Mitsu L200 naksuu

HanskiS

Ahtoja kilo,siitä alkaa ilo !
Liittynyt
2 Syyskuu 2012
Sijainti
Hyvinkää
Mulla on L 200 vm 97 2,5 TD kun auton laittaa käyntiin, toimii moitteetta ja lähtee liikkeelle niin n. 1km:n ajon jälkeen alkaa joku rele naksuun ratin vasemmalta puolelta. Naksahtaa n.10-15 kertaa ja sen jälkeen ei mitään. Kunnes auton käynnistää seuraavan kerran. Tapahtuu niin nopeasti en ole ehtinyt ääntä paikallistamaan. Mikähän lienee vika ja korjaus moiselle äänelle?
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Tulisiko konehuoneen puolelta ja jälkihehku sielä raksuttaa, ei toki kuulu toimia noin. Korjauksessa saa muut neuvoa
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Jos hehkusysteemi toimii samoin ku vanhemmissa, niin voi olla huonoa kontaktia joko laturin liittimissä tai sitten lämpöanturin liittimissä ja naksuttelee hehkua päälle ja pois kun ei tiedä, onko moottori käynnissä / lämmin
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Missähän se lämpöanturi sijaitsee,jos tutkis onko liittimet löysällä? Se rele naksuu vain ja ainoastaan kun laittaa aivan kylmästä käyntiin eli aamulla. Ajat jonkun matkaa ja naksuu,meet vaikka tunniksi kauppaan ja lähdet ajaan niin ei kuulu mitään,outoa! Mutta koitan putsailla liittimiä niin toivotaan et lakkasi naksumasta.
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

12voltin hehkut paikalleen ja nappihehku, loppuu se värkkyy jälkihehkujen sun muiden kötösten kanssa..
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

JJ90 sanoi
12voltin hehkut paikalleen ja nappihehku, loppuu se värkkyy jälkihehkujen sun muiden kötösten kanssa..
Ja tämäkö ei ole kötös ???

Jos samalla asiaakin. Irroitappa se lämpötilatunnistimen johto. Loppuuko nanksutus? Tunnistinhan on ylävesiletkun vieressä kannessa, 2-napainen liitin ylöspäin.
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Otin tänään irti sen liittimen lämpötila-anturista. Tapahtui hyvää= ainakin toistaiseksi loppu jälki naksutus ! Sit huonot = hehkuttaa joka kerta kun avaimesta vääntää, noin 5-6 sekunttia,mitä ei tehnyt aikaisemmin. Ja sit ei toimi moottorin lämpömittari kojelaudassa. Olisko se anturi nyt viallinen,korjaantuuko kaikki "viat" jos vaihdan uuden anturin.

Hanski
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Se pitkä hehkutus ja mittarin toimimattomuus johtuu juuri siitä johdon irroituksesta ja niin sen pitääkin tehdä. Silloin kun johto on irti, hehkutusaika menee maksimiin ja samoin jälkihehkutus.
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Käynpä hakemassa varaosista anturin ja kokeilen sillä saada asiat kuntoon. Palataan maanantaina asiaan. Hanski
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Minä ymmärrän että kötös on juurikin sellainen viritys jolla yritetään korjata tai ohittaa alkuperäinen toiminta. Kaikista asioista en tiedä, mutta näistä Mitsu hehkujärjestelmistä voin väittää tietäväni ainakin kaiken tarpeellisen.
Kötöstysten teko näissä alkaakin lukemani perusteella silloin kun loppuu taito ja tieto. Yleisin ongelma alkaa lienee sen jälkeen kun alkuperäiset hehkut tulee tiensä päähän ja hankitaan tilalle ne kaikkein halvimmat mitä kaupasta löytyy. Koska ne hehkut ei ole sopivat, alkaa Pelle Pelottoman päässä pyöriä erilaiset kötöstykset ja vikaa haetaan vaikka mistä koska hehkuthan on varmaan kunnossa kun juuri uudet laitoin.
No joo, meni vähän ot:ksi...
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

oikees oot.kyllä niiren pitää pelata nikun tehtaalta lähties iliman mitää viritystä.omas pajeros oli kans joku nappihehkuviritys jonka reviin heti pois,vaihroon anturin ja hyvin pelaa.
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Sain vihdosta viimein tänään itestäni puristettua,että otin sen lämpöanturin irti. Mutta pahus enpä uutta saanutkaan Motonetista,vaikka luulin saavani.Pitää huomena kiertää muut varaosaliikkeet jos jostain löytyisi. Olisko vinkkiä,mistä Hyvinkäältä sellasen saisi? Hanski
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Pitihän se arvata,eipä saanut anturia mistään. Tilaus kamaa,maanantaina saa osan. Toivottavasti on sit oikeanlainen. Hanski
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Pitihän se arvata,tuli sit tilauksesta vääränlainen anturi ! Kaks napainen liitin pienet pyöreät ja pitäisi olla litteät. Isompi kierre ja muutenkin aivan eri vaikka rekkarilla katotiin kirjasta !

Mistähän sellasen nyt hakis,onko tietoo? Delta-autossa menen huomena käymään,josko tärppäisi.

Hanski
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

En osta enään ikinä Mitsubishiä,minkäänlaista ! Tuonkin raadon ostin tavallaan pakosta,kun Volvo ei tee vieläkään avolava pakettiautoja !
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

ei tuon vian takia kannatas volvoon sekaanua,sitte vasta kuses olisit ja rahatoon..
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Mulla on autona Volvo S 40 T4 -03 tällä hetkellä,Volvo 760 piti vaihtaa L 200 ihan vaan siitä syystä että soveltuu paremmin asuntovaunun vetoon. Mulla on aina ollut Volvoja n.35 vuotta mitä oon autoilla ajanut.
Asiaan= Sain anturin Delta-autosta hintaan 50e,ihanan kallis. Siihen loppui naksutus toistaiseksi. Kiitos kaikille jotka päätään vaivasi asialla, mutta etenkin Ugelle joka antoi ratkaisu vinkin !

Hanski
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Onneksi sanoin viimeisessä viestissä,siihen loppui naksuminen toistaiseksi. Startin vaihdon kylkiäisenä tuli sama vanha naksuminen takaisin. En tiedä niillä olevan mitään tekemistä keskenään mut kun lähdin pajalta ihmettelin miksi ei varvikello toimi,no ajettuani jonkin matkaa huomasin ettei moottorinlämpö mittarikaan ei toimi. No,seuraavana päivänä huomasin että kun lähdin liikkeelle niin muutaman kilometrin ajon jälkeen alkoi naksuminen,pysäytin ja sammutin auton ja starttasin hetken päästä niin hehkun valo paloi useamman sekunnin vaikka oli lämmin moottori. Eli pikahehku ei toimi. Miten voi olla mahdollista että anturi kesti n.5 viikkoo.En ole vielä tutkinut tilannetta mitenkään pitänee ottaa anturi irti tai ainakin kattoo onko johdot kiinni kunnolla tai onko johdot jäänyt johonkin väliin kun cooleri on laitettu takasi,aika epä todennäköistä, mut joku syy siihen täytyy löytyä

Hanski
 
Vs: Mitsu L200 naksuu

Nyt löyty syy,oma moka!! Startin vaihdon yhteydessä oli yksi liitin jäänyt löysälle, painoin liittimen kiinni ja nippuside varmistukseksi ja vot,varvikello ja lämpömittari rupesi toimiin. Joskus käy näinkin :seina Hanski
 
Takaisin
Ylös Bottom