pajero 3.2 did auto nykii

speed1

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Onko kokemusta!
Juuri ostanut vm:05 aj:130 tkm pajeron. Huollot tehty ja kaiken puolin ihan ok.
Sellaisella asialla vaivaan. Kun ajaa tasavauhtia kevyellä pintakaasulla tunttuu laatikosta kevyt pienen pieni nykiminen.
Kun kaasua lisää hiukan nykiminen loppuu. Jos vetää esim peräkärryä ei nykimistä tunnu.
Vähillä kilometrilla vielä oma kokemukseni joten kokemusta kaivataan.
Niin nykimisen huomaa parhaiten ajettaessa cruisella ja kun esim pyytää pykälän alas nopeutta (1.7kmh) ?

Paikallaan ollessa ei nykimistä ja mitään muuta havaintoja ei ole. Vaihteiston öljyt ok ymp...
Eli onko ominaisuus vai vika (vai vika kuskin herkässä perseessä).
Kiitokset jo etukäteen
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Ei siellä mitään nykimisiä pitäisi olla.
Tarkasta takajarrut, jumittaako?
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Juu ! Jarrut ymp muu ok.
Pitää kai vaan ajella ja katsoa miten tottuu / muuttuu.
Todellakin kokemusta vasta 1000km.
Nyt auto ruoestesuojauksessa.
Huomenna jatkuu ajelut.
Thks.
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

-07 Outlander 2.0 did teki itselläni saman tyylistä nykimistä. Varsinkin kiihdytyksen jälkeen kaasua keventäessä alkoi nykyminen tai kun siirtyi alamäessä moottorijarrutukseen. Vaihtoivat huollossa EGR-venttiilin, mikä korjasi ongelman. On tosin nyt 30 tkm myöhemmin alkanut palailemaan :p
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Kestääköhän tuon ikäisestä tulpata sitä EGR-venttiiliä? Siis heti kun takuu loppuu?? Ja tarkoitan siis NiksNaksin Outlanderia. Sinähän taitaa olla jo kaikennäköisiä tunnistimia ja antureita, niin sekoaako joku jos EGR menee "vahingossa" tukkoon?? ;D

Ja onko 3,,2 did:ssä minkälainen moottorinohjaus? Paljonko antureita/ niitä pieniä letkuja, joista menee painetieto, siinä imusarjassa on? Juurikin tuommosen tukkeutuminenhan voisi aiheuttaa vaikka ja minkänäköstä kiusaa... Onko siellä EGR:ää ja kestääkö se tulpata?
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Asiahan on varmasti jo jossain käsitelty, mutta mitä hyötyä tuosta tulppaamista on? Sen lisäksi tietysti, että nykiminen loppuu ;D Viimeksi vaihtoivat sen takuuseen mutta olikohan vasta kolmas vierailu huoltoliikkeessä kun "keksivät" sen vaihtaa. Sitä ennen vastaukset olivat yleensä luokkaa: "Asentaja kävi ajamassa eikä nykinyt". Itse kun välillä ajeli työkaveri kyydissä, niin oikein nolotti kun vaikuttaa että olisi jäänyt autokoulu käymättä (ja niskoihin sattuu).
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Vien auton huoltoon keskiviikkona, pitää koittaa kuvailla ongelma mahdollisimman tarkasti.
Hauskintahan tässä on juuri tuo ongelma, eli saada huolto vakuuttuneeksi siitä että autossa on jotain epänormaalia.
Jos testeri ei näytä vikakoodia loppuu yleensä mielenkiinto ja ammattitaito siihen nykypäivänä.
No kuten mainitsin tuo nykiminen ei ole minulla vielä mitään pahaa ja minusta se kyllä tuli laatikosta "automaatti" mutta katsotaan
mitä sanovat.
Niin! Sain auton ruestesuojauksesta ja vielä ei ruostetta löytynyt ja nyt on hyvä suoja päällä.
Kaikki pisteet työstä ja palvelusta jusslan rusteenestolle.
Viikonloput ja kiitos vastauksista.
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Yes! EGR anturihan se oli syyllinen.
Kiitos vaan avusta ja spekuloinnista. Nämä clubi sivut ovat 100% hyvä homma.
:peukku
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

No ! Vika tuli takaisin tuota pikaa, eli ei se EGR anturi nyt syyllinen ollutkaan. On nyt tutkittu Vehon toimesta useampaan otteeseen ja parissa eri toimipisteessä. Vika on pahentunut siis nykiminen, mutta edelleen vain vitonen pesässä ja ajettaessa tasakaasulla tasaisella (ja tietyllä nopeudella)???? Mootoripuoli on ok ja nyt ovat sitä mieltä että laatikko menee vaihtoon, että näin alkoi minulla pajero taival. Onneksi liikkeestä hommattu ja takuu perässä.Kokeilevat vielä kerran huuhdella laatikkoa, itse kyllä jo toivon heittänyt että tuolla korjaantuisi.
Onko raadilla MITÄÄN mitä vielä voisi kokeilla.
Thks.
:seina
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Ettei olis vanha tuttu ilmavuoto polttoaainepuolella? Aiheuttaa myös nykimistä tasakaasulla
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Ok ! Taudin kuva tarkemmin. Ei siis mitään muuta ongelmaa, kuin nykiminen ajettaessa viitosvaihteella tasakaasua ilman kuormaa (peräkärry,4x4) Eli vai takavetopäällä ja nopeus skaala 82-89 km/h (noin). Moottoripuolelta katsottu lähes kaikki ja vahvasti sitä mieltä ollaan että vika laatikossa. Tätä mieltä myös kaksi vehon kaveria jotka autolla ajaneet. Maahatuoja ei tunne vastaavaa tapausta.Laatikosta ollaan mitattu tulo ja lähtöpaineita (ei tiedä tarkkaan mitä kaikkea). Sinänsä minulle sama jos laatikko menee vaihtoon, en vain jaksa uskoa että noilla kilometreillä laatikko sökö kun mitään muuta ongelmaa ei ole ?
Pitää vielä kokeilla tuota pa puolta eli käydä ajamassa esim nelonen silmässä samoilla moottorin rpm alueella tasakaasulla...
Vika on muuten pahentunut koko ajan ja tulee esiin helpommin ja voimakkaammin koko ajan.
Kaikki vinkit hyviä, ei oikein ole luottoa herättänyt tuo vehon asiantuntemus. Yritys kyllä kova!
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Tuossa puhuit että jarrut on tarkastettu, mut silti sanoisin et tarkasta lämpiääkö takajarrut liikaa... Rupee tekeen aika jytinää kun levy kuumiaa tarpeeks ja itellä ilmeni juuri tuollaisessa nopeudessa.. Eka luulin et on jotain vakavempaakin, mut sit kun satuloiden liuut putsailin ja rasvasin niin loppu moiset oireet... Tämä nyt voi olla turhaa, mut tulipa sanottua. :) Outoo et noin vähäajettu ja laatikko porsii.. Mut on näissä noita laatikko murheita ollu.. varsinkin manuaali vempeleis.. Kuullu et jo 190tkm ajettuna vaihettu loota. Tää sunhan oli vissii automaatti..? Ainaki noitten huoltotoimenpiteitten perusteella.
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Kyllä samaa mieltä edelleen että takajarrut jumii, todellakin nykkiminen ja jytinä alkaa kuulumaan ja äänen aiheuttajaa saa hakea jos ei arvaa.
Jarrut ei edes paljoa lämpene aluksi.
Lääkkeeksi nesteiden vaihto sekä aina ajoittain v o i m a k a s jarrutus pakittamalla.
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Ei ole jarrut ei ! Enkä usko että on laatikkokaan "automaatti".
Nyt juuri auto Veholla, katsotaan mitä löytyy.
Moottori muuten "pätkii" paikallaan olessakin vapaalla rpm 1800-1900 .
Toivottavasti tekevät "forte" käsittelyn ja ultraavat suuttimet.
Ihan sama itseasiassa kunhan vika löytyisi.
Ja kiitos kaikista vinkeistä, turhia ei ole olemassa.
Tarinana voisin vääntää vuodelta 98 moottoripyörä esimerkin.Uusi pyörä alla ja öljytilasta löytyi besaa.
Tutkivat huollossa ja päättivät vaihtaa moottorin, uusi moottori ja sama vika. Loppujen lopksi vika oli
lämpötila anturissa joka komenti ruiskun antamaan soppaa FULL MODELLA koko ajan. Vian hinta silloin noin 20 markkaa.
Korjaus useita tuhansia markkoja,että tollasii.
Palaillaan kun valoa näkyy
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

No niin! Luopuivat lootan vaihdosta, oli kolme päivää "pajalla" ja on muuten edelleen. Tulivat siihen tulokseen että vika ruiskupumussa joka lähetettiin Tanskaan korjaukseen (1-2 viikkoa). Eli kunhan tulee takaisin niin nähdään jäikö vika siihen.
Palataan kun ruiskupumppu tullut takaisin. :seina
 
Vs: pajero 3.2 did auto nykii

Yep! Auto ollut nyt kaksi viikoa ajossa ja vika on poissa. Eli ruiskupumppu oli syyllinen ! Tämä viimeinen korjaus sessio kesti muuten kokonaisen kuukauden. Eli VEHO KOIVUHAKA hoitaa hommat ? Eivät loppujen lopuksi osanneet tehdä työtä siis ottaa irti ja asentaa ruiskupumppua. Ostivat työn oikeasta autokorjaamosta joka hoiti homman ok.
Ja nyt eikun kesää kohden :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom