Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

mitsumies12

New Member
Liittynyt
14 Lokakuu 2011
Mulla on tuommonen -90 2.5tdic pitkä napero ja se on jonku aikaa jo tehny sitä että joskus tyhjäkäynti laskee ja jopa sammuu.. varsinki vähä tyhjemmällä tankilla ja kylmänä aamuisin tuota ongelmaa ilmenee.

Suodattimesta oon veet kahtonu ja laskenu pois mutta voisko olla mahollista että tankissa ois vettä pohjalla? tai sitte ilmaa jossaki ku äskön sitä ilmasin niin tuntu että siellä oli vielä pieniä kuplia ku se löpö tuli sieltä ruuvista vähä silleen pärskimällä. Suodattimen vaihtoki vois varmaan olla talven jäliltä paikallaa

ja kylmänä ku yrittää ajaa nii välillä saa kolmosella kaasu pohjassa ajaa että saa 60 vauhtia eli viittais varmaan siihen ettei löpöä saa tarpeeksi
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

polttoaine putket vois kattoo ja imulaitteen tankilta..
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

nyt saattoi vika löytyä.. vaihdoin tänään pa-suodattimen ja samalla ku montulla olin niin vilkaisin niitä tankin lähtöä niin päällepäi ei näyttäny mitää vaan vähän kun toista letkua heilautti niin rupes tippaseen ainetta ja näytti ensin että vuotaa siitä ku putki tulee tankista ja sitte vaihtuu letkuksi mutta tarkemmin katottuna vuotaa siitä mistä putki menee sisälle tankkiin ku siitä kumi tiivisteen kohalta oli märkä.. onkohan minkälainen homma vaihtaa uudet putket? joutuuko tankin tyhjentään ensin ja mistähän saa uutta putkia?
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Timantti tiskiltä uusi imulaite tai otat sen vanhan pois ja rakennat siihen uudet putket esim. Keskusvoitelu putkesta...
Ei tarvi tankkia tyhjätä.. Muistaakseni se mahtu tulemaan pois sieltä reiästä.. Mutta ei se tankin irrotuskaan mikään maailman temppu ole...
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

siis onko tankki siellä suojapellin alla ku taisin kiireessä montun päällä kahtoo ihan muita letkuja :D aattelinki sillon miten se neste oli ihan kuumaa mitä sieltä tippu että meniköhän ne letkut johonki sinne takalämppärille? :D
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Takalämppäri sijoittuu siihen takapenkin istuinosan kohdalle (n13mm sisähalkaisijalla putket) ja tankki taas on taka-akselin takapuolella (7 ja 9mm putket). Voi siinä vakiona jopa joku pelti"panssari" ollakin, monesti vaan on märäntynyt pois.. ;D

Tee ihan suosiolla uudet löpölinjat sinne alusta loppuun. Ne aiheuttaa ongelmaa jossain vaiheessa kuitenkin, jos eivät jo aiheuta tätä nykyistä ilmavaivaa.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Kellään tietoa mitä tuo imulaite maksaa timanttisella tiskillä? Minkäs kokosta polttoaineletkua tuohon pitäs ostaa ja miten pitkästi jos vaihtas kokonaaan vanhat putket pois? tuli ostettua paje taas ja siin olis vähän semmosta ongelmaa et sopis polttoainepuolella oleen vikaa. Ei oo autoa viel pihas ni en pysty isommin tutkimaan mutta tämmöstä valmistelevaa tiedustelua.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

kuulemma kuparia ei kannata käyttää.se o eriasia kerkeekkö kupari väsyä ennenkö koko gen1 auto o paalissa.
jos halua tehdä nopeeta ja helpolla ni pneumatiikkaletkua voi käyttää,pariputkena laittaa,saa samalla vaikka mittarille toimivan piuhan mukana.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

ihan polttoaineletkusta ite aattelin laitella. tietäs vaan minkä kokosta sinne pitäs olla ja kui pitkästi. Jostain olin lukevinaan että 8 ja 6 milliset letkut olis?
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Tankkiosan saa varaosalikkeestäkin (motonet), ei maksanut muistaakseni montaa kymppiä.
Itse otin suodattimelta letkun irti ja painoin kompuralla tankille päin ilmaa, löytyi vuoto aikahelposti ;D
Pudotin tankin alas ja vaihdoin tankkiosan... itse jouduin tyhjentämään tankin, joku hullu oli tankannut sen täyteen.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Onko tuo imulaite tuosta liitekuvasta 05500A? Kehu timanttitiskiltä että ei saa erikseen, jotta koko tankiin pitäs ostaa.
 

Liitetiedostot

  • tankki.JPG
    tankki.JPG
    26.6 KB · Lukukerrat 658
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Ilmeisesti jotain salaista tietoa että mistä osan saa jos sen kerran erikseen saa mistä vaan osatiskiltä? keks paikkaa ainakin sanonu että ei saa kun alkuperäsenä. ja sieltä vaan tankin kanssa.

possu sanoi
Tankkiosan saa varaosalikkeestäkin (motonet), ei maksanut muistaakseni montaa kymppiä.
Itse otin suodattimelta letkun irti ja painoin kompuralla tankille päin ilmaa, löytyi vuoto aikahelposti ;D
Pudotin tankin alas ja vaihdoin tankkiosan... itse jouduin tyhjentämään tankin, joku hullu oli tankannut sen täyteen.

Mitä taikasanoja motonetin tiskillä pitää sanoa jotta saa käteen edellisen viestin kuvassa pikkuruudussa olevan härvelin?
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Tuosta 105€

140.jpg


http://www.ebay.ie/itm/FUEL-FLOW-RETURN-MITSUBISHI-PAJERO-SHOGUN-SENDER-unit-/260881154964?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cbdba8394

http://www.ebay.ie/sch/i.html?_kw=pajero&_kw=fuel&_adv=1&_dmd=1&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_in_kw=1&_ipg=200&_oexkw=&_okw=pajero+fuel+tank&_sop=12&_udhi=&_udlo=
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Bazeeba sanoi
ihan polttoaineletkusta ite aattelin laitella. tietäs vaan minkä kokosta sinne pitäs olla ja kui pitkästi. Jostain olin lukevinaan että 8 ja 6 milliset letkut olis?

itse ostin suoraan 8mm letkua ja 9metriä, jäi joku puol metriä yli kun vaihtelin konehuoneeseenkin suodettimelta tulevat/menevät letkut. tuo 8mm on vähän iso sinne tankin toiseen päähän mutta tiukkaa kunnon klemmarilla niin pitää. pitäis vielä laittaa kunnolla kiinni, hätäensiapuna vetelin nipareilla vanhoihin putkiin.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Juu letkut löysi jo paikkansa tankilta konehuoneeseen asti, laittelin kans vanhoihin putkiin kiinni. 8 ja 6 milliset laitoin ja 5 metriä molempia piisas hienosti. tuo tankinlaippa vaan kiinnostas kun tossa ylempänä sanovat että sais ihan tarvikkeenakin. Tein jo ite yhen laipan mutta ei oo kerenny testaamaaan.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

gen2:een maksaa deltassa 73euroa tuo putkilaippa tsydeemi ja 6,3e tiiviste siihen. eli jos tuossa ei antureita ole niin en usko sen kalliimpi olevan. pelotteli ukko vaan puhelimessa että istutko? johonki autoon maksaa antureineen yli 1000e :nykii

edit. tuota ebayta kun selailin niin näyttäis olevan samanlainen 2,5 ja 2,8 koneisessa
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Joopas joopas, kyselin tosiaan alkuperäsenä mutta meinas että ei saa kun tankin kanssa. Tosiaan on eri laipoissa anturi ja lähdöt. Pitääpäs vähän tutkia tuota, oma tosin on 1 gen että onkojan uudemmassa erilainen tankki.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

kyllä se erikseen pitäis saada, mihis oot oikeen soitellut kun noin amatöörejä töissä? ja empä usko että tankeissa kovin suuria eroja on, nuo laipat on ainaskin ihan samannäköset. soitappas uudestaan ja tarkista asia, tai kysy että onko 1:ssä ja 2:ssa samanlaiset tankit niin sillä pitäis selvitä.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Joo eipä taho onnistua. Ebay tilin tein ja paypal ja ostaa päräytin tuolt alinkistä tuon osan. Alustanumeron laitoin niin tulee viestiä että ei oo saatavissa tuohon malliin ja että ei oo mitsultakaan enää saatavissa. :seina
juha_s sanoi
kyllä se erikseen pitäis saada, mihis oot oikeen soitellut kun noin amatöörejä töissä? ja empä usko että tankeissa kovin suuria eroja on, nuo laipat on ainaskin ihan samannäköset. soitappas uudestaan ja tarkista asia, tai kysy että onko 1:ssä ja 2:ssa samanlaiset tankit niin sillä pitäis selvitä.
Ootkos kyselly tuota jostain? mistä liikkeestä? Seinäjoelta autoseinistä oon ite yrittäny kysellä.

Edit: MB554782 tuon pitäs olla 12/90 eteenpäin pajeron laippa kun aikani selvittelin näytti ainakin kuvassa aivan samalta kun tuo vanhempi. Oliskohan se neljässä kuukaudessa paljo muuttunu kun oma on 8/90. ;D
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Bazeeba sanoi
Joo eipä taho onnistua. Ebay tilin tein ja paypal ja ostaa päräytin tuolt alinkistä tuon osan. Alustanumeron laitoin niin tulee viestiä että ei oo saatavissa tuohon malliin ja että ei oo mitsultakaan enää saatavissa. :seinaOotkos kyselly tuota jostain? mistä liikkeestä? Seinäjoelta autoseinistä oon ite yrittäny kysellä.

Edit: MB554782 tuon pitäs olla 12/90 eteenpäin pajeron laippa kun aikani selvittelin näytti ainakin kuvassa aivan samalta kun tuo vanhempi. Oliskohan se neljässä kuukaudessa paljo muuttunu kun oma on 8/90. ;D

no empä usko että on muuttunut niinkään paljoo, ostat tuon uudemman mallin ja heität vaan kiinni. eihä se ole asentaja eikä mitkään jos ei kiinni saa ja toimivaks ;)
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

juha_s sanoi
no empä usko että on muuttunut niinkään paljoo, ostat tuon uudemman mallin ja heität vaan kiinni. eihä se ole asentaja eikä mitkään jos ei kiinni saa ja toimivaks ;)

Näinhän se on tehtävä ;D
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Kylläpähän se vaan passas tuo uudemman tankin laippa vanhempaan. Eli tuolla MB554782 numerolla kun tiskiltä kysäs.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

jätä se alkuperäinen suodatin pois välistä hae tarvikeliikkeestä pieni tarvike suodatin näät tuleeko ilmaa mulla haukkas ilmaa suodattimen rungosta siitä käsi pumpusta kalvo rikki
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Rupesiko toimimaan?

Vikana voisi myöskin olla syöttöpumpun stefa.

Every Diesel Pajero Will Need This Seal Replacing At Some Point In It’s Life


1. The Engine Cuts Out Soon After Starting Out But Will Restart After Much Turning Over, Strangely It May Happen At The Identical Distance Each Time, Annoyingly At A Road Junction As You Decelerate. It May Mostly Drive Normally For The Rest Of The Journey. But It Will Probably Get Progressively Harder To Start.

2. Diesel Will Get Into The Sump So The Oil Level May Rise. Your Mechanic Would Probably Suspect Someone Had overfilled It.

3. Dirty Oil Will Get Into The Diesel Tank And The Fuel Filter Will Become Blackened.

4. Fuel Economy Will Deteriorate

5. It May Lose Power When Under Load Or Accelerating

http://www.ebay.ie/itm/SEAL-FIXES-PAJERO-DIESEL-Fuel-PUMP-2-8-2-5-DELICA-/221089290723?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3379f2d9e3

Vai onko tuo tiiviste eri moottoriin? Ei ainakaan 4d56 moottorissa pitäisi dieselin päästä öljyn sekaan.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

spark sanoi
Rupesiko toimimaan?

Vikana voisi myöskin olla syöttöpumpun stefa.

http://www.ebay.ie/itm/SEAL-FIXES-PAJERO-DIESEL-Fuel-PUMP-2-8-2-5-DELICA-/221089290723?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3379f2d9e3

Vai onko tuo tiiviste eri moottoriin? Ei ainakaan 4d56 moottorissa pitäisi dieselin päästä öljyn sekaan.

mites onko tuo tiiviste just noissa 2.8:n pumpuissa? missä toi sijaitsee ja mistä tuon voi todeta että vuotaa?
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Eli kyseessähän on stefa, joka tulee syöttöpumpun akselille siihen ketjupyörän taakse. 2.8:ssa jos vuotaa ulospäin diisseliä, niin ne valuu suoraan moottoriöljyjen sekaan. Jos haluat nähdä stefan, niin ainakin jakopään kopan joutuu aukasemaan ja huonolla tuurilla purkamaan myös hammasrattaita pois edestä

2.5:ssa hihnapyörän takana stefa ja diisselit valuu jakohihnan kotelon sisälle ja kopan alalaidasta sitten maahan.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

Ja sittenkun öljytila täyttyy alkaa tapahtumaan hassuja juttuja.
Rupeaa vanha diisselikin kiertämään.
 
Vs: Pajero -90 2.5 tdic käyntiongelmat.

SPTV sanoi
Ja sittenkun öljytila täyttyy alkaa tapahtumaan hassuja juttuja.
Rupeaa vanha diisselikin kiertämään.

tämä onkin jo tiedossa ;D pitääpä koittaa tutkia
 
Takaisin
Ylös Bottom