Mitsubishi 3000 gt

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Diore

New Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2011
Moikka
Harkitsen ostavani mitsun 3000gt:n ja haluisinkin nyt tietää "kaiken" autosta..Mitä tyyppivikoja,plussat,miinukset jne?
auto on -97 ja 24v dohc (3,0 v6) automaatti
Kiitos :)
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Haulla löytyy: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10456.0

Tietysti auttaisi kovasti alkuun, jos kertoisit että onko twinturbomallista vai vaparista kysymys. Ilmeisesti jälkimmäinen?
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

mua on kauheesti varoteltu että laatikot ei kestä,varaosat hullun kalliita,eivät kulje mihkään,vievät bensaa melkein 20l/100km jne..?
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

DaJackal sanoi
Haulla löytyy: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10456.0

Tietysti auttaisi kovasti alkuun, jos kertoisit että onko twinturbomallista vai vaparista kysymys. Ilmeisesti jälkimmäinen?

enks mä sen tossa sano? :) 24v 3,0 v6..vapari
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Diore sanoi
enks mä sen tossa sano? :) 24v 3,0 v6..vapari

Turbomalli kun on nääs myöskin 3,0 v6 24v dohc niin ei tuo kerro vielä mitään. Mutta näin veikkasinkin, että jos olisit ollut turbomallia ostamassa niin olisit sen maagisen turbo-sanan varmaan maininnu. :)

Oma mielipide: Etuvetoinen, painava, vapari, automaattivaihteinen = ei hyvä yhdistelmä, jos ajatellaan vähänkään enemmän urheilullisempaa menoa. Sitä vastoin jos tarkoitus on kruisailla rauhallisesti pitkin rantabulevardia sillai, että kädet on koko ajan mahdollisimman vapaana vastakkaisen sukupuolen edustajien hiplaamiseen, niin mikäs siinä. ;D Kulje tuo ei noilla tehoilla juurikaan mihinkään ja varmasti soppakin maistuu, mutta vastineeksi saa kyllä jonkin verran alavääntöä ja ihan kivat veekutosen äänet. Ainut mitä tuollaisessa käytössä itse jäisin kaipaamaan olisi varmaan targakatto.

Laatikon kestoa en kommentoi, koska en siitä mitään tiedä. Osat on varmasti Suomessa melko suolaisen hintaisia, mutta jenkeistä tilaamalla saa about mitä vain melko edullisesti ja jopa suht nopeasti. Ebay on ystäväsi. :peukku
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Varaosat hyvin pitkälti sigman kanssa samoja.
Mitä tehoon tulee niin sitä ei ole ikinä liikaa... Paino tossa etuvedossa on suurin piirtein sama kuin sigmassa, tehoa vain 15hv otettu enempi samasta koneesta.


Tapatalk@iPhone
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Diore sanoi
mua on kauheesti varoteltu että laatikot ei kestä,varaosat hullun kalliita,eivät kulje mihkään,vievät bensaa melkein 20l/100km jne..?


Ei kyllä kule mihinkään 0-100kmh noin 9s
ja varmasti vie sen 17 litraa sekalaisessa


osta urpolla oleva
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

3000GT (Sori Mikko, ei koske sun autoa), ei nyt sinänsä ikinä ole edes tarkoitettu "urheiluautoksi" painonsa jne takia, vaan juurikin GranTouring niinku kirjaimetkin kertoo. Eli "luksus-coupe".
Käsittääkseni hyvä ajaa matkaa cruisen jne ansiosta ja kulutus on tosiaankin varmasti kiva. (mut ei sillä, manuaalit vie kans bensaa varmaan lähes yhtäpaljon)..
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

päädyinkin mitsun gto:n,tuplaturbo manuaali vm.-91..300hv ja 450nm..
auto pitäisi hakea ensi viikon lauantaina,saan sen juuri leimattuna.
Onko näistä mitä kokemuksia?rekkari on Koo-295 jos sattuis vaikka oleen jonkun foorumilaisen
vanha?
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

mitsumikko sanoi
Ei kyllä kule mihinkään 0-100kmh noin 9s
ja varmasti vie sen 17 litraa sekalaisessa


osta urpolla oleva

En usko että vie 17 litraa kun mun automaatti-Sigmallakin pääsi matkassa ysiin ja taajamassa 11-12 keskikulutus. Tosiaan pitkälti samanpainoisia laitteita ovat ja molemmat etuvetoisia. Kyllä sitä polkemalla saa enemmänkin kulumaan mutta kuten todettu, ei nää mihinkään kulje niin ei se polkeminen paljoa auta.

Mutta topikin aloittajalle onnittelut oikean mallin valinnasta, eiköhän tuo twinturbo ole järkevämpi ostos jos meinaa jotain sporttisuutta kaipaa :peukku.
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

vähän vaan jännittää se että tämä gto on oikeanpuoleisella ohjauksella..onneks oon
kerran kokeillut ajaa sellaisella missä on oikeanpuoleinen ohjaus..mutta silti :D no siihen
tottuu äkkiä?kilsoihin en kyllä usko..75 000km..ei varmasti oo niin vähän ajettu..
 
kokemuksia mitsubishi gto twinturbosta?

vaihdetaas otsikko aiheen mukaiseksi..kun vaihtu toi auto :D
---> päädyinkin mitsun gto:n,tuplaturbo manuaali vm.-91..300hv ja 450nm..
auto pitäisi hakea ensi viikon lauantaina,saan sen juuri leimattuna.
Onko näistä mitä kokemuksia?rekkari on Koo-295 jos sattuis vaikka oleen jonkun foorumilaisen
vanha?
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

onnittelut :peukku


käytä nyt kumminki sen verran tunkilla sitä ylhäällä, että näät sen jakolaatikon , Tyyppivika on, että vuotaa öljyä, nii tsekkaa onko se puhdas/vuotaako

no niin ei muuta ku ahtoja ruuvaamaan ;D
 
Vs: kokemuksia mitsubishi gto twinturbosta?

Diore sanoi
vaihdetaas otsikko aiheen mukaiseksi..kun vaihtu toi auto :D
---> päädyinkin mitsun gto:n,tuplaturbo manuaali vm.-91..300hv ja 450nm..
auto pitäisi hakea ensi viikon lauantaina,saan sen juuri leimattuna.
Onko näistä mitä kokemuksia?rekkari on Koo-295 jos sattuis vaikka oleen jonkun foorumilaisen
vanha?

Onnittelut oikeasta valinnasta. :peukku Sama se onko 3000gt vai GTO, erohan on vain siinä että Japanin markkinoilla tämän mallinimi oli GTO... Ja ohjaus toki siellä oikealla. Puhuvat että siihenkin ohjaukseenkin tottuu nopeasti - makuja on monia mutta tuskinpa siitä ylitsepääsemätöntä estettä muodostuu. Ajoa vaan niin sillä se selviää.

Muistelisin, että taitaa ollakin jonkun foorumilaisen, mutta voin myös erehtyä (saattanu nähdä nettiautossa ja siitä jäädä rekkari mieleen).

P.S. Nimimerkin "mystinengalant" kanssa kannattaa jutella, sillä olis pykälää isommat ahtimet tuohon tarjolla ja voin sanoa että varmasti kohtuuhintaan! :peukku
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Joo eli ens la pitäs käydä tää laitos hakemassa kotiin..
 

Liitetiedostot

  • 210040329029.jpg
    210040329029.jpg
    38 KB · Lukukerrat 2,525
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Onhan se ihan mahdollista, että Japanissa olleessa autossa on noin vähät kilometrit. Varmaan johtuu siitä että maa on kooltaan suht pieni ja ex-kuljettajan jalat ylttää polkimille vain juuri ja juuri ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Hyvä valinta twinturbo manuaalina. Vapari automaattiin olisit kyllästynyt todella nopeasti. Vaikka ei tuokaa mikään raketti vakiona ole, mut helposti lisää voimaa saatavilla. Rahaa näihin saa tietysti varata jo valmiiks. Kannattaa selvittää ensi alkuun jakopään kunto, onko vaihdettu ikinä, koska vaihtoväli vuosien puolestahan tuosta on mennyt vaikka kuin monta kertaa vaikka kilometrit ei vielä täynnä oliskaan.

Plussaa myös jos auto tuotu Suomeen suoraan Japanista. Koska osa noista Englannin tuonneista päässyt aika huonoon kuntoon. :-\ Kilometrit siinä pitää melko varmasti paikkansa. Japanilaisethan suurimmaks osaks hävittää autonsa n. 100tkm ajettuna, ja huonona puolena myös pikkuvikojen vuoksi. Kytkin luistaa monissa tuontiautoissa ym.

Oikeanpuolen ohjaukseen tottuu päivästä-viikkoon.. Omasta mielestäni on suorastaa mukavaa vaihtelua ajaa autoa oikealta. :peukku
Itsellä ollut siis luukkulamppu englannin tuonti gto ja uudemman korimallin japanintuonti gto. Ero autojen kunnossa oli kuin yöllä ja päivällä. ;)
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

maalaa keltaseksi ja alkaa jakaa hesaria/mainoksia.. tosi kätevä ohitus tilanteissa.. kurkkaat et tuleeko autoja nii puolet meni jo scanian matkassa ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Tuolta vielä lisää niin nokkelia RHD vitsejä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30425.0

Tiedät sitten varautua valmiiksi.. :)
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

eikös tähän vanhempaan korimalliin mene suoraan uudemman mallin keulavalot?Jos haluaisi jotain
pientä alkuunsa näpräillä kun auton saa ;D vajaa viikko viel pitäs jaksaa odotella..odottavan aika on pitkä :D
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Diore sanoi
eikös tähän vanhempaan korimalliin mene suoraan uudemman mallin keulavalot?Jos haluaisi jotain
pientä alkuunsa näpräillä kun auton saa ;D vajaa viikko viel pitäs jaksaa odotella..odottavan aika on pitkä :D
ei mene, vaihtuu puskurit, loksut ja konepeltikin ;D

edit: eikö toi paronin auto ole UK tuonti?
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Harri K sanoi
ei mene, vaihtuu puskurit, loksut ja konepeltikin ;D

edit: eikö toi paronin auto ole UK tuonti?

japsituonti se pitäis olla ainakin.ymmärsin että tää on jonkun kerholaisenki vanha auto..
onko tollaiset ulostulot näissä vakiona?
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Ok, hyvä että on Japsituonti :)

Jakopää sekä myös hydraulinen jakopään kiristin heti vaihtoon, mikäli vaihdosta ei ole tietoa. (pari tuollaista olen omistanut ja tuuri kävi kun hydr.kiristin petti toisesta eikä kone vaurioitunut)

Noi putket ei ole orkkikset ainakaa takapönttöjen osalta.
Orkkis on : http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000gt/21-1-07/DSCN0114.JPG tuosta näet vähän.

lisää kuvia http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000gt
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Harri K sanoi
Ok, hyvä että on Japsituonti :)

Jakopää sekä myös hydraulinen jakopään kiristin heti vaihtoon, mikäli vaihdosta ei ole tietoa. (pari tuollaista olen omistanut ja tuuri kävi kun hydr.kiristin petti toisesta eikä kone vaurioitunut)

Noi putket ei ole orkkikset ainakaa takapönttöjen osalta.
Orkkis on : http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000gt/21-1-07/DSCN0114.JPG tuosta näet vähän.

lisää kuvia http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000gt

jos putket ei vakiot niin sitten todennäkösesti tää on kerholaisen vanha,ja siinä tapauksessa myös on japsituonti.jakopää on vaihdettu ja uudet turbot myös.
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=28618.0
tuolta ekalta sivulta löytyy kuva..onkohan sama auto??
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Diore sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=28618.0
tuolta ekalta sivulta löytyy kuva..onkohan sama auto??

Ainakaa vanteiden puolesta ei ole sama... tiedä sitten. Savihousun auto mielestäni tuli juurikin UK:sta kuten tuolla luki "Harwickin satamasta Hankoon". Toki voi olla tehny siellä välipysäkin.
Tota putkistoa on ollu muissakin mitä olen nähnyt Suomessa.
Tarkista AKE:n nettipalvelun avulla rekkarinrolla mikä on aiempi rekisteröintivaltio :)
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Harri K sanoi
Ainakaa vanteiden puolesta ei ole sama... tiedä sitten. Savihousun auto mielestäni tuli juurikin UK:sta kuten tuolla luki "Harwickin satamasta Hankoon". Toki voi olla tehny siellä välipysäkin.
Tota putkistoa on ollu muissakin mitä olen nähnyt Suomessa.
Tarkista AKE:n nettipalvelun avulla rekkarinrolla mikä on aiempi rekisteröintivaltio :)

aa,ok..no pitää tilata noi tiedot kun pääsee kotiin. :)) mitsu polttelis jo paljon,kun saisivat
vaan katsastettua sen nyt pian niin pääsis hakee auton kotiin :)
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Ensirekisteröity: 17.11.2009
Tuontimaa: 826/Iso-Britannia Ulkomainen rekisteritunnus: H415 CDM

Suomessa ollut yhdellä omistajalla ja nyt liikkeessä.
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

on pakko olla savihousun ex-kiesi koska tää mitsu on ollu yhdel omistajalla,keravalla ja just tuolta lueskelin niin
ajat täsmää ja savihousu viel asuu keravalla..tai on ainakin asunut
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Lukeeko vaimentimien päässä mitään? näyttäis äkkiseltään hks super drager putkistolta/vaimentimilta.. Siitä sen viimeistään tunnistaa kun näkis kuvan pyörän kaaren välistä, on nimittäin niin julmetun kokoinen se vaimennin. ;D

Kyllä tuo vaikuttais Savihousun vanhalta gto:lta, eri vanteilla vaan..

Ja jos lookin vaihtoa suunnittelet niin vaihda kerralla -99 lookkiin.. :peukku
 
Vs: Mitsubishi GTO

No nyt on mitsu pihassa :) kyllähän tuo aika iloseen liikahtaa,mutta ei se pahitteeksi oo lisää voimaa laittaa ;)
oikealta ajokin luonnistui ihan hyvin!
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Onnittelut ja eikun hyviä ajokilometrejä näin kesällä. Kyllä itsellänikin vielä pieni "polte" on joskus kesäpirssiksi hommata 3tonnari uudelleen...ei vaan jaksanut enää sitä "getrash":n voimansiirtoo ;D

Ps. jakolootan kuoret ehjät löytyy vielä varastosta ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Harri K sanoi
Onnittelut ja eikun hyviä ajokilometrejä näin kesällä. Kyllä itsellänikin vielä pieni "polte" on joskus kesäpirssiksi hommata 3tonnari uudelleen...ei vaan jaksanut enää sitä "getrash":n voimansiirtoo ;D

Ps. jakolootan kuoret ehjät löytyy vielä varastosta ;D

Niin kesäpirssiks ja miksei myös talviautoks.. Omasta mielestäni mahtava auto ajaa talvella, harmi vaan että suurimman osan talvesta moottori on aina pukissa.. ;D

Ps. Harri onko ne vanhemman vai uudemman jakolaatikon kuoret?
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Juu mul ne molemmat oli ns. käyttöautona sillon eli myös talvel ajossa. Edelleen vakain ja miellyttävin matka-auto ajettavuuden perusteella kyllä mielestäni on 3000gt :driver

Noi kuoret on 92 jenkkimallin vr4.sta.

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000gt/jakolaatikko/
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Harri K sanoi
Juu mul ne molemmat oli ns. käyttöautona sillon eli myös talvel ajossa. Edelleen vakain ja miellyttävin matka-auto ajettavuuden perusteella kyllä mielestäni on 3000gt :driver

Noi kuoret on 92 jenkkimallin vr4.sta.

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000gt/jakolaatikko/

mitä huudat niistä?onko kuinka vaikeat vaihtaa..?anteeksi tietämättömyyteni :/
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Harri K sanoi
Juu mul ne molemmat oli ns. käyttöautona sillon eli myös talvel ajossa. Edelleen vakain ja miellyttävin matka-auto ajettavuuden perusteella kyllä mielestäni on 3000gt :driver

Noi kuoret on 92 jenkkimallin vr4.sta.

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000gt/jakolaatikko/
Harri K sanoi
Onnittelut ja eikun hyviä ajokilometrejä näin kesällä. Kyllä itsellänikin vielä pieni "polte" on joskus kesäpirssiksi hommata 3tonnari uudelleen...ei vaan jaksanut enää sitä "getrash":n voimansiirtoo ;D

Ps. jakolootan kuoret ehjät löytyy vielä varastosta ;D


eikai sulla vaan autokuumetta pukkaa 8)
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Diore sanoi
Minkä näköset?kuvaa? :)
tässä mitsu omassa pihassa ;)
On se kyllä hieno näky. Kyllä kelpaa katella, onnittelut. :) Ikkunastako voit suoraa ihastella? :D
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Slider sanoi
On se kyllä hieno näky. Kyllä kelpaa katella, onnittelut. :) Ikkunastako voit suoraa ihastella? :D

joo tosta mun parvekkeelta nään auton suoraan :) mulla muuten meni poikki ne ohjaustehostajan letkut+putki pohjasta,
niin mistäs sellasia kannattaa kysellä??
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Menikö poikki hapettumisen takia vai jonku mekaanisen osuman takia? Jos ne on haperot niin vähän huono varmaan korvata väliaikasesti millään letkullakaan..
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Slider sanoi
Menikö poikki hapettumisen takia vai jonku mekaanisen osuman takia? Jos ne on haperot niin vähän huono varmaan korvata väliaikasesti millään letkullakaan..

hydrauliikka letkulla korjattu väliaikasesti..mutta pitäs ostaa ihan se putki+letku sinne..mutta mistä?ja hapettuneet on..
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Diore sanoi
joo tosta mun parvekkeelta nään auton suoraan :) mulla muuten meni poikki ne ohjaustehostajan letkut+putki pohjasta,
niin mistäs sellasia kannattaa kysellä??

Auton pohjasta? Jos tarkoitit perään meneviä ohjaustehostimen putkia(4ws putkia) niin multa löytyy niitä..
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

plodi sanoi
Auton pohjasta? Jos tarkoitit perään meneviä ohjaustehostimen putkia(4ws putkia) niin multa löytyy niitä..

joo juuri niitä..paljonko huudat niistä? :) ja mistä olisi noudettavissa?
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Harri K sanoi
ei mene, vaihtuu puskurit, loksut ja konepeltikin ;D

Lokasuojat kyllä käy alkuperäiset, mutta tosiaan puskuri ja konepelti, plus iso kasa muuta pienempää osaa. Esim. lamppujen kiinnikkeet, ellei halua kovasti askarrella uusia lamppuja alkuperäisiin lamppukehikoihin.
 
Vs: Mitsubishi 3000 gt

Morotus,

Eipä ole tullut vähään aikaan täällä vierailtuakaan. Tänään tuli mieleen kun näin vanhan kulkineeni tuossa Hyrylässä.

Ja juu, tännehän se on näköjään löytänyt.

Putket on Apexín tuotteet, ei HKS.

Vaihda laatikon ja jakolaatikon öljyt varoen, sieltä on alun kierteet korkanneet, sen vuoksi pitkät proput että sai ylipäätään jengoille.

Onko paroni tehnyt mitään pohjalle? Oli nimittäin kokolailla punertavaa jokapuolella. Oikean takakaaren etupuolella pikku reikä, näkyy vaan altapäin.

Voimansiirrossa oli aika reilusti välystä ja tiputteli vähän joka tiivarin välistä.

Ja Englannin tuonti, oli siis sinne mennyt japsituontina, mutta ollut briteissä vuodesta -98, jos oikein muistan.

Jakopäätä ei ole mun aikana rempattu, oli mystisen kanssa alustavaa juttua, että sen kaveri olis duunannu, mutta tuli hukattua ennenkuin ehti alkaa väkertämään.

Englannissa siihen on vaihdettu muistaakseni aikalailla kaikki mitä keulasta löytyy, kone, turbot, syyläri, lappujen mukaan taisivat olla 2nd hand-kampetta, eli toimivaa käytettyä. Liekö joskus pussattu vai onko vaan leiponut huolella kiinni, en tiedä eikä jälkiä peltitöistä mun mielestä ollut.

Jotain lappuja mulla on vielä varmaan jossain tallessakin.

Paroonilla oli aika "lavea" myyntiteksti, mm. säädettävä alusta oli yhtäkuin säädettävät etuiskarit.

Kiva kikotin, ei siinä mitään, itellä vaan ei inspis riittänyt alkaa laittamaan sitä semmoseen kuntoon että olisin ollu tyytväinen.

Olikos muuten paroni saanu koneen säädettyä? Ja antoko diagnoosisoftat ja piuhat mukaan? Siinä oli pikkusen laihalla käyntiä vedossa, että jos ei ole sitä nykimistä saanu pois, niin älä päästä mäntäpistiäistä kylään.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom