Outlander PHEV yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.

Eikö auton papereista löydy mistään auton wifi:n SSID:tä ja salasanaa? Jos ei, niin ainoa tapa on yhyttää edellinen omistaja, jos hänellä olisi tai mennä hattu kourassa valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Jälkimmäinen vaihtoehto voi maksaa muutaman roposen. Itellä oli hanskalokerossa lappu, missä nuo olivat.
Olen tainnut aiemminkin mainita kuinka itselläni meni tuo. Kyselin ed. omistajalta ja sanoi että kaikki paperit on hanskalokerossa, no myyjäliikkeestä kysyessäni asiasta sanoivat vaan että kun auto tulee kaikki ylimääräinen heitetään roskiin.
Näin kaikki muutkin mm korjauslaskut joista voisi olla hyötyä oli hävitetty.
Eli merkkiliikkeestä hakemaan maksullisena tunnukset.
 
Joo näinn se on tehtävä. Siinä oppaan pikku muovitaskussa oli pari lipuketta jossa oli jotain numerosarjoja, mutta ei auto niitä hyväksynyt salasanaksi.
Ja kun selvitin alkuperäisellä rekisterinumerolla, auto oli ollut jokun osakeyhtiön omistuksessa l. se siitä entisen omistajan etsinnästä.
Huomenna yhteyttä merkkihuoltoon, ja selvittäminen sen kautta.
Eiköhän tämä tästä.
Auto kyllä tuntuu tosi hyvältä.
 
Joo näinn se on tehtävä. Siinä oppaan pikku muovitaskussa oli pari lipuketta jossa oli jotain numerosarjoja, mutta ei auto niitä hyväksynyt salasanaksi.
Ja kun selvitin alkuperäisellä rekisterinumerolla, auto oli ollut jokun osakeyhtiön omistuksessa l. se siitä entisen omistajan etsinnästä.
Huomenna yhteyttä merkkihuoltoon, ja selvittäminen sen kautta.
Eiköhän tämä tästä.
Auto kyllä tuntuu tosi hyvältä.
onko salasanassa 10 vai 14 merkkiä? jos 10 niin vaatii päivityksen.

oletko nollannut remote controliin yhdistetyt laitteet? itse ihmettelin myös kun sovellus ei edes löytänyt kyseistä SSID:tä, vaati nollausprosessin minkä jälkeen alkoi pelittää.
 
onko salasanassa 10 vai 14 merkkiä? jos 10 niin vaatii päivityksen.

oletko nollannut remote controliin yhdistetyt laitteet? itse ihmettelin myös kun sovellus ei edes löytänyt kyseistä SSID:tä, vaati nollausprosessin minkä jälkeen alkoi pelittää.
Tuohon en osaa vastata vielä, mutta eiköhän asia selviä merkkihuollossa. Myös päivityksien osalta. 2019 malli kyseessä.
 
Eka kertaa phev 2019 tallissa, ja laitoin näytön kautta latauksen toimimaan 01.00-5.30 välille. Töpseli seinään, ja latauksen merkkivalo vilkuttaa l. ohjekirjan mukaan lataus valmis (?), vaikka ei ole todellakaan. Onko niin, että lataus lähtee käyntiin nyt 01.00, ja silloin latausvalo palaa yhtenäisesti? Aamullapa se selviää onko ladannut vai ei... Edit: kokeilin muuttaa latausajan niin, että lataus olisi mahdollista heti - edelleen laturi vilkuttaa..
Remotea en vielä saanut enkä osannutkaan laittaa päälle - auto Ruotsin tuonti, eikä vielä oikein tajunnut mistä salasanat löytää, hmmm
Auto kyllä tuntuu tosi kivalta ajossa Qashqain jälkeen.
Nyt vaan opettelua kun eka lataushybridi.

Edit: Nyt lähti lataamaan, kun poistin ajastuksen. Täytyy vielä perehtyä paremmin tuohon, mutta hyvä nain.
Poista se latausaika kokonaan sieltä asetuksista, ellet halua ladata esim yöllä. Ja sitten voi laittaa sen valinnan, että lataa aina akun täyteen, vaikkakin ajastettu aikaväli menisi umpeen.

Siinä huoltokirjan "nahkataskussa" pitäisi olla luottokortin/käyntikortin kokoinen läpyskä, jossa se salasana on kerrottu.
Kannattanee tehdä tuo resetointi: https://www.mitsubishi-motors.com/e...ev/app/remote/registrationinitialization.html
Ja toiminto on rasittava, itsellä ainakin on tuon joutunut muutaman kerran uusimaan, eikä aina mene kerralla oikein.
Omia ohjeita: älä yhdistä puhelimella auton wifiin, vaan etene rekisteröinnin kautta. Paikannus muistaakseni piti olla päällä, vpn kannattanee pitää varmuudeksi pois päältä.
 
Noniin. Nyt on salasana saatu (50€) merkkihuollossa käynnin jälkeen, kaikki edelliset omistajat poistettu, ja jopa saatu kännykkä yhdistettyä auton wifiin rekisteröinnin kautta. Aika takkuisesti se yhdistää, vaikka vpn on pois käytöstä, mutta kuitenkin. Käytännössä pitää lähes istua autossa, joten tuo ohjelma taitaa olla aika pers....ä. Olis edes sisältä yhdistänyt autotalliin (n. 10m), mutta ei niin ei.
Käytännössä taitaa olla se ja sama vaikka sitä ei olisikaan? Noh, katsotaan.
Nyt käytössä kiinteähintainen sähkösopimus, joten ajastuksilla ei oikeastaan ole tässä tilanteessa niin väliäkään. Käytännössä kun auton ajaa talliin, niin töpseli seinään ja heti lataus käyntiin.
Mutta lämmitin olis ollut kiva käynnistää sisältä...
 
Se ei ole appista käsittääkseni niinkään kiinni vaan auton wifi-signaalista, joka on luvattoman heikkoa plaatua.

Itsellä toimii OK kodinhoitohuoneesta, josta näköyhteys autokatosrakennukseen n. 5m päässä. Ja yläkerrasta toimii myös OK autokatoksen puoleiselta seinältä vaikkei näköyhteyttä olisikaan.

Mutta joo, eipä tuo liian remote todellakaan ole.
 
Siten vaan wifi extenderiä laittamaan jonnekin tallin seinään. Lämpimään tai puolilämpimään tilaan. Itselläni ainakin alkoi sekoilemaan samainen Asus RP-N12 pakkasella, kun oli ensin täysin kylmän varaston seinien sisällä 1m päässä auton keulasta. Nykyään tekn. tilassa. Mutta silti n. 5m päässä autosta.

 
Hei, onko kenelläkään muulla kokemusta kuskin puolelta edestä kuuluvasta kolinasta? Kuuluu siis ihan suoraan ajaessa ja myös mutkissa terävissä ja loivissa montuissa. Koiranluut vaihoin just, katsastajakin koitti löytää väljyyttä mutta ei löytynyt. Nosturilla koitin pohjaa tutkia mutta ei ollut mitään irti tms. Kuuluu ihan hitaista nopeuksista ihan maantienopeuksiin, metallinen ääni. Ei mikään kovin kova, mutta itseä kyllä häiritsee.. Auto tosiaan ~100tkm ajettu MY2019
 
Hei, onko kenelläkään muulla kokemusta kuskin puolelta edestä kuuluvasta kolinasta? Kuuluu siis ihan suoraan ajaessa ja myös mutkissa terävissä ja loivissa montuissa. Koiranluut vaihoin just, katsastajakin koitti löytää väljyyttä mutta ei löytynyt. Nosturilla koitin pohjaa tutkia mutta ei ollut mitään irti tms. Kuuluu ihan hitaista nopeuksista ihan maantienopeuksiin, metallinen ääni. Ei mikään kovin kova, mutta itseä kyllä häiritsee.. Auto tosiaan ~100tkm ajettu MY2019
Ostin my16 puolisen vuotta sitten. Siihen ed. omistaja vaihdatti pallonivelen ja tukivarren. Ei päässyt ensin katsastuksesta läpi sillä lonksuvalla pallonivelellä. Ruotsin tuonti ja ~130tkm oli ajettu.
 
Mulla octavia kolisi töyssyissä, kahden vuoden katsastuksissa ei mitään löytynyt, vaikka katsastusinssi sitä yritti etsiä.
Lopulta vaihdatin osia ja korjaantui alatukivarsien vaihdolla, joku pusla tai alapallo oli hieman väljä. Ajettavuudessa ei huomannut merkittävää eroa. Varmaan vastaavaa voi olla mitsuissakin.
 
Kiitos vastauksista! Kerkesin saksasta jo tilata uudet iskarit ja yläpään hilppeet. Ilmottelen miten kävi kun laitan paikalleen.
 
Moro

Onko kukaan käyttänyt peräkärryn bluetooth valoja kyseisessä autossa. Meillä auton suuntavilkun ääni muuttuu tavallaan torven ääneksi ja tätä ei tapahdu ainakaan Motonetin kiinteellä piuhalla olevalla kärryllä. Toki tuossa sinihammas adapterissa on lisänä se vanhasta kärryn pistokkeesta uutteen.

Joku asia voi vähän hämmästyttää

V-P
 
Moro

Onko kukaan käyttänyt peräkärryn bluetooth valoja kyseisessä autossa. Meillä auton suuntavilkun ääni muuttuu tavallaan torven ääneksi ja tätä ei tapahdu ainakaan Motonetin kiinteellä piuhalla olevalla kärryllä. Toki tuossa sinihammas adapterissa on lisänä se vanhasta kärryn pistokkeesta uutteen.

Joku asia voi vähän hämmästyttää

V-P
Huono maadoitus jossakin muuttaa sen äänen, omassa vaikuttaa siihen jarruvalot ilmeisesti.
 
Sellaista yritän selvittää, kun en löydä suoraa vastausta mistään, että lämmittääkö 2020 outin phevin esilämmitys pelkästään kabiinin, eikä moottoria tai jäähdytysnestettä samalla?
Meillä oli aiemmin bemarin phevi ja sen esilämmitys lämmitti samalla myös moottorin nesteen, ettei tarttenu pakkasilla kylmää moottoria kiusata.
Sitten vielä sellaista, että mitä lämpöjuttuja on kuskin takana jalkotilan alla?
Lattia on takapenkin jalkatilan maton alta huomattavan lämmin ajon jälkeen.
 
Lämmittää jäähdytysnesteen joka kiertää myös moottorilla, ellei nelitieventiili ole siltä osin kiinni.
 
Jaahas, nyt on sitten oma osuus taisteltu tuon mitsun etälämmityksen kanssa.
Se kun tuntuu elävän ihan omaa elämää välittämättä käyttäjän toiveista tai käskyistä.

Kuinka voi olla mahdollista, että ehkä maailman eniten myydyn ja monivuotisen suosikki phevin lämmityksen etäkäyttö ja/tai ajastus voi olla noin paska? Automme on 2020 loppuvuonna rekisteröity ja 60000 ajettu ja luulisi lastentautien tuosta olevan jo tiessään..

Ei varmaan ole tuhannet omistajat vaatineet parempaa toimintaa, koska olettavat muitten etäkäytön olevan yhtä huono.
Luulisi muuten tuosta menneen mitsulle niin paljon negatiivista palautetta, että olisivat tovin uhranneet sovelluksen ja auton kehittämiseen siltä osin.
Edellisessä hybridissämme etäkäyttö toimi netin yli ja sen toimintaan voi luottaa 99 prosenttisesti missä vaan, kunnes 3G lopetettiin ja samalla kösähti nettiyhteys autoon.

Yhden kerran sain mitsun lämmityksen toimimaan kännykästä heti ja kerran ajastettuna. Yhtään kertaa se ei ole toiminut autosta asetettuna.
Kyllä turhauttaa, koska autolla on kuitenkin lähdettävä joka aamu töihin.
Kyselin myös tarjouksia lohko- ja sisälämmitin paketista asian parantamiseksi, mutta nehän veisi pohjan koko jutulta ja se siitä.
Ei olisi tullut ikinä mitsu meille, mikäli olisi tiedetty etukäteen tämä ongelma.
Elikkä nyt sitten muutoin hyvä ja hyvillä ominaisuuksilla ja herkuilla oleva auto lähtee vaihtoon tämän yhden lapsuksen takia.
Tulevasta seuraavasta sitten jo älytäänkin varmistaa etäkäyttö ja sen toiminta ominaisuuksineen etukäteen.
Jonkun mielestä on varmaan pikkusieluista nillittämistä yksi etäkäytön toiminta ja sen luotettavuus, mutta meille se on tärkeä juttu ja luulisi olevan valmistajallekkin.

Hyvästi mitsu ja mitsun foorumi. Tuskin nähdään koskaan tämän jälkeen.
 
Itsellä remote yhdistää aina ok ja etätoiminnot toimivat aina ok. Ad hocina ja/tai ajastettuna.

Kunhan etäisyys auton ja puhelimen välillä on auton lyhyen wifi-kantaman sisällä.

MY19. Vajaa 2 vuotta / 33 tkm ollut itsellä ajossa.

YMMV
 
Jaahas, nyt on sitten oma osuus taisteltu tuon mitsun etälämmityksen kanssa.
Se kun tuntuu elävän ihan omaa elämää välittämättä käyttäjän toiveista tai käskyistä.

Kuinka voi olla mahdollista, että ehkä maailman eniten myydyn ja monivuotisen suosikki phevin lämmityksen etäkäyttö ja/tai ajastus voi olla noin paska? Automme on 2020 loppuvuonna rekisteröity ja 60000 ajettu ja luulisi lastentautien tuosta olevan jo tiessään..

Ei varmaan ole tuhannet omistajat vaatineet parempaa toimintaa, koska olettavat muitten etäkäytön olevan yhtä huono.
Luulisi muuten tuosta menneen mitsulle niin paljon negatiivista palautetta, että olisivat tovin uhranneet sovelluksen ja auton kehittämiseen siltä osin.
Edellisessä hybridissämme etäkäyttö toimi netin yli ja sen toimintaan voi luottaa 99 prosenttisesti missä vaan, kunnes 3G lopetettiin ja samalla kösähti nettiyhteys autoon.

Yhden kerran sain mitsun lämmityksen toimimaan kännykästä heti ja kerran ajastettuna. Yhtään kertaa se ei ole toiminut autosta asetettuna.
Kyllä turhauttaa, koska autolla on kuitenkin lähdettävä joka aamu töihin.
Kyselin myös tarjouksia lohko- ja sisälämmitin paketista asian parantamiseksi, mutta nehän veisi pohjan koko jutulta ja se siitä.
Ei olisi tullut ikinä mitsu meille, mikäli olisi tiedetty etukäteen tämä ongelma.
Elikkä nyt sitten muutoin hyvä ja hyvillä ominaisuuksilla ja herkuilla oleva auto lähtee vaihtoon tämän yhden lapsuksen takia.
Tulevasta seuraavasta sitten jo älytäänkin varmistaa etäkäyttö ja sen toiminta ominaisuuksineen etukäteen.
Jonkun mielestä on varmaan pikkusieluista nillittämistä yksi etäkäytön toiminta ja sen luotettavuus, mutta meille se on tärkeä juttu ja luulisi olevan valmistajallekkin.

Hyvästi mitsu ja mitsun foorumi. Tuskin nähdään koskaan tämän jälkeen.
haha, aika kova flame kun monet raportoivat moitteetonta toimintaa. Ei koskaan käynnyt mielessä että saattas olla joku rikki mikä pitäs korjata?

Noh, itse saan sen kohta tietää kun ostamastani outlanderista saan kohta slasanan hommattua kun ei tullut mukana.
 
Viimeksi muokattu
Outlander PHEV 2.4 nyt ekaa talvea ajossa. Työmatkaa n.16km/sivu ja osa siten,että bensamoottori käy. Vilkaisin öljytikkua ja öljykorkkia, niin oli valkoista töhnää tikussa ja korkissa. Kävin heittämässä reilumman lenkin charge-tilassa ja ei juuri häipynyt. Oletteko huomanneet, että kaikki vesi ei ehdi haihtua öljystä? Lämpöä piisaa hyttiin mukavasti, joten termari käsittääkseni ehjä.
 
Outlander PHEV 2.4 nyt ekaa talvea ajossa. Työmatkaa n.16km/sivu ja osa siten,että bensamoottori käy. Vilkaisin öljytikkua ja öljykorkkia, niin oli valkoista töhnää tikussa ja korkissa. Kävin heittämässä reilumman lenkin charge-tilassa ja ei juuri häipynyt. Oletteko huomanneet, että kaikki vesi ei ehdi haihtua öljystä? Lämpöä piisaa hyttiin mukavasti, joten termari käsittääkseni ehjä.
Ei ole itsellä näkynyt vettä öljyn seassa, olen ajellut mitsulla nyt noin 85000 km, kolme talvea takana. Voisi olla hyvä vaihtaa öljyt ja seurailla tilannetta.
 
Ei ole itsellä näkynyt vettä öljyn seassa, olen ajellut mitsulla nyt noin 85000 km, kolme talvea takana. Voisi olla hyvä vaihtaa öljyt ja seurailla tilannetta.
Öljyt vaihdettu syksyllä. Mittasin eilen OBD softalla ja jäähdytysnesteen lämpötila nousi ylimmillään 89 asteeseen. On siis sellaista valkoista limaa öljykorkissa ja hiukan mittatikussa. Täytyy tänään vielä ajaa pitkä lenkki sport- tilassa. Tilasin lisäksi viimasuojat keulaan.

Edit 13.1. Viimasuojat asennettu ja pari pidempää lenkkiä takana. Valkoinen töhnä hävinnyt lähes kokonaan...korkin pohjassa pieni jäämä. Hetken käytin autoa katoksessa ja flekti hurahti pari kertaa päälle. Lämpötila nollan tuntumassa. Jatkossa työmatka mennessä EV-tilassa ja tullessa polttomoottorilla. Täytyy myös testata siten, että ajaa vain ja antaa auton vaihdella itse sähkön/polttomoottorin välilä.
 
Viimeksi muokattu
Takaisin
Ylös Bottom