Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Dimi3000GTSL

3000GT SL
Liittynyt
22 Heinäkuu 2010
Sijainti
Helsinki
Tervehdys! En tiedä mistä apuja nyt kyselisin mutta luulen että täältä ehkä joku löytyy joka osaa vastata mun kysymyksiin.

Eli auto on MITSUBISHI 3000GT SL vm 1991 etuveto ei turbo.
Ostin kyseisen auton ja auto on tuontiauto jenkeistä.
Kaveri joka mulle sen myi väitti että auto on kunnossa ollut kun hän sillä ajeli....auto ollut katoksen alla käyttömänä vuoden verran (ehkä enemmän) eli maksoin auton ja kävin hakemassa punaiset kilvet...jättämässä verotus paprut...lähdin ajamaan autolla...eli kun painaa kaasun pohjaan niin auto menee kuin vanha mummo rollaattorilla...vajaa 200km ajettu auto jäi seisomaan tielle....kierrokset nousee mutta auto ei liiku, soitin korjaamolle väittivät automaattivaihteiston kytkin pakkoja...en uskonut sitä kovin helpolla kun ajossa ennen kun se pysähtyi välillä se etsi vaihteita ja tuntui että välillä naksahteli tehot paikalleen, eli tuntui siltä että lähtee kun raketti...mutta sen jälkeen pysähtyi...vähän aikaa kun oli sammuneena jälleen käynnistin ja liikkui vähän sitten sama homma.

Nyt tilattiin hollannista uusi vaihteiston öljysuodatin ja uudet öljyt laitettu, auto liikkuu mutta ei täysillä tehoilla...pakoputkesta tulee sinistä savua joka vaikuttaa siltä että öljyt pitäisi vaihtaa...nyt on tilattu uusi jakohihna rullineen-vesipumppuineen, uudet öljyt myös koneeseen.

Onko kellään yhtään tietoa mikä voi olla autossa vikana? Onko mahdollista että jos auto seisonut yli vuoden niin ne kytkinpakat olisi jotenkin jumissa tai jotain? Tai sitten katalysaattori joka ei kunnolla päästä savuja pois...eli auto ikään kuin tukehtuisi eikä anna kaikkia tehoja irti?

Olisin todella kiitollinen jos joku vastaa näihin järkevästi...tai jos löytyy etelä-suomesta joku ihminen joka tuntee kyseisen auton läpikotaisin niin olen valmis tuomaan korvausta vastaan korjauttamaan.

P.S: On meinaan niin kiva keli tekis mieli pröystäillä kaaralla =)))
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT.

Melkein siellä missä sinäkin :) auto ainakin nyt on hertsikassa ite olen 65km stadista ::)
 
Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT.

Kohta menossa auton luo...vähän tarkistelemaan osia ja osia :driver
Keskiviikkona varattu aivonlukuaika...saa nähdä mitä vikakoodeja näyttää :p
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Noniin...nyt tuli sitten lisääkin hommaa autolle....tuli ajettua noin 70km ja alkoi kuulumaan venttilinakutus...meinasin avata venttiilikopan ja katsoa mikä on vikana...lunnollisesti oli jakopäänhihnan suojus tiellä...sieltähän se vika löytyikin ...jakopäänhihna liian löysällä...todennäköisesti hypänny pykälän tai enemmän eteenpäin :-\

Voiko se tehdä paljonkin vauriota koneelle, en ole autolla ajanut sen jälkeen. Mitä muuta kannattaa tarkistaa uuden jakopäähihnan asennuksen yhteydessä? ???
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

juu, en kehota ajamaan yhtään sen enempää tällä hetkellä.

Kaikki jakopään osat kannattaa vaihtaa sitten kerralla, hihna, kiristin, rullat ja vesipumppu.
sieltä on se automaattikiristin lauennut.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Kiitos tästäkin...autoon on tilattu jo uusi jakopään hihna rullineen ja pumppuineen...odottaa hakua varaosaliikkeestä...mutta se naputus oli kyllä niin kovaa...sitä vaan pelkään oliskohan se voinu hajottaa jotain koneen sisällä? Kävi kyllä kone ihan tasaisesti...ainoo vaan se s***anan naputus oli aika voimakasta ???

Kannattaako kumminkin ottaa kansi auki siellä korjaamolla ja tarkistaa sisältö? Vai luuletko että riittää uuden hihnan vaihto?

Näin loogisesti kun ajattelee niin jos se sytytyksen ajoitus on ollut päin perää niin eihän se kone annakkaan kaikkia tehoja irti....
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Sit vielä vaihdekepissä oleva OD overdrive nappi ei näyttänyt toimivan, moottoritiellä kun ajoin ja laitoin sen päälle niin ei tapahtunut yhtään mitään...onko siitä kellään mitään ymmärrystä?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Dimi sanoi
pakoputkesta tulee sinistä savua joka vaikuttaa siltä että öljyt pitäisi vaihtaa...nyt on tilattu uusi jakohihna rullineen-vesipumppuineen, uudet öljyt myös koneeseen.

Dimi sanoi
Onko mahdollista että jos auto seisonut yli vuoden niin ne kytkinpakat olisi jotenkin jumissa tai jotain?

Dimi sanoi
Tai sitten katalysaattori joka ei kunnolla päästä savuja pois...eli auto ikään kuin tukehtuisi eikä anna kaikkia tehoja irti?

Dimi sanoi
P.S: On meinaan niin kiva keli tekis mieli pröystäillä kaaralla =)))

;D ;D ;D Subscribed! Voi elämä...

Kyllähän noi katalysaattorit päästää ne sinisetkin savut pois? Vai oliko tuossa mallissa se katalysaattoreiden ohitus siniselle savulle jotta omistaja tietää koska öljyt pitäisi vaihtaa?

Dimi sanoi
Keskiviikkona varattu aivonlukuaika...saa nähdä mitä vikakoodeja näyttää :p

Autolle?

Kerro mitä vikakoodeja antoi?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Kerron joo kunhan saadaan vaihdettua jakopäänhihnan ensin ja saa auton taas liikkeelle. Ja siitä sinisestä savusta...öljyt kun vaihdoin niin savu katosi. Joten ei taida olla sitä sun ohitus järjestelmää minun mallissa ;-)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Jos myyjään on uskominen niin sininen savu voi johtua siitäkin jos venttiilinvarren kumit on kovettuneet hieman seisonnan aikana. Minun mielestä katin pitäsi suodattaa kyllä jonkun verran sitä sinistä savua pois, eli jos siellä sellaiset/sellainen on putkessa niin aika outoa.

OD nappia painaessa kyllä pitäisi ainakin valo syttyä kojelaudassa, jossen ihan väärässä ole. Ja luonnollisesti ylin vaihde tipahtaa pois päältä. ;)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Kiitos teille osanotosta, mutta auto on jo paranemaan päin...öljyn vaihdon myötä sininen savu katosi (oli vielä ne jenkki oilit) ja toinen on mistä se sininen savu tuli niin jakopään rulla oli hihnan löystyä hypännyt hieman eteenpäin...tai taaksepäin niin väärä jako ja tulos on epänormaalin värinen savu.

Mutta nyt mua vaivaa se OD valo syttyy vain silloin kun OD OFF mutta kun vauhdissa painoin sitä nappulaa ei muuta tapahtunutkaan ku valon vilkkuminen...koska ODn pitäisi antaa vaihtaa neloselle...mitä se loota ei tee kierrokset pysyivät samana, mikä tarkoittaa sitä että se ei vaihda ylimpään...eikä myöskään tuntenut sitä että se vaihtaa =(

Toinen asia on se ECS kun painaa sitä nappulaa ei tapahtunut mitään...vihreä TOUR valo vilkkui ohjaamossa kunnes avasin takakontin ja vedin piuhan irti koko ohjausboxisa...ilmeisesti sielläkin jotain wrongia =) en ole kerenny vielä sitä tarkistella...ku noi hihnat sun muut on nyt työn alla =)

Mutta jos joku osais neuvoa eteenpäin niin olisin kiitollinen.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Dimi sanoi
Mutta nyt mua vaivaa se OD valo syttyy vain silloin kun OD OFF mutta kun vauhdissa painoin sitä nappulaa ei muuta tapahtunutkaan ku valon vilkkuminen...koska ODn pitäisi antaa vaihtaa neloselle...mitä se loota ei tee kierrokset pysyivät samana, mikä tarkoittaa sitä että se ei vaihda ylimpään...eikä myöskään tuntenut sitä että se vaihtaa =(

OD Valun kuuluu palaa vain silloin kuin se on pois päältä (itsellä lukee galantissa valossakin että OD OFF)
Ja OD nappi ei vaikuta jos isoin vaihde ei ole päällä.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Näin se tekeekin palaa nimenomaan se OD OFF...mutta eikö 140km/h ole jo sopiva vauhti? Siis silloin kun se on päällä, eli silloin kun se OD OFF ei pala....loogisesti se ei kakkosella pyöritä 140km vauhdissa =)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Luulis että tossakin on 4 vaihdetta eteen niinkuin sigmassakin. Eli OD off pudottaa nelosen pois.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

No on on :) mutta ku se ei toimi :) siksi kysyinkin missä vika voi olla ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Kyllähän nyt 140km/h on jo OD päällä,ja vauhtia on niin paljon ettei elektroniikka taida antaa tiputtaa OD:ta pois.

Ja muutenkaan ei kannata painaa OD:ta pois päältä jos on VETO PÄÄLLÄ,rasittaa nykäyksellä voimansiirtoa.


Ja se EI VAIHDA neloselle kun painat nappia (jolloin valo syttyy),vaan nimenomaan kytkee OD:n POIS PÄÄLTÄ,eli ensimmäiset kolme vaihdetta vain käytössä.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Hei nyt jeesiä jätkät

Mistä saa nopeesti kannen tiivisteet?

Pitäisi saada nopealla aikataululla 2 päivän sisällä...onko vinkkejä? Ei meinaan löydy mistään.

ja pari imu venttiliä olis kans hyvä ku maahantuojalla menee viikko.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Dimi sanoi
Hei nyt jeesiä jätkät

Mistä saa nopeesti kannen tiivisteet?

Pitäisi saada nopealla aikataululla 2 päivän sisällä...onko vinkkejä? Ei meinaan löydy mistään.
Hyppäät Ryanairin siivelle,käyt englannista hakeen Camskilliltä,eiköhän tuon vrk kerkiä..
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Dimi sanoi
Parempia vaihtoehtoja? ;D

veho..samat kuin sigmassa.

ja ECS poksi kannattaa viedä jolleki telkkari korjaajalle..siel on varmaa yks konkka vuotanu ja piirilevy kärsinyt ja se jättää sport asennon päälle. Tour ei mene siis päälle. Multa korjattii hyppylangalla vikaantunut piirilevy ja vaihdettiin konkka.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Kiitos Harri ecs:stä....otan sen sit myöhemmin asiaksi...soittelen huomenna kaikki mahdolliset läpi...onhan toi sama kone monessa muussakin autossa =)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Noniin nyt vähän kerron teille viikon tapahtumia...eli se metalli kalina ääni johtui siitä kun kaksi venttiiliä oli hakannu mäntään. Kannet irti ja tarkistukseen, onneksi ei ollu ku niissä kahdessa vika.

Mitä tuli autolle nyt osteltua ja tehdään:

1. Molemman kannen tarkistus + plaanaus 100€ (Sakke Riksusta)+50€
2. 2 venttiiliä 2x35€= 70€ tilattu (Autohuolto Leino Riihimäki) noin viikko
3. Aut.vaihteiston suodatin + öljyt + lisäaine 100€ (Powermatic) suodatin 24h sisällä Hollannista
4. Jakopäänhihna + 1 rulla + kiristäjä + vesipumppu 240€ (Varaosa Teemu) noin viikko
5. EGR-venttiilin putki haljennut, uusi tilattu 67€ (Mitsu Herttoniemi) noin viikko Hollannista
6. Uudet tulpat 6 kpl NGK Platina jotain...130€ (Teemun varaosa) noin viikko
7. Kannen tiivisteet 2 kpl 80€ (US Parts) 1 päivä olivat hyllyssä
8. Akku 75Amh 129€ (Hong Kong) hyvin toimii
9. Vielä jotain apulaitehihnaa mut en muista mikä...oliko tehostimelle vai laturille...jotain 40€ l

Auto on työn alla koko ajan ei tietoa työajan määrästä mutta veikkaan noin 18 tuntia yhteensä tulee...auto korjaamolla Herttoniemessä Sahaajankatu 42 Autokorjaamossa (virolaiset).
Tekevät todella hyvin eikä kuseta tunneissa ja tuntiveloitus on 65€/h (ei paha) ....autoni oli heti työn alla seuraavana päivänä. Muut ei pidä kiirettä jonoa 2-3 viikkoa.
Eli saan autoon tämän kaiken 1,5 viikon aikana tehdään sitä mukaan kun osia tuleee...eli ei ollenkaan paha mun mielestä...jos ajattelee että tilasin mitsulta jäähdyttäjän putket, niin ovat Japanista vieläkin matkalla...autoon kohta tehty koneremontti mutta putket seilailee edelleen jossain =)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Kiva huomata että joku pitää autostaan huolta, vaikkakin lähtökohdat on ollut ilmeisen huonot. :)
Toivon että tuon takia saat huolettomia kilometrejä. :driver
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

:D Kiitos Slider! Toivon myös sitä samaa =) Tuli luettua siitä EGR-venttiilistä ja siitä kierrätys systeemistä...mulla ainakin on sellainen fiilis, että se oxygen sensor joka on pakosarjaan porattu sisään niin varmaan on keskenään sen EGR-venttiilin ja ECU-n kanssa, josta sitten johtuikin se ns moottorin vikasietotila...koska se putki oli haljennu kahtia... ;D

Ja kannet tänään kävin hakemassa pajalta...Saken kanssa kahdestaan niitä kasailtiin ja toivotaan nyt sitä parasta :) onneksi tulin sopivasti paikalle niin vähän samalla oli pelin hengessä mukana...jos ei tämä oma duuni niin tekisin paljon enemmän varmasti autolle itse...

Mitsulta tuli jopa yksi jäähdyttäjän letku ;D oli kuulemma Hollannista...kesti 3 viikkoo ??? (mystic)

Toinen on vielä matkalla Jaaaaapanista ;D jos vertaa tohon Hollanti toimitukseen, niin teen varmaan ite sen nopeemmin jostain corollan letkujen pätkistä ;D

Mutta näillä mennään eteenpäin...katsotaan tulos myöhemmin, oliko tämä sen arvoista...ja pakko myöntää...auto oli ihan kuollu ku sain sen käsiin, mutta muuten kori todella hyvässä kunnossa ja sisältä todella siisti.

Maanantaina vien kannet Hertsikkaan ja jäädään kasausvaiheen ohella siinä odottelemaan EGR-putkea...toivotaan että tulee alkuviikosta.

Ja niin kysymys vielä...tietääkö kukaan hyvää sisäverhous ammattilaista...ajattelin jossain vaiheessa heittää valkoiset nahat penkkeihin... mustilla vauhtiraidoilla tietysti :peukku
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Heitä hyvä mies se EGR venttiili + ne puitket romu koppaan!!!
niistä ei oo mitään muuta kun haittaa, ja ei sytytä mitään vikakoodia.

ainaki itellä sillon ku oli vielä ihan vakio peli niin alko käymään paljo tasasemmin ku repi sen irti pois.... ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

:seina ****ana **ttu :seina auton piti olla huomenna valmis....asentaja sairastui...ehkä ylihuomenna kasassa jos toinen asentaja saa toisen auton tehtyä niin mun auto tehdään sen jälkeen...
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Mitsumikko...ootko jakopäätä vaihtanut omaasi? Miten ne merkit sulla laitettiin? Meinaan tänään kävi sellainen homma että ne laitettiin sillain viistoasentoon ja käynnistettiin...nakutus...vittu se sama nakutus kuului kun sillo ku löysty se hihna...tuntuu siltä että ne laitto sen jaon väärin...vaikka oli niillä ihan joku tulostettu lappu missä ne merkit oli...Mulla on 3000GTn pdf muotoinen huoltokirja 1146 sivua...etsiskelin sieltä ihan ite tänään illalla

"Engine" --> "Timing belt" -->
Tulos: 2 eri mallia

1. Timing marks for ON vehicle service
ja 2. Timing marks for OFF vehicle service

Mun tekninen enkku on todella huono joten voisko mulle joku selittää mitä noi nyt niinku suomeksi tarkoittaa lauseena? Timing marks = ajoitus merkit...? Vehicle = ajoneuvo...mut en osaa niinku lauseeksi sitä säätää...en vaan tajua.

Ne nyt kumminkin laittoivat sen just ton offin mukaan...vähän tuntuu siltä että se on just se "WRONG TIMING" ku kerta nakuttaa samaan tyyliin ku sillo ku oli löystynyt se hihna... :seina :seina :seina

Hajoo pää kohta....laskua vaan tulee lisää...ajttelin kyllä jo sitä et jos ne on väärin sen laittaneet ja siellä taas venttilit solmussa niin saavat kyllä ite kustantaa loput.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Nokkapyörissä on selvät merkit (pisteet).

Venakopan kansissa on selvät merkit (nuolet alaspäin).

Jos ei niitä ymmärrä,kannattaa vaihtaa alaa.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

ST...en kysynyt sitä onko siinä rullissa merkkejä pisteitä tai pilkkuja...vaan kahden eri lauseen merkityksen jotta itse tajuan mitä mun autolle tehdään...

Nokka akselien rullissa näin selvät pisteet...myös näin nuolet ja ne ovat kahdessa eri paikassa, jos sivusta katsoo niin kaksi vaihtoehtoa...
1. klo 14 ja klo 10 Timing marks for off vehicle service
2. klo 12 molemmat Timing marks for on vehicle service

Mutta mitä noi lauseet käytännössä merkitsee? Saisinko mä joltain sen tietää?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

http://www.vr4stealth.com/60ktune04.jpg

vaikeeta?

http://www.vr4stealth.com/60k-tune.htm


http://www.team3s.com/FAQtiming.htm
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

niin no niin no niiiin......kätännösä ku otat jakopään kopat irti ja sieltä alhaaltaki sen kampiakselin suoja koppasen poes... niin sitte KÖ pyörittelet räikällä sen kampiakselin kohilleen (siinä on ihan SELEVÄT MERKIT /stanssaukset lohkossa ja kampuran siinä hammastus osassa ;D) niin sillon myöskin kaikkien nokkapyörien muistaakseni valkoiset pisteet ja niissä vielä stanssit pitää olla samassa kohdassa eli vastakkain ku venttiilikopissa olevat merkit... jos yksikin neljästä niin sanotusti VIT*******laan... niin se on sillon jako pielessä....voi olla vähä epämääränen kirjotus...syyyy KOFF KOFF 8)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

mitsumikko sanoi
on sE HARRI NOPIA ;D

tarviiko viel WSM:stä kuvat pdf:nä etsiä..

ps. monenko kertaa tämä olen kertonu tääl jo ;D
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Joo ei tarvii kuvia enempää, tosta Harrin linkistä näin sen saman minkä tänään korjaamolla...eli oli ne oikein...mut mitä se toinen vaihtoehto sit merkkaa en tiedä...ja ku kukaan ei voi vastaa normaalisti vaan kaikki ovat niin saatanan fiksuja ku ovat koffia sun muuta vetänyt ku on perjantai...mä ku oon vittu autooni laittanu kaikki rahat, mukaanlukien tän kk palkan...pojat vaan naureskelee siellä toisessa päässä...Kiitos kumminkin mut mua vituttaa totaalisen paljon ku auto seisoo vaan pajalla eikä sillä voi ajaa...mut mä naureskelen sit ku teidän autot lävähtää ja mulla on kunnossa 8)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Ja se on kummallista ku yrittää olla vaan fiksumpi ja kysyy neuvoa fiksummilta jotka VARMASTI tietävät asiasta...niin sitä pidetään maailman tyhmempänä ihmisenä ku vaan voi olla...

K
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Nii-i, en minä ossaa tähän oikeastaan muuta sanoa kuin:

Elämä on.

ps. älä ota sitä vakavasti, tämä on vain elämää.
(Koff)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Platinum: oon muutaman noita autoja rassannut ja omistanut ja täällä haulla löytyy noi samat asiat. Olen kertonut myös jakopään linkit yms tänne. Haulla varmasti löytyy. Toki koitan kertoa, mutta kun en tiedä mitä ihmeen on/off juttuja olet lukenut, joita itse en WSM:stä muista koskaan lukeneeni.

Ps. Se jakopää pitää olla just sitte merkissä eikä melkein. Siihen saa helposti yhden hampaan virheen. Pyöritä jakopäätä välillä avaimella kampiakselista ja anna levätä ja tarkista sitte taas merkit.

edit: tämä juttusarja ei kuulu edes sähkö osioon...

edit2: juttusarja on muuttunut täysin voimansiirtoviasta muunlaiseksi. Täältäkin löytyy takuulla monta muutakin ihmistä jotka osaisivat auttaa, mutta suurin osa lukee otsikot vain ja eka viestisi he muistavat ko. juttusarjasta ja tässä kyselit vain laatikko yms juttuja, joten välttämättä he eivät ole tätä enään senjälkeen kurkannut. Eli vinkkinä: aloita uusi aihe kun kysymyksesi muuttuu. Esim tässä tapauksessa: 3000gt;n jakopään kohdistus (tms)
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Joo luen niitä topicceja joka päivä...ei ole tarvetta uudelle topicille.

Ja sitten...se jakopää on oikein laitettu merkkien mukaan...ja voin laittaa sulle sen PDF-muotoisen huoltokirjani jossa näkyy kyseinen on ja off =) en kai mä nyt sokea ole siellä on 2 vaihtoehtoa.

Siksi kysyinkin miksi??? Mutta kun kaikki kertoo sen jonka itsekin olen tiennyt jo 15 vuotiaasta.

Sitä paitsi se oli OLVI "älä ota sitä vakavasti" =)

Mua jäi vaivaamaan se nakutus ja veikkaan että ne ovat ne hydrauliset välyksen tasaajat. taidanpas ne vielä vaihtaa...joten katsotaan mitä tapahtuu...nakutus on kyllä kova enkä usko että menee jollain litkulla pois.

EDIT: Kiitos Mitsumikolle laittoi linkin tubeen, jossa oli kyseinen nakutus.

Eli ne on ne hytikat jotka ovat sanoneet itsensä irti...maanantaina niitä metsästämään.

Jos jollain tietoa mistä saa nopeesti niin voi laittaa infoa tähän.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Noniin, 3 viikkoa tapeltu auton kanssa ja pohja on avattu löytyi yksi palanu loppuun kiertokangen laakeri. Nyt etsinkin tekijää kuka tämän voisi tehdä, nämä pojat korjaamolla eivät suostu tätä hommaa tekemään ku on niin iso työ...onko kellään varmaa vinkkiä kuka voisi helsinki-vantaa alueella tehdä sen kampiakselin tarkistuksen/korjauksen tai vaihdon ja laakeri vaihdon?

Edit: korjaamo löydetty.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT. Voimansiirtovikaa?

Nyt olis tämä kapine myynnissä...mulla ei ole aikaa korjata tätä loppuun...ja kun varaosiin meni jo melkein 2 tonnia + saman verran työhön.

Eli jos ketään kiinnostaa niin mailia kehiin...
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Joopa joo, pitkästä aikaa taas auton kimpussa...eli TCU on rikki yks konkka valunu, Mikko lupasi kattoo voiko sen korjata...Ja moottori on otettu irti, siellä on sellainen juttu että kiertokangen laakeri palanu...kampiakseli ei ole siinä kunnossa että olis järkeä korjata, mutta löysin Sigman moottorin...eikö se ole sama kone siinä Sigmassakin ku tossa kolmitonnisessa? Sekin on automaatti ainoo vaan vuosi on 93 mulla 91...käykö tuo moottori jos sen laittaa mun tonnariin, vai onko niissä vaihdelaatikoissa jotain eroa? Ettei tarvii sit jonku pienen osan kanssa jumittaa? Kiitos etukäteen vastauksista!
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Sigman kone saattaa käydä sinänsä, mutta se on eri tehoinen. Tuo tonnarin versio tuottaa sen about 220hp ja Sigman vastaava 205hp. Itseasiassa monia ihmisiä on askarruttanut että millä konstilla tuo tonnarin teho on otettu tuosta samasta peruskoneesta, jos saat projektia etenemään niin voisit raportoida erot koneiden välillä.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

91-> on eri syttyjärjestelmä,mutta harva sigu suomessa on OIKEASTI tuoreempi,95% ovat 91 vuosimallia.


Tonnarin ja sigun koneessa on eri orkkisnumerot ainakin eculla,nokilla,suuttimilla,keinuvivuilla,imusarjalla,kansilla,pakosarjoilla,venttiileillä yms,eli eiköhän siellä todellasiakin eroja ole aika paljon.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

ST sanoi
91-> on eri syttyjärjestelmä,mutta harva sigu suomessa on OIKEASTI tuoreempi,95% ovat 91 vuosimallia.


Tonnarin ja sigun koneessa on eri orkkisnumerot ainakin eculla,nokilla,suuttimilla,keinuvivuilla,imusarjalla,kansilla,pakosarjoilla,venttiileillä yms,eli eiköhän siellä todellasiakin eroja ole aika paljon.

= osta siihen uus kampiakseli TAI käytä koneistamolla sitä vanhaa ja kysy pystyykö hiomaan ylikokoon!!!

tullee 100% varmasti halavemmaksi....ja 100% saat auton liikenteeseen/kovvaan ajjoon :peukku


esim tuosta :http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3000GT-Stealth-CRANKSHAFT-1992-DOHC-NA-crank-engine-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem230f8c277eQQitemZ150584698750QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories


halapaa ku saippua??? verrattuna siihen kokonaan uuden koneen laittoon??????
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Kiitos kaikille vastauksista, nyt olen sormi suussa, enkä tajua mitä tekis ???

Mitsumikko: Sen moottorin kun avattiin niin siitä laakerista on niin paljon p*skaa moottorin sisällä, että pahoin pelkään ettei se laakerin käry tapahtunut nimenomaan sen takia ku joku öljykanava on tukossa eikä öljy pääse kunnolla kiertää, en tiedä, en vaan uskalla jäädä taas tielle ois ihan kiva ajaa eikä roudaa korjaamolta korjaamolle koko ajan :driver

Sitten se kiertokanki on mutkalla...joten senkin joutuis tilaamaan, mut toi Sigun kone olis vaan 170k ajettu ja maksaa vaan 600€...ei paha mun mielestä....vai?
Ja siitä Sigusta...se on tuotu Sveitsistä kuulemma ja eivät saaneet katsastettua paperiongelmien vuoksi...joten myyvät osina, nettivaraosan kautta löysin...
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Joutuisit siis vaihtamaan johtosarjaa,ecun (mah myös TCU:n),etuputkia muokkaamaan (pakosarjat) yms,jolla saat TEHOTTOMAMMAN ja aivan eri luontoisen koneen kuin alunperin,kannattaako?
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

No ei kovin kannattavalta kuulosta ainakaan tuon sun kirjelmän perusteella...Mä en vaan tajua sitä...hei sama moottori 6G72 24 valve DOHC on todella monessa autossa, eli maalaisjärjen mukaan tarkoittaa että moottoria tehtiin sarjana ja laitettiin tosi moneen eri kattilaan, mutta tehot niin kuin tossa vähän kyselin... se muutama hevosvoima on sen takia poissa sieltä koska siel Sigun koneessa on pienemmät suuttimet ja pienempi ilman virtaus...

Mutta jos moottori on samaa sarjaa, lohkot, kannet ja venakopat...niin miten siinä voi olla noin suuria eroja koneen vaihdon yhteydessä? En oikein tajua, menen silti kattomaan sitä konetta...siitähän se selviää sitten.
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Platinum™ sanoi
hei sama moottori 6G72 24 valve DOHC on todella monessa autossa

Mutta jos moottori on samaa sarjaa, lohkot, kannet ja venakopat...niin miten siinä voi olla noin suuria eroja koneen vaihdon yhteydessä? En oikein tajua, menen silti kattomaan sitä konetta...siitähän se selviää sitten.
Esim pajeroissa sochina "sama" kone,täysin tehoton.

Mitsulla se että on "samaa sarjaa",voi tarkoittaa jotain ihan muuta käytännössä.

Ja kuten jo kirjoitin,niin kannet,nokat yms on ERI NUMEROLLA,eli jotain eroa niissäkin on.
Lohko on sama..
 
Vs: Mitsubishi 3000GT SL 1991 3.0 V6 AUT

Mutta hei, mun koneessa on kaikki kunnossa voinhan ottaa ne omasta koneesta, siis kannet ja loput? Mikäs siinä? Ku siinä on vasta laitettu 2 uutta imuventtiiliä...tai siis silloin eikä sillä ole ajettu ja kannet on tarkistettu ja hiottu...jos laittais sen alakerran tosta Sigusta ja omasta yläkerran...avot? Eikö se olis siinä?
 
Takaisin
Ylös Bottom