Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Bic Mc

New Member
Liittynyt
29 Lokakuu 2010
Eli olisi kyseinen auto kiikarissa.Lähinnä kiinnostaa että löytyykö noihin vielä vara-osia,kuinka hyvin?Tiedän että orkkis osat ovat suolaisen hintaisia mutta pääasia tietty on et saa auton kuntoon jos siihen vikoja tulee(vaikka ensi tilassa tietty kannatan kierrätystä).Mulla ois tuossa pariin autoon linkit,ja toivonkin teiltä,jotka enemmän näistä tiedätte,apua ostovalintaa.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/sigma/3555208
Tuosta ylämmästä soittelin ja tiedustelin vikoja niin ei puhelimessa muuta maininnut kuin et kuskin penkki ei jostain syystä liiku,epäili jonkun johdon irronneen!?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/sigma/3588991

Olisin todella kiitollinen jos joku viitsisi antaa jonkinlaista jeesiä.Ikinä ei ole kyseisiä autoja vastaan tullut tienpäällä,kuvista oon aina vaan niitä ihaillu.Todella komeita autojahan nuo ovat,mutta kuinka toiminta varmoja,saako sitä asua konepellin alla vai saako keskittyä vaan ajamiseen/tankkaamiseen :)
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Bic Mc sanoi
Eli olisi kyseinen auto kiikarissa.Lähinnä kiinnostaa että löytyykö noihin vielä vara-osia,kuinka hyvin?Tiedän että orkkis osat ovat suolaisen hintaisia mutta pääasia tietty on et saa auton kuntoon jos siihen vikoja tulee(vaikka ensi tilassa tietty kannatan kierrätystä).Mulla ois tuossa pariin autoon linkit,ja toivonkin teiltä,jotka enemmän näistä tiedätte,apua ostovalintaa.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/sigma/3555208
Tuosta ylämmästä soittelin ja tiedustelin vikoja niin ei puhelimessa muuta maininnut kuin et kuskin penkki ei jostain syystä liiku,epäili jonkun johdon irronneen!?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/sigma/3588991

Olisin todella kiitollinen jos joku viitsisi antaa jonkinlaista jeesiä.Ikinä ei ole kyseisiä autoja vastaan tullut tienpäällä,kuvista oon aina vaan niitä ihaillu.Todella komeita autojahan nuo ovat,mutta kuinka toiminta varmoja,saako sitä asua konepellin alla vai saako keskittyä vaan ajamiseen/tankkaamiseen :)
Itsellä moinen oli 3vuotta ja ainostaan kytkin ja jakopään remontit piti tehdä,muuten todella huoleton peli ainakin omani oli. Mutta vanhoista autoista ei voi koskaan tietää.
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Ymmärtääkseni automaattivaihteisissa on ollut jonkun verran ongelmia automaatin ECU:n kestävyyden kanssa ja uuden käytetyn löytäminen on ollut hyvin hankalaa tiettyihin vuosimalleihin. Muita suurempia murheita ei ole korviini kantautunut ja koska nämä molemmat ovat manuaaleja niin tätä ongelmaa ei ole.

Sen verran vanhoja autoja kuitenkin että ostettava yksilö kannattaa tsekata huolellisesti.

Vastaava Sigma löytyy foorumin aktiivikäyttäjistä ainakin nimimerkki Samitsulta joten osaa ehkä kertoa lisää.
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Vanhojahan nuo tosiaan tänäpäivänä jo on ja se vähän hirvittääkin.Mut tuo malli on vaan niin sairaan siistin näköinen :).Noista kahdesta linkistä mitkä laitoin,niin toisessa on ilmeisesti paljon enemmän sähköhärveileitä,mitkä tietty olis ihan jees mutta kuinka toiminta varmoja ne on niin se onkin sitten asia mitä en tiedä?!Ja tuossa halvemmassa ei ilmeisesti ole tuota alusta sarjaa mihin ei ilmeisesti käy kuin orkkis iskarit mitkä maksaa yhtä paljoin kuin tuo autokin jos tulee probleemia.Toinen vaihtis sigman tilalle on tuo nissanin maxima malli.Ei lähellekkään yhtä näyttävän näköinen kuin sigma mut varaosat edullisia.Ois se kiva kun ois syntyny kultalusikka suussa niin vois käydä vaan hakeen miettimättä sen enempää :seina
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Eipä siihen Maximaankaan hilut halpoja ole,perusosia saa tarvikkeena,muut onkin sitten merkkiliikkeen tavaraa->maksaa sekin.


Itsellä on vajaa 300tkm ajettu AT,jonka korjauksista/ylläpidosta voit lukea täältä:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=26356.0


Tyyppivikoja on muutamia,mutta jos nyt KUNNOLLA tutkit auton,eikä samantien tunnu pommilta,niin voi ollakkin ettet joudu mitään tekemään.

Tarvikkeena näihin saa tosiaan suht huonosti osia,mutta sitten kun katsellaan 3000GT:n osia,niin moni onkin sama,ja niitä saakin yllättävän paljon tarvikkeena.

Onhan tuo mahtava auto ajaa,eikä kitise ja narise ku bemarit yms "premium-autot".
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Lähinnä tuossa maximassa tarkoitin et niitä on valmistettu pirusti enemmän joten purkuosia löytyy helposti.Mutta sigmaa tosiaankin ensisijaisesti katselen.lähinnä arveluttaa nuo sähkövehkeet kun en niistä niin hirveästi ymmärrä,perusosien kanssa aina pärjää.tällä hetkellä autona 1989 vm 730 bemari joten bensan kulutus ei hirvitä.
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Tuosta TCU:sta senverran että se oli muistaakseni aika lyhyt ajanjakso milloin noihin on sitä "hankalasti saatavaa" tcu:ta laitettu. Olikohan niin että uudemmissa oli se yleisempi. Dani vois muistaa tarkemmin.
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Kallis autohan se on uutena ollut eli siitä tulee hyviä sekä huonoja puolia... :) Eli kori on vahvaa tekoa eikä kovin herkästi ruostu parempien peltien takia,ja yleensäkin kaikki on laadukkaampaa tekoa kuin kauppakassimalleissa... Toisaalta sen takia alkuperäiset osat sitten maksavat,ja kaikkia osia ei yleensäkään välttämättä helposti löydy,mutta noita alkaa koko ajan enemmän joutua purkuun eli helpottaa hieman tilannetta... Jos ylimääräiset harmit ja kulut hirvittävät niin alustansäädöllä varustetut mallit kannattaa unohtaa,koska niistä menee kompressori eikä uusia saa kuin noin 1200€ hinnalla... Samoin automaattimalleissa voi tuo laatikon boxi mennä ja sen saannissa vastaava tilanne... Mutta jos asennoituu auton omistamiseen oikein,niin minun mielestäni samalla rahalla ei saa mitään yhtä hyvää autoa eli sen puoleen voisin hankintaa suositella... :)
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Slider sanoi
Tuosta TCU:sta senverran että se oli muistaakseni aika lyhyt ajanjakso milloin noihin on sitä "hankalasti saatavaa" tcu:ta laitettu. Olikohan niin että uudemmissa oli se yleisempi. Dani vois muistaa tarkemmin.

Jos nyt oikein muistan ni se oli vm. 91 ainoastaan. Veikkaan kyllä että noita vanhempiakin vaivaa sama vika, mutta niitä sitten jostain syystä on vaan hiton paljon paremmin saatavilla esim käytettynä. 92- on sitten jo uudempaa mallia jonka ei pitäis kosahtaa ainakaan samaan vikaan(palaa).

Omia kokemuksia sitten "Sigmoista". Eka oli ostettaessa n. 350tkm ajettu 12 venanen tomaatti (Jenkkimallia, Diamante nimellä), jolle en koskaan joutunu tekemään mitään isompaa remppaa, käytännössä nesteitä vaihdettu ja jakopään hihna. Vehje tikitti samalla lailla vielä kun sen möinkin 25tkm myöhemmin. Pohjaa, helmoja jne. ei edes koputeltu katsastuksissa kun näki että turha noita uudenveroisia peltejä on kokeilla :).

Seuraava, 24 venanen tomaatti kaikilla herkuilla olikin sitten sellanen murheenkryyni että lopulta usko (ja tallin puute) loppui kun puolen vuoden sisään jotakuinkin kaikki mahdollinen lakkasi toimimasta. Laturi, korkeussäädettävän iskarin pussi, mystinen käyntivika, laatikon ohjausyksikkö...lämpötilansäädin...ruosteet, you name it. Ainiin, ilmajousituksen kompura toimi! ;D Niitä muuten saa ns. tarvikkeena joka maksaa murto-osan alkuperäisestä, se pitää vaan ettiä toisenmerkkiseen autoon, Sigmaan ei kukaan osaa suoraan sellaista myydä.
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Juu olen tietoinen että muita kompuroita on sovitettu tai ainakin yritetty sovittaa tilalle mutta oliskohan jollain oikein varmaa tietoa mikä kompura ja millaisilla virityksillä on todistetusti tilalla pelannut...!? :) Kiinnostaisi tulevan varalle tietysti itseänikin... :)
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

samitsu sanoi
Juu olen tietoinen että muita kompuroita on sovitettu tai ainakin yritetty sovittaa tilalle mutta oliskohan jollain oikein varmaa tietoa mikä kompura ja millaisilla virityksillä on todistetusti tilalla pelannut...!? :) Kiinnostaisi tulevan varalle tietysti itseänikin... :)

Heh. Siinä mun valkoisessa oli sellainen. Mä en koskaan sitä tutkinu sen kummemmin, mutta kaveri joka sen mulle möi sen siihen hankki ja laitto, voisin jossain vaiheessa kysästä siltä josko vielä muistais mistä se oli. Tää oli siis ainakin toimiva "viritys", ilmeisesti aika lähelle bolt-on systeemi.
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Tuohon lahdessa olevaan sigmaan liittyen käytiin paikan päällä vilkaisemassa. niin sitä on maalailtu sieltä sun täältä ja tod.näk kittailtukkin ku näkyy hionta jälkiä sun muita. että voi olla joku pommi kyseessä. takakaarissa näkyi jotain jälkiä ainekin ja sitten tais olla nahka penkki revenny. näin ulkoapäin tehdyt huomiot. veli meinas vaihtaa sen autonsa siihen mutta ei sittenkään ku ilman koeajoakin löyty jo paljon sanomista.
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Heh, ei sit näemmä hinta korreloi kuntoa..
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Kiitoksia vastauksista ja lisääkin saa laittaa jos jotain mieleen tulee.se oli hyvä uutinen et teistä yksi oli jo lahdessa kerenny käymään niin ei itse tarvitse lähtee sinne ajeleen.Eihän sitä koskaan vanhasta voi tietää tarkkaan et minkälainen tulee olemaan vaikka koeajossa hyvältä vaikuttaisikin,joten täytynee vielä miettiä ja katsella tarjontaa.
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

J. Puhakka sanoi
Heh, ei sit näemmä hinta korreloi kuntoa..

Juu ei näköjään ku kuvissakin näyttää hyvältä, ja sitten 15m päästä. mut sit ku kattoo tarkemmin niin rupee huomaamaan et on kittailtu jne. harmi sinällään.
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

minäkin kävin tossa pari viikkkoa sitten kattomassa sitä sigma ja koeaellullakin olin. Siinä ei toimi ilmajousitus alustalla ,sitten kytkimen kansaa jotain + jotain pientä , ja jotain kolise hirveästi etupäässä,varmasti jotain alustan kanssa, sitten moottoristakin ylimääräiset äänet löytyy,ja autohan tuottu saksasta. En oikein iskenny,mutta olisin ostannut sen 2000€ ,mutta myyja ei suostunut siihen hintaan.
 
Vs: Ostamassa sigmaa,apua valintaan!

Kävin tossa Tampereella vaihdattelmassa meidän ranskanpatonkia tohon mustaan Sigmaa ja niinhän siinä kävi et kaupat saatiin aikaseks. Auto vaatii tosin vähä rakkautta, mut huoltokirja lähes täydellinen ja suomiauto niin metrit pitää paikkansa. Tosin huoltokirjasta selvis et jakohihnan vaihto edessä. Sähköpeileissä häikkää, kun ei pelaa. Muuten tuntus kaikki pelaavan. Tosin tämä yksilö nyt ei kaikilla höysteillä ollutkaa.

Öljyt tuli heti eilen vaihdettua, kun huoltokirja kerto et 16tkm edellisestä vaihdosta... Yks nostin vähän naputtikin jo, mut hävis diisseli käsittelyn ja uusien öölien myötä. Käynnistyksessä jotain häikkää... lämpösenä kun seisoo parkissa 15min nii joutuu sahaamaan jonkun 10s. Tähän jos joku viisaampi osais antaa vinkkiä et mistä johtuu.. Itellä tuli ekana mielee et bensan paineet karkais johkin ja siks sahuuttaa.

Tosi hieno toi on kyl ajella! Ei tosiaan nitise eikä natise eikä kolise mistää! Eli hiljanen on :)

Ja muutama ruoste kohtakin takaa puskurin sauman tyköö löytyy, eli niihinkin tarvii perehtyä täs talvenmittaan...
 
Takaisin
Ylös Bottom