Offtopic

Vs: Offtopic

Kyllä on muuten Deltalla hinnat kohdallaan.

3000GT:n 6v MT etuperä 4270€..
 
Vs: Offtopic

http://www.iltasanomat.fi/ralli/art-1288570740356.html?pos=alista-2

Karua. Toki rallin vaarat olivat varmasti tiedossa, mutta silti. :(
 
Vs: Offtopic

DaJackal sanoi
http://www.iltasanomat.fi/ralli/art-1288570740356.html?pos=alista-2

Karua. Toki rallin vaarat olivat varmasti tiedossa, mutta silti. :(
nyt on 2kk aikana menny ralleissa taas vissii enemmän kuin yhden käden verran henkilöitä mullan alle :-\
Suomi,Tsekki, Liettua jne...
Tuttava sentään kuntoutumassa...
 
Vs: Offtopic

Nyt on ollut kyllä ylinopeussakon saaminen niin lähellä ettei paljoa lähempänä voi enään olla.
Kaikki alla oleva tapahtunut viikon sisällä.

1. Viime viikolla lahden motaria helsinkiin päin ajaessa joku taas tupeksi ohituskaisalla ja kun se tajusi vaihtaa kaistaa niin piti tietenkin riuhtasta sen ohi. No riuhtasun aikana tietenkin seriffit tulee vastaan maijalla, pistää pillit päälle, ottaa ohituskaistan ja meinaa tehdä u-käännöksen siinä kohdassa missä motarilla on niitä u-käännös paikkoja mutta se oli suljettu puomilla.

2. Heti seuraavana päivänä ihan samassa u-käännös paikassa mopo seriffi oli väijymässä mutta ei vissiin sitten tutka päällä koska tuimana vaan vilkaisi kun ajoin ohi.

3. Tänä aamuna rampista lahden motarille ja tie muuten melko tyhjä mutta seriffi maija juuri siinä kohdassa jossa vauhtia olisi jonkin verran jos ajaisin omalla autolla (hyvä riuhtasu paikka) mutta hyvä, että oma auto on nyt huollossa ja alla vaimon isolohko suzuki.

4. Ja heti perään koskelantien valoissa kökötin ja omalla autolla tulee tästä monesti vähän riuhtastua kun käännytään mäkelänkadulle mutta onneksi vaimon auto alla niin ei tule edes mieleen riuhtasta. Seriffit piti nimittäin tutkaa velodromin kohdalla.
 
Vs: Offtopic

Sinultahan pitää ottaa kortti pois niin loppuu ne riuhtasut,jotka ei kuulu liikenteeseen ???
 
Vs: Offtopic

Onko tuo oikein että "riuhdotaan" ylinopeutta ja sitten kiitetään TUURIA ettei jäänyt kiinni.
Tuommoiset riuhtojat pitää saada tieltä POIS!
 
Vs: Offtopic

Tuosta ohituskaistalla maleksimisesta pitäs sakottaa.

Tunnistatko Herkko tästä itsesi vai miksi suivaannuit nuin kovasti?

Joo tuohon sinun haluamaan suuntaahan tämä maailma tuntuis olevan menossa. Jännittävämmät autot korvataan "ekologisilla", mistään ei saa kuulua ääntä, eikä mikään saa muutenkaan erottua mitenkään massasta. Todellinen liikenteen asiantuntija on asettanut työryhmän (jossa on mm. Jorma Ollila mukana) tekemään meille selontekoa kuinka liikenteestä saadaan älykästä ja oikeudenmukaista. Eli sitä valvontaa saadaan varmaan piakkoin rueta maksamaan ja asentelemaan GPS laitteet autoihin ettei tuommoinen evo6 mainitsema käytös jää rankaisematta.

En kannusta ketään minkäänlaiseen lain rikkomiseen mutta joku roti tuohon holhoukseen nyt kuitenkin.
 
Vs: Offtopic

herkko sanoi
Onko tuo oikein että "riuhdotaan" ylinopeutta ja sitten kiitetään TUURIA ettei jäänyt kiinni.
Tuommoiset riuhtojat pitää saada tieltä POIS!

Ei vaan pitää olla niin paljon tehoa ettei edes uskalla kunnolla koskea kaasuun ku pelkää että lähtee käsistä :peukku :peukku
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
Kait niitä jo RS malleina tuli 3:sta asti. Ei kilpureista tietääkseni käännetty ohjauksia. Mutta mistään tuskin löytyy orkkiksena eli menivät kilpakäyttöön.

Kaikkiin kolmosiin tehtiin konversio, tehtaalta lähtivät rhd:nä. Näin muistelisin.
 
Vs: Offtopic

7 vuotta sitten riuhtaisin joutessani 153kmh tutkaan satasen alueella tyhjällä tiellä..kortti pois ja nyt sitten jysäytin keski-nopeuden 600m matkalla 160kmh...kortti pois.
nooh näitähän sattuu kun joskus kouhottaa,pekkaa ja penaltyä tulossa ja syystäkin.honda monkeyllä mennään ja kovaa :)
 
Vs: Offtopic

Jätän omat toilailut sanomatta tällä kertaa, eiköhän ne ole jo kuultu täällä riittävän monta kertaa. :p
 
Vs: Offtopic

ralli art sanoi
7 vuotta sitten riuhtaisin joutessani 153kmh tutkaan satasen alueella tyhjällä tiellä..kortti pois ja nyt sitten jysäytin keski-nopeuden 600m matkalla 160kmh...kortti pois.
nooh näitähän sattuu kun joskus kouhottaa,pekkaa ja penaltyä tulossa ja syystäkin.honda monkeyllä mennään ja kovaa :)

Sillä lailla.. :peukku itse jouduin ajelee skootterilla, ku ei ollu kunnon mopoa.. :-[

-Eki
 
Vs: Offtopic

eki75 sanoi
Sillä lailla.. :peukku itse jouduin ajelee skootterilla, ku ei ollu kunnon mopoa.. :-[

-Eki

joo kyllähän mankissa on fiilistä ja kelit suosii..ei suosi enään silloin kun saan kortin back.. :) työkaverilla sama kohtalo viikko mun jälkeen ja eikun skootteri ostoksille.
niin ja eipä tässä itekään voi älyttömästi ylpeillä hölmöillyillään,mutta näitähän tosiaan sattuu kun kikkailee. :nykii
 
Vs: Offtopic

ralli art sanoi
joo kyllähän mankissa on fiilistä ja kelit suosii..ei suosi enään silloin kun saan kortin back.. :) työkaverilla sama kohtalo viikko mun jälkeen ja eikun skootteri ostoksille.
niin ja eipä tässä itekään voi älyttömästi ylpeillä hölmöillyillään,mutta näitähän tosiaan sattuu kun kikkailee. :nykii

Sää oot varmaan upee näky ku päästelet mankilla menemään ;D :peukku
 
Vs: Offtopic

ralli art sanoi
joo kyllähän mankissa on fiilistä ja kelit suosii..ei suosi enään silloin kun saan kortin back.. :) työkaverilla sama kohtalo viikko mun jälkeen ja eikun skootteri ostoksille.
niin ja eipä tässä itekään voi älyttömästi ylpeillä hölmöillyillään,mutta näitähän tosiaan sattuu kun kikkailee. :nykii

Kuinkas pitkä siivu pärähti ??? ite pääsin viimeks 3 kk:lla..

Joo ryppäissä nämäkin tuntuu tulevan, tais kans olla kaverin kanssa 8 pv väliä, ja molemmilla sama ylitys..

-Eki
 
Vs: Offtopic

Ömm. En halua spoilata teidän iloa mutta mun käsittääkseni M-Ajokorttipakosta riippumatta mopoakaan ei saa ajaa jos ajokortti lähtee? Näin ainakin mulle poliisiasemalla muinoin sanottiin (tosin itse kuulun kastiin jolla on ajokortissa myös merkintä M ) kun joutui käydä "rakentavasti" keskustelemassa mun ohituksesta ???
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Ömm. En halua spoilata teidän iloa mutta mun käsittääkseni M-Ajokorttipakosta riippumatta mopoakaan ei saa ajaa jos ajokortti lähtee? Näin ainakin mulle poliisiasemalla muinoin sanottiin (tosin itse kuulun kastiin jolla on ajokortissa myös merkintä M ) kun joutui käydä "rakentavasti" keskustelemassa mun ohituksesta ???

Jonneilla tämä ;)

Kysymys:

Jos ennen vuotta 85 syntynyt mies menettää autolla ajaessaan ajokorttinsa, niin saako hän kuitenkin ajaa mopoa?

Vastaus:

Kyllä saa. Ennen 1.1.2000 15 vuotta täyttäneisiin ei sovelleta tieliikennelain 64§:ää.

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/kysyttya/mopoilu.php?we_objectID=6877
 
Vs: Offtopic

No hittolainen. Melko siistiä. mikko6 ei millään pahalla mut M-kortti tai ei niin "Jonne" termi ei liene soveltuva. Etenkin kun tuota "Jonne" -termiä on alettu käyttää vasta näiden nyky-huligaaninuorten aikana ::) Itse olin muistaakseni ensimmäistä (tai toista) vuosimallia kun piti suorittaa em. kortti (mystinen vahvistaa, pitikö hänen ;D )
 
Vs: Offtopic

CatodiuM sanoi
Eikös traktorilla voi ajaa myös tarpeen tullen "ilman korttia"?

kyllä se traktorikin on vaatinut vähintään t-luokan kortin jostain vuodesta nakki ja kivi saakka..

eikös tuo mopokortti vaadita "jonneilta", jotka ovat syntyneet vuonna -85 tai myöhemmin? mutta jos minä "vanhus" joudun antamaan ajokorttini jäähylle, niin saan ajaa vain kaksipyöräistä mopoa, en mopoautoa tai -mönkijää..

edit: tuollahan se jonneraja 1985 lukikin jo aiemmin. ;D
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
No hittolainen. Melko siistiä. mikko6 ei millään pahalla mut M-kortti tai ei niin "Jonne" termi ei liene soveltuva. Etenkin kun tuota "Jonne" -termiä on alettu käyttää vasta näiden nyky-huligaaninuorten aikana ::) Itse olin muistaakseni ensimmäistä (tai toista) vuosimallia kun piti suorittaa em. kortti (mystinen vahvistaa, pitikö hänen ;D )


Ei mulla ole kun B-kortti en ole mopoilla ikinä leikkinyt. Mutta ton uudemman mukaan olisi menty.

Mitä te siitä kortista jahkaatte, ei sitä autoo kortilla ajeta. :)
 
Vs: Offtopic

Muistaakseni se lakimuutos tuli -85 kesällä eli alkuvuodesta syntyneet saa ajella ilman korttia perinteisillä mopedeilla.
 
Vs: Offtopic

Basbarduu voi olla oikeassa. Mut toi Antin ehdotus on kuningas, jos se siis mahtuu porsaanreikään ;D
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Mut toi Antin ehdotus on kuningas, jos se siis mahtuu porsaanreikään ;D

Amicat on yleensä (aina?) rekisteröity nimenomaan mopoksi, ei L6e luokkaan kevyeksi nelipyöräksi kuten nykyiset kansankielellä "mopoautot". Toisin sanoen Amicaa saa ajaa ilman korttia samalla tavalla kuin kaksipyöräistä mopoakin jos on syntynyt tarpeeksi aikaisin, kevyt nelipyörä vaatii aina kortin.

Lisää vaihtoehtoja: http://www.nettimoto.com/piaggio/ape/1175112 ;D
 
Vs: Offtopic

herkko sanoi
Sinultahan pitää ottaa kortti pois niin loppuu ne riuhtasut,jotka ei kuulu liikenteeseen ???

Syvät pahoittelut herkolle tästä verenpainetta nostattavasta kirjoituksestani. Pahennan nyt tosin heti perään asiaa sanomalla, että omaan ajamiseeni riuhtomiset ikävä kyllä kuuluu. Mutta jos riuhtomiset mielestäsi loppuu ottamalla minulta kortti pois niin tule ottamaan vai jääkö hyvät ideat taaskin toteuttamatta?

Edit: heti ensin herkolle, että nyt en riuhtonut vaikka oma auto alla olikin mutta tänään taas seriffit tukki aamusta liikennettä
 

Liitetiedostot

  • Screen Shot 2013-06-05 at 1.43.35 PM copy.jpg
    Screen Shot 2013-06-05 at 1.43.35 PM copy.jpg
    83.8 KB · Lukukerrat 247
Vs: Offtopic

ast sanoi
Amica vaan alle jos ikää riittää ajaa mopoa ilman korttia: http://www.nettimoto.com/amica/myydaan ;D
Mä oon miettinyt Erkkolan hommaamista varmuudeksi :D
http://m.nettimoto.com/erkkola/-/1503527?vifAdCount=1&vifNav=Y
Noissa on tyyliä :peukku Eikä muistaakseni tarvi edes vakuutuksia maksella ;D
 
Vs: Offtopic

Basbarduu sanoi
Muistaakseni se lakimuutos tuli -85 kesällä eli alkuvuodesta syntyneet saa ajella ilman korttia perinteisillä mopedeilla.

Nusnus, kyllä se lakimuutos tuli vasta myöhemmin... Mutta joka tapauksessa '84 ja sitä aiemmin syntyneet voivat päristellä mopolla jos kortti lähtee. '85 ja uudempaa vuosimallia olevat kuljettajat joutuvat syklailemaan lihasvoimin.

nahkuri sanoi
kyllä se traktorikin on vaatinut vähintään t-luokan kortin jostain vuodesta nakki ja kivi saakka..

Samassa yhteydessä taisivat tulla, eli pätee samat kuin mopoon.
 
Vs: Offtopic

DaJackal sanoi
Samassa yhteydessä taisivat tulla, eli pätee samat kuin mopoon.

kyllä toi traktorikortti on ollut pakollinen paljon aiemmin jo. mielestäni kukaan ei saa ajaa maataloustraktoria/moottorikelkkaa ilman (vähintään) t-korttia. liikennetraktorille taitaa olla oma ajokorttiluokkansa, mikä vaatii 18 v iän, eikä niitä muutenkaan taida saada ajaa b-kortilla, c-kortilla kyllä.
 
Vs: Offtopic

nahkuri sanoi
kyllä toi traktorikortti on ollut pakollinen paljon aiemmin jo. mielestäni kukaan ei saa ajaa maataloustraktoria/moottorikelkkaa ilman (vähintään) t-korttia. liikennetraktorille taitaa olla oma ajokorttiluokkansa, mikä vaatii 18 v iän, eikä niitä muutenkaan taida saada ajaa b-kortilla, c-kortilla kyllä.


T-luokka
Traktorit, liikennetraktoreita lukuun ottamatta, moottorityökoneet ja moottorikelkat niihin kytkettävine hinattavine ajoneuvoineen.
Ajo-oikeuden saava on täyttänyt 15 vuotta.

LT-luokka
Liikennetraktorit niihin kytkettyine hinattavine ajoneuvoineen.
Ajo-oikeuden saava on täyttänyt 18 vuotta.
 
Vs: Offtopic

Shadow sanoi
Sää oot varmaan upee näky ku päästelet mankilla menemään ;D :peukku

joo-o näytti "todella" sopusuhtaiselta minä ja manki kun ajoin rakennuksen ohi jossa peili ikkunat..aivan jäätävän hölmön näköinen yhdistelmä ;D

ei vielä mitään käryä milloin saa kortin takaisin,pyysin virkamies päätöksen kun ei taida helpottaa yhtään vaikka olisin itse paikalla käräjillä.työnantaja toimitti lisä liitteen firman henkilöstökäsikirjasta jossa sanotaan ettei mekaanikko voi tehdä työtä ilman korttia ja on irtisanomisen peruste jos menettää kortin.katsotaan auttaako yhtään.
 
Vs: Offtopic

ralli art sanoi
joo-o näytti "todella" sopusuhtaiselta minä ja manki kun ajoin rakennuksen ohi jossa peili ikkunat..aivan jäätävän hölmön näköinen yhdistelmä ;D

ei vielä mitään käryä milloin saa kortin takaisin,pyysin virkamies päätöksen kun ei taida helpottaa yhtään vaikka olisin itse paikalla käräjillä.työnantaja toimitti lisä liitteen firman henkilöstökäsikirjasta jossa sanotaan ettei mekaanikko voi tehdä työtä ilman korttia ja on irtisanomisen peruste jos menettää kortin.katsotaan auttaako yhtään.

Eipä lanketit auta.. taino sen verran et pääset lähelle minimiä(3kk), jos kerta rikosnimike oli törkeä liikenteen vaarantaminen, jos ois ollu piittaamattomuus, oisit voinu päästä helpommalla... Eipä tuosta käräjille menosta oikeen muuta hyötyä ole, kuin että vois vongata ehdollista ajokieltoa ja sitten taas joutuu kurvailee pitkän aikaa kieli keskellä suuta... :p

-Eki
 
Vs: Offtopic

2kertaa yrittäny käräjillä bongata ehdollista. Ei tärpännyt :p
 
Vs: Offtopic

Onko sitä vanhaksi tulossa kun ei jaksa noihin auton hifien askarteluihinkaan enää ryhtyä tuhlaamaan aikaa?
Ei muuta kuin soittimen vaihtoa ja aktiivisubia konttiin. Kauan mittailin ja punnitsin että tekeekö varapyöräkoteloon subille/vahvistimelle kotelon, mutta laiskuus vei voiton. ;D
 
Vs: Offtopic

kesä, etuveto, märkä asfaltti, sirkkelirenkaat ja käsijarru ihanaa muistaa mitä on rakkaus ensisilmäyksellä ;D
 
Vs: Offtopic

Kesä, märkä asfaltti, neliveto ja luppoaikaa ennen töitä ;D
 
Vs: Offtopic

Vähän kyllä naurattaa ne varkaat.
Olivat pöllineet autosta irtonaisen taustapeilin, putsausliinoja, täyden koff tölkin ja martini puukon. Jopa tyhjät kaljapullot oli viety ja vuoden autossa seissyt Pepsi juotu ;D ;D

Takaisin sain tänään peilin, en enää huolinut koffia tai liinoja :p sit vielä odotellaan että jäävät kiinni, mihin vaikuttaa suuresti että löydettiin varkaan puhelin toisesta autosta (ensimmäinen nimi osoitekirjassa oli "asianajaja" ;D )
 
Takaisin
Ylös Bottom