mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

willeee

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2010
mistäköhän mahtaa saada tähän mitsuun takaiskarit ad varakiri myi liian pienet iskarit ja veho pyytää törkeetä hintaa n.415€kpl eli jos joku tietää mistä saisin halvemmalla iskarit ja mielellään uudenmaan alueelta
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

laitappa hakusanaksi nivo / nivomat

eli autossasi on painonmukaan säätyvä iskunvaimennus. sinne voi vaihtaa sedan mallin iskarit ja jouset mutta kuorman kantavuus häviää.
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Mr mmc sanoi
laitappa hakusanaksi nivo / nivomat

eli autossasi on painonmukaan säätyvä iskunvaimennus. sinne voi vaihtaa sedan mallin iskarit ja jouset mutta kuorman kantavuus häviää.




nää iskarit mitkä ois vaihettavana niin nämä on ihan normaalit iskarit ei ole mitään säätöjä ei korkeus säädettävät eikä noita painon mukaa sätyviä. veholla kyllä sano että kuuluis olla säädettävä iskari
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

willeee sanoi
nää iskarit mitkä ois vaihettavana niin nämä on ihan normaalit iskarit ei ole mitään säätöjä ei korkeus säädettävät eikä noita painon mukaa sätyviä. veholla kyllä sano että kuuluis olla säädettävä iskari

siis siellä on sedanin iskarit? kuuluis olla ne nivomatit nivoja saa ulkomailta halvemalla
mutta joudut siis hommaamaan sedanin iskarit jos sulla ei ole nivoja paikalla.

nivoissahan ei ole mitään ulkopuolisia säätöjä, ne toimii ihan itekseen ilman johtoja tai letkuja yms.
ne näyttävät normaaleita iskareilta mutta ovat vain reilun 10cm paksuja ja ympärillä on kevyt apujousi.

ja vehon pojista voi sanoa että ei ne oikein aina tiedä mitä myyvät...
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Mr mmc sanoi
siis siellä on sedanin iskarit? kuuluis olla ne nivomatit nivoja saa ulkomailta halvemalla
mutta joudut siis hommaamaan sedanin iskarit jos sulla ei ole nivoja paikalla.

nivoissahan ei ole mitään ulkopuolisia säätöjä, ne toimii ihan itekseen ilman johtoja tai letkuja yms.
ne näyttävät normaaleita iskareilta mutta ovat vain reilun 10cm paksuja ja ympärillä on kevyt apujousi.

ja vehon pojista voi sanoa että ei ne oikein aina tiedä mitä myyvät...



jaa. tässä on vaan ihan normaali jousi. onko sedanissa paksummat takaiskarit kun edessä? itellä kävi kun ostin farmariin tarkoitetun iskarin, siitä meni jousi heittämällä läpi ja niissä iskareissa oli sama paksuus kun edessä
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

willeee sanoi
jaa. tässä on vaan ihan normaali jousi. onko sedanissa paksummat takaiskarit kun edessä? itellä kävi kun ostin farmariin tarkoitetun iskarin, siitä meni jousi heittämällä läpi ja niissä iskareissa oli sama paksuus kun edessä

niin se nivomatin jousi on kuin etuiskarin jousi mutta kevyt painettava eli on ihan pelkkä apujousi, farmariin ei ole tavallisia iskareita eikä jousia vaan joudut hommamaan
sedan mallin jousen ja iskarin ellei halua niitä kalliita nivomatteja laittaa.
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Mr mmc sanoi
niin se nivomatin jousi on kuin etuiskarin jousi mutta kevyt painettava eli on ihan pelkkä apujousi, farmariin ei ole tavallisia iskareita eikä jousia vaan joudut hommamaan
sedan mallin jousen ja iskarin ellei halua niitä kalliita nivomatteja laittaa.


okei pitää huomenna mennä ostamaan sedanin iskarit ja kokeilla. todennäkösesti siinä on sitte ne sedanin iskarit tälläkin hetkellä kiinni.
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

willeee sanoi
okei pitää huomenna mennä ostamaan sedanin iskarit ja kokeilla. todennäkösesti siinä on sitte ne sedanin iskarit tälläkin hetkellä kiinni.

kannattaa lukea se topikki nivomaateista.
harmittaa itekin aikoinaan kun kaveri osti 110e/kpl ja sillon olis saanu useeman niitä... nyt jos niit myis 200e/kpl niin olis jo
kate kohdalla...
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Mr mmc sanoi
kannattaa lukea se topikki nivomaateista.
harmittaa itekin aikoinaan kun kaveri osti 110e/kpl ja sillon olis saanu useeman niitä... nyt jos niit myis 200e/kpl niin olis jo
kate kohdalla...

okei no voisinhan mä käydä vilkasemassa. olis tuo 110e kohtalainen hinta kyl, mutta ei taida saada siihen hintaan suomesta. katastus ku tulee vajaan kahenkuukauden päästä eli siihen mennessä pitäs kaikki olla kondiksessa että sais sen leiman
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Noista farkun takaiskareista tosiaan löytyy hakusanoilla "Nivo, Nivomat" jne muutamakin keskustelu. Kannattaa lueskella. Esimerkiksi täällä keskusteltiin aikalailla eri vaihtoehdoista: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13625.0
Täältä taasen löytyy muuten hyvää tietoa sekä kuvat Nivo iskareista jousineen ja normaalista: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7906.0 Noista keskusteluista muuten löytyy hieman hintaakin eri vaihtoehdoille.

Eli kaikista helpoin tapa tunnistaa Nivomat iskari on jousen perusteella. Jos jousi on halkaisijaltaan saman kokoinen yläpäästä ja alapäästä niin se on Nivo. Jos taas jousen kierre kapenee alareunassa niin se on normaali iskari ja jousi. Eli tuon jälkimmäisen keskustelun ensimmäisellä sivulla vastaantulevat kuvat niin se ensimmäinen kuva, jossa on kaljapullo vieressä, se on Nivomat iskari ja jousi. Se jälkimmäinen kuva jossa on punainen jousi, se on normaali iskari ja jousi.

Ja jos päädyt sedanin iskarit sinne ostamaan jousineen niin se on sitten helppo homma vaihtaa ne sinne. Itse tein ihan saman jipon ja homma on ihan normaali iskarinvaihto vaikeusasteeltaan. Siellä ei tarvitse kikkailla mitään, senkuin purkaa vanhat irti ja uudet tilalle.
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Wolfie sanoi
Noista farkun takaiskareista tosiaan löytyy hakusanoilla "Nivo, Nivomat" jne muutamakin keskustelu. Kannattaa lueskella. Esimerkiksi täällä keskusteltiin aikalailla eri vaihtoehdoista: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13625.0
Täältä taasen löytyy muuten hyvää tietoa sekä kuvat Nivo iskareista jousineen ja normaalista: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7906.0 Noista keskusteluista muuten löytyy hieman hintaakin eri vaihtoehdoille.

Eli kaikista helpoin tapa tunnistaa Nivomat iskari on jousen perusteella. Jos jousi on halkaisijaltaan saman kokoinen yläpäästä ja alapäästä niin se on Nivo. Jos taas jousen kierre kapenee alareunassa niin se on normaali iskari ja jousi. Eli tuon jälkimmäisen keskustelun ensimmäisellä sivulla vastaantulevat kuvat niin se ensimmäinen kuva, jossa on kaljapullo vieressä, se on Nivomat iskari ja jousi. Se jälkimmäinen kuva jossa on punainen jousi, se on normaali iskari ja jousi.

Ja jos päädyt sedanin iskarit sinne ostamaan jousineen niin se on sitten helppo homma vaihtaa ne sinne. Itse tein ihan saman jipon ja homma on ihan normaali iskarinvaihto vaikeusasteeltaan. Siellä ei tarvitse kikkailla mitään, senkuin purkaa vanhat irti ja uudet tilalle.


tänään kyselin niitä sedanin iskareita. ne on niin onnettoman pienihalkasialtaan että myyjäkin ei suosittelisi niitä laittamaan kuulama kusasee nesteet pihalle lyhyeen ajan sisällä ja huojuu ku vanha lato niillä. varmaa mulla ne nivot sitte on nytteki ku on jousi samaa kokoa koko matkalta onko ne sedanin taka iskarit muka oikeesti noin puolet ohkasempia vai yritetääkö mulle myydä jotai höpöhöpö iskareita
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Jotain höpöhöpöjä se myyjä sulle puhuu.
Ei se sedanin iskari ole juurikaan sen kapeampi kuin nivomaatti, eroa on sentti tai kaksi.
Ja sen verran voin sanoa, itselläni kun on nimenomaan sedanin iskarit takana, että ei se huoju eikä niiaa yhtään epänormaalisti. Mulla vielä laitetiin purkuautosta käytetyt iskarit, ei edes tiskin uusia iskareita. Ja vallan mainiosti on kestänyt. Kuormaamistakin jopa. Parhaimmillaan on lastattu takakonttiin ~300kg painoa eikä mitään huolia, hyvin kulkee.
Jos mietityttää se iskareiden ja jousien kestävyys niin voihan sitä ostaa vaikka Bilstein B4 / vastaavat hiukan "kovemmat" iskarit ja metsästää tai teettää kuormajouset niihin. Itse katselin että 4kpl Bilstein B4 iskareita ja Vallilan takomossa teetetyt kustomoidut jouset omien mieltymysten mukaisesti kustantaisi 600-800e koko autoon joka nurkkaan, eli pelkkä takapää 300-400e. Motonetistä iskarit ja jouset takapäähän 200-300e muistaakseni.

Eihän ne myyjät tietysti tahdo myydä yli neljä kertaa halvempaa vaihtoehtoa sulle kun sinne pitäisi laittaa 300-400e/kpl iskarit ja parinsadan jouset valmistajan mukaan :peukku Aina ei tarvitse niitä uskoa. Nivomaatit tietysti ehkä kestää hiukan pidempään kuin normaalit ja tietysti pitävät perän samalla korkeudella tilanteessa kuin tilanteessa, mutta se on sitten jokaisen päätettävissä tahtooko niistä maksaa noin paljon.
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

willeee sanoi
mistäköhän mahtaa saada tähän mitsuun takaiskarit ad varakiri myi liian pienet iskarit ja veho pyytää törkeetä hintaa n.415€kpl eli jos joku tietää mistä saisin halvemmalla iskarit ja mielellään uudenmaan alueelta


kiitoksia avustanne olen jo iskari ratkaisuni tehny. Pitää mennä timanttitiskille ja pistetään nivot tilaukseen jos vielä joku viitsisi ketä on ostanut nivot niin laittaa hintaa paljo timantti velottaa niistä
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Tuollta toisessa keskustelussa Tamus oli kysynyt Veholta hintaa Nivomaateille.
Tamus sanoi
Soitto timanttitiskille varmisti hinnaksi 385,- /kipale, eli se olisi sitten rapsakat 770,- :seina Kai ne tarvii sitten molemmat vaihtaa vaikka toinen puoli näyttääkin olevan ihan ok.
Ja nuo tais olla pelkät iskarit, siihen vielä ne jouset kaveriksi, abaut 210e/220e, en muista kumpi oli. Touhutonni osiin ja vaihto vielä sitten.
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Wolfie sanoi
Jotain höpöhöpöjä se myyjä sulle puhuu.
Ei se sedanin iskari ole juurikaan sen kapeampi kuin nivomaatti, eroa on sentti tai kaksi.

siis on ne nivot tuplasti halkasijalta mitä normit, johtuen ihan siitä että niissä on kaasujousi sisällä ;)
ja ne nivot on kalliit :'(


sedanin iskarit on ihan perus iskarit, kuorman kannalta ne on heikomat kuin nivot
mutta kyllä ne kantaa ihan hyvin kuten wolfie kerto. ei missään nimessa huono vaihtoehto.
jossain saksassa oli jotain tarvike nivoja halvemmalla. muistaakseni jossain noista nivo topikeista
oli juttua

ite suunitelin kokeilevani nivoja tuohon vanhaan galanttiin, ihan kuorma takia. mutta hinta on estäny kokeilut.
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Timanttitiskillä maksoin yhteensä n. 700 € kahdesta nivosta noin vuosi sitten.
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Wolfie sanoi
Tuollta toisessa keskustelussa Tamus oli kysynyt Veholta hintaa Nivomaateille.Ja nuo tais olla pelkät iskarit, siihen vielä ne jouset kaveriksi, abaut 210e/220e, en muista kumpi oli. Touhutonni osiin ja vaihto vielä sitten.



okei. se tekis mulle sit sen vajaan 800€ koska mulla on nytten nivot tossa galantissa eli jousia ei tartte. saa iskareiden takii ryynää pari viikkoa paskassa:D
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

Lueppas nyt toi ketju huollella läpi, varsinkin sivut 2&3: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13625.50

Tuolla on keskusteltu hyvinkin kattavasti iskareista, nivoista, jousista ja madallusjousista.

Sieltä myös löytyy omista kokemuksistani saksan tilauksesta. Sain saksasta kaksi kpl:tta nivoja yhden suomen hinnalla...

Löytyy myös kuvia nivoista.
 
Vs: mitsubishi galant v6 ea0 vm. 97 farmari takaiskarit?

mun nivot on vehon keskusvarastossa tulossa. pistin tilaukseen
 
Takaisin
Ylös Bottom