Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Arvoisat palstatoverit, ongelma on siis seuraavanlainen;

Outlander nykäisee välillä ajossa. Aivan kuin kone ei saisi bensaa, veto häviää hetkeksi ja palaa takaisin heti rajun oloisesti. Vika ei ole mitenkään säännöllinen, välillä tuntui että esiintyy ainoastaan kun lyö lapun lattiaan kierrosten noustessa, mutta nyt tekee välillä ihan suhkot rauhallisella kiihdytykselläkin. Tätä on nyt esiintynyt satunaisesti kolmksen viikkoa. Ja puhtia kuitenkin tuntuisi edelleen koneessa olevan.

Paikallaan ollessa kone ei nyvi. Tyhjäkäynti kyllä hieman aaltoillee jonkun flektin mukana. Tehnyt tätä jo minulle tullessa.

-Autolla ajettu 126000.
-ilmanputsari vaihdettu juuri, vanha oli aivan tukossa.
-takapään puslat aivan lopussa, uutta osaa tulossa. Voiko johtua tästä..?
-kytkin ei luista.
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Onko sytytystulpat missä kunnossa?
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Kuulostaa tutulta. Tulpista ja/tai tulpista lähtisin itse liikkeelle. Itselläni alkoi puolat väsymään, niin vastaavaa rykimistä esiintyi.
Kärkiväliä pienentämällä sai elvytettyä, mutta jonkin ajan päästä toinen puola antautuikin kokonaan.
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Tulpathan siellä oli mennyt. Ykkösen ja kolmesen tulpat oli jo aivan valkoiset ja kakkonen ja nelonen mustuneet.

Kiitokset vinkiestä ja opetuksesta jälleen kerran, et sen pään voi ottaa pers****ä pois ja miettiä yksinkertaisempia vaihtoehtoa vioille... ;D
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Jaahas, edellisen kerran jälkeen on seuraavaa havaittu:

- Rykiminen jatkuu edelleen, nyt se oikeastaan esiintyy 3000 kierroksen jälkeen ja pääsääntöisesti silloin kun lyö tallan pohjaan, niin että kierrokset nousee nopeaan tahtiin. Rykiminen loppuu nostaessa kaasua, jonka jälkeen jos lyö tallan pohjaan, rykiimistä ei esiinny.
- Moottori on antanut vikakoodin: miss fire cylinder 1, jonka perusteella on vaihettu puola. Sekä vaihdeltu vanhoja puolia päikseen.
- Moottori on käynyt/käy välillä laihalla.
- Akku on finaalissa, todella heikko starttaus.
- Moottori kuulostaa vaisulta kaynistäessa kun auto on seissyt yli tunnin. Käyntiääni kuuloistaisi normalisoituvan pienen lenkin jälkeen.

Olisiko kellään ideoita mikä helv***i tuota vaivaa?
Voiko heikko akku aiheuttaa tuon? Huomenna olisi tarkoitus suunnata akkukauppaan.
Vai onko sieltä nyt suutittimet menossa?
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Bensapumppu? Tuskin olisi kaikki suuttimet mennyt yhtäaikaa, toki niitä vaikea kotikonstein testata. Bensanpaineet voi testata.
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Huono akku voi tuon tehdä tai huono laturi.
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Nonii, akku vaihdettu...
Koneeseen tuli selvästi lisää pistettä, mutta ongelma ei hävinnyt mihinkään...
Ja vika listaan tuli tänään lisää, että pakoputki ilmeisesti vuotaa hieman haitarin läheisyydestä, en ole vielä päässyt tutkimaan tarkemmin.

Unohdin mainita aikaisemmin, että moottorihan ei pätki paikallaan poljettaessa, vain ainoastaan liikkeessä.

Olisko jollain vielä ideoita...
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

En nyt jaksanut maailman tarkimmalla silmällä lukea alusta asti: Puolat ja johdot?

Viittaa juuri tuohon kun sanoit että paikallaan ei pätki = Kuormituksesta pätkii. Eli pätkisi paikallaan jos ajettaisiin rullilla ;)
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Siis yksi Puola vaihdettu, mitään johtoja ei ole vaihdettu.

Eli seuraava vaihde projektissa on vaihtaa toinenkin puola ja johdot...
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Mitenkä semmonen juttu kun starttauttaa vain lämpöisenä? ja ehkä aavistuksen nyhtää täys kaasukiihdytyksessä , auto 2.0 turbo
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Pakosarja halki joten siinä varmaan vika ja sellainen ostetaan jos jollain on?
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Tuollaiseen vuosi sitten psarjan vaihdoin, tuli jostain päin englantia, alkuperäinen ja 250e.
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Millä lailla oireili vai oireiliko etes?
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Ei pysty sanoon aiheuttiko se oireita, kun oli muitakin vikoja päällä samaan aikaan.

Mutta suhisi ainakin hyvin kuuluvasti kylmänä.
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Jaahas, jatketaan tänne kun ilmeni taas samat oireet...

Elikkäs auto tekee taas samoja temppuja kuin viime kerralla,eli moottori pätkii kuormituksessa. Myös kun paikallansa kaasuttaa, niin korvakuulolla tuntuisi kuin joku vastustaisi. Alunperin antoi vikakoodin: P0303, cylinder 3 missfire.

Nyt on jo vaihdettu molemmat puolat, tulpat vaihdettu sekä tulpanjohdot johdot mitattu.

Näiden jälkeen edelleen antaa saman vikakoodin. Tosin ei lyhyellä testilenkillä, vaan vasta kun on hetken ajannut maantiellä. Tosin lyhyelläkin testilenkillä tuntuu, ettei kaikkea tehoa anna.

Eli kysymys kuuluukin, mikäköhän muu tuohon vikakoodin voi johtaa, kuin puola?

Muita tämän hetkisiä havaittuja vikoja:
-pakoputki ilmeisesti hieman vuotaa.
-flekti elää omaa elämäänsä.
-ahtoputki ilmeisesti hieman valskaa, oli tiputtanut pakosarjan pälle hieman öljynsekaista vettä.
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Save sanoi
Eli kysymys kuuluukin, mikäköhän muu tuohon vikakoodin voi johtaa, kuin puola?

Suutin tai sen ohjaus.
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Flektis varmaa sama vika mitä evo8:seissa oli eli se flektin ohjausyksikkö hajoaa.. suosittelen vaihtaan. Se boksi on siinä flektin kyljessä.
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Harri K sanoi
Flektis varmaa sama vika mitä evo8:seissa oli eli se flektin ohjausyksikkö hajoaa.. suosittelen vaihtaan. Se boksi on siinä flektin kyljessä.
Juu, tuon itse asiassa äsken bongasin toisesta ketjusta ja lähti eBayn kautta tilaukseen.

Mut nyt akuutein vika on tuo moottorin käyttäytymisen korjaaminen. Nimittäin leiman loppu lähestyy... ;D
Eli onko ideoita miten voisi testata? Löytääkö tuo mitsubishi oma viantestausohjelma suuttimet? Et onko tässä matka kohti Delta ainoa vaihtoehto..?
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Vaihda kahden suuttimen paikkaa.
Jos vika siirtyy mukana on vika suuttimessa, jos ei niin sitten vika on ohjauksessa tai jossain muualla.
Tuota ohjausta olisi helppo mitata oskilloskoopilla.
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

pexi sanoi
Vaihda kahden suuttimen paikkaa.
Jos vika siirtyy mukana on vika suuttimessa, jos ei niin sitten vika on ohjauksessa tai jossain muualla.
Tuota ohjausta olisi helppo mitata oskilloskoopilla.
Ilmeisesti tuo suuttimien vaihto ei vaadi mitään erikoistyökaluja? (Kaiken näköistä on tullut tehtyä autoihin, mutta tähän asti on vielä säästynyt suuttimien korjailulta...)

Ja sitten vielä yksi ihmettelyn aihe: Voiko tuo suutin siis antaa saman vikakoodin kuin sytytys? Siis luulis tulevan oma vikakoodinsa suuttimesta? Kun eikös tuo missfire juuri nimittäin tarkoita sytytyskatkosta?

Vai onko mulla jo liian monimutkaisia päätelmiä pään sisällä? ???
 
Vs: Outlander 2.0Turbo -05 välillä nykii ajaessa.

Missfire= seos ei syty.
Syitä voi olla monia. Huono seos esim suuttimen takia.
Kipinä puuttuu esim tulppa tai sähkö vika.

Mullakin nykiminen loppu kun vaihdoin haljenneen pakosarjan.
Käytetty psarja 50e ja työt 337e.
Suhisi kylmänä ja nyki kiihdytettäessä.
 
Takaisin
Ylös Bottom