eikä ole tarvinut katua, pieni hinta siitä ettei henki lähde.
Jep. En mä halpista puolustanukkaa mut luen possit samaan kastiin niiden kanssa oli väri mikä hyvänsä päällä ;D
Halpis menee mökki tms käytös jossa satunnaisesti voi tarvita jotain katkaisua. Mut ei hiomisee kannata edes ajatella.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

No töissä muinoin joutu käyttämään sinisiä Boschilaisten akkuporakoineita kun samaan aikaan oli himassa remppahommissa Metaboa. Pian sitä jätti Boschin esimiehen pöydälle ja käytti sitä omaa Metaboa töissä, silläkin riskillä että jos hajoaisi niin menisi omasta pussista ::) On ne vaan niin tuhottoman p*skoja. Tosin myöhemmin kiukuttelun jälkeen sain ostaa Panasonicin mikä oli ihan jees :) Oon mä noita Boschilaisia käyttänyt monenmoista, ja ainut mikä mun mielestä hintaluokassaa on sellainen että voisin itsekkin hartkita ostaa (Mut päätyisin varmaan silti Makitaan), on myllytyskone (suoraveto).

Jos ostan sähkötyökaluja niin pyrin siihen että merkit on esim. Metabo, Makita, DeWalt jne.

Mulla on siis tismalleen samanlainen asennoituminen Boschin työkaluihin kun Harrilla :D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Harri K sanoi
Mut ei hiomisee kannata edes ajatella.
Lue edellinen postaukseni ;) Veikkaan että tolla mun koneella on hiottu ja leikattu aika paljon enempi ku keskiverto keijo hioo elämänsä aikana ;)

Tuossa on tehty semmonen havainto etenkin laattahommissa että se on sama mitä koneen kyljessä lukee, ni se pöly on niin hienoa et koneet hajoaa jos on hajotakseen (Toki ei oo ihan tuoretta faktaa tästä kun ei oo aikoihin tarvinnu koneita vaihdella) mieluummin tollasen kympin tai kahden koneen (missä vielä on yleensä vähintään parin vuoden takuu) heittää mäkeen ku satasen parin "merkki" koneen.
Iso laikkakone onkin sitte asia erikseen, se on mullakin ihan merkkikone kun sattui taloa rakentaessa Makita antautumaan ni ostin Boschin sinisen :) Sama pätee kyllä muihinkin koneisiin, laatua pitää olla :peukku

EDIT: Lisäys muuten vielä noista merkeistä ni Makitan akkuporasta antautui akut alle vuodessa hyvin kevyessä käytössä (ostin mökille varakoneeksi) En siis osta Makitaakaan enää ;)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Mulla on isolaikkasena "The Widowmaker" eli Metabon metallirunkonen 250mm laikkakone vuodelta 197x :D Pelottava laite (no soft start ja moottorin, laikan ja vaihteiston käynnistyksen jälkeen keräämä inertia huolehtii siitä että voit sammuttaa koneen ja jatkaa vielä hommia 5min :D ) mutta sitä ei ole kukaan saanut rikki ikinä, enkä usko että se olis edes mahdollista.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Dremelin versatip kaasujuotin tuli ostettua. Ihan jees vekotin tollee autosähköjä juotellessa kun ei tarvitte olla piuhan pääs. Noista muista "ominaisuuksista" ei nyt niin hirveästi kokemusta, mut juottamiseen ja siniliekillä kuumentamiseen iha hintasa arvonen vehe.
Pienelektroniikkaan tietenki tommone kolvausasema o paras.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

HeroinesHero sanoi
Dremelin versatip kaasujuotin tuli ostettua. Ihan jees vekotin tollee autosähköjä juotellessa kun ei tarvitte olla piuhan pääs. Noista muista "ominaisuuksista" ei nyt niin hirveästi kokemusta, mut juottamiseen ja siniliekillä kuumentamiseen iha hintasa arvonen vehe.
Pienelektroniikkaan tietenki tommone kolvausasema o paras.
Sillä viistokärjellä on nätti hitsailla muovia :peukku Muutenkin kyllä jämy laite, pikaisiin kolvauksiin, liitos tai pari, tulee usein käytettyä jos ei jaksa tota Wellerin asemaa kaivaa esiin mut varsinkin jos pihalle asti joutuu menemään kolvailemaan jotain tai sulattelemaan lukkoja tms. Todellakin ostamisen arvoinen laite :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Jaa, ettei ihan OT postailuksi mene ni tuli tilattua vappuaattona Camskillilta Coltiin jakohihna, vesipumppu, öljyfilsu, termostaatti, täydellinen yläpään tiivistesarja ja Legnumiin tuli samassa paketissa tehostajan kiristysrulla. Tänään tuli paketti kotiin :peukku Ja vielä tuli Coltiaiseen hommattua Apexin dual funnel filsu. Ja FTOhon tilasin Lamin-x kalvot valoihin, taisin kyl ottaa liian tummat ku FTOn valot edessä on jo itsessään melko synkät, no näkkeepähän kunhan saa kalvot liimailtua :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Jani T sanoi
Sillä viistokärjellä on nätti hitsailla muovia :peukku
Jep. Tommonen laite on ihan kuningas ja nimenomaan tuo viistokärki muovihitsauksiin :peukku Itsellä ei ole dremel vaan joku vanhempi laite ennen dremeleitä :D Ei olis Lambda simulaattorin kolvauksesta tullut v*ttujakaan ilman tuota.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Tänään tuli tuossa vielä haettua tuoho hondankatiskaan tarpeet pientä jarruremppaa varten +tilaukseen meni moottori yms sälät kauko-ohjattavaa takaluukun aukasua varten.

Vahauksiin tuli ostettua turtlen jotain hevimpää skeidaa, mikä yllätykseks jopa peitti/tuhos (miten lie toimiikaan) jopa aika ilkeet naarmut. Päälle heitin vielä saman putiikin "nano" autovahaa, tuollee käsipelillä kihnutetuks kamaks jälki meikäläisen mielestä erittäin hyvää hintaansa nähäre. kyllä ny pitäis ostajille tuonki katiskan kelevata. ;D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Onkos teillä Boschin vihaajilla jotain todellisia kokemuksia ja perusteita jotka eivät olis makuasioita tai käyttövirheitä tai huonoa tuuria...? :) En väitä että ne edustaisivat jotain maailman huippua mutta minulla on ainakin jotain näyttöä aiheesta... Eli merkkiä löytyy esimerkiksi 4 pikkurälläkkää (2 kumpaakin väriä),iso sininen rälläkkä,porakoneita ainakin kolme ja molempina väreinä,pari sinistä akkuporaa ja vielä muitakin laitteita eikä niiden kanssa ole ollut mitään sen kummempia ongelmia käyttämisessä eikä kestossa,paitsi ehkä joidenkin porakoneiden kohdalla,mutta sekin johtunee aika paljon hiomakiekkokäytöstä... Ja kyseessä on siis ollut ammattikäyttöä sekä vaativaa harrastuskäyttöä eli ei ole olleet hyllynkoristeina...!? :)

Mutta asiaan eli alkaa olla nykyisin rahat niin vähissä ettei ole varaa rakennella autoja eikä edes ajaa niillä ja kuntokin alkaa olla kehno niin ostin sitte uuden polkupyörän... :( :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

No mä olen käyttänyt ainakin Boshin:
Sinistä pikkurälläkkää
Myllytyskonetta
Lukuisaa akkuporakonetta ja sitä ihmeen patukkaa (ns. ruuvinväännin)
Iskuporakonetta (pientä)

Kyllä mä mielummin semmosen ottasin kun Lidlin koneen, mutta mä oon aina ollut sitä mieltä että samalla rahalla, tai vähän päälle saa laadukkaampaa. Ehkä säkin löytäsit jos et olis ostanu kaikkea Boshilta? Eikai sitä paremmasta voi tietää jos ei kokeile. Ei näissä oo pakko valita vaan yhtä merkkiä, voi olla eri merkkisiä sähkötyökaluja :D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Onhan noita tullut nähtyä ja kokeiltua monenlaisia merkkejä mutta itselleni en ole ostanut kun eivät vaan ole innostaneet... :) Kai se on silleenkin että mikä vehje käy kenenkin käteen ja silmään mutta se on sitten nimenomaan niitä makuasioita mitkä eivät kerro laadusta... :) Ja taitaa löytyä joku muunmerkkinenkin laite minultakin... Periaatteessa suosin kyllä yhtenäistä linjaa ja tällä kiistanalaisella merkillä nyt vaan kaikki laitteet ovat vaikuttaneet minulle sopivilta... :) Siitä oon ihan samaa mieltä kaikissa asioissa että parempaa ei osaa vaatia ellei siitä tiedä,mutta lähinnä kaipailin nyt jotain negatiivisia käyttökokemuksia tai ongelmia kestävyydessä tai jotain vastaavaa perustetta miksei noita kannattaisi ostaa...!? Omiin valintoihini se ei tosin tule vaikuttamaan jatkossakaan... :) :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Ja laitetaan nyt vielä samantien lisäavautuminen siihen että pienellä lisäpanostuksella saisi "parempaa" ja että se kannattaisi...? Otetaan nyt omalla kohdallani vaikka se pikkurälläkkä joita on 4,koska haluan molemmille talleille eri koneen katkaisu- sekä hiontalaikoille ettei tarvi olla koko ajan runkkaamassa niitä edestakaisin... Niin miksi ihmeessä maksaisin niistä koneista enemmän kun boshillakin on pärjännyt mainiosti... Ja jos minä pärjään niillä ammattikäytössä niin miksei harrastajatkin pärjäisi...!? :) Toisaalta minä jos kuka tajuan että hinta ja laatu kulkevat jossain suhteessa,mutta ihmettelen vaan kun esimerkiksi auton osien suhteen kerhossa on niin saakelin nuukaa porukkaa että aina pitää saada se halvin mahdollinen p*ska,niin ovatko nää sähkötyökalut nyt jotain sellaista mihin pitää sitten tunkea rahaa enemmän kuin on tarpeellista...!? :) :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Pikkumustan.
 

Liitetiedostot

  • pikkumusta.jpg
    pikkumusta.jpg
    63.9 KB · Lukukerrat 369
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Wlooffy sanoi
Sää sit ostit sen sittenkin.

Voidaan molemmat vaihtaa subaru kerhon puolelle :)
Joo,ostin.

Ei se vaihtamalla parane!

Kato kaksin aina kaunihimpi,kummankin kerhon puolella.

Ja Vaasasta tuo oli.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Pojalle oma kottarainen, eli KTM 65 sx 2005 vuosimallia. Nyt aletaan sitten roikkuun crossiradoilla. ::)

13242_644186125595709_797017683_n.jpg
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

-JP- sanoi
Surffailin eilen hönöpäissäini netissä jotain kaupankäyntiä oli myyjän kanssa jotain jäähdyttimistä.. ? Toinen ilmeisesti viilentää ilmaa ja toinen vettä ?

Katsotaan miten tarina jatkuu...

No niin pienten seikkailujen jälkeen homma paketissa. Sit joskus kun on Auto valmis ja lyön sen käyntiin niin Pirkanmaalla lämpötila laskee 3 astetta... :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

-JP- sanoi
No niin pienten seikkailujen jälkeen homma paketissa. Sit joskus kun on Auto valmis ja lyön sen käyntiin niin Pirkanmaalla lämpötila laskee 3 astetta... :peukku

Hehee... Niin kummin päin se jäähdytin toimii? :p Toivottavasti toisinpäin, ettei auto sula lämpökuorman alla. ;D Nusnus jne jne... ;D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Skydiver sanoi
Hehee... Niin kummin päin se jäähdytin toimii? :p Toivottavasti toisinpäin, ettei auto sula lämpökuorman alla. ;D Nusnus jne jne... ;D

No joo... Niin no joo niin ... :) Pointti perillä.. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom