Mitsu L 200 peräpään laskeminen

HanskiS

Ahtoja kilo,siitä alkaa ilo !
Liittynyt
2 Syyskuu 2012
Sijainti
Hyvinkää
No niin,oon uusi täällä,vasta eilen kirjauduin sisään. L200 nelikon ostin 4 kk sitten. Haluaisin tietää,miten laskea takapäätä n.10-15 cm alemmas eli pitäisi saada typerä etunoja pois. Takomalla jousia,ottamalla yhen lehden pois vai mitenkä homma sujuis silleen helposti. Sit toinen kysymys,auto on vm-97 mulla olisi vm 2001 ajovaloumpiot, voisko tehdä nuorennuksen vaan lampun ja maskin vaihdolla, joutuu huikan tekeen vinkulla lampun reikää isommaksi mutta olisko mahdoton tehtävä ? Kyselee Hanski
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

Säätämällä edestä vääntötankoja kireämmälle ??? Maavaraa ei ole koskaan liikaa. Laita lavalle jotain painoa? Esim. 4mm peltilevy, niin ei vie tilaa ja suojaa lavaa.
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

jotai painoo lavalle,jousiin en sattuusi.kyllä se komiee on ku perä on vähä pystys.
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

Kyllä ne ajat kun ajeltiin Dodgella perse pystyssä alkaa olla ohi! Tykkään enempi kun auto olisi vaaka suorassa, vaunu perässä olisi nätimpi katella kun olisivat suorassa linjassa. Kyllähän joku keino pitää olla muukin kuin painoo lavalle.En ole yhtään perehtynyt enkä tutkinut alustaa,kun ajattelin että saisin täältä suoraan vastauksen.Pitänee myllätä auton alla ja katsoa miten se homma onnistuisi.
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

Kattelin auton alle illalla,ymmärtääkseni peräpään laskeminen onnistuu kun laittaa sopivan kokoisen neliöputken pätkän akselin ja jousipakan väliin. Saako eripituisia u-muotoisia lenkkejä jolla kiinnitetään pakka akseliin vai pitääkö tehä itse?
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

Hohoo, vielä alemmas laskea jousipakkoja... ;D Väännä vääntösauvoja keulasta kireemmälle niin nousee sekin eikä tartte kikkailla minkää blokien kanssa.
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

No niin,kerrotaan nyt tämäkin,en ole menossa sellaseen maastoon ajeleen missä EI ole tietä!! Eli se n.20cm maavara riittää aivan hyvin,ja vaikka pakkoja pudottaisi niin perämurikka taitaa olla sittenkin alemmalla. En myöskään halua etupäätä yhtään ylemmäs vaan nimenomaan peräpäätä alemmas. Jos haluaisin mennä korpeen ajaan niin ostaisin auton siihen tarkoitukseen sopivan.
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

Ehkä tutkisin ensin, että miksi auto ei ole suorassa. Onko etujouset löystynyt vai onko taakse vaihdettu jäykemmät jouset.

Lehtiä voi kokeilla vähentää, mutta omien kokeilujen mukaan helposti menee jäykätkin jouset liian pehmeäksi yhden lehden poistolla.

Palikka jousen ja akselin väliin pitää jousen vakiona ja voi olla paras vaihtoehto, mutta joutuuko ottaan katsastukseen pois..
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

son kuormitus varaa sen takia ylähällä.
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

Niin se varmaan on kuormaa tarven korkeella.Taitaa olla tonnin verran kantavuutta,että sellasen kuorman laittaa kyytiin vois olla kokolailla suorassa auto.Mulla varmaan max 200kg kuormaa niin ei se paljon ole suoristunut. Jos sen 10 cm laskee perää,mun kuormilla ei ota pyörät mihinkään vielä kiinni,ja auto saattais olla suorassa.Leimamiehen käyttäytymistä en tiedä mutta ei nyt tunnu kovin isolta rikkeeltä.Näyttäisi aika monessa L 200 olevan perä korkeella,mut ei ilmeisesti haittaa muita kuin minua!
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

eipä se siihen auton korkeuteen mitään sano,kunhan vetokoukun korkeus säilyy 350-450mm tienpinnan tasosta.vallilan takomosta custom lattaa alle.
voithan sää laitttaa pakasta yhden jousen väärinpäin ;D
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

Ei ainakaan -80, luvun ällät keuli ja niissäkin kantavuus reilun tonnin. To mikä mulla oli, oli tosi ryhdikäs, kantoi tonnin hiekkasäkin ilman jousien pohjaamista ja kulki suorassa tyhjänä.
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

HanskiS sanoi
Leimamiehen käyttäytymistä en tiedä mutta ei nyt tunnu kovin isolta rikkeeltä.

Hitsaa ne akseliin kiinni, irtopalikkaa ei saa olla mutta ainahan jousipedin saa vaihtaa.. :peukku

Edelleen jaksaisin jankata siitä, että kiristät sen keulan ylöspäin. Ei siitä mitään portaalihirmua vielä tuu.. ;D
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

Hitsaus on varmaan hyvä konsti,pitää koettaa sitä kunhan saan inspiraation homman tekemiseen!Mistä ja miten sit etupään vääntösauvoja kiristetään,voiha sitäkin kokeilla että mikä siinä on lopputulos!
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

auton alla,pitkittäin olevien sauvojen päissä on mutterit,mitä ruuvata.
taka-akselin hitsaaminen,pitäskö siinä sitten olla leimaperä jumppa joka leimalle ? pitemmät kiinnityspultit,mistä ? o jo kumma jos ei erotu muutenkin esim rengasratsiassa tuommone tuning.
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

Pitäneekö sit madallus muutoskatsastaa,enpä tiedä! Madalletaanhan henkilöautojakin ja katsastetaan. Ja samoin tehdään maastureihin korotuksia ja leimataan. Eipä rengasratsiassa alla myllätä hyvä jos polvilleen sen verta menee et näkee tekstit renkaan kyljestä. Hanski
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

galantisti sanoi
taka-akselin hitsaaminen,pitäskö siinä sitten olla leimaperä jumppa joka leimalle ? pitemmät kiinnityspultit,mistä ? o jo kumma jos ei erotu muutenkin esim rengasratsiassa tuommone tuning.

No eihän siinä ole muutako vaihdettu jousipeti uuteen, saahan sen toki tehdä. Tehdäänhän soa hommiakin ja saa hitsailla itse jousipedin. Uudet uu pultit saa kaupasta.

Vääntösauvat kiritään juurikin sieltä auton perän puoleisesta päästä, keula tunkataan ylös ensin.
Sieltä löytyy pultit jotka sojottaa ylöspäin kanta kohden maata. Yläpäästä avataan lukitusmutteri, pidetään toisesta mutterista kiinni
ja kiristetään pultti loppuun asti. Jos menee kovaksi niin himppasen verran takasin. Se ei ole kovin teknistä hommaa, periaatteen tajuaa kyllä vilkaisemalla.
 
Vs: Mitsu L 200 peräpään laskeminen

Muista JJ, että tässä ei tehdä mitään offi-alustaa ja kyseessä ei ole puolimiljoonaa ajettu auto, jossa jouset on jo ihan pehmeänä.

Minä en ainakaan ihan tappiin vetäisi niitä vääntösauvoja. Ennemmin maltillinen kiristys(vaikka 5 kierrosta aluksi) ja pikkusen ajalee, niin näkee, että paljonko vaikutti. Jousitustahan tuo säätö ei tiukenna, ennenkuin tulee jouston rajoitinkumit tukivarsissa vastaan. Säätö vain kääntää tukivarret eri asentoon. Ja ei tosiaan kannata nostaa niin ylös, että on jo ulosjouton rajoitinkumit tukivarsia vasten, vaan jättää sinne pieni rako.
 
Takaisin
Ylös Bottom