Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Tai kysytään mielummin näin päin...eli nyt siinä mun koneessa on sitä roskaa aika paljon siitä laakerista, mitä se on voinut tehdä sille koneelle ja mitä se voi tulevaisuudessa tehdä? Koska toi Mikon ehdotus on ok joka itselläkin kävi mielessä, mutta kun en ole varma kuin pahasti se on tai voi vaurioitua?
Ja mitä toimenpiteitä kannattaa tehdä ennen kun sen akselin heittää siihen takasi.

Tyhmänkin järki sanoo sen että kannattaa pelkkä kampiakseli vaihtaa...mutta vastaisitteko tohon mitä kysyin....kiitos!
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Se on voinut tuhota kaikki laakeripinnat,tai sitten olet selvinnyt säikähdyksellä ja putu/palaset tippunut suoraan öljypohjaan ja jääneet sinne.

Itse aloittaisin siitä että purkisin yläkerran (nokat irti,näkee onko jälkiä),sen jälkeen öljypumppu auki (tarkasta samalla välys!).
Mutta jos jo venakoneistossa jälkiä,niin aika moro on kone..
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Eli venttilikoneistossa en usko että on mitään jälkiä, koska olisin siitä kuullu jo silloin kun otettiin kannet irti hiontaan ja molempien kansien imut tarkistettiin ja sillo ku se kiristinrulla laukes niin siitä meni ne 2 kpl imuventtiliä, jotka uusittiin. Itse näin myös ne kannet ja venttilivälyksen tasaajat niin nokissa eikä niissä ollu mitään pahempaa...kunnossa näytti olevan...ja sen jälkeen kun kannet laitettiin paikoilleen uusineen jakopäineen ja vesipumppuineen auto oli pajalla jolloin se vaan käynnistettiin ja se oli käynnissä noin 7 minsaa, eikä sen jälkeen ole käynnistetty, koska siitä alakerrasta kuului se kiertokangen kolina.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Noniin...nyt se jäi taas seisomaan...moottori on vaihdettu ja jopa sain ajettuakin vähän reilu tuhat mailia...eli automaattivaihteisto...pakki menee päälle ja toimii hyvin...P toimii myös mutta D 2 tai L ei toimi...eli ei vedä ollenkaan...onko mitään neuvoja tai tietoo kellään...kytkinpakat???
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Käsittämätön tuuri kyllä..

Noh, laatikossahan on sellainen suojatoiminto että jos TCU ohjainboksi pimenee niin ei ole kuin pakki ja kolmosvaihde. Eli liekköhän ohjainboksissa olisi mätää.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Slider sanoi
Käsittämätön tuuri kyllä..

Noh, laatikossahan on sellainen suojatoiminto että jos TCU ohjainboksi pimenee niin ei ole kuin pakki ja kolmosvaihde. Eli liekköhän ohjainboksissa olisi mätää.

Siis mä vasta tilasin käytetyn yksikön jenkeistä, tutun kautta tilattu ja kuulemma testattu pitäis toimia, kokeilin sen irrottamista ei tapahtunut yhtään mitään...
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Jep. laatikko toimii just noin jos ohjausboksi on rikki tai sitä ei ole.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Platinum™ sanoi
Siis mä vasta tilasin käytetyn yksikön jenkeistä, tutun kautta tilattu ja kuulemma testattu pitäis toimia, kokeilin sen irrottamista ei tapahtunut yhtään mitään...

Avaa se boksi, huomaat kyllä aika äkkiä jos on käynyt niinkun mun sigman boksille, eli useita palaneita piirejä ja muuta kivaa.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

dani sanoi
Avaa se boksi, huomaat kyllä aika äkkiä jos on käynyt niinkun mun sigman boksille, eli useita palaneita piirejä ja muuta kivaa.

Joo...otan sen projektin huomenna duunin jälkeen...mut sitä ihmettelen että se ei toimi edes kolmosella...meinaan sillo ku vanha rikkinäinen oli irti niin se kulki sentään kolmosella...kun löin siihen tän toisen boksin joka tuli jenkeistä se toimi sillä mut kickdown oli silti hakusessa, mutta 1 > 2 vaihtoi todella nätisti ja sillo ku vaihto 2 > 3 niin 3 ei ollu ku joku 1-2 sekkaa päällä sit se tiputti sen pois pelistä...kierrokset vain jäi nousemaan...no kaupungilla ajelin kakkosella... :seina mulla alkaa jo halut loppuu tohon autoon... :mad:
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Harri K sanoi
Mitkä öljyt siel lootas ny on? ...

Nyt Harri tuli paha...en oikein muista mitä se mulle myi siel Powermaticissa viime vuonna...nyt kun foorumia lueskelen jo koko illan ja yritän muistella niin tuntuu ihan siltä että toi Dexron pyöris jotenki mielessä ja tuntuu että se voi jopa sitä ollakkin...koska se anto mulle vielä jotain lisäainetta....tuntuu sekin aika kusettajalta...ku ihan sama mitä sille sanoo niin sillä on aina ne kytkinpakat paskana ja remppahinnaksi huutaa 1,5-2,5 kiloo € siis kattelen ite jo netistä miten saan ne ite vaihdettua...en usko että se on sen kummosempi juttu...kunhan paikan löytäis missä sen tekee...meinaan jos osaa rakennuskuvia lukee ja taloja rakentaa...kuin myös tietokoneita...niin en usko että yhden lootan kanssa en pärjäis...tietenkin teidän avulla ::)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Vaihda sinne mitsun omat muljut. Ja onkoha tuossa suodatinta? Jos on niin se luultavasti on täysin samanlainen kuin moottorin öljynsuodatin.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Harri K sanoi
Vaihda sinne mitsun omat muljut. Ja onkoha tuossa suodatinta? Jos on niin se luultavasti on täysin samanlainen kuin moottorin öljynsuodatin.
On,öljypohjan sisällä.
Sama kuin siguissa.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Juu kyllähän noissa vanhemmissa tuntuu kytkinpakat menevän juttujen mukaan, uudemmissa hajoo taas turbiinit (?).... Toi 3000GT sigman täydellinen öljynvaihto vois olla hyvä avata öljypohja yms.....ja sitten sigmoissa paukkuu TCU:t niin miksei myös tonnareissa?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

mystinengalant sanoi
Juu kyllähän noissa vanhemmissa tuntuu kytkinpakat menevän juttujen mukaan, uudemmissa hajoo taas turbiinit (?).... Toi 3000GT sigman täydellinen öljynvaihto vois olla hyvä avata öljypohja yms.....ja sitten sigmoissa paukkuu TCU:t niin miksei myös tonnareissa?

Viime vuonna sekin on tehty sen jälkeen autolla ei ole ajettu kun noin 2500km...ja öljyt aika punaiset...pakilla vetää kumminkin aika hyvin...en tiedä...mut mystinen...sit kun olet Helsingin miitillä niin voisitko ajaa itikseen asti sen scannerin kans...niin vois noi koodit lukee...mulla ainakin sellainen fiilis että sähköissäkin on jotain outoa...tai ehkä antureissa....voi olla jopa joku solenoidi lootassa...meinaan ei vaan heitä mitään eteenpäin vaihdetta päälle...ainoastaan pakin.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Platinum™ sanoi
Viime vuonna sekin on tehty sen jälkeen autolla ei ole ajettu kun noin 2500km...ja öljyt aika punaiset...pakilla vetää kumminkin aika hyvin...en tiedä...mut mystinen...sit kun olet Helsingin miitillä niin voisitko ajaa itikseen asti sen scannerin kans...niin vois noi koodit lukee...mulla ainakin sellainen fiilis että sähköissäkin on jotain outoa...tai ehkä antureissa....voi olla jopa joku solenoidi lootassa...meinaan ei vaan heitä mitään eteenpäin vaihdetta päälle...ainoastaan pakin.

Eli sulla on varmasti ny se obd liitin siellä, se antaa mut II:sta ulos jonka pystyy kyllä lukemaan (ainakin näin luulisin)... Kuulostaa kyllä sähköpuolen ongelmalta.......jos kerkeän niin voisin ehkä käydä.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

mystinengalant sanoi
Eli sulla on varmasti ny se obd liitin siellä, se antaa mut II:sta ulos jonka pystyy kyllä lukemaan (ainakin näin luulisin)... Kuulostaa kyllä sähköpuolen ongelmalta.......jos kerkeän niin voisin ehkä käydä.

Siinä on sellainen suorakulmainen liitin ratin vasemmalla puolella, laitan illalla kuvan siitä.
 
Takaisin
Ylös Bottom