outlander 2.0 DID tehot katoaa

codriver

New Member
Liittynyt
31 Tammikuu 2013
kesällä lomalta tullessa kotosi yhtäkkiä autosta tehot. ajoin auton sivuun ja käytin virrat pois. senm jälkeen kaikki ok. nyt sitten viikko sitten lappiin ajaessa sama ongelma toistui ihan samassa kohtaa. no taas virrat pois ja vika kuittaantui. eilen kotiin ajaessa lapista samassa perkeleen mäessä taas ilman varoitusta tehot katoaa. en voi tajuta miten toi on mahdollista. vanhassa seatissani oli vastaavaa vikaa mut se sytytti vikatilan valon. mitsu kävi just ennen reissua huollossa eikä diagnostiikasta mitään löytynyt. muilla kokemuksia vastaavasta
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Tulipas niin Mersumainen olo ;D Samoja juttuja kuullu siellä puolella paljon. Taitaa hyvin pitkälti olla ainut vaihtoehto saada vikatila päälle ja ajaa sit suoraan huoltoon luetuttavaksi. Eli silloin, kun vika on päällä. Eli ei saa sammuttaa autoa välillä.

Saattaa kyllä olla jotain sellaista, että jostain syystä auto päästää nostamaan ahtopaineet "liian korkealle" ja sit ohjelma pistää vikatilan päälle. Se, miksi paine nousee korkeammaksi, mitä ohjelmassa on määritely, voi johtua ihan mistä vaan.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Minulla teki samoin vaunun vedossa 2 kertaa käytin autoa hartikaisella ja lukivat vikakoodit . Vikakoodina oli turbon yli ahtaminen ei tullut selvyyttä miksi näin käy :driver
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Eiköhän näissä tapauksissa ole useasti kysymys muuttuva "juuttuva" siipisen turbon vanhuusoireista.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Palaan tähän, mitä mersusta kokemusta ja muistaakseni yhdessä mersussa jota käytettiin kans hyvin tiuhaan liikkeessä tutkimassa, muistaakseni loppupeleissä vaihdettiin koko moottorin ohjaus ja se tuli sillä vasta kuntoon.

Ei näissä ole mahdollisesti olemassa / pysty päivittämään moottorinohjaus softaa? Olisko uudesta softasta apua?
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Nyt on taas auto toiminut ihan moitteitta. Tuossa jossain tuli vastaan maininta vanha muuttuvasiipinen turbo. Autolla on nyt ajettu 98tkm joten aika helppoja ovat turbot hajoamaan. Vanhassa seatissa oli samaa oiretta ja silloin vika oli ahtopaineventtiilissä lopulta. Koskaan vaan ei vikakoodia jäänyt talteen seatissa
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Joo, muuttuvasiipinen oli noissa mersuissakin. Vaikea kyllä uskoa, et olis 98tkm turbo paskana. Kyllä se jossain muualla varmaan on. Kyllä se on varmaan just se, et jokin päästää hetkellisesti ahtopaineen ohjelmalle liian suureksi ja siitä sit heittää sen vikatilan päälle. Ja et käyttämällä virrat pois toimii taas normaalisti. Se on vaan et jos sille ei tee mitään, niin sitä rupee tulee aina vaan lisääntyvissä määrin ja sit menee hermot koko ajan ajella tien sivuun käyttämään virtoja poissa ::)
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

janimy sanoi
Joo, muuttuvasiipinen oli noissa mersuissakin. Vaikea kyllä uskoa, et olis 98tkm turbo paskana. Kyllä se jossain muualla varmaan on.

Kyllähän noita V.A.G vehkeiden turboja on mennyt jumiin pienilläkin kilsoilla. Turha hakea mielestäni esimerkkejä mersuista kun tässä on V.A.G konsernin kone ja ahdin.

Luottaisin tässä kohti enemmän Uge:n sanaan kun hänellä noista on kokemuksia.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Jr- sanoi
Kyllähän noita V.A.G vehkeiden turboja on mennyt jumiin pienilläkin kilsoilla. Turha hakea mielestäni esimerkkejä mersuista kun tässä on V.A.G konsernin kone ja ahdin.

Luottaisin tässä kohti enemmän Uge:n sanaan kun hänellä noista on kokemuksia.

Joo, yritin vain auttaa ja jakaa omia kokemuksia, vaikka kyse olikin eri konsernin vehkeistä, mut ei sitte. Itellä kun ei ole koskaan ollut yhtään V.A.Gia... Eikä taida tullakkaan.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Nyt sit taas katosi tehot outlanderista kun pohjoisesta kotiin tultiin. Ei kun Kuopiossa hartikaiselle ja testeri kiinni. Eikä löydy mitään koodia. Ukko sanoi et joko turbo tai sit ahtopainesolenoidi. Vaikea arvata kumpi ensin vaihdetaan
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

codriver sanoi
Nyt sit taas katosi tehot outlanderista kun pohjoisesta kotiin tultiin. Ei kun Kuopiossa hartikaiselle ja testeri kiinni. Eikä löydy mitään koodia. Ukko sanoi et joko turbo tai sit ahtopainesolenoidi. Vaikea arvata kumpi ensin vaihdetaan

Jaa, vieläkös näissä käytetään sitä samaa N75-solenoidia mitä 90-luvulta olevissa TDI-koneissa? Luulisi että olisivat virheistä oppineet ja tehneet kestävämmän ratkaisun sinne, mutta ei kai kaikkea voi saada... :) VAG-konsernilaisissa ahdetuissa koneissahan tuo on ollut riesana niin kauan kun siellä sellainen on ollut, aiheuttaa juuri yliahtamista ja siksi vikatilaan menoa.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

en tiedä kenen tekemä on. luulen et löysin solenoidi paketin konehuoneesta. osassa on audin ja vw logot ja tällaiset numerot
130 979 702 ja amp 969374
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

vikakoodit 462 ja 378 löytyi. hetkellinen häiriäö kaasuläpän tiedon siirrossa ja hetkellinen häiriö ahtopaineissa.
ensin vaihdetaan akku, koska se on aivan loppu ja seuraavaksi ahtopainesolenoidi
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

nyt sitten tehot katosi ja vikatilanvalo palaa :seina

kohta pääsen diagnostiikan lukuun ja kauhulla odotan mitä sieltä löytyy :nykii
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

hälytykset 460 ja 463. kaasuläpän asentotunnistin ja sitten kaasuläpän tiedonsiirto häiriö. soittelin vag-koneiden kanssa tekemisissä olevalle kaverille ja veikkasi että olis egr-venttiili paskana. sellainen onneksi löytyy motonetista hintaan 279€
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

deltassa osan 038 128 063 hinta vaihtoineen 800€. nyt hain autotarvike melasalmelta osan hintaan 268€ ja huomenna deltassa osan vaihtavat 150€. aika hyvät on katteet osilla deltassa
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

ilmaläppäkotelossa öljyä sisällä ja se oli paskana. lisäksi EGR-venttiili myös hajalla. perkele sentään
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

siitä mainitsivat deltassa, mutteivät sitä suostuneet tekemään :seina
olis ollut jatkossa yksi murhe vähemmän
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

eipä nyt sitten tuo osa toiminut. ei joku ohjainlaite tunnista uutta kaasuläppäkoteloa
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Hei,

Oletko tarkistanut sulakkeen - muistaakseni 7,5A sulake konehuoneessa.

t,Timppa
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

kyl on tsekattu. nyt saatiin valot sammumaan mut kyl oli lasku mukava. 260€ ilmaläppäkotelo, 140€ egr, puhdistus 30€, vaihto ja diagnostiikka työt päälle niin deltan lasku oli 500€. perkele on tää kallista. tuossa olis yksi paskainen ilmaläppäkotelo jos joku haluaa purkaa ja putsata :)
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Mulla oli kans vastaavia ongelmia, eka kerta trailerin kanssa vesisateessa 100tkm korvilla. Ei vikakoodia.

200tkm korvilla (kevät) rupesi tehot lähtemään toistuvasti. Deltassa päivittivät softan ja helpotti vähäksi aikaa muttei poistunut. Kesällä ongelma hävisi kokonaan ja jatkosta en tiedä kun auto vaihtui.

Jotenkin tuntuu että kosteus triggaa ton päälle ja on tyyppivika muttei joka autossa.

Tehot saa takaisin myös vauhdissa kun sammuttaa auton, en suosittele mutta helpottaa välillä ketutusta kun ei tarvi ajaa sivuun.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

juu noin se mullakin oireili et tahot vaan katois ja virrat sammuttamalla tuli takas. kiva homma motarilla kun oot rekkaa ohittamassa. nyt lopulta tulis sit koodit ja ne viittasivat kaasuläppäkoteloon. kotelossa on mustaa paskaa vaikka kuinka kun otin vanhan kotelon mukaani. nyt ainakin tuntuu et kaikki olis kunnossa mut seurataan nyt.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

codriver sanoi
juu noin se mullakin oireili et tahot vaan katois ja virrat sammuttamalla tuli takas. kiva homma motarilla kun oot rekkaa ohittamassa. nyt lopulta tulis sit koodit ja ne viittasivat kaasuläppäkoteloon. kotelossa on mustaa p*skaa vaikka kuinka kun otin vanhan kotelon mukaani. nyt ainakin tuntuu et kaikki olis kunnossa mut seurataan nyt.

Vag puolelta ainakin löytyy jo päivitetty kotelo. Bkd koneeseen tarkoitettu,mutta sopii muihinkin.
kotelossa olevat hilppeet ja itse kotelo siiretty ylä puolella ahtoputkea. Näin ahtoputkissa kulkeva öljy ei pääse valumaan koteloon/liittimeen.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Onko auto tehojenpuolesta nyt kunnossa?

Vieläkö menee vikatilaan?
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

nyt 5000tkm ajettu remontin jälkeen. vikatilaan ei ole onneksi mennyt kertaakaan. minusta auto alkoi "vetää" ennen alle 2000rpm:n mut nyt kiihdyttäessä tuntuu selvä nykäisy vasta 2250rpm:n kohdalla. toivotaan, että kaikki kunnossa olisi. torstaina auto leimalle joten katsotaan tuleeko siellä yllätyksiä
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

pikkuisen reilummin tässä vaan ajelin :)

siis 5000km ajettu rempan jälkeen
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

7000 ajettu ja mökille tullessa kolmesti tehot katosi ja nyt vikavalo taas palaa
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

codriver sanoi
7000 ajettu ja mökille tullessa kolmesti tehot katosi ja nyt vikavalo taas palaa

Samat oireet ku mun grandiksessa, eli turbojumittaa eli yliahtaa.Ei jätä vikakoodia.
Ite tilasin saksasta kiinanturbon ja loppu kaikkiviat.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

nyt sitten kotimatkalla toi vikavalo sammui ihan itsestään. en oikein ymmärrä. pitäisikö ottaa liittimiä irti ja laitella wd 40 sinne
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

codriver sanoi
Mitäs Kiinan turbo maksoi

Kotiatoimitettuna 2vuoden takuulla 340e

http://www.ebay.com/itm/TURBOLADER-AUDI-A3-SEAT-ALTEA-LEON-VW-GOLF-V-JETTA-SKODA-03-NEU-GEWAHRLEISTUNG-/321298865989?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AGrandis&hash=item4acee79f45

Kyllähän ne korjaamoilla vaihtaa ensin kaikkimaholliset anturit ja ilmamäärämittarit vaikka loppupeleissä vika on turbossa.
Mullekin korjaamolla oisivat vaihtaneet ahtopaineanturin,ilmamäärämittarin egr venttiilin ja tiesmitä antureita.Hintaa ois tullu lähelle 800e kaikkine töineen ???
En suostunut siihen ja tilasin ebaystä tuon turbon.
Loppuviat ja vetää hyvin :)
Hintaa jäi turbonvaihtorempalle noin 600e.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Vaimolla tuli samat ongelmat kun ajeli Helsingistä Kuopioon. Kaksi kertaa hävisi tehot, kerran kun piti kiihdyttää kunnolla liikenteen mukana. Virrat pois ja toimi taas. Onneksi ei tapahtunut mitään kolaria tms.

Toisen kerran jälkeen ohjeistin kiihdyttämään varovasti, ja ei tehot enää hävinnyt.

Huomenna pitää ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen ja saada auto Kuopiossa pajalle. Mikä siellä on merkkihuolto? Onko oireet parantuneet siis kaasuläppäkotelon vaihtamalla vai pitääkö tässä uutta turboa jo pitää vaihtoehtona?

Autolla ajettu siis 133tkm, ei pitäisi vielä turboa alkaa vaihtamaan näillä kilsoilla...
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Vili1 sanoi
Vaimolla tuli samat ongelmat kun ajeli Helsingistä Kuopioon. Kaksi kertaa hävisi tehot, kerran kun piti kiihdyttää kunnolla liikenteen mukana. Virrat pois ja toimi taas. Onneksi ei tapahtunut mitään kolaria tms.

Toisen kerran jälkeen ohjeistin kiihdyttämään varovasti, ja ei tehot enää hävinnyt.

Huomenna pitää ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen ja saada auto Kuopiossa pajalle. Mikä siellä on merkkihuolto? Onko oireet parantuneet siis kaasuläppäkotelon vaihtamalla vai pitääkö tässä uutta turboa jo pitää vaihtoehtona?

Autolla ajettu siis 133tkm, ei pitäisi vielä turboa alkaa vaihtamaan näillä kilsoilla...
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Vili1 sanoi
Vaimolla tuli samat ongelmat kun ajeli Helsingistä Kuopioon. Kaksi kertaa hävisi tehot, kerran kun piti kiihdyttää kunnolla liikenteen mukana. Virrat pois ja toimi taas. Onneksi ei tapahtunut mitään kolaria tms.

Toisen kerran jälkeen ohjeistin kiihdyttämään varovasti, ja ei tehot enää hävinnyt.

Huomenna pitää ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen ja saada auto Kuopiossa pajalle. Mikä siellä on merkkihuolto? Onko oireet parantuneet siis kaasuläppäkotelon vaihtamalla vai pitääkö tässä uutta turboa jo pitää vaihtoehtona?

Autolla ajettu siis 133tkm, ei pitäisi vielä turboa alkaa vaihtamaan näillä kilsoilla...

Mulla oireili justiin noin,turbon vaihdolla parani,eikä mitään antureita ja yms vaihdettu.
On kuulemma vaihdettu nuinki vähänajettuja turboja,toki vois parantua putsaamalla mut ei ilmasta lystiä sekään,turbo pitäs irrottaa jokatapauksessa :-\
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

marapasta sanoi
Mulla oireili justiin noin,turbon vaihdolla parani,eikä mitään antureita ja yms vaihdettu.
On kuulemma vaihdettu nuinki vähänajettuja turboja,toki vois parantua putsaamalla mut ei ilmasta lystiä sekään,turbo pitäs irrottaa jokatapauksessa :-\
Kiitoksia tiedosta. Kovin on tuntunut tehottomaltakin auto.. Lähtenyt vetämään kunnolla vasta jossain 2600rpm kieppeillä. Pitää selvitellä asiaa huomenna liikkeen kanssa. Kyllähän tämmöinen pitäisi mennä kuluttajasuojan piikkiinkin. Näillä kilsoilla.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

itsellä tuntuu, että turbo tulee mukaan vasta 2250rpm:n kohdalla kun aiemmin minusta veto alkoi 1750 kierroksen kohdalla. täytyy taas deltaan soitella ja kysyä mitä tehdään. voidaanko oikeasti vaan vaihdella osia kokeilemalla

mun outlanderilla on nyt ajettu 122tkm ja ongelmat alkoi ale 100tkm. viat silloin tuli vain harvoin

keskiviikkona auto deltaan ja ruvetaan sitä ajamaan rullilla piuhat kiinni ja katsotaan mitä löytyy. epäilys oli ettei polttoaine kunnossa palaisi koneessa koska aina vedättäessä vika tulee. katsotaan mitä datanörtit keksii
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Itsellä 2007 outtis ja kyllä tämä lähtee 1600 rpm vääntämään sen verran että kaverit on ihmetellyt onko tämä diesel.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

No niin. Korjaamolla oli vikakoodit turbon paineensäätimestä ja kolme hehkua sökönä! Korjaamon setä laittoi kaksi purkkia Forten jotain ainetta polttoaineen joukkoon ja sitten ristittiin sormet. Ei ole vika ainakaan vielä uusinut..
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Ja päivitystä. Nyt on vaihdettu turbo uuteen. Alkoi vetääkin jo sieltä 1700rpm paikkeilta ihan eri tavalla. Aikaisemmalla turbolla oli reilu nykäys 2500rpm kohdalla. Toivottavasti pelittää nyt tämä.

Seuraavaksi sitten Navisoittimen asennukseen :)
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Ja taas on auto pajalla. Onneksi myyjäliikkeen piikkiin. Olisi kyllä tili tyhjä muuten ja auto jo vaihdossa.

Auto hävitti uudella turbolla myös tehot kaksi kertaa. Vikakoodi liittyi yliahtamiseen jälleen, kuten ennen turbon vaihtoakin. Myyjäliike vaihdatti siihen kunnostetun turbon, ei tehdasuutta. Se on mielestäni ok, sillä turbolla on kumminkin 1 vai 2 vuoden takuu.

Aikaisemmin epäilivät Kuopion Bosch korjaamolla jotain turbon paineensäädintä. Liekköhän se sitten viallinen, vaiko tuo vaihdettu turbo. Ja yllättäen eivät saa vikaa päälle vaikka kuinka rääkkää konetta :( Joihinkin autoihin joutuu tekemään kuulemma turbon säädön jälkikäteen, mutta enpä tiedä.

Noh, autoliike toiminut hienosti asian suhteen ja hakevat aina auton Vantaalta Lahteen korjaamolle ja tuovat toisen auton tilalle jolla voi ajella sen aikaa. Olen lukenut Kamux:sta ilkeitä juttuja netistä, mutta oman kokemukseni mukaan ostaisin autoni myös tulevaisuudessa heiltä. Välillä sähköpostiin vastaaminen on kestänyt ja olen jo luullut, että yrittävät pestä kätensä asiasta, mutta lopulta on aina soitto tullut ja auto haettu korjaamolle.

Jokuhan siinä on vikana kun pitäisi uudella turbolla kyllä hyvin toimia...

Hieno auto tämä Outlander, mutta jos yksityiseltä olisin ostanut, niin kylläpä ottaisi pattiin.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Ainakin huoltokirjassa merkintä ja leima. Samoin öljynvaihdosta merkintä samassa.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

mä ilmoitin deltaan et kun nyt on on jo vaihdettu 1500€ osia eikä vika ole poistunut niin mitä tehdään? sanoivat ettei he voi tietää missä vika on. mitä helvettiä. kokeilemallako osia vaihdetaan. sanoin et saatte turbon vaihtaa mutten maksa sitä ennen kuin vika on ollut 6kk poissa vaihdon jälkeen. eivät suostuneet

perjantaina lähden taas lappiin ajamaan ja katsotaan tuleeko tehojen katoaminen taas samoissa paikoissa kuin kahdella edellisellä pohjoisen reissulla
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Nonnih. No nyt tuli auto melkein takaisin korjaamolta. Eivät alussa löytäneet mitään muuta vikaa, kuin tuon yliahtamiseen liittyvät vikakoodin. Ajoivat melkein parisataa kilometriä, että vika tulisi päälle. No, hyvin toimi eikä vikaa päälle tullut. Auto vietti noin viikon pajalla.

Kun auto todettiin turbon säätämisen jälkeen kunnossa olevaksi, autoliikkeen kuski lähti tuomaan sitä eilen minulle Vantaalle. Heti lähdön jälkeen paukatti vikatilaan kaksi kertaa, eikä enää edes virtojen poiskäyttäminen (myyjän puheista käsitin) enää auttanut vaan linkuttivat valot mittaritaulussa korjaamolle. Siispä auto siis taas takaisin pajalle ja laittoivat uuden turbon tilaukseen. Toivottavasti nimenomaan uuden, sillä aikaisempi kunnostettuhan voi olla se syypää tässä. Sillä oli onneksi takuu, eli myyjältää toivottavasti säästyy vähän kuluja.

Laskin pikaisella laskutoimituksella, että myyjä käyttänyt nyt korjauksiin tämän seuraavan turbon vaihdon jälkeen noin 5000e. Ei naurata. Ei ollenkaan. Sillähän saa jo melko hyvän diesel kotteron ostettua, jos itse olisin joutunut maksamaan. Mitä tästä opimme? No, hinta voi yksityisellä on halvempi kuin liikkeessä, mutta tässä tapauksessa oma kukkaro olisi keventynyt kummasti jos yksityiseltä olisin ostanut. Tai jos yksityiseltä ostan tulevaisuudessa, niin tehdastakuun pitää olla voimassa tai autoon saataville IF kuntoturva (hyviä kokemuksia Kuntoturvasta oman kotteron osalta, vaimothan tunnetusti ajaa aina niillä perheen parhailla autoilla).

Jos nyt ei tämän seuraavan turbon avulla ala auto oikeasti toimimaan, niin ehdotan kyllä myyjäliikkeen kanssa kaupan purkua. En ota tuollaista vikapesää itselleni ja kun takuu loppuu joudun sitä suurella rahalla korjaamaan. Jos jostain syystä kauppa puretaan (jota en kyllä haluaisi, sillä tykästyin Outlanderiin kovin) ei meille enää Mitsua tule. Senverran säikäyttänyt nämä ongelmat. Eikä myöskään VAG:laista ;)

Arvostan edelleen Kamuxin Lahden liikkeen myyjän toimintaa tässä "projektissa". Hän on toiminut oikein ammattimaisesti ja vastuullisesti, vaikka varmaan omat provisiot kaupasta on palanut jo moneen kertaan. Kiitän myös itseäni, että ostin sen 600 euron "lisätakuun" autoon, enkä nuukaillut siinä (vaikka ajattelin, että auto on suht' tuore ja vähän ajettu).

Edit: Ja myyjän mukaan kaikki turboon liittyvät komponentit ja härvelit (mm. se joku paineensäädin) on tutkittu ja todettu toimivaksi..
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Vili1 sanoi
Edit: Ja myyjän mukaan kaikki turboon liittyvät komponentit ja härvelit (mm. se joku paineensäädin) on tutkittu ja todettu toimivaksi..

Vaihtakaas vielä huohotusventtiilit. Jos kampikammion huohotus ei toimi se voi nostaa painetta, joka työntää öljyn pois ahtimelta. Lopputuloksena ahdin ei reagoi, auto savuttaa ja kuluttaa öljyä, tehot on kateissa ja turbon muuttuvalla geometrialla varustetut siivet jumittuu.
 
Vs: outlander 2.0 DID tehot katoaa

Ahdin reagoi normaalisti, öljyä härveli ei syö, eikä myöskään savuta. Itse en ota enää mitään kantaa korjauksiin, taitaa olla melkoisia henkimaailman juttuja nuo.. Edellisen ahtimen vika oli joku kulunut säätötanko tms.
 
Takaisin
Ylös Bottom