Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Alkaisi oma Evo 4:nen olemaan kohta valmis rekisteröintiin,mutta hieman pelottaa kuinka meinaavat kyykyttää konttorilla. Eli kaikki vinkit olisi tervetulleita. Valomuutokset tehty ja teknisesti auto on kunnossa.

Vastaavuustodistus on hankittuna, toivottavasti kelpaa. Osa papruista olisi aina DNSF-mukaan hylätty. Onko joku saanut hankittua Evoihin k-1 aseman kautta vastaavuustodistusta? Tai pakettiautopojilta?

Kuinkas akselimassa sovelletaan?

Missä katsastusasemilla suhtaudutaan positiivisesti japsituontiin pirkanmaalla? Mielellään privana konttori, isoveli valvoo ;)
 
Vs: Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Mulla ilmeni ihan sama ongelma tänään... :(
K1-katsastuskonttori kyselee Vastaavuustodistusta kaikilla "herkuilla"... Mistäs sä hommasit ko. lappusen? Ja menikö katsastus läpi ilman ongelmia? Mitenkäs oli tuon painon kanssa??? Oliko sulla siihenkin jonkinlainen dokumentti??? Mulle kerrottiin, et Evo IV tulisi olemaan kaksi paikkainen näillä painoilla!!!
 
Vs: Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Vastaavuustodistuksen saa Pakettiautopojilta. Painosta ei saa yleisesti kelpaavia dokumentteja JDM Mitsuihin, eli keventämään mars tai sitten on hyväksyttävä paikkaluvun radikaalin väheneminen. Kolmepaikkaiseksi yleensä riittää kohtuu kivuttomasti, mutta AKE:n ohjeet vaativat takapenkin leikkelyä tai jotain muuta turmelua jotta paikoista tehdään käyttökelvottomat. Kannattaa kokeilla ylimääräiset turvavyöt poistettuna, istumapaikalle EI ole määritelty maksimileveyttä EU-direktiivissä.

http://www.pakettiautopojat.fi/import/documentservice.aspx

Tarvitset kopiot/skannaukset export certificatesta ja sen mahdollisesta käännöksestä sekä kuvan auton tyyppikilvestä.
 
Vs: Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Ihan matematiikkaa, jos auto on ollut 5 paikkanen jaappanissa ja omamassaa ei ole lisatty (subbaria etc) eli mitattu omamassa vastaa papereita niin sellaisenaan autosta tulee 3 (5*55/75=3,66) paikkanen ja 4 paikkaseksi autoa tarvitsee keventaa 25kg (4*75 - 5*55).
Japanin pikkuakku on ikavakylla pienempi kuin takalaiset, mutta vaihtamalla sinne esim. 14ah motskari akun sanee silti 10kg pois. Varapyora makeen ja paikkaus vehkeet tilalle. Pelkka automankka saattaa painaa jopa 4-5kg (onhan tuo jo melkosen ylipainoinenen yksilo, mutta kilon sieltakin saa..). Tuo 25kg ei pitais olla kovin mahdoton tehtava jos vaan papruissa oleva omamassa on edes sinne pain todellista. Puhumattakaan semmosista keinoista joita emme kehoita ketaan kayttamaan (kuten polttoainemittarin kusettaminen).
 
Vs: Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Hyeena sanoi
Ihan matematiikkaa, jos auto on ollut 5 paikkanen jaappanissa ja omamassaa ei ole lisatty (subbaria etc) eli mitattu omamassa vastaa papereita niin sellaisenaan autosta tulee 3 (5*55/75=3,66) paikkanen ja 4 paikkaseksi autoa tarvitsee keventaa 25kg (4*75 - 5*55).
Japanin pikkuakku on ikavakylla pienempi kuin takalaiset, mutta vaihtamalla sinne esim. 14ah motskari akun sanee silti 10kg pois. Varapyora makeen ja paikkaus vehkeet tilalle. Pelkka automankka saattaa painaa jopa 4-5kg (onhan tuo jo melkosen ylipainoinenen yksilo, mutta kilon sieltakin saa..). Tuo 25kg ei pitais olla kovin mahdoton tehtava jos vaan papruissa oleva omamassa on edes sinne pain todellista. Puhumattakaan semmosista keinoista joita emme kehoita ketaan kayttamaan (kuten polttoainemittarin kusettaminen).

Ei auta toi varapyörän pois ottaminen, jos ne sen tarkastaa niin ne lisää laskennalisen painon siitä vaikka sitä pyörää ei siel oliskaan. Soitin konttorille ja kysyin onko varapyörä pakollinen varuste, kun se mun autosta "puuttuu" ja pitäs rekisteröintikatsastaa.
 
Vs: Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Evo 9:ssä ei esimerkiksi ole varapyörää vaan paikkauskitti. Samoin lukemattomissa muissa nykyautoissa. Jotkut saa ostettua joko varapyörällä tai paikkauskitillä ihan oman mielensä mukaan.
 
Vs: Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Hyeena sanoi
Ihan matematiikkaa, jos auto on ollut 5 paikkanen jaappanissa ja omamassaa ei ole lisatty (subbaria etc) eli mitattu omamassa vastaa papereita niin sellaisenaan autosta tulee 3 (5*55/75=3,66) paikkanen ja 4 paikkaseksi autoa tarvitsee keventaa 25kg (4*75 - 5*55).
Japanin pikkuakku on ikavakylla pienempi kuin takalaiset, mutta vaihtamalla sinne esim. 14ah motskari akun sanee silti 10kg pois. Varapyora makeen ja paikkaus vehkeet tilalle. Pelkka automankka saattaa painaa jopa 4-5kg (onhan tuo jo melkosen ylipainoinenen yksilo, mutta kilon sieltakin saa..). Tuo 25kg ei pitais olla kovin mahdoton tehtava jos vaan papruissa oleva omamassa on edes sinne pain todellista. Puhumattakaan semmosista keinoista joita emme kehoita ketaan kayttamaan (kuten polttoainemittarin kusettaminen).
Hitto kun ei tullut mieleen tuo akkujutska aikoinaan. Kaikki muut kevennyskonstit melkein käytettiin moottorin vaihtoa leimatessa. Tosin tuo akun vaihto on aika näkyvä toimenpide. Mutta eihän leimalla tarkasteta moottoriöljyjä, jäähdytysnesteitä, vaihteistoöljyjä, pissapojan nesteitä jne. Mielikuvitusta peliin niin alkaa painoa lähteä. Ei viitsi alkaa tässä konsteja luetella.
 
Vs: Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Hyeena sanoi
Ihan matematiikkaa, jos auto on ollut 5 paikkanen jaappanissa ja omamassaa ei ole lisatty (subbaria etc) eli mitattu omamassa vastaa papereita niin sellaisenaan autosta tulee 3 (5*55/75=3,66) paikkanen ja 4 paikkaseksi autoa tarvitsee keventaa 25kg (4*75 - 5*55).

Onkos kukaan törmännyt tässä kevennyksessä prosentti kysymykseen? Painon pitäisi pudota 5 prosenttia tuosta mitä certificatessa lukee, muuten eivät ota huomioon?? Meillä kevennystä pitäis suorittaa n 80kg että saadaan 1 paikka lisää, vaikka laskennallisesti riittää 15 kg...

Taaai sitten meillä ollut vaikeampi tapaus, piti vöitäkin vaihtaa -91 autoon..


Edit. Raision K1 kyseessä, tarjoilivat lappua vöihin josta eivät osanneet sanoa käykö se.
 
Vs: Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Hakijan on hyväksynnän tai katsastuksen suorittajaa tyydyttävällä tavalla osoitettava, että säädöksen keskeiset vaatimukset täyttyvät.
Omamassaa muutettaessa tulee ot-
taa huomioon direktiivin 97/27/EY (massat ja mitat) liitteen I kohdan 7.1 määrä-
ys:” Jos mitatut massat eivät poikkea enempää kuin 3 prosenttia valmistajan
vastaaville samaa tyyppiä edustaville teknisille konfiguraatioille ilmoittamista
massoista tai enempää kuin 5 prosenttia, jos kyseessä on massaltaan enintään
3,5 tonnin luokan N1, O1, O2 tai M2 ajoneuvo, käytetään valmistajan ajokuntoi-
selle ajoneuvolle ilmoittamia massoja ja niiden jakautumista akseleille seuraa-
vien vaatimusten osalta. Muutoin käytetään mitattuja massoja ja tutkimuslaitos
voi tarvittaessa tehdä lisämittauksia muille kuin 3.3. kohdassa tarkoitetuille ajo-
neuvoille.”
Eli turha vissiin asioida raisiossa enaan.
Huomaa toki etta tuo 5% koskee pakua, perakarrya ja pikkubussia. Henkiloautot ja kuorma-autot 3% mukaan.
 
Vs: Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Hyeena sanoi
Eli turha vissiin asioida raisiossa enaan.
Näinhän tuota on tullut todettua. 10v sitten oli ihan hyvä paikka. Nyt lähinnä kettuilua ja pilkunviilausta. Niinkun varmaan olet huomannut. ;)
 
Vs: Nykytilanne japsituonnin rekisteröinnistä

Pitänee vääntää katsurin kanssa tuosta 3%.. Enpä taida jaksaa enää raisiossa, menen suorilta johonkin muualle katsomaan onnistuuko paikkaluvun muutos enää. huoh..

Eipä tuota enää niin kovasti tarveisi keventää. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom