Outlander 2014 DPF-vikavalo

Tykkäykset
1
måråt

Nå niin, alkoi tämkin sitten riesa tämän kanssa eli mittaristossa Check DPF system ja auto vikatilassa.
Viimeinen DPF poltto n. 189 tuhannessa ja nyt 191 tuhatta mittarissa. Yritetty Boschin korjaamosoftalla
pakottaa regeneronti mutta ei lähde tekemään sitä ja vikakoodi nollauksen jälkeen palaa vikatilaan 5-10 sec kulutta.

Jostain postauksesta luin että ainakin parilla on mennyt ahtoputki halki, nyt kiinnostaisi tietää onko ahtimelta välijähdyttäjälle
vai välijäähdyttäjältä kaasuläpälle ja täsmällisemmin mistä kohtaa oli haljennut. Minulla ainakin ahtimelta välijäähdyttäjälle menevä
kumiputki on märkä välijäähdyttäjän päästä....varmaankin öljyä ja voisi viitata vuotoon.
Lämpötila-anturit antoivat mielestäni johdonmukaisia lukemia.

Oli miten oli niin ensi viikonloppuna DPF:ä laitetaan eläkkeelle ja ohjelmoidaan pois koko järjestelmästä samoin kuin EGR:ä....
tiedän tiedän...ei ole laillista mutta auto täyttää vaatimkset ilmankin näitä!!

Tykkäykset
1
Nå niin, vastaan itse itselleni ja tiedoksi muille jos vastaavia ongelmia tulee,,,

Välijäähdyttimen ja kaasuläppäkotelon välistä ahtoletku halki, ihan siitä kaasuläpän vierestä ja yläpuolella. Oli jonkun verran öljynnyt paikkoja
ja oli helppo löytää. Riippuen halkeaman koosta vikakoodiksi voi tulla dpf, egr ja ahto ilmoitus. Lisäksi jo jonkun aikaa ennen vikakoodia
adaptiivinen vakionopuden säädin alkaa nypyttämään ja auto kiihdyttelee omia aikojaan vakkarilla.

Ylensäkin pettynyt tämän Mitsun laatuun, korjattu takuuna jo ilmastoinnin kennon vaihto kojeladan sisältä, takajarrusatulat ja vielä lähtee maahantuojalle vaatimus vaihdellaatikon(CVT) vaihdosta. Autohan on ravistanut uudesta asti kaupunkiajossa kuutosvaihteella. Asiaa yritettiin korjata ensimmäisessä huollossa päivättämällä vaihteiston ohjaus niin että vaihtaa myöhemmin kuutoselle. Vika ei korjaantunut mutta kulutus kasvoi n, 1L/100 km. Nyt sitten värinä on venyttänyt variaattorihihnan ja vaihtaminen kohtalisen epäsiistiä.
Vielä sellainen että vänkärin sisääntaittuva sivupeili takertelee.

Noh, nytpä olen sitten omistanut kaksi Japanilaista autoa...ensimmäisen ja viimeisen!

Ylös Bottom