Outlander PHEV talvikäyttö

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Tykkäykset
1
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Tänään tuli postissa Puolasta. 217€ loppuhinta, eikä tule mitään muita veroja. Pitääkö boxi avata ja tarkistaa, että on asetus kohdassa 4 vm. 2014 pheville?
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Tykkäykset
1
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Avasin boxin ja vaihdoin asetuksen 2->4, kuten ohjeissa on neuvottu. Huomenna paikalleen.
 
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
7
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Piti jossain vaiheessa kirjoittaakin, että katsokaa se dipin oikea asento: 2013-2014 se on 4 ja 2015-2016 se on 2.
Mulla ainakin oli tuo 4 vaikka piti olla 2.
Voisi kuvitella, että dippaavat sen oikeaan kun kerta vm. mallia tilausta tehtäessä kysyvätkin mutta eipä ole iso vaiva itsekään säätää :)
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Tykkäykset
1
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Voisi kuvitella ja tarkistin tilausvahvistuksesta, että siellä oli vm. 2014, silti se oli asennossa 2. Onko toiminut hyvin?
 

Mje

New Member
Liittynyt
29 Syyskuu 2018
Tykkäykset
0
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

jussi666 sanoi
Piti jossain vaiheessa kirjoittaakin, että katsokaa se dipin oikea asento: 2013-2014 se on 4 ja 2015-2016 se on 2.
Mulla ainakin oli tuo 4 vaikka piti olla 2.
Voisi kuvitella, että dippaavat sen oikeaan kun kerta vm. mallia tilausta tehtäessä kysyvätkin mutta eipä ole iso vaiva itsekään säätää :)
Mitäs eroa noissa vuosimalleissa on, kun joutuu eri säädöllä meneen?
 
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
7
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Mje sanoi
Mitäs eroa noissa vuosimalleissa on, kun joutuu eri säädöllä meneen?
Ei ole itselle auennut mutta jotainhan niissä eroja on kun säädötkin tosiaan eriarvoiset. Joku viksu vois valaista?
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Tykkäykset
1
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

EV Service required tuli heti tauluun asennuksen jälkeen. Ei näytä toimivan tässä pelissä. Ajaa tuolla ei voi, kun toimii liiankin äkäisesti nyt.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
10
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

kahe sanoi
EV Service required tuli heti tauluun asennuksen jälkeen. Ei näytä toimivan tässä pelissä. Ajaa tuolla ei voi, kun toimii liiankin äkäisesti nyt.
Jos sun auto onki valmistettu aiemmin. Koita sitä 2asetusta.
 
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
7
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Harri K sanoi
Jos sun auto onki valmistettu aiemmin. Koita sitä 2asetusta.
Tai siis myöhemmin valmistettu, että pitää olla tuo asetus 2 päällä. Ettei olisi nuoli osoittamassa väärään suuntaan ja asetuksena onkin 9. Itse piti puhelimella ottaa kuva ja zoomata kun kyseessä pirusteen pieni säätöalusta
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Tykkäykset
1
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

No piru vie, annetaan mahdollisuus ja säädetään vielä huomenna lisää. On vaan pirun hankala se kaasupolkimen luona oleva kiinnitysnasta ja jonkinlainen harmaa metalliboksi siinä kaasupolkimen liittimen vieressä, ettei kädet mahdu edes sitä vertaa, mitä monissa videoissa on näkynyt.

Käyttöönottopäivä on 9.4.2014, joten vanhempaa luulisi olevan. Löytyi muuten sieltä ylempää sisältä sellainen sisälämmitysjohdon tyylinen pistoke tyhjänä. Onko muilla? Pitänee napata kuva.
 
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
7
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

kahe sanoi
No piru vie, annetaan mahdollisuus ja säädetään vielä huomenna lisää. On vaan pirun hankala se kaasupolkimen luona oleva kiinnitysnasta ja jonkinlainen harmaa metalliboksi siinä kaasupolkimen liittimen vieressä, ettei kädet mahdu edes sitä vertaa, mitä monissa videoissa on näkynyt.

Käyttöönottopäivä on 9.4.2014, joten vanhempaa luulisi olevan. Löytyi muuten sieltä ylempää sisältä sellainen sisälämmitysjohdon tyylinen pistoke tyhjänä. Onko muilla? Pitänee napata kuva.
Juu säätämään vaan kyllä se siitä iloksi muuttuu :) Yleensäkin juuri esim. tämän tyyppisiä videoita kun tsiigaa niin yleensä se totuus paljastuu paikkojen ahtaudesta kun änkee itsensä kolminkerroin ratin alle ihmettelemään ;D
Laitas kuva siitä liittimestä.
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Tykkäykset
1
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Kokeilin 2-asennossakin, ei toimi. Autolla ei voi edes peruuttaa.

Kuvassa vihreän liittimen vasemmalla puolella näkyy musta tyhjä liitospää.
 

Liitetiedostot

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Tykkäykset
1
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Homma jatkuu illalla ja tuli kuvalliset ohjeet korjata kaapelia. Väärin kytketty ja jollain toisellakin on ollut sama. Ei niin vakuuttavaa toimintaa tällainen. Saas nähdä.
 
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
7
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

kahe sanoi
Homma jatkuu illalla ja tuli kuvalliset ohjeet korjata kaapelia. Väärin kytketty ja jollain toisellakin on ollut sama. Ei niin vakuuttavaa toimintaa tällainen. Saas nähdä.
Juu ei kovin laadukkaalta kuulosta :-\ Saisikohan tuota ecotilaa oletukseksi? Ärsyttää kun on niin pirun tarkka missä vaiheessa siitä painaa, ettei moottori lähde käyntiin, itsellä jotenkin naksahti kohdilleen et start yks kaks ja kolmannella niin sitten pelkkä EV tila mut muijaa kun yritin neuvoa niin voi helvata :seina
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
10
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

kahe sanoi
Kokeilin 2-asennossakin, ei toimi. Autolla ei voi edes peruuttaa.

Kuvassa vihreän liittimen vasemmalla puolella näkyy musta tyhjä liitospää.
ootko varma että siellä on liitin? Näyttää ilmalämpötilan haistelu anturin putkelta vain.
 

kahe

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2018
Tykkäykset
1
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Harri K sanoi
ootko varma että siellä on liitin? Näyttää ilmalämpötilan haistelu anturin putkelta vain.
Voihan tuolla ilmanhaistelu putkikin olla, on vaan todella yläosassa tuota aika suljettua tilaa. Suojapahvi blockaa myös osittain toisen jalkatilan putken.

Anyway, nyt on välijohdosta vaihdettu musta ja punavihreä päikseen ja alkoi boksi toimimaan. Ei kylläkään täyttä selvyyttä tullut, toimiiko tuo oikein ja osuuko sisälämpötilaanturiin liittimen pää.
 
Liittynyt
24 Huhtikuu 2019
Tykkäykset
3
Lasinpyyhkijät jäätyy lasin alareunaan kiinni, kun ovat liian alhaalla. Onko joku onnistuneesti väännellyt varsia, että saisi näkyvälle sulana pysyvälle kohdalle? Varmaan onnistuu kun ruuvipenkissä vääntää kulman oikeaksi ja kiinnittää akseliin paremmalle kohdalle. Yliherkkä ohjaustehostus myös harmittaa, kun keskialue on tunnoton, saiskohan tuota piuhan päässä säädettyä vähemmäksi?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
232
Älä missään nimessä mene vääntelemään pyyhkijän varsia! Ennemmin kokeile vaikka ottaa mutteri auki ja käännä seuraavalle boorille tai vielä pidemmäs jos mahtuu pyyhkimään ilman että osuu A-pilareihin. Itse skrabaan tarvittaessa tuon alaosan ennen liikkeelle lähtöä mutta en ole kyllä kokenut tuota ongelmaksi kun talvisin pidän esilämmityksen tuulilasiasennossa ja lasi on ollut lähtiessä sula.
 
Tykkäykset Chf

Sipuli

New Member
Liittynyt
2 Helmikuu 2020
Tykkäykset
3
Moi,
Osaisikohan joku valaista lämmittämistä. Tässä on outlander PHEV hakusessa lisälämmittimellä. Onko näissä siis osassa alkuperäisosana polttoainekäyttöisiä lisälämmittimiä, kun niitä ainakin tuntuu Nettiauton mukaan monissa olevan? Yritän tässä saada selkoa että onko siis olemassa sähköinen lisälämmitin ja polttomoottori lisälämmitin alkuperäisasennettuna ja tietty webastoja sitten erillisasennettuna. Kait näillä lisälämmittimillä tarkoitetaan, että lämmittävät moottoria (ja hyttiä halutessa)? Juuri tämän lisälämmittimen saa ilmeisesti käyttöön pienellä modauksella kaukosäätimestä? Jotta väittäisi pahimmat sudenkuopat ja tietäisi selvästi mitä on ostamassa :oops: kiitos!
 
Liittynyt
5 Joulukuu 2019
Tykkäykset
4
Omasta kokemuksesta, kun omaani muutama kuukausi sitten olin osatamassa, voin sanoa (autoliikkeen myyjän kommentti), että vaikka ilmoituksessa olisi maininta polttoainakäyttöisestä lisälämmittimestä, saattaa se kuitenkin tarkoittaa sähköistä lämmitintä. Kuulemma ilmoitussovelluksessa ei ole valintaa tälle osassa Mitsuissa olevalle sähköiselle lämmittimelle, joten ruksaavat lähimmän vaihtoehdon, eli polttoainekäyttöisen lämmittimen. Näin oli tilanne oman autonikin osalta, kun sitä myyjältä tiedustelin - ja sama oli kahdessa muussa saman liikkeen autossa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
10
Sijainti
Tampere
Ja sähköinen lisälämmitin (jonka helpoiten tunnistat siittä että kurkkaat auton alle niin kuskin penkin kohdalla auton alla pitää olla 2kpl letkuja) lämmittää vain kabiinia (ihan vähän toki neste kun kiertää niin moottoria). Mutta moottorin lämmitin se ei ole siis.

Polttomoottorin lisälämmitintä ei alkuperäisasennuksena ole ollut (liikkeet virheellisesti ilmoittavat yleensä tuon sähköisen lisälämmittimen tämmöisenä)
 
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
Tykkäykset
10
Pääsin testaamaan Pehvanlämmitintä sekä 2016 vuosimallisen pirssimme esilämmitystä Itä-Lapin -20 asteen pakkasissa. Pehvalämmitin toimi. Esilämmityskin toimi, mutta ei oikein potku riittänyt vaikka 30 minuuttia tohotti joko lasilämmitysmoodissa tai kajuutan lämmitysmoodissa.

Automme seisoi ulkona (ei autokatosta) yleensä vuorokauden verran jona aikana mm ikkunat jäätyivät umpeen pakkasen ollessa -8 - -20 C haarukassa. Kun esilämmitys oli lämmittänyt autoa 30 minuuttia, oli tuulilasissa pari pään kokoista sulaa kohtaa ja siinäpä se. Kun auton käynnisti niin myös polttomoottori käynnistyi ja kävi muutaman kilometrin matkan. Mikäli polttomoottori ei käynistynyt esim. myöhemmin tapahtuneen lyhyen tauon jälkeen, ei sähkövastuslämmitys jaksanut puhaltaa kajuuttaan riittävästi lämpöä vaikka lämpötilapyynti oli maksimiasennossa. Kun pakotti polttomoottorin käyntiin Charge painikkeella, niin lämpöä alkoi riittämään.

Eipä siis oikein hirmuisesti nuo talviominaisuudet vakuuttaneet, mutta selviäähän tuolla kun polttaa bensaa.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
25
Ettei vaan sattus olemaan se perinteinen sihti tukossa Purkka;n biilissä? Kyllä tuon lämmittimen teho riittää sulattamaan auton ikkunat helposti 10 minuuttiin.
 
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
Tykkäykset
10
Ettei vaan sattus olemaan se perinteinen sihti tukossa Purkka;n biilissä? Kyllä tuon lämmittimen teho riittää sulattamaan auton ikkunat helposti 10 minuuttiin.
Onkohan kuitenkaan sihti-ongelma kun ei lämpene riittävästi sähköajossa? Vai onko polttomoottorilämmitys toteutettu eritavalla...? Tänään nimittäin täyssähköajossa ulkolämpötilan ollessa -5C ja auto esilämmitetty, ei sisälle puhaltanut kuin viileähköä ilmaa vaikka pyynti oli 29 astetta. Jälleen kun pakotti polttiksen käyntiin, alkoi sisään virrata lämpimämpää maailmaa....
 
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Tykkäykset
6
Tuolla pehvanlämmitinketjussa mainitsit oireiden alkaneen pehvanlämmittimen käyttöönoton yhteydessä. Onko testattu uudelleen ilman pehvanlämmitintä?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
69
Kannattaa ainakin ennen korjaamolle vientiä ottaa pois.. Jos lämmityslaitteen tehottomuutta valittaa ja ne löytää sieltä tuommoisen, varmaan todella vaikea saada uskomaan että vika ei olisi siinä.
 
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
7
Huomenta. Kyllä se siitä pehvapalikasta johtuu, sen kun vaihtaa alkkikseen niin taas toimii normaalisti. Itseä ei kyllä ole haitannut ja pelkkää positiivista tuonut meitin käyttöön.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
69
Miltä näyttää monitoiminäytön Info->Trip Air Conditioner -mittari? Eli ottaako lämppäri tehoakaan ollenkaan?
 
Ylös Bottom