Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

(welmu)

New Member
Liittynyt
16 Tammikuu 2011
Olen päivittämässä 1gen pajeroani 2gen pajeroon, sopiva ja ainut kohtuu kilometreillä ja hinnalla varustettu löytyi mutta on mallia GL onko tässä neliveto sitten minkälainen verrattuna tähän gls mallin superselectiin? Onko tällainen meluisampi kuin paremmin varustellut kun ainakin ovipahvit näytti olevan erilaiset "gl:ssä näkyy peltiä enempi"? Ja kun tätä viikonloppuna mene katsomaan niin löytyykö joku tietty asia mikä kannattaa erityisesti tutkia näistä 2.8tdic malleista?

Kiitos kaikille vastanneille. :) Tuntuu olevan vähän ajetut ja hyvät pajerot kiven alla tätä nykyä :-\

PS. Hakua yritetty käyttää jotta löytäisi malli eroavaisuuksia..
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL..

(welmu) sanoi
Olen päivittämässä 1gen pajeroani 2gen pajeroon, sopiva ja ainut kohtuu kilometreillä ja hinnalla varustettu löytyi mutta on mallia GL onko tässä neliveto sitten minkälainen verrattuna tähän gls mallin superselectiin?

Eikös gl:ssä ole se vaihdelaatikon asennot periaatteessa sama kuin vanhemmissakin pajeroissa eli on 2H, 4H, N ja 4L. Ainakin työpaikan 03vm GL-pajerossa oli jakolaatikon pykälät nuo. GLS:ssä nuo asennot on 2H, 4H, 4Hlc, N ja 4 Llc. Eli GL:ssä puuttuu keskitasurin lukitus. Se napilla kytkettävä 100% takalukkohan sitten löytyy molemmista malleista.
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL..

Hammer sanoi
Eikös gl:ssä ole se vaihdelaatikon asennot periaatteessa sama kuin vanhemmissakin pajeroissa eli on 2H, 4H, N ja 4L. Ainakin työpaikan 03vm GL-pajerossa oli jakolaatikon pykälät nuo. GLS:ssä nuo asennot on 2H, 4H, 4Hlc, N ja 4 Llc. Eli GL:ssä puuttuu keskitasurin lukitus. Se napilla kytkettävä 100% takalukkohan sitten löytyy molemmista malleista.


Eli tämä takalukko pitäisi löytyä napilla ja nelivetotekniikka olisi samaa tasoa kuin 1gen pajerossa.. Mikäli ymmärsin oikein.

360tkm. olisi tällä kyseisellä yksilöllä ajettu ei pitäisi olla ilmeisesti paha kun katsoo mitä muilla ajettu? Huoltohistoriakin tiedossa
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL..

(welmu) sanoi
Eli tämä takalukko pitäisi löytyä napilla ja nelivetotekniikka olisi samaa tasoa kuin 1gen pajerossa.. Mikäli ymmärsin oikein.

360tkm. olisi tällä kyseisellä yksilöllä ajettu ei pitäisi olla ilmeisesti paha kun katsoo mitä muilla ajettu? Huoltohistoriakin tiedossa

Se takalukon nappi on kojelaudassa vaihdekepin vieressä alhaalla. On kai se neliveto-tekniikkaa uudempaa arkkitehtuuria kuitenkin kuin vanhemmissa. Mutta nuo samat asennot löytynevät jakolaatikon kepistä. Eiköhän pajero ole yhtä kestävä kuin muutkin maasturit kun pitää auton kunnossa. Eikä nuo kilometrit ole pahat lainkaan, omassa on jo 510 tkm ja hyvin porskuttaa menemään vaikka ainahan noissa jotain pientä laittamista on kuten muissakin autoissa, mutta se kuuluu asiaan. :driver
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Jos ei ole superSelectiä, niin kyllä se neliveto on "teknisesti" ihan vastaava ku 1.G Pajerossa automaattisia napalukkoja myöten. Ja sitä napilla kytkettävää takalukkoakaan ei välttämättä ole vaan voi olla myös kitkalukollinen perä.

Samoten ilmastointi, sähkölasit ja matkustajan turvatyyny voivat puuttua GL:stä. Perushyvä kampe kuitenkin, jos ei ole juurikin kaikkien mahollisten sähkövarusteiden tarpeessa.

Tuo SS-laatikko on vain 100 kertaa miellyttävämpi käyttää kuin perinteinen. Jos itse uudempaa Pajeroa hakisin, ois tuo SuperSelect ainoa kriteeri, minkä vaatisin. (toki ehkä myös ilmastointi, mutta ei välttämättä)
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Jos auto muuten on mieleinen ja jakolaatikon tyyppi/toiminta on ainoa puute, niin ei ole isosta kiinni...
Noita SS-laatikoita kun on hyvin tarjolla(mullakin yksi...), kun eivät ole autosta ensimmäinen hajoava osa.

Itse ottaisin mieleisen auton ja hommaisin siihen osat joilla siitä tekee sen unelmapelin. ::)
Niinkuin olen jo tehnytkin. Nyt on alla Pajero automaatilla ja eiköhän siihen vielä tuo ilmastointikin tule, kun talli taas lämpiää. ;D
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

MVa~1 sanoi
Samoten ilmastointi, sähkölasit ja matkustajan turvatyyny voivat puuttua GL:stä.

Ei se niin sanottua ole, että GLS:täkään aina löytyy kaikki sähköherkut, varsinkaan ilmastointia. Omasta puuttuu ilmastointi ja pari muutakin GLS:ää nähnyt ilman ilmastointia. Sen sijaan monessa GL:ssä ollut ilmastointi mitä on nähnynnä. Mutta toki tuo GLS:n SS-laatikko on mukava lisä. GL:ssähän ei ainakaan vakiona ole niitä lisämittareita mitkä GLS:stä löytyy keskeltä kojelautaa eli lämpömittari, kallistus- ja korkeus-mittari vaan saahan noita mittaristoja romuttamoilta. Joten jos löytyy hyvä GL, niin ostaisin sellaisen.
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Tässä ei ole mitään lisävarusteita :'( Mutta muuten on kyllä kaikin puolin loistavassa kunnossa :) Joten taidan tähän kuitenkin kallistua.. Koska hakusessa kuitenkin hyvä kuntoinen huonoja nähty jo aika monta.


Onkos näihin sitten kuin helppo lisäillä näitä sähköherkkuja kuten maastomittaristo, ilmastointi yms.. Lähinnä sähköjä mietin??


Edittiä sen verran että on kuitenkin 2xaluvanne sarjaa ;D

Tällaisia vanteita olen ajatellut kuitenkin kesäksi ajatellut laittaa http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/50226/152 Voisiko joku kertoa mikä olisi sopiva ET tuolle koolle 31x10.5 renkailla?
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Hmm tulipa uutena tietona tuo että GL mallissa ei ole SS natsilaatikkoa, itse kuvittelin sen olevan ihan kaikissa 2gen Pajeroissa (omastakin romusta löytyy). Tarkoitus olisi päivittää vähän pienemmillä kilometreillä olevaan peliin tänä vuonna. Pitääkin muistaa hylätä ihan suorilti käsin kaikki GL mallit, ei ilman sitä osaisi elää :)

Niin ja omassa GLS mallissa on ET muistaakseni +10. Mutta pyöränkaarissa on levikkeet, olikohan GL malleissa niitä? Saattaapi olla ET eri silloin.

Irrota vararengas ja kato vaan sisäpuolelta se ET luku, tuleepahan vakioarvo selville (olettaen että on alkuperäinen vanne)

tällä laskurilla voi ihmetellä mitä tapahtuu vanteen vaihdossa http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Titan19 sanoi
Hmm tulipa uutena tietona tuo että GL mallissa ei ole SS natsilaatikkoa, itse kuvittelin sen olevan ihan kaikissa 2gen Pajeroissa (omastakin romusta löytyy). Tarkoitus olisi päivittää vähän pienemmillä kilometreillä olevaan peliin tänä vuonna. Pitääkin muistaa hylätä ihan suorilti käsin kaikki GL mallit, ei ilman sitä osaisi elää :)

Eli mikä siinä SS laatikossa on niin ylivertaista? vs.normi?
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

ei napalukkoja, keskekellä tasauspyörästö, jonka saa tarvittaessa lukkoon, vauhdista voi AINA ja milloin vain vaihtaa 2H ->4H.

Siinäpä muutama etu äkkiä kirjoitettuna.
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Pitäskö tähän väliin todeta että tieto todellaki lisää tuskaa :eek:
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Jos sitä ei koe tarvitsevansa, niin eihän siinä mitään. :D Ei se välttämättä niin mullistava ominaisuus ole, varsinkaan jos ei arvosta noita hyötyjä.

Mutta totta, tieto lisää tuskaa. Napalukot on automaattisina olleet yleensä harmillisa ja huono toimisia, siksi tuo SS-laatikon systeemi ois plussaa. Tuo keskitasauspyörästö, on ennenkaikkea ettu maantiellä ja normaali käytössä. Kun keskilukko on auki, viskolukko keskellä silloin rajoittaa sitä ettei liikaa voimasta karkaa toisenlle puolelle, eli nelikko toimii kuten oikea jatkuva neliveto, eli voimaa menee puolet taakse - puolet eteen, mutta keskitasauspyörästöllä. Eli kääntyminen on kevyttä, nelivetoa voi huoletta käyttää missä vain, ilman pelkoa että paikat hajoaa. Ja ajettavuus on parempi/vakaampi. Kaupunkiin ja maantielle siis luotu tuo. Luistavassa maastossahan keskilukon voi lyödä samantien lukkoon, jolloin pääseekin jonnekkin.
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

No en minä näistä tiedoista masentunut vielä ;) Saan vain näimmä gen1:sen 2.8 koneella ;)
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Ota vaan se perusmalli, jos se on hyvä. Ei nuo lisävarusteherkut välttämättä vanhassa autossa tee onnelliseksi, kun ne kuitenki alkaa jossain vaiheessa hajoilemaan. Sitten sitä ressiä riittää, kun se ss alkaa vilkutteleen sulle, sähkölasi ei nousekkaan, tai vaikka automaatti-ilmastointitsydeemi antaa lämpöä miten sattuu... :p
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Pajero haettu :driver :driver

Mutta tulo matkalla huomasin tällaisen asian että joskus kun kiihdyttää kaasupohjassa n. yli 5sec rupeaa vähän niinku nuupahtamaan tai kakomaan.. Mutta kun päästää kaasusta ja lyö heti pohjaan niin taas menee.. Haukkooko ilmaa jostain vai mikä?

PS.400km matkaajoa ja 35litraa dieseliä, ei minusta paha ollenkaan :peukku
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Hmm. Veljellä oli vuosia sitten tommonen 2gen pajero. Se kärsi pakkasilla liian ahtaista polttoainelinjoista. Ne vaihdettiin sillon takuuseen. Liekkö enää moisia vikoja noisaa.

Toinen mikä vois olla on yliahtaminen. Eli hukkaportti jumittaa ja liiallisen ahtamisen takia moottori menee vikamoodiin. Tosin sillon pitäs syttyä myös moottorihäiriövalo. Mulla nimittäin on 3gen pajero korjaamolla just noiden samanlaisten oireiden takia ja diagnoosi oli em. Samasta viasta on kakskin alotusta tossa etusivulla.
 
Vs: Pajero 2.8tdic GL.. mallierot.. kysymyksiä..

Cebedeuz sanoi
Hmm. Veljellä oli vuosia sitten tommonen 2gen pajero. Se kärsi pakkasilla liian ahtaista polttoainelinjoista. Ne vaihdettiin sillon takuuseen. Liekkö enää moisia vikoja noisaa.

Toinen mikä vois olla on yliahtaminen. Eli hukkaportti jumittaa ja liiallisen ahtamisen takia moottori menee vikamoodiin. Tosin sillon pitäs syttyä myös moottorihäiriövalo. Mulla nimittäin on 3gen pajero korjaamolla just noiden samanlaisten oireiden takia ja diagnoosi oli em. Samasta viasta on kakskin alotusta tossa etusivulla.

Otin EGR:n pois käytöstä ja muka loppu nykiminen :-\ En tosin oo vielä pitemmästi ajellu mutta pikku kokeiluilla loppu.
 
Takaisin
Ylös Bottom