pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

väkkyrä

New Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2012
menin ostamaan elämäni ensimmäisen mitsun! elikkäs kyseessä on pajero 2.3td vm1987 ajettu 432000km.
laturi on jonkin takia mennyt vinksalleen, lienekö leipassut kiinni kun on syönyt remmistä palasen pois yhdestä kohtaa. onkos laturin jalka irroitettavissa, että meneekö se jakopään muovejen alle vai onko kiinteä osa lohkoa?
ja sitten minkähän takia turbon kellolta on vuotanut öljyä? olen näissä turbo asioissa melko keltanokka ja tämäkin on ensimmäinen diesel autoni, joten kestää vähän tottua taas ymmärtää tuota maailman menoa tuola konehuoneessa! ;D
mitäs tällasen 2.3td koneen kulutus on kun tuntus vievän 1/4 osan jossain 70km ajolla! :nykii
ja paljonko tuon öljynpaine mittarin täytys näyttää, kylmänä hyppii 4 asti riippuen kierroksista, mutta lämpimänä ei nouse juurikaan yli 2.
kiitoksia jos jaksatte vastailla :)
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

tankillisella 280km? Onhan tuo hiukan runsaanpuoleinen juu



:nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii :nykii
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

Öljynpaine kuulostais olevan ihan ok,tosin tuo mittari on yhtä tarkka kuin velivenäläisen tolaranssi. Tarkoitatko kenties hukkaportin kelloa,että olisi vuotanut öljyä,jos niin aika normaalia se on,ainakin itsellä on kans varsi vähän öljyssä. Kulutus on näissä jossain 9-13l välillä,riippu vähän renkaista,kaasujalasta ja siitä onko pitkä vai pätkä,sekun ei käynyt selväksi ekasta viestistä.
Kuin tuo on 2,3td ku tuon ikäisenhän pitäis olla jo 2,5td,moottori kenties vaihdettu joskus?
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

pitkä malli on kyseessä ja huoltoauto. tuo kulutus kyllä juu ihmetyttää kun kumminkin mikään paikka ei naftaa vuoda, tosin viikolla ei paljo tule muuta ajoa kuin 7km kerralla pitkin aamuruuhkaa ja sitten iltaruuhkaa kaupungissa työajoa.. :-\ onkos muuten kannattavaa pitää pajeroa ilman löhkolämmitintä talvella kun näistä kuulema kansia menee? (vain yksi tolppapaikka ja kaksi autoa.. muija kitisee kun joutuu raappailemaan ;D )
entisen omistajan mukaan ei ole kuulema ruuvattu syöttöjäkään, eikä tuo kyllä savutakkaan. oliko näissä 90litran tankki?
ilmanputsarinkin katsoin ja se oli kyllä ihan semi puhdas että ei pitäisi ilman saantikaan ahistaa.. ::)
vaihdoin muuten tuohon toissapäivänä termarin heti kun kaupat tehtyäni huomasin että sisälle ei hönkäse lämpöä ollenkaan, lämpömittari ei noussut yli ensimmäisen viivan ja alavesiletku oli kylmä. nyt tulee melkein kuumaa, mutta alavesiletku on edelleen viileä? onko näissä ilmausruuvia missään?
kertokaas muuten missä vakuutusyhtiössä on halvin vakuutus pajeroon? :)
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

väkkyrä sanoi
pitkä malli on kyseessä ja huoltoauto. tuo kulutus kyllä juu ihmetyttää kun kumminkin mikään paikka ei naftaa vuoda, tosin viikolla ei paljo tule muuta ajoa kuin 7km kerralla pitkin aamuruuhkaa ja sitten iltaruuhkaa kaupungissa työajoa.. :-\ onkos muuten kannattavaa pitää pajeroa ilman löhkolämmitintä talvella kun näistä kuulema kansia menee? (vain yksi tolppapaikka ja kaksi autoa.. muija kitisee kun joutuu raappailemaan ;D )
entisen omistajan mukaan ei ole kuulema ruuvattu syöttöjäkään, eikä tuo kyllä savutakkaan. oliko näissä 90litran tankki?
ilmanputsarinkin katsoin ja se oli kyllä ihan semi puhdas että ei pitäisi ilman saantikaan ahistaa.. ::)
vaihdoin muuten tuohon toissapäivänä termarin heti kun kaupat tehtyäni huomasin että sisälle ei hönkäse lämpöä ollenkaan, lämpömittari ei noussut yli ensimmäisen viivan ja alavesiletku oli kylmä. nyt tulee melkein kuumaa, mutta alavesiletku on edelleen viileä? onko näissä ilmausruuvia missään?
kertokaas muuten missä vakuutusyhtiössä on halvin vakuutus pajeroon? :)
Ei tartte erikoisemmin ilmailla,ilmaantuu paremmin kuin monet muut merkit. En alkaisi tarttailemaan kovilla pakkasilla ilman lohkaria,tekee koneelle aikapaljon hallaa ja muutenkin rasittaa turhaan vanhaa konetta. 92l tankki muistaakseni pitkässä. Alavesiletku on kylmä joo kun termari on sillä puolella,kunhan lämmöt pysyy vaan tietyssä kohtaa niin ei huolta,millaisen termarin laitoit,itsellä esim japanpartsin termari ei toiminut oikein,oikeastaan se oli ihan paska. alkuperäisen olisin hankkinut jos ei olisi vika korjaantunut helpommin.
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

mätänetistä ostin jokun 10e paskan merkkiä en edes muista.. ;D
lämpömittariinkaan en tosin luota kun ei nouse ekan viivan yli, mutta eipä ainaskaa keittäny vielä ole :D
niin niistä vakuutusyhtiöistä paljonkos teillä maksaa suunnilleen niin sais vertailukohteita? :)
huomena pitäs mennä pajottaan hallille kun vaan oloista selviöö. keksiä laturiin joku viritys että sais suoraan sun muuta :)
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

vanhassa autossa voi tuurillaan olla anturissa jo vikaa,näin vähällä säikähyksellä kerras o päästy.tarkista kuitenkin imu ja paluuletkun tankissa oleva rautaputki,ne ruostuu poikki.
josson ollu laturi löysällään,ni pultti voi olla puoliks poikki kulunut.täytettä migillä,kuumana takasin taitto,ja pyöritä kiinni.
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

Paitsi että melko varmaan on lohkossa reikä soikea jos on ollut alapultti löysällä. Korjailin omasta tämän holkittamalla, tosin käytin koneen irti niin oli suht helppo tehdä.
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

muistelin että pelkkä liikenne vak. mulla tos -90 pitkäs 160-180,täysillä poonuksilla tapiolas.
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

mitäs perskelettä mulla on pelkkä liikenne vakuutus tapiolassa 616e ilman boonuksia kun ne on toiseessa autossa.. ???
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

30% 616€:stä on reilu 180, eli samoissa summissa liikutaan. Hieman saattaa omistajan ikä ja asuinpaikkakunta vaikuttaa hintoihin.
IF:ssä mahtanee olla halvimmat vakuutukset autoille ja vieläköhän niillä on se tarjous, että netistä otettuna saa 20% alennusta vakuutuksiin. En kyllä tiedä onnistuuko liikennevakuutuksen ottaminen netissä ku pitää kuitenkin se rekisteröintihässäkkä hoitaa siinä.

IF:stä ei muuten välttämättä kannata sitten ottaa huoltoautoon vakuutuksia. Aikoinaan kun kyselin niin oli aika suolasen hintainen erikoisajoneuvoihin nuo vakuutukset
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

Tapiolasta iffiin siirryin, vakuutukset putos viis hunttia/vuosi.. Huoltis pitkä pajero.
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

393€uroa/vuosi. Tapiolassa se oli erikoisautona, melkeen 900€ vuosi. Enpä kauaa miettiny kun vaihoin..
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

väkkyrä sanoi
jahhas taidankin soitella ifille huomena:D

Suosittelen. Samalla siirty muutkin vakuutukset+ammattiliiton alennukset tuli niin onhan tosa hiukan alennusta, mutta hinta oli ennen niitäkin selkeästi halvempi.
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

nohni sain vaihettua ifiin niin oli loppuhinta pajerossa 360e kun tapiolassa oli 616e. :peukku
ja luonnollisesti sulloin kaikki muutkin vakuutukset ifiin. :)
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

sain vihdoinkin itteni vaihtelemaan öljyjä pajatsoon! moottoriöljy oli aivan liisteriä, tilalle meni mobilin 3000.
laatikossa oli semihyvännäköset tavarat. noin 2,3litraa valu pihalle ja tunkkasin vasentapuolta vähän ylös niin sain melki 3litraa menemään kun tällasta kikkaa on suositeltu. jakovaihteiston öljyt vähän säikäytti! tuli vaan puolisen litraa harmaata vesiöljy kuraa pois.. onneksi en ole kerennyt paljon nelivedolla kikkailemaan. ;D noh laatikkoon ja jakolaatikkoon laitoin castrollin multivechile 75w-90 litkut. periä en kerjenny katteleen mutta olisi vissiin ihan suotavaa tuon jakovaihteistonkin yllätyksen takia ::)
noh jokatapauksessa auto oli kuin uusi kun lähdin öljynvaihdon jälkeen kotiin. ihan kuin turboolisi pelittänyt paremmin öljynvaihdon jälkeen. onko mahdollista vai kuvittelenko vain? :eek:
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

Jakis pyörii kyllä vaikka ei nelivetoa käyttäisikään. Mä luulen, että aika monessa huoltamossa jää jakolaatikon öljyt vaihtamatta ihan huomaamatta, vaikka muualle vaihdetaankin. Mulla oli kans joku puolikas litra vesipaskaa omassa kun ostin, muualla ihan hyvät öljyt.
Jos päälaatikko ääntää, niin kannattaa kokeilla mobilin vs200 öljyä, mulla ainakin pelasti rusahtavan kakkosvaihteen nuo öljyt.
Moottoriin tekisin sellasen jutun että vaihtasin parin tonnin jälkeen uudestaan öljyt ja suodattimen jos ne on ollu ihan hirveät ne vanhat.
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

mites muuten noi etuperän öljyt vaihdetaan kun täyttöroppu on niin ahtaasti ettei sitä saa varmaan auki kieritettyä kun menee se joku ohjaustanko tai vastaava siinä edessä.?
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

otan osaa tähän ei jaksa alottaa uutta.
eli mulla on saman moiset oireet 2.5tdic ysikumpissä että lämmöt nousee vain siihen ekalle viivalle mutta lämppäristä tullee tosi kuumaa anturi vika varmaan kunten öljyn paine ostettaessa oli tasan nolla ja nyt bilteman anturilla 8bar naperon omalla mittarilla eli kyllä sieellä öljyt kirnuaa....

öljyä tippuu jostain mysteeri paikasta... moottori öljyt ei vähene eikä nesteet vähene tai muuta väriä vihreästä.. mutta pohja panssarin päälle tulee piki mustaa öljyä. tämä siis alkoi kun ensimmäisen kerran kokeilin nelivetoa että voisko tuo etuperä vuotaa? olisko sen huohotin tukossa tai stefa...??!1

ja tuosta laatikon öjyn vaihosta siis KANNATTAAKO sinne pannase 3liträä tunkaten auton toiselta kyleltä kallelleen??
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

Mulla tuossa pätkässä lämmöt ei nouse myöskään ekaa viivaa korkeemmalle, öljyn paineet näyttää mitsun omalla mittarilla kylmänä 8bar ja lämpösenä 2-2,5bar. Öljy vuoto todennäköisesti löytyy laturin suunnalta..
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

Marko V sanoi
Mulla tuossa pätkässä lämmöt ei nouse myöskään ekaa viivaa korkeemmalle, öljyn paineet näyttää mitsun omalla mittarilla kylmänä 8bar ja lämpösenä 2-2,5bar. Öljy vuoto todennäköisesti löytyy laturin suunnalta..
eli siis kiertääkö siellä alipaine pumpussa kans öljy?
 
Vs: pajero 2.3td vuotaa öljyä + laturi vinossa

Marko V sanoi
no kylläne vuoto kohdat pikku hiljaa löytyy ja korjautuu...
tuossa rungon hitsauksen yhteydessa korjasin ton polttoaine läpimätä putkiston ja huomasin kupari putkien asennuksen yhtedessä että vanha paluu putken ja kumiputken lemmari auki.......
täytyy vaihtaa tuo tp ja jakohihna. vaikka tarkastin ennen leimalle vientiä että jako hihna oli hyvän näkönen mutta tp hihnasta ei ole mitää tietoa. ja kun täältä lueskelee noita hihnan vaihto juttuja rupes hirvittämään se tp hihna.
 
Takaisin
Ylös Bottom