Onko mitsussa renun laatikko?

G

garret

Guest
kuulin että mitsubishi käyttää renaultin laatikkoa, onko puheisiin uskomista?

Edit:Otsikko!
 
Re: mitsun laatikko!

eikai :seina :seina

ps. ei oo aprilli päivä ;)

joten en usko että olis rellun loota...
mutta jossain mitsussa on käytetty (3000gt) getragkia...
muuten uskosin olevan ihan omaa japsituotantoa...
tosin varmaan kaikki hyviä kopioita jostain... eli parempia ku alkuperäset... ;D

edit: siirsin aiheen.....
 
Re: mitsun laatikko!

Kylläpä vain on laittaneet Carisma 1,6 Rellun laatikon. Huomaa siitä että pakki on ykkösen vieressä...
 
Tarkennusta vielä, että nimenomaan manuaali laatikko on rellun se mikä siinä 1.6 carismassa on.

Aika mielenkiintoiset painosesteemit siellä vivustoissa kun kurkkii auton alle :D
 
ja eiks Carisman dieselikin (kone) ole joku patonkimaan tuote? Herääkin kysymys, että missä kulkee raja: onko Mitsu enää Mitsu jos siinä ei ole edes tekniikka emoyhtiön tuotantoa....

No, sama tilannehan on osittain sama diesel Grandiksessa: konehan on vouwagenin. Tosin on kyllä sanottava, että jos joku diesel on pakko ostaa konsernin ulkopuolelta, niin tuo pumppusuutin vw ei ole huono vaihtoehto...
 
No samaa ongelma on kaikilla merkeillä. ei taida löytyy enää yhtään puhdasveristä autorotua :D

jos nyt totta puhutaan nii toytotalt se diesel ois pitäny saada ois ainaki oikee maalainen ja hyvä verrattuna ny vaik vw tuotokseen. onkos toyota kuinka pahasti sekottunut muiden kans ku en oo kyl kuulu mitään.
No niinhän se on et carismas on rellunsuoraruiskudiesel a on osoittanutkin kuinka surkeita ne on :D yllätys. kyl japsit on vaan ainoot jotka osaa autoi tehä.
tuost renun laatikostakin ei oo ollu muutaku harmia vivuston nivelet ei ole mitenkää kestäviä osia. ja keppiheiluukin sit kuin hulluheinäpellolla:D

jaa onhan nuis puukenkämaan carismois ainakin niis ekoissa sellainenki onkelma et jos meinaa niit korjailla nii saa kyl haalii kaikki mahdolliset työkalut vierelle. ku on nuit erikokosia pultteja muttereit senvert paljo. ilmeisesti miljoonalaatikosta kerätty ruuvit kokoamisvaiheessa
 
ainakin 98 carisma oli hollannista,ja kuin kaikki tietävät niin myös eräät vulvat samalta linjalta,mutta carisma oli ihan ok ja helvetin hyvä auto,ainakin se 1,8gdi.laatikoista en tiedä,mut toimi sekin ihan helvetin hyvin,ja nopeast,ja kulki ihan saatanasti. (saa sensuroida ;D )
i.
;D 8)
 
Samaa huhua Carisman dieselistä olin kuullut ja kun olen utelias kysyin Vemicin teknisestä neuvonnasta,heidän mukaan kone on Mitsun OMA........
 
No en taho olla ilonpilaaja, mutta on tainnut vastauksen antaa kysymykseesi joku joka on sattunut kävelemään puhelimen ohi sen soidessa ;D
Carismassa oleva diesel on lähtösin jostain mistä lie, saman tyypin kone löytyy mm. ooppeli vivarosta.
 
muistaakseni se oli Rellulta se dieseli, voin olla väärässäkin. Tätä teoriaa tavallaan tukisi myös tämä Vivaro haara: Opel Vivaro, Nissan Primatar ja Renault Trafic näyttäisivät olevan hyvin pitkälle sama auto. (katselkaapa vaikka liikenteessä niitä tai tutkikaa netistä)
 
Onkos Carisma 1.8 GLX:ssä renun vai mitsun loota? Onko muita yhteisiä osia Vulvan tai renun kanssa? Tarjottiin tollasta Carismaa, pitää vaan Seatti saada hävitettyä. Olis sitten toinen Carisma ja kolmas mitsu talossa. Kesällä pyörähti muutaman viikon GDI-Carisma alla...
 
Muistaakseni Carismassa olis rellun loota, sen huomaat varmimmin siitä jos pakki on ylhäällä ykkösen vieressä ;D
 
Tarkennuksena ed. sen verran että GDI Carismassa on Mitsun laatikko myös manuaali. Pakkihan on siinä nelosen vieressä.
 
Mitsubishi Motors aloitti yhteistyön Volvon kanssa 1997 henkilöautojen tuotannossa. Yhteistyö koski Mitsubishi Carisma -automallin valmistamista Volvon omistamilla tehtailla Hollannissa. En ole varma missä määrin Carismaan on sotkettu osia Volvosta ja toisinpäin, mutta tätä synergiaa on tapahtunut. Selvää kuitenkin on, että ainakin auton verhoilu ja vaihdelaatikko ovat Volvolta perittyjä. Jotka edelleen, tiedä sitten mistä. Laatikko on tosiaan alunpitäen ymmärtääkseni Renaultin alkuperää. Luotettavaa viitettä en tähän hätään löydä verkosta, joten väittämäni luotettavuus jää jokaisen omalle arvioinnille.

Vastineeksi tästä yhteistyöstä Mitsubishi antoi Volvolle luvan käyttää kehittämäänsä GDI teknologiaa V ja S40 sarjan autoissaan. GDI -versioiden vaihdelaatikot ovat molemmilla merkeillä MMC:n valmistamia:
MMC will supply VCC with the GDI engines for installation in S40 and V40 Volvo models produced at NedCar, Holland. MMC will also supply manual transmissions for use with the engines.

The ultra-efficient GDI engine combines very low fuel consumption with high power outputs. MMC became the first manufacturer to develop and apply this engine technology. With the GDI engine and transmission, VCC is to complement the existing and planned engine program previously envisaged for S40 and V40.
http://media.mitsubishi-motors.com/pressrelease/e/corporate/detail198.html

Volvolta tuli markkinoille 1998 GDI -moottorilla varustettu malli, jota ei kuitenkaan tuotu suomen markkinoille.

Tässä Volvon oma tiedonanto GDI -moottorista mallistossaan.
Volvo has developed an engine with a combustion system which affords a 10-12% reduction in fuel consumption, resulting in lower emissions of carbon dioxide. The efficiency is increased, especially in city traffic and when the engine is idling or running at low speed, by direct injection of the fuel into the cylinders and precise control of the fuel supply. In this operating range, combustion in the new direct-injection engine is carried out with excess air similar to the combustion of diesel. This is known as Clean combustion. Emissions of hydrocarbons and carbon
monoxide are just as low as from a conventional petrol engine with a catalytic converter. To date, the technology
is available only in the Volvo S40 GDI.
http://www.id.volvocars.com/NR/rdonlyres/34105107-DE01-43D7-8C60-5658E95A7915/171551/Dialog.pdf

Mielenkiintoinen muuten tuo väite "Volvo has developed..." kun lapsi ei ole Volvon ensinkään...

Edelleen, yhtiöt ovat sopineet ainakin jossain määrin myös perheautojen yhtiestä jatkokehityksestä.
On the basis of the close collaborative ties established at NedCar in the areas of passenger car development and production, the two companies are commencing feasibility studies into the joint development of the platform of the next NedCar production model utilizing the respective strengths of each company, with a view to starting production at the beginning of the 21st century.
http://media.mitsubishi-motors.com/pressrelease/e/corporate/detail198.html

Loppukaneettina sanon omana mielipiteenäni tästä yhteistyöstä sen verran, että ainakaan laatu ei ole volvolta perityissä systeemeissä sama kuin Mitsubishin Japanilaisissa. Vanhempieni Carisma 2002 on monin puolin nuhjuisempi kun aiemmin omistamani Lancer -92 ja nykyinen Galant -99. Muuten kuitenkin varsin kelpo auto! Mutta tämä siis vain OMAN mielipiteeni mukaan...

Mitsubishi valmistaa muita Suomeen maahantuotuja malleja edelleen Japanissa kuten ennenkin. Tähänkään en nyt näin pikaisesti löydä viitettä.
 
Mitsun valmistusmaan(osan) tietää alustanumerosta:
JMB... alkuinen on Japanista
XMC... Euroopasta
MMB... muistaakseni Malesia, korjaan tiedon jos se on väärä kunhan olen tarkastanut sen jostain.
Nykyisistä malleista esim. Colt CZ3/CZT on euroopasta, Grandis ja Pajero japanista, L200 Malesiasta.
 
Valmistenumeron 1. merkki
J Japani
K Korea
4 Yhdysvallat
6 Autralia
X Hollanti
 
[quote author=uge]
Mitsun valmistusmaan(osan) tietää alustanumerosta:
JMB... alkuinen on Japanista
XMC... Euroopasta
MMB... muistaakseni Malesia, korjaan tiedon jos se on väärä kunhan olen tarkastanut sen jostain.
Nykyisistä malleista esim. Colt CZ3/CZT on euroopasta, Grandis ja Pajero japanista, L200 Malesiasta.
[/quote]

[quote author=V.Taavila]
Valmistenumeron 1. merkki
J Japani
K Korea
4 Yhdysvallat
6 Autralia
X Hollanti
[/quote]

Ahaa, kiitoksia pojille täsmennyksistä ja korjauksista. Tämä olikin varsin mielenkiintoista tietoa. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom