pajero 3500 GLS vm-96 parkit/mittarivalot

uze100

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2008
Eli edellä mainittuun mitsuun ilmaantui vika mitä en itse kyennyt paikantamaan. Mittarivalot oli muistaakseni jo aikaisemmin hajonneet, mutta nyt sammuivat myöskin parkit, sekä edestä että takaa.Muut valot kyllä toimii moitteetta. Sulakkeet on ehjät(konehuoneesta ja kojetaulun alta), polttimot on uusittu, katkaisinta olen yrittänyt tutkia(ei palaneen hajua tai muuta näkyvää vikaa). Olen myöskin yrittänyt syöttää virtaa suoraan katkaisijan kautta tuloksetta. Nyt siis etsin kohtalon tovereita,jotka ovat vian paikantaneet.tarvitsisin vinkkejä korjaukseen. Kiitos teille lukemaan vaivautuneille.
 
Vs: pajero 3500 GLS vm-96 parkit/mittarivalot

tarkista saavatko maata?
 
Vs: pajero 3500 GLS vm-96 parkit/mittarivalot

Kiiti vinkistä Jahvetti :peukku Olisiko vielä tietoa missä maadoitusjohto on kiinni, ettei tarvitsisi johtonippua alkaa purkaamaan :nykii
 
Vs: pajero 3500 GLS vm-96 parkit/mittarivalot

Hyvin todennäköisesti on kaikilla lampuilla oma maadoitus. Tai sekinhän on äkkiä tarkistettu. Lähteekö parkeilta yksi vai kaksi johtoa? Jos lähtee yks niin on kaikilla lampuilla oma maadoitus. Jos lähtee kaks johtoa niin tuti kumpi johto on + ja kumpi -

Sitten vain akulta suoraan johdolla - sinne lampun -johtoon. Voit myös kokeilla + suoraan + johtoon.

Oletko relettä tarkistanu? Se vois olla kans ihan hyvä vaihtoehto. Samoten sinne katkaisijalle menevät johdot Ootko uusia sulakkeita vaihtanu vai kattonu vain että on ehyet? Voiko sulake mennä niin ettei sitä katsomalla huomaa? Yhdesssä Delicassa tuli kerran vastaan hapettunu sulakerasia ja siittä oli kans jotku valot pimeänä. Siispä mittari kouraan ja tutkimaan kaikkia hyviä paikkoja, minne sähkön kuuluisi tulla. Aloita sulakerasialta ja etene siittä katkaisijalle ja releelle.

Edit: vielä sen verran että mittaa ensimmäisenä sieltä lampunkannasta, et onko maan vai + puute. (siis jos tulee ne kaksi johtoa sinne)
 
Vs: pajero 3500 GLS vm-96 parkit/mittarivalot

Kiitti MVa~1 vinkeistä :peukku.
Nyt on sitten konehuoneen sulakepoksissa käyty syöttämässä virtaa ja saatu parkit palaamaan eli plussan puute. Olisko vika releessä? jalkatilassa on kaksi relettä.olisiko niistä jompi kumpi vai onko se jossakin piilossa? :seina
 
Vs: pajero 3500 GLS vm-96 parkit/mittarivalot

tossa vanhassa korissa on ainaki valojen rele kuskin lampun takana... ota irti järjestykses ja kato mikä ei enää pelaa.... parkkien lisäksi..... :)
 
Vs: pajero 3500 GLS vm-96 parkit/mittarivalot

Eli se sulake on siis katkaisijan jälkeen? erikoista. Kokkeilikko syttyykö parkit, vaikka katkaisija on off-asennossa kun syötät sähköä sinne sulakkeelle. Jos syttyy niin sitten se sulake on tosiaan katkaisijan jälkeen. Onko siellä joku valoautomatiikka systeemi tai jotain, joka aiheuttaa tuommosen erikoisen järjestelyn.

Eikös sulakkeiden pitäisi olla ensimmäisenä ennen mitään relettä tai katkaisijaa, eli periaatteessa parkkien johto pitäisi mennä plussalta sulakkeen kautta releelle ja siittä jatkaa sitten valoille. Ja katkaisijan johto siittä samalta (tai eriltä) sulakkeelta katkaisijan kautta releen ohjaukseen.
 
Vs: pajero 3500 GLS vm-96 parkit/mittarivalot

Sain vihjeen että valoautomatiikan rele olisi kuskinpuolen akun vieressä. Kuulemma kallis mutta saa toimimaan kahdella tarvike releellä ihan ok:sti. Pääsen tutkimaan autoa taas lasten mentyä nukkumaan eli ihan just nyt.palaillaan astiaan taas huomenna :peukku
 
Vs: pajero 3500 GLS vm-96 parkit/mittarivalot

No niin ,elikkäs kiitos kaikille osallistujille....mysteeri on ratkennut.
Ostin uuden valoautomatiikan releen ja vaihdoin sen ...TURHAAN... ei toiminut valot silläkään.
Mutta... lähdin seuraamaan releeltä johtonippua, ni noin 5 cm päästä liittimestä oli yksi johto hapettunut poikki(muistaakseni keltainen tai kelt.vihr.). Nyt toimii mittarivalotkin. Myydään ylimääräinen valoautomatiikan rele halvalla:)
Hei mut oikeesti ...ihan v....n hyvä saitti.
P.S. Parempi myöhään kun ei milloinkaan!
 
Takaisin
Ylös Bottom