Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Minulla näytti aluksi 67,4 ja testin jälkeen 67,4%, eipä lähtenyt akku tilaukseen vaan maahantuoja vaati uuden testin ja sitten tulos olikin 70,3%, eli ei tullut akkua, odottele vaan rauhassa päätöstä tuosta.Hain tänään oman MY16, (käyttöönotto 12/2015 , 153tkm) yökylästä deltasta. Pikatesti osoitti akussa olevan jäljellä 64,12%. Yön yli tarkastuksessa saivat kapasiteetiksi 65,0xx% . Eli uusi akku lähti tilaukseen, asennus joskus kuukauden päästä. Kaikkia huoltoja ei ole tehty deltalla, Hollannin tuontiauto. Ihan kiva fiilis
Tuli tänään puhelu Deltasta; akku on tullut, mutta chademo kaapelit ei vielä. Vaihtopäivä sovittu. Maahantuoja ei pyytänyt lisätarkistukseen. Ehkä sillä merkitystä, ettei akkua ollut ikinä pikaladattu ja itsekin lataan aina yön yli evexpertin laturille alle 6A:n virralla. Nyt vaan elää toivossa, että "pikkuakut" olisi loppu ja saisi 13 kWh:n akun tilalleMinulla näytti aluksi 67,4 ja testin jälkeen 67,4%, eipä lähtenyt akku tilaukseen vaan maahantuoja vaati uuden testin ja sitten tulos olikin 70,3%, eli ei tullut akkua, odottele vaan rauhassa päätöstä tuosta.
Ei tule 13kWh tilalle. Noin fyysisesti niissä on ainakin erilaiset pienjännitepuolen liittimet.Tuli tänään puhelu Deltasta; akku on tullut, mutta chademo kaapelit ei vielä. Vaihtopäivä sovittu. Maahantuoja ei pyytänyt lisätarkistukseen. Ehkä sillä merkitystä, ettei akkua ollut ikinä pikaladattu ja itsekin lataan aina yön yli evexpertin laturille alle 6A:n virralla. Nyt vaan elää toivossa, että "pikkuakut" olisi loppu ja saisi 13 kWh:n akun tilalle
Oot varmaan oikeassa. Taitaa olla ne 48 modulit vähän isompiakin kooltaan. Ihmetyttää työlle varattu aika; sanoivat puolitoista työpäivää menevän. Jostain muistelen lukeneeni , että 5 tuntia menisiEi tule 13kWh tilalle. Noin fyysisesti niissä on ainakin erilaiset pienjännitepuolen liittimet.
Kyllä se "isompi" fyysisesti samankokoinen ja menee samoihin kiinnityksiin suoraan.Oot varmaan oikeassa. Taitaa olla ne 48 modulit vähän isompiakin kooltaan. Ihmetyttää työlle varattu aika; sanoivat puolitoista työpäivää menevän. Jostain muistelen lukeneeni , että 5 tuntia menisi
Kävin noin vuosi sitten testissä Mega-autossa, tulos oli 76.75 My17 kilometrit silloin 136000. eivät hyväksyneet että menisi takuuseen. eilen kävin tilaamassa huoltoajan nyt 150 000 km jospa nyt onnistuisi. sanoi kyllä että yön yli testi saattaa mennä 72 %.Käytin oman Outlanderin vm.18 151 tkm ajettuna kapasiteettimittauksessa eilen. WD näytti akkukapasiteetiksi 60,3% ja testin jälkeen DBCAM suoritettuna 67,8%. Joitain kymmenyksien eroja oli WD:n ja huollon mittaustuloksissa mutta summa summarum uusi akkupaketti tulossa tännekin.
Hianoosokeria!Käytin oman Outlanderin vm.18 151 tkm ajettuna kapasiteettimittauksessa eilen. WD näytti akkukapasiteetiksi 60,3% ja testin jälkeen DBCAM suoritettuna 67,8%. Joitain kymmenyksien eroja oli WD:n ja huollon mittaustuloksissa mutta summa summarum uusi akkupaketti tulossa tännekin.
Onnea matkaan!Kävin noin vuosi sitten testissä Mega-autossa, tulos oli 76.75 My17 kilometrit silloin 136000. eivät hyväksyneet että menisi takuuseen. eilen kävin tilaamassa huoltoajan nyt 150 000 km jospa nyt onnistuisi. sanoi kyllä että yön yli testi saattaa mennä 72 %.
Itse soittelin paikalliselle Deltalle ja valittelin range-ahdistusta.
Kerroin myös kuulleeni, että MY19 kotteroihin on tarjolla tehdastakuun piiriin kuuluva ylisuojelevaan BMU:hun kohdistuva päivitys, joka DBCAM:llä ryyditettynä parantaisi tilannetta.
Muitta mutkitta varasivat ajan. Ajoin kotteron sinne ja jätin yön yli hoidettavaksi. Täts it.
Taitaa liikkeestä riippuen oll vaihtelevasti henkilökunnalla ymmärrystä näiden PHEV:ien sielunelämästä.
Tuli selvyys tuohon varattuun aikaan. Varautuivat vaihtamaan kaikki akkuun liittyvät kaapelit, jos olisivat olleet jumissa. Ainut. mikä oli jumissa ja vaihtoivat, oli chademo kaapeli. Mennessäni hakemaan autoa sovittuun aikaa, oli auto ollut jo kauan ulkona, kun oli ihan kylmä. pyynnöstä sain työmääräimestä kopion (ilman hintoja), jos autoa tulee joskus myytyä. Virrat kun laitoin päälle, niin sähkörange näytti 51km, eli kyllä se aika hyvin muuttuiKyllä se "isompi" fyysisesti samankokoinen ja menee samoihin kiinnityksiin suoraan.
Sillai tuntuu oudolta tuo varattu aika, ehkä siinä on varauduttu johonkin yllätyksiin, mm. chademon johtojen irroitus akusta voi johtaa uusien johtojen laittamiseen jos ei lähde ehjänä irti.
Omalla paikkakunnalla ei Deltaa enää ole vaan Rinta-Jouppi hoitaa mitsu asioita.
Mitenköhän tuota lähtisi vaatimaan, kun tosiaan paikan päällä kävin asiaa kysymässä ja he osasivat vain katsoa tietokoneelta ettei mitään kampanjoita ole voimassa. Jotenkin tuntuu vaikealta jos toinen ei edes tiedä mistä päivityksestä on kyse. Pitäisköhän tässä alkaa raapustelemaan sähköpostia maahantuojalle päin.
Jouduitko maksamaan päivityksestä mitään?
Tral-la-laa!Tuli selvyys tuohon varattuun aikaan. Varautuivat vaihtamaan kaikki akkuun liittyvät kaapelit, jos olisivat olleet jumissa. Ainut. mikä oli jumissa ja vaihtoivat, oli chademo kaapeli. Mennessäni hakemaan autoa sovittuun aikaa, oli auto ollut jo kauan ulkona, kun oli ihan kylmä. pyynnöstä sain työmääräimestä kopion (ilman hintoja), jos autoa tulee joskus myytyä. Virrat kun laitoin päälle, niin sähkörange näytti 51km, eli kyllä se aika hyvin muuttui
Oma kokemus tuosta akun irtoituksesta oli että itse akku lähtee hyvin nopeasti, mutta siellä kaikenmaailman pelti häkkyröitä joita saa irroitella sieltä täältä. Yksi erikseen aikaa vievä on ilmastoinnin tyhjennys ja operaation jälkeen täyttö.Tral-la-laa!
Kuinka monta työtuntia operaatio otti aikaa?
Ei pysty sanomaan tarkkaa aikaa.; puolitoista työpäivää olivat hommaan varanneet, mutta varmasti vähemmän siihen meni, kun vaihtoivat vain yhden kaapelin. Jostain olen joskus lukenut 5 tunnin vaihtoajasta, mutta siinä ajassa ei kyllä kaapeleita vaihdeta.Tral-la-laa!
Kuinka monta työtuntia operaatio otti aikaa?
Minun on hollannintuonti, eikä kaikkia huoltoja ole tehty Daltassa. Kumpaakaan asiaa ei kommentoituItse varasin just ajan tammikuulle Autokeskus Airport Vantaa tuohon BMU päivitykseen. Auto on siis my19 ja SOH huitelee jo ny 73% tuntumassa. Kilsoja vasta n. 64tkm.
Ei oikeen saanut täyttä varmuutta meneekö takuun piiriin. Sitä ei kuulemma "tiedä näkemättä". Mitä lie haluavatkaan sitten nähdä. Auto on Ruotsin tuonti, sen tietävät. Huollot on tehty. Tosin viimeisin 4v/80tkm AD autossa myyjäliikkeen toimesta. Mutta eihän silllä pitäis olla EUssa väliä. Kuitenki käytännössä voipi siinä marmoritiskillä olla?
Se sanotttin että DBCAM ei ehdä. Tai tehdään. Mutta jos näyttää sen jälkeen edelleen yli 70% niin asiakas kaivaa sitten lompsan esiin. Eli kandee tehdä vasta joskus paaaljon myöhemmin (ennen 7v ja 100tkm kuiteniin)
Noh, BMU päivityksessä on kuulemma "melkeen samat jutut" kuin kuin DBCAM proseduuri. Eli auto seisoo yön yli töpselissä. Ja akku herätellään ja opetetaan uudestaan tyhjästä täyteen jne.
Omalla paikkakunnalla ei Deltaa enää ole vaan Rinta-Jouppi hoitaa mitsu asioita.
Mitenköhän tuota lähtisi vaatimaan, kun tosiaan paikan päällä kävin asiaa kysymässä ja he osasivat vain katsoa tietokoneelta ettei mitään kampanjoita ole voimassa. Jotenkin tuntuu vaikealta jos toinen ei edes tiedä mistä päivityksestä on kyse. Pitäisköhän tässä alkaa raapustelemaan sähköpostia maahantuojalle päin.
Jouduitko maksamaan päivityksestä mitään?
Omaan -19 vuotiseen ei tunnu olevan tuota BMU-päivitystä, kahdessa merkkihuollossa käyttäneenä ja rangesta valittaneena ovat vain heilutelleet käsiään. En osaa sanoa eikö muka oikeasti ole päivitystä saatavilla vai eikö vain kiinnosta koska kyseessä on naapurimaasta tuotu auto.
Nyt 66tkm mittarissa ja WD näyttää 72.8% SoH.
Olen hankkimassa vm2018 outlanderia, jolla ajeltu 126tkm. Koeajolla pidin watchdogia päällä, ja sen antoi kuvan mukaisia arvoja. Lähdettiin liikkeen pihasta täydellä akulla, rangeksi arvioi lähtiessä 22km. Pakkasta oli -5.
Tein vastatarjouksen liikkeelle, että käyttävät autoa merkkihuollon testattavana ennen nimiä paperille. Onko viisaammilla ajatuksia olenko astumassa miinaan vai onko käsissä takuukeissi? Takuuta on kuitenkin vielä ihan mukavasti jäljellä. Huollot on tehty kilometrien tahtiin hyvin säntillisesti, merkkiliikkeissä ruotsin puolella.
Käsittääkseni ajoakku lämpeää vain kun auto muutenkin ajastuksella tai remote ctrl kautta lämpeää?Onkos kenelläkään tietoa, että toimiiko ajoakun lämmitys, jos auto on kiinni latausasemassa?
Mitsun omalla schuko-mötikällä todistetusti toimii. Mietin, että pitäisikö se ottaa kylmillä ilmoilla käyttöön.
Tiputin aseman latausvirran varmuuden vuoksi 16A -> 10A, nyt kun on ulkolämpötilat pidempään Tampesterin leveysasteillakin -15c - -25c haminoissa.
Sama ilmoitus tuli itselle eilen, kun ei ehtinyt lämmitys olla kauaa päällä. Mummolaturi on kuitenkin aina kytkettynä kun kotona olen.Ensimmäinen empiirinen koe osoitti, että latausasemassa akun lämmitys ei vaikuta toimivan
Vaimo ajoi juuri kauppakeikan. Auto oli lähtiessä latauasemassa (10A asetuksella) kiinni ja 30' esilämmtyksessä. "EV System not available" tms. ilmoitusta pukkasi näyttöön. Toimi kuitenkin kuulemma normaalisti EV-modessa
Noh, laitoin reissun jälkeen auton mummolaturiin kiinni latausaseman sijaan. Ehkä se on sitten ~ alle -15c lämpötiloissa sitä käytettävä.
Ei ole kyllä auton kannalta eroa "mummolaturilla" ja latausasemalla. Ei siis voi mistään edes tietää kumpi on kiinni.
Tänään -32 eikä remote ctrl ottanut sisältä yhdistääkseen. Kävelin auton luo yrittämään niin sieltähän kuului jonkinlainen humina vaikka se on ollut ajamatta sitten joulun.
Niinhän siinä kävi, että akkutestissä akun kunnoksi paljastui 68,8 ja huoltoliike laittoi uuden akun tilaukseen. Vaihto arviolta kuukauden kuluttua. Voiko asia mennä oikeesti näin helposti?Tulipa tehtyä kaupat pienen tinkauskiereoksen jälkeen, eli foorumille kirjoittelu saanee jatkua.
Kuinkas hyödyllinen on se chademo- latausjohto? Ymmärsinkö oikein, että pikalatausta tulisi välttää, ainakin suuremmissa määrin? Tuota yksilöä oli näemmä 96kw edestä latailtu pikalaturista, mutta se ei pitäisi akkua vielä pilata?