Pari päivää sitten koneen käynti ääni yhtäkkiä tyhjäkäynnillä ollessa muuttui. Tuli jotenkin terävämmäksi.
Enon kanssa siinä sitten tutkittiin hihnat ym. ja eno oli sitä mieltä että johtuu vain uusista suuttimen kärjistä. ( ihmettelin että miksei muuttunut heti kärkien vaihdon jälkeen) mut uskoimpa sitten että kyllä eno kokeneempana tietää millainen on vanhan Paheron käynti ääni. Ruuvattiin samalla hiukan syöttöä isommalle, lähdettiin siitä sitten koeajolle vauhtitielle, ja kyllähän se kiihtyi makeasti, ennen sai rampista vauhtia n. 70 km/h, nyt jopa n.90 km/h mahtavan tehosavun saattelemana. Kulki "puoli kaasulla" satasta ( ennen kaasu pohjassa just just )
Mutta itse asiaan, pari kilsaa ajettuamme kun nousin ylös rampille että käännyn taas takaisin koittelemaan mutikoiden pitorajoja kuivalla asfaltilla rankassa kiihdytyksessä, tyhjäkäynnillä alkoi melkoinen meteli, hädin tuskin jaksoi liikkeelle lähteä, yritin siitä päästä bussi pysäkille tutkimaan metelin alkulähdettä, mutta eihän pikku Paherosta enää siihen ollut ( vaikkakin tehosavuakin tuli oikein entistäkin mahtavemmin ). Siitä hinurin kyydissä pihaan takaisin ja venttiilikopan alle odotti tälläinen näky:
Eli nokka-akselin pidikkeet, ilmeisesti hienommalta nimeltään pukit paskana. Ainakin kolme oli kahdessa osassa. Yhden otin malliksi irti.
Miten kannattaa korjata?
Yhdestä liikkeestä kävin kysymässä hinta arviota joka oli n.3000 €. Ei oikein hyvältä tuntunut. Haluavat kuulemma laittaa siihen oikein uuden kannen ym. Ei kuulema saa muuten kuntoon.
Eikö sais pelaamaan vielä jos ottaisin vanhasta koneesta ehjät pidikkeet jotka pulttaisin tähän? Kun kansi nyt varmaankin on muuten ehjä..
Enon kanssa siinä sitten tutkittiin hihnat ym. ja eno oli sitä mieltä että johtuu vain uusista suuttimen kärjistä. ( ihmettelin että miksei muuttunut heti kärkien vaihdon jälkeen) mut uskoimpa sitten että kyllä eno kokeneempana tietää millainen on vanhan Paheron käynti ääni. Ruuvattiin samalla hiukan syöttöä isommalle, lähdettiin siitä sitten koeajolle vauhtitielle, ja kyllähän se kiihtyi makeasti, ennen sai rampista vauhtia n. 70 km/h, nyt jopa n.90 km/h mahtavan tehosavun saattelemana. Kulki "puoli kaasulla" satasta ( ennen kaasu pohjassa just just )
Mutta itse asiaan, pari kilsaa ajettuamme kun nousin ylös rampille että käännyn taas takaisin koittelemaan mutikoiden pitorajoja kuivalla asfaltilla rankassa kiihdytyksessä, tyhjäkäynnillä alkoi melkoinen meteli, hädin tuskin jaksoi liikkeelle lähteä, yritin siitä päästä bussi pysäkille tutkimaan metelin alkulähdettä, mutta eihän pikku Paherosta enää siihen ollut ( vaikkakin tehosavuakin tuli oikein entistäkin mahtavemmin ). Siitä hinurin kyydissä pihaan takaisin ja venttiilikopan alle odotti tälläinen näky:
Eli nokka-akselin pidikkeet, ilmeisesti hienommalta nimeltään pukit paskana. Ainakin kolme oli kahdessa osassa. Yhden otin malliksi irti.
Miten kannattaa korjata?
Yhdestä liikkeestä kävin kysymässä hinta arviota joka oli n.3000 €. Ei oikein hyvältä tuntunut. Haluavat kuulemma laittaa siihen oikein uuden kannen ym. Ei kuulema saa muuten kuntoon.
Eikö sais pelaamaan vielä jos ottaisin vanhasta koneesta ehjät pidikkeet jotka pulttaisin tähän? Kun kansi nyt varmaankin on muuten ehjä..