Outlander PHEV rengaspainevalvonta

Liittynyt
25 Marraskuu 2017
Tykkäykset
0
#1
Terve taloon!

Täällä on uusi Outlander PHEVin (vm 2014) omistaja! ;D

Muutaman päivän ajelun jälkeen on auto tuntunut tosi mukavalta ja autosta jäänyt positiiviset fiilikset. Paljon on vielä uutta ja opeteltavaa, etenkin tuossa Mitsun viihdejärjestelmässä.
Onko kellään tullut eteen rengaspainesensorien kanssa ongelmia? Vaihdatin uudet vanteet kitkojen yhteyteen ja nyt rengaspaineanturit herjaavat. ”Tire pressure monitor Service reguired” Yritin siitä mittariston näytöstä asetuksien kautta resetoida anturit, mutta ei se mitään vaikuttanut. Miten tuo mittaa noita paineita, pitäiskö renkaiden tulpissa olla vielä jotkut anturit?

Ja Manskille kcart:lle vastauksena: ainakin tämmöinen uusi käyttäjä sai iPhonen ihan normaalisti yhdistettyä Bluetoothin kautta ja toimii hyvin! :)
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Tykkäykset
3
Sijainti
siikainen
#2
Nizter sanoi
Terve taloon!

Täällä on uusi Outlander PHEVin (vm 2014) omistaja! ;D

Muutaman päivän ajelun jälkeen on auto tuntunut tosi mukavalta ja autosta jäänyt positiiviset fiilikset. Paljon on vielä uutta ja opeteltavaa, etenkin tuossa Mitsun viihdejärjestelmässä.
Onko kellään tullut eteen rengaspainesensorien kanssa ongelmia? Vaihdatin uudet vanteet kitkojen yhteyteen ja nyt rengaspaineanturit herjaavat. ”Tire pressure monitor Service reguired” Yritin siitä mittariston näytöstä asetuksien kautta resetoida anturit, mutta ei se mitään vaikuttanut. Miten tuo mittaa noita paineita, pitäiskö renkaiden tulpissa olla vielä jotkut anturit?

Ja Manskille vastauksena: ainakin tämmöinen uusi käyttäjä sai iPhonen ihan normaalisti yhdistettyä Bluetoothin kautta ja toimii hyvin! :)
Noista renkaitten paineantureista , kai niihi uusiin renkaisiin tuli ne venttiilin varret ja se mötikkät (sisälle) mikä siinä varressa kii ... itell kun asx sässä kanssa noi anturit vanteissa niin pitää siittä auton mittariston kautta vaihtaa toisiin renkaisiin eli onko kesä tai talvi niin ykkönen tai kakkonen .. jos vanteisiin on laitettu uudet noi anturit niin pitää ohjelmoida ja mulle ohjelmoitii toisii renkaisii mikkä tuli jälkikätee niin merkkiliikkeessä ne et auto tietää mitä ne anturit sanoo
 
Liittynyt
25 Marraskuu 2017
Tykkäykset
0
#3
asx sanoi
Noista renkaitten paineantureista , kai niihi uusiin renkaisiin tuli ne venttiilin varret ja se mötikkät (sisälle) mikä siinä varressa kii ... itell kun asx sässä kanssa noi anturit vanteissa niin pitää siittä auton mittariston kautta vaihtaa toisiin renkaisiin eli onko kesä tai talvi niin ykkönen tai kakkonen .. jos vanteisiin on laitettu uudet noi anturit niin pitää ohjelmoida ja mulle ohjelmoitii toisii renkaisii mikkä tuli jälkikätee niin merkkiliikkeessä ne et auto tietää mitä ne anturit sanoo
Kiitos vastauksesta! Täytyy käydä tarkastamassa miten on niiden anturien kanssa.
Tuossa kun yritin vaihtaa rengassettiä 1 - >2 ja resetoida niin ei suostunut tekemään. Toisin sanoen vaikka info -nappia piti siinä kohti pohjassa vaikka kuinka kauaa ei mitään tapahtunut. Pitääkö esim käsijarru olla päällä/pois samaan aikaan tai jotain vastaavaa?
 
Liittynyt
10 Kesäkuu 2017
Tykkäykset
0
#6
Jos anturit on ohjelmoitu et auto löytää ne niin saat vaihdettuun käytettävän rengassetin Phevissä niin et menet autoon sisään ja painat starttia kerran ilman jarrua ja sit näpyttelet infonäppäimestä settings välilehden jne.. siellä valikossa on muutakin pientä ja hyödyllistä..
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Tykkäykset
3
Sijainti
siikainen
#7
Saattaa olla et tuo ykkösen ja kakkosen välillä vaihtamine ei auta jos renkasliikkeesee ajaessa kaikki toiminu niinku pitääki ja ne vanteet oli autossa alla mihi vaihettii vanteet vai ajoikko kesäkumeilla kumikorjaamolle ja nämä renkaat mihi vanteet vaihettii niin ei ollu autossa alla vaa peräkontissa.. asx säs täytyy valokki olla viiksestä of asennossa ja taisi olla lasinpyyhkimekki off asenos ja käsijarru päällä ennenkö info nappii painelemal pääsi valikkoo 1 vai 2 mihin on ohjelmoituna ne renkaat , ohjelmointi kai muntietääkseni nii et ei saa ite tehtyy mut korjakkoo joku muu jos oon väärässä .
toisii alumiinivanteisiinki pistetäää semmone venttiilitappi mikä on peltivanteissakin eli kumine varsi päältä mut tunnistin venttiilinvarsi sydeemi kiristetää kiristysmutterilla paikalle , saattaa nois mys saman näkösekki ne venttiirinvarret mahollisesti .. Mä ite kysysin sieltä kumikorjaamosta et pistikö ne ne anturit uusii vanteisii vai jäikö vanhoihi vanteisiin ..
 
Liittynyt
19 Marraskuu 2017
Tykkäykset
0
Sijainti
Hyvinkää
#8
Vs: Outlander PHEV rengaspainevalvonta

Itse sain oman Outlanderini ajoon viime perjantaina, ja se piti käyttää merkkihuollossa jotta talvirenkaita vaihtaessa päälle jäänyt 'Tire pressure sensor service required'(tms) -ilmoitus saatiin kuitattua.
Myyjäliike (ALD) tilasi ennen kauppoja ensin naapurin huoltoliikkeen nollaamaan varoituksen, mutta heidän yleismallinen 'renkaansäätökapulansa' ei tunnistanut Mitsun antureita.
Kävin sitten ensimmäisellä 'takuukeikalla' Deltalla, ja siellä homma hoitui. Kuulemma rutiinikeikka, ja jatkossa kesä/talvirenkaiden vaihto pitäisi hoitua sieltä auton valikosta.
Se ei mulle selvinnyt, miksi ko. varoitus oli tullut. ALD:n mukaan kun talvirenkaat olivat samasta autosta, ja jo aikaisemmin jonkin aikaa ajossa olleet.
 
Liittynyt
24 Huhtikuu 2019
Tykkäykset
1
#9
Hollanninkielisen kirjan katoin ja ajotietokoneen valikot kävin läpi 2014 Pehvistä, mutta mitään vinkkiä rengaspainevaroittimesta ei löytynyt. Pitääkö laskea paineet yhdestä renkaasta ja käydä koeajolla, vai voiko uskoa, ettei tuossa ole moisia varoittimia? Olisi talvipyöräsarja hankittava ja ehkä samalla anturit.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
153
#10
Mun auto on 2013 eikä siinä ole vielä TPMS. Hyvä niin koska pärjään hyvin ilman niitä antureita. 2014 tuli toi ominaisuus. Olisikohan sun auto mahdollisesti myös tehty jo 2013?
 
Liittynyt
30 Toukokuu 2019
Tykkäykset
0
#11
Mun auto on 2013 eikä siinä ole vielä TPMS. Hyvä niin koska pärjään hyvin ilman niitä antureita. 2014 tuli toi ominaisuus. Olisikohan sun auto mahdollisesti myös tehty jo 2013?
Onko sulla kojetaulussa se tpms sensorin kuvake olemassa (turvavyö valon oikealla puolen), mutta siihen ei koskaan syty valo esim. virtojen päälle laitossa? Mun 2014 vm phev on otettu käyttöön 12/2013 ja tässä juuri pähkäilen että mahtaako tuossa koko järjestelmää olla? Vissiin 2/2014 eteenpäin rekisteröidyissä autoissa tpms on pakollinen. Voisin olettaa että siinä ei sitä ole tai se ainakaan toimi jo sillä että toisessa takarenkaassa oli ruuvi kesällä ja paineet tippui aina pikkuhiljaa eikä auto ilmoittanut n. yhden barin pudotusta.

Varmaan uskaltaa hankkia renkaat suosiolla ilman antureita? Harmittaa vaan ruveta jälkeenpäin niiden kanssa sitten värkkäämään
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
10
#12
Saahan tuon järjestelmän kytkettyä pois, jos se stressaa. Huollossa tai sitten itse, jos omaa tarvittavat testerit. Pakollinen tuo on vain uudessa autossa, sen jälkeen sen saa kytkeä pois. Suomalainen poikkeus, koska on katsottu, että meillä paineet tarkistetaan väh. kaksi kertaa vuodessa. Renkaiden kausivaihdon yhteydeydessä.
 
Liittynyt
20 Lokakuu 2019
Tykkäykset
0
Sijainti
L-U
#13
Voisin olettaa että siinä ei sitä ole tai se ainakaan toimi jo sillä että toisessa takarenkaassa oli ruuvi kesällä ja paineet tippui aina pikkuhiljaa eikä auto ilmoittanut n. yhden barin pudotusta.
Tämän vuoksi tuo TPMS ilman rengaspaineiden näyttöä on melko turha. Onko kokemuksia mitä kustantaa TPMS pois-ohjelmointi liikkeessä, tai saako sen omin konstein ohjelmoitua pois? OBD-lukija löytyy, onko siis netissä ohjelmia joilla koodaus onnistuu?
Olisi ajankohtaista, kun pitäisi PHEViin talvirenkaat ja vanteet hommata.

Aikaisempaan Subaruun TPMS pois-ohjemointi kustansi Virossa 20 €, nykyisessä on jo paineiden näyttö ja merkkiliikkeessä sai talvirenkaisiin kloonatut anturit, joten siitä on jo enemmän hyötyä kuin haittaa.
 
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
24
#14
Aika selkeä tuo mitsun TPMS on, vaikkei paineita mistään näekään. Mulla oli yhdessä kesärenkaassa hidas vuoto, noin kuukauden välein sytytti valoa niin tiesi suhauttaa ilmaa lisää. Silloin paine noin 2bar kun alkoi herjaamaan.
 

Patch

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2019
Tykkäykset
3
#15
Onko tietoa mikä on tarkalleen oikea TPMS-sensorimalli jota Mitsu PHEV-14 ymmärtää kun ebayssa on sekä 315Mhz että 433Mhz malleja tarjolla?
 

Patch

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2019
Tykkäykset
3
#18
Oliko jollain (PajeGls?) tietoa huoltokorjaamosta tai testerimallista, jolla tuon TPMS ominaisuuden saisi kytkettyä pois. Merkkikorjaamon laitteella ei pystynyt.
Tämä kiinnostaisi itseäkin ja luulisi että MUT3:lla onnistuisi. Ongelman ratkaisua odotellessa päädyin tilaamaan Ebaysta sensorit 40€:lla. Odottaa vaan asennusta vanteisiin jahka löytyisi aikaa..
 
Liittynyt
26 Marraskuu 2019
Tykkäykset
3
Sijainti
Järvenpää
#19
Soittelin useamman liikkeen läpi, mutta joko niillä ei ollut MUT-laitteistoa tai sitten olivat sitä mieltä ettei se onnistu. Olisiko jollain tietoa mistä löytyisi tekijä ks. hommalle?
 
Ylös Bottom