Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Mr mmc sanoilaitappa hakusanaksi nivo / nivomat
eli autossasi on painonmukaan säätyvä iskunvaimennus. sinne voi vaihtaa sedan mallin iskarit ja jouset mutta kuorman kantavuus häviää.
willeee sanoinää iskarit mitkä ois vaihettavana niin nämä on ihan normaalit iskarit ei ole mitään säätöjä ei korkeus säädettävät eikä noita painon mukaa sätyviä. veholla kyllä sano että kuuluis olla säädettävä iskari
Mr mmc sanoisiis siellä on sedanin iskarit? kuuluis olla ne nivomatit nivoja saa ulkomailta halvemalla
mutta joudut siis hommaamaan sedanin iskarit jos sulla ei ole nivoja paikalla.
nivoissahan ei ole mitään ulkopuolisia säätöjä, ne toimii ihan itekseen ilman johtoja tai letkuja yms.
ne näyttävät normaaleita iskareilta mutta ovat vain reilun 10cm paksuja ja ympärillä on kevyt apujousi.
ja vehon pojista voi sanoa että ei ne oikein aina tiedä mitä myyvät...
willeee sanoijaa. tässä on vaan ihan normaali jousi. onko sedanissa paksummat takaiskarit kun edessä? itellä kävi kun ostin farmariin tarkoitetun iskarin, siitä meni jousi heittämällä läpi ja niissä iskareissa oli sama paksuus kun edessä
Mr mmc sanoiniin se nivomatin jousi on kuin etuiskarin jousi mutta kevyt painettava eli on ihan pelkkä apujousi, farmariin ei ole tavallisia iskareita eikä jousia vaan joudut hommamaan
sedan mallin jousen ja iskarin ellei halua niitä kalliita nivomatteja laittaa.
willeee sanoiokei pitää huomenna mennä ostamaan sedanin iskarit ja kokeilla. todennäkösesti siinä on sitte ne sedanin iskarit tälläkin hetkellä kiinni.
Mr mmc sanoikannattaa lukea se topikki nivomaateista.
harmittaa itekin aikoinaan kun kaveri osti 110e/kpl ja sillon olis saanu useeman niitä... nyt jos niit myis 200e/kpl niin olis jo
kate kohdalla...
Wolfie sanoiNoista farkun takaiskareista tosiaan löytyy hakusanoilla "Nivo, Nivomat" jne muutamakin keskustelu. Kannattaa lueskella. Esimerkiksi täällä keskusteltiin aikalailla eri vaihtoehdoista: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13625.0
Täältä taasen löytyy muuten hyvää tietoa sekä kuvat Nivo iskareista jousineen ja normaalista: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7906.0 Noista keskusteluista muuten löytyy hieman hintaakin eri vaihtoehdoille.
Eli kaikista helpoin tapa tunnistaa Nivomat iskari on jousen perusteella. Jos jousi on halkaisijaltaan saman kokoinen yläpäästä ja alapäästä niin se on Nivo. Jos taas jousen kierre kapenee alareunassa niin se on normaali iskari ja jousi. Eli tuon jälkimmäisen keskustelun ensimmäisellä sivulla vastaantulevat kuvat niin se ensimmäinen kuva, jossa on kaljapullo vieressä, se on Nivomat iskari ja jousi. Se jälkimmäinen kuva jossa on punainen jousi, se on normaali iskari ja jousi.
Ja jos päädyt sedanin iskarit sinne ostamaan jousineen niin se on sitten helppo homma vaihtaa ne sinne. Itse tein ihan saman jipon ja homma on ihan normaali iskarinvaihto vaikeusasteeltaan. Siellä ei tarvitse kikkailla mitään, senkuin purkaa vanhat irti ja uudet tilalle.
willeee sanoimistäköhän mahtaa saada tähän mitsuun takaiskarit ad varakiri myi liian pienet iskarit ja veho pyytää törkeetä hintaa n.415€kpl eli jos joku tietää mistä saisin halvemmalla iskarit ja mielellään uudenmaan alueelta
Ja nuo tais olla pelkät iskarit, siihen vielä ne jouset kaveriksi, abaut 210e/220e, en muista kumpi oli. Touhutonni osiin ja vaihto vielä sitten.Tamus sanoiSoitto timanttitiskille varmisti hinnaksi 385,- /kipale, eli se olisi sitten rapsakat 770,- :seina Kai ne tarvii sitten molemmat vaihtaa vaikka toinen puoli näyttääkin olevan ihan ok.
Wolfie sanoiJotain höpöhöpöjä se myyjä sulle puhuu.
Ei se sedanin iskari ole juurikaan sen kapeampi kuin nivomaatti, eroa on sentti tai kaksi.
Wolfie sanoiTuollta toisessa keskustelussa Tamus oli kysynyt Veholta hintaa Nivomaateille.Ja nuo tais olla pelkät iskarit, siihen vielä ne jouset kaveriksi, abaut 210e/220e, en muista kumpi oli. Touhutonni osiin ja vaihto vielä sitten.