Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

Temexxx

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2011
Käytin Carisman katsastuksessa ja antoi seuraavia arvoja:
Tyhjäkäynnillä: Kierroksilla:
Co% 0,22 0,24
Co2 13,9 14,00
HC 227 160
O2 0,60 0,50
Lambda: 1,006

Tulpat ja ilmanputsari vaihdettu tällä viikolla, joten ei ainakaan niistä voi johtua?
Kellään informaatiota mitä asialle voisi tehdä? Kiitoksia etukäteen :)
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

orkkis vai tarvikekatti? orkkis katissa suojapellit ympärillä, tarvikepaskois ei. oliko varmasti lämmin se katti,kun mitattiin

kun noi tarvikekatit on vähä paskoja
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

Ekana tulee kyllä mieleen että ei oo lämmitetty tarpeeks. Joskus noi Carismat vaatii monta minuuttia 4000+ rpm että alkaa putoamaan.

Jos nyt olettaa kuitenkin että lämmöt ovat olleet tarpeeks korkealla ja autossa ei ole mitään isommin vialla, niin ootko moottoriöljyt vaihtanut millon viimeks? Jos siellä kovin on bensaa öljyn seassa niin nostaa tuohon tapaan pelkkää hc-arvoa.
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

ja jos tarvikekatti niin voi joutuu lämmittää viikon eikä riitä.niissä vain 2 3cm pitkää kennoa molemmis päis pönttöö. orkkis katissa läpi pöntön oleva kenno joka myös sen lämmön sitoo jasit tapahtuu. ihan kokemuksesta voin kertoa sillä viime keväänä oli samanlaiset oireet tos yhdes carismas. en aluksi ihan uskonu mutta kun orkkis katin alle nakkasin(silläkin +200tkm takana=päästöt putos ku lehmän häntä.)

ja tosta tarvikekatista on kyllä kuva jossain vanhalla koneella.siis auki leikattuna jotta näkee mitä paskoja noi on. ja nytkin on itellä saman suuntainen projekti menos,enkä edes yritä alla olevalla tarvikepöntöl. vaihdan jonkun mitsun orkkiksen katin .
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

mikko412 sanoi
orkkis vai tarvikekatti? orkkis katissa suojapellit ympärillä, tarvikepaskois ei. oliko varmasti lämmin se katti,kun mitattiin

kun noi tarvikekatit on vähä paskoja

Taitaa olla orkkis katti. Katsastusasemalle oli matkaa n. 3km ja moottorin lämpötila oli ainakin ihan kohillaan ku pääsin paikalle.
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

miikka sanoi
Ekana tulee kyllä mieleen että ei oo lämmitetty tarpeeks. Joskus noi Carismat vaatii monta minuuttia 4000+ rpm että alkaa putoamaan.

Jos nyt olettaa kuitenkin että lämmöt ovat olleet tarpeeks korkealla ja autossa ei ole mitään isommin vialla, niin ootko moottoriöljyt vaihtanut millon viimeks? Jos siellä kovin on bensaa öljyn seassa niin nostaa tuohon tapaan pelkkää hc-arvoa.

Öljyt vaihdettu n.200km sitten.
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

mikko412 sanoi
ja jos tarvikekatti niin voi joutuu lämmittää viikon eikä riitä.niissä vain 2 3cm pitkää kennoa molemmis päis pönttöö. orkkis katissa läpi pöntön oleva kenno joka myös sen lämmön sitoo jasit tapahtuu. ihan kokemuksesta voin kertoa sillä viime keväänä oli samanlaiset oireet tos yhdes carismas. en aluksi ihan uskonu mutta kun orkkis katin alle nakkasin(silläkin +200tkm takana=päästöt putos ku lehmän häntä.)

ja tosta tarvikekatista on kyllä kuva jossain vanhalla koneella.siis auki leikattuna jotta näkee mitä paskoja noi on. ja nytkin on itellä saman suuntainen projekti menos,enkä edes yritä alla olevalla tarvikepöntöl. vaihdan jonkun mitsun orkkiksen katin .

Omalla ajettu 274tkm ja nyt ensimmäistä kertaa jäi päästöistä menemättä läpi.
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

3km ja mittarin mukaan kone lämmin,niin katti ei kuitenkaan ole tarpeeksi lämmin. tarvii n 10km ja 2-3 vaihteella ajella se matka 80kmh ni sit se purkki lämpiää tarpeeksi. jos on kunnossa.niin se vaan on.

mullakin konttori ja korjaamo missä päästöjä näyttäny ni 1km matkan päässä,ei vaan kerkee katti kuumenee. joskus menee 10-15 min ja sit tippuu ihan silmissä päästölukemat. tarvii vaan todella aikaa et kattilämpee

ja rauhallisilla normi ajoilla ei lämpene välttis kunnolla,vaan kierroksia vaatii

ja jos on tarvike kat ni ei välttämättä mene arvoihin millään,tos yhdestä tapauksesta juur luin,ja omakohtaisiakin kokemuksia on todellakin.niihin en enää luota
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

mikko412 sanoi
ja jos on tarvike kat ni ei välttämättä mene arvoihin millään,tos yhdestä tapauksesta juur luin,ja omakohtaisiakin kokemuksia on todellakin.niihin en enää luota

Vähän menee ohi aiheesta, mutta se tarvikekatti itsessään ei ole syy huonoille arvoille. Yleensä vika on siinä, että valitaan liian pieni katalysaattori. Kyllä ne oikean kokoiset tarvikekatit ovat ihan päteviä.

Mutta niin kuin sanoit, tuo 3 km ei riitä millään tavalla vanhojen Mitsujen kanssa. Lämpömittarin neula voi näyttää että kone on lämmin, mutta katalysaattori on silti vielä kaukana toimintalämpötilastaan.
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

kyllä nuo pienimmätkin tarvike katit myydään riittäviksi 2 litrasiin vapareihin. bilteman pienimmätkin näky olevan vapariin 4 litraseen asti.(tänään luetteloa kahvitunnilla töis lueskelin huvikseen)

koitas siin sit ostaa liian pien ::) tollaseen 1,6 litraseen carismaan ???

mutta kyllä ne tosiaan on surkeen pieniä verrattaes orkkikseen. fyysinen ulkomitta voi olla kohtuu lähellä mmutta se sisällä oleva kennon määrä ei todellakaan vastaa orkkista :'(
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

Juttelin isäni kanssa jolla on kokemuksia huonoista päästöarvoista, sanoi että yksi ongelma voisi myös olla lambda-anturin ongelmat. Voisiko johtua siitä?
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

Temexxx sanoi
Juttelin isäni kanssa jolla on kokemuksia huonoista päästöarvoista, sanoi että yksi ongelma voisi myös olla lambda-anturin ongelmat. Voisiko johtua siitä?

Ei tässä tapauksessa koska lambda näyttää n. 1 = eli se mihin se lambda pyrkiikin seokset hakemaan.
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

koitas käydä ajaa 10km jossain isommal tiellä 2 tai 3 vaihteel sillain et nopeus n 80kmh ja kierrokset siinä 3500 yläpuolel kokoajan,ja heti siitä johki korjaamoon mikä mittaa päästöjä. sovi toki etukäteen korjaamon kans et kyseinen onnistuu ettei tuu turhaan poljettua lämpimäks kattia.

se kun jäähtyy taaas jos joutuu ootteeleen yms. ja sieltä kun saa päästölapun ni kelpaa 3kk leimallakin.
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

Joopajoo, Auto kävi katsastuksessa ja tuomio oli:
HC-arvo tyhjäkäynnillä 130
HC-arvo kierroksilla 55
appiukko käytti ja mainitsi, että tyhjäkäynti on epätasaista että pudottaa kierroksia välillä jonnekkin 600 ja sitten nostaa taas 1000een. Heitti veikkauksena että pakoputkessa on reikä tai kone ottaa ilmaa liikaa jostain?
Tällä kertaa oli ajettu katti varmasti lämpimäksi :)
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

Bongasin videon tuubista, voisiko ongelma johtua tästä:
https://www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA&index=4&list=WL ?
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

ei johdu tuosta linkin videon viasta.koska ainakin mun gdi carismat on toteutettu eri tavalla. tyhjäkäynti moottori ei ohjaa kaasuläppää ollenkaan.vaan erillistä kanavaa pitkin antaa läpän ohi ilmaa. juuri muutama viikko sitten irrottelin ja putsailin. mullakin seilaa tyhjäkäynti aikansa ja sit tasaantuu mutta päästöt oli silti ok. ja seilas sillon kun mitattiin päästöjä.

jos putkessa ois reikä niin sillon lamda-arvo ois mitä sattuu
 
Vs: Mitsubishi Carisma HC-päästöt korkealla?

HC arvon nousu viittaa näillä tiedoilla siihen että sytkävermeissä jotain häikkää. Mites muut arvot?
 
Takaisin
Ylös Bottom