Katsastuksessa todettiin VIN-koodi huonosti näkyväksi (ihan pyysin tuota ;D) ja etujarruissa todettiin 40% eroa, eli oikealla oli "oikea luku" ja tuon huomasi kyllä ajossakin. Nyt on koodi meistattu ja jarruja aloittelin purkaa sieltä vasemmalta. Ulompi pala oli kuluneempi, sisempi lähes uuden veroinen. Jarrulevy sisäpuolelta kuluneempi.
Seuraavaksi satulan alapultti auki ja satula ylös. Tässä vaiheessa ilmeni tarkemmin tarkasteltaessa, että satulan yläpultti on jumissa ja satula kääntyy kierteestä vaikka sen kiristysmomentti on noin 40 Nm eli "liukuyksikkö" on jumissa. Laitoin CRC:tä ja totesin että näyttäisi olevan yläpultilla jokinsortin hattu päässä ja siinä kuminen "venttiili". Samoin männän pölytiiviste oli saanut jostain "kuverepeämän" ja näyttää olevan sekin hieman jumissa.
Lähteekö tuo "hattu" tuolta yläpultin päästä esim terävällä taltalla sivusta lyöden, vaiko onko viisaampi ratkaisuja tiedossa?
Korjausoppaan kuvasta päätellen se on lähinnä "ei millään kiinni" ja annetaan sen olla yön yli omissa oloissaan.
Motonetissä oli Turussa neljä tiivistesarjaa 54 mm:n satuloille, joista otin kaksi, eli kaksi jäi. Satulat ovat nk. "floating", eli liukusatuloita.
Aamulla tuo hattu lähti kiltisti papukaijapihdeillä. Jatko vetikin sitten vakavaksi. Sisällä aukosta näkyy joku pyöreä pultin pää, jossa kirjain P. Sitä ei voikaan kiertää millään ja rakennekin poikeaa kuvista oleellisesti. Kirjaimen asento muuttui hieman pienellä ruuvitaltalla nitkutaen, mutta ei liiku enempää. Satula ei liiku sivusuunnassa edes "laillista väkivaltaa" käyttäen ja ulkopuolelta ei voi havaita rakenteesta mitään keinoja jarrusatulan irrottamiseksi palapitimestä. Nyt on Mitsubishin insinöörit olleet kyllä minua viisaampia;D, mutta siitä ei heille kyllä pisteitä heru .
Onko joku koskaan purkanut bensanelosella varustetun pätkäpajeron jarruja, saattais olla apu tarpeen :.
Seuraavaksi satulan alapultti auki ja satula ylös. Tässä vaiheessa ilmeni tarkemmin tarkasteltaessa, että satulan yläpultti on jumissa ja satula kääntyy kierteestä vaikka sen kiristysmomentti on noin 40 Nm eli "liukuyksikkö" on jumissa. Laitoin CRC:tä ja totesin että näyttäisi olevan yläpultilla jokinsortin hattu päässä ja siinä kuminen "venttiili". Samoin männän pölytiiviste oli saanut jostain "kuverepeämän" ja näyttää olevan sekin hieman jumissa.
Lähteekö tuo "hattu" tuolta yläpultin päästä esim terävällä taltalla sivusta lyöden, vaiko onko viisaampi ratkaisuja tiedossa?
Korjausoppaan kuvasta päätellen se on lähinnä "ei millään kiinni" ja annetaan sen olla yön yli omissa oloissaan.
Motonetissä oli Turussa neljä tiivistesarjaa 54 mm:n satuloille, joista otin kaksi, eli kaksi jäi. Satulat ovat nk. "floating", eli liukusatuloita.
Aamulla tuo hattu lähti kiltisti papukaijapihdeillä. Jatko vetikin sitten vakavaksi. Sisällä aukosta näkyy joku pyöreä pultin pää, jossa kirjain P. Sitä ei voikaan kiertää millään ja rakennekin poikeaa kuvista oleellisesti. Kirjaimen asento muuttui hieman pienellä ruuvitaltalla nitkutaen, mutta ei liiku enempää. Satula ei liiku sivusuunnassa edes "laillista väkivaltaa" käyttäen ja ulkopuolelta ei voi havaita rakenteesta mitään keinoja jarrusatulan irrottamiseksi palapitimestä. Nyt on Mitsubishin insinöörit olleet kyllä minua viisaampia;D, mutta siitä ei heille kyllä pisteitä heru .
Onko joku koskaan purkanut bensanelosella varustetun pätkäpajeron jarruja, saattais olla apu tarpeen :.