No nyt lämpenee kelit joten se korjaa tilannetta.Niinhän siinä kävi, että alle rajan jäi ja "uusi" akku tilaukseen. Eivät liikkeessä pystyneet sanomaan kauanko kestää, muuta kuin että "kuukausia".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
No nyt lämpenee kelit joten se korjaa tilannetta.Niinhän siinä kävi, että alle rajan jäi ja "uusi" akku tilaukseen. Eivät liikkeessä pystyneet sanomaan kauanko kestää, muuta kuin että "kuukausia".
8V / 160 000kmOlisko kenelläkään mitään faktaa että miten Mitsun Akkutakuu toimii, kuinka pitkä se on ja mikä on "raja" jolloin akku on liian kulunut ikäänsä nähden? Netti kun tuntuu olevan pullollaan kaikenlaisia tietoja niin eipä juuri ota selvää, jossain lukee 8v/160tkm jossain lukee 5v ja jossain mainittiin että huollot on pitänyt teettää valtuutetussa huollossa. Aion asian kyllä kysyä paikalliselta Mitsubishi-huollolta, mutta he lomailee vielä ensi viikon.
Heips.
Tänään hain auton BMU päivityksen teon jälkeen.
Akun kapasiteetti ennen päivitystä 76,3 ja päivityksen jälkeen 84,3.
Auto my19 ja ajettu nyt 58tkm.
Konalan Hedinillä Helsingissä ainakin tiedettiin heti mistä on kyse kun kävin kyselemässä!Mitkä firmat Tampere-Helsinki-akselilla a) ymmärtävät mistä tuossa BMU-päivityksessä on kyse ja b) hoitavat homman mukisematta takuun alaisena juttuna? Akuston kunto 42 tkm kohdalla oli 81.1%, joka viittaisi vähän keinotekoisen nopeaan kulumiseen. Taisin jossain vaiheessa olla yhteydessä Tampereen Länsiautoon, mutta sieltä vain kerrottiin että autossa ei ole avoinna mitään päivityskampanjaa. Tuontiauto kyseessä.
Ja tämä takuun 8 vuotta lasketaan käyttöönottopäivästä?Tampereella Hedin Automotive ja tietävät BMU päivityksestä. Jos autossa takuu menee maahantuojan "piikkiin"
. Mistä sellainen varmuus, että diilerillä tms ei ole pääsyä ajoneuvon tietoihin?
Normaalisti tehot tallella ja antaa ladata ajoakkua?Vielä sellaista kysyisin tähän pikkuakun vaihtoon liittyen.
Minulla tuli siis kaikenlaisia vikavaloja aiemmin, (RBS!, ASC SYSTEM, EV SYSTEM ja ABS) ja olin palstalta lukenut, että ne johtuisivat mahdollisesti 12V akun liian matalasta jännitteestä. Akku olikin vähän huonossa hapessa, alkuperäinen. Kun se sitten Suomen Akuilla vaihdettiin ja vikakoodit kuitattiin, ei noita vikailmoituksia sen jälkeen tullut. Mutta viime viikolla, noin kuukauden kuluttua, ne taas ilmaantuivat, ihan pyytämättä. Aiemmin ne useimmiten katosivat kun auton käynnisti uudelleen, saattoivat kyllä ilmaantua taas uudelleen myöhemmin. Nyt ne eivät enää lähde pois edes auton latauksen jälkeen. Olisiko kenelläkään mitään käsitystä mikä tämän aiheuttaa? Onko kyseessä joku ihan pieni juttu vai isompi vika. Ajamistahan ne eivät estä, kannattaako kuitenkaan, mutta katsastukseen on turha yrittää.
Viisaita vastauksia odottaen.