Tuli ostettua tuommonen pajero josta osan vioista jo sain korjailtua mutta nuihin loppuihin jos löytyisi vähän apuja:
1. Kylmänä hehkuttaa muutaman sekunnin ja hehkun valo palaa ja pyörähtää kyllä heti käyntiin. Mutta tyhjäkäynti on todella matala vaivoin käynnissä pysyy ja koko auto tärisee, kaasuun kyllä vastaa hyvin. Lämmin kone käy paremmin tyhjäkäyntiä mutta silloinkin minusta vähän turhan matalalla. Lämmin kone niin hehkun valo ei edes vilahda ja meinaa starttuuttaa pitempäänkin, sekunnin pari, joskus jopa yli 5sek. Mistä moinen? Kansi ja hehkut on vaihdettu alle vuosi sitten, suuttimista en tiedä.
2. Kytkin pohjassa ja koitan saada 1vaihdetta tai pakkia päälle niin auto meinaa lähteä ryömimään eikä sitä vaihdettakaan saa päälle. Täytyy vetästä nopealla liikkeellä 4 päälle niin sen jälkeen kyllä menee mikä vain vaihde päälle kuin tyhjää vain. Se ei niinkuin irrottais kytkinlevyä kunnolla. Polkimen liike on säädetty ettei siinä juuri väljää ole, pääsylinterikään ei pitäis vuotaa ei ainakaan palaudu yhtään vaikka päivän sitä vahtaisi poljin pohjassa, semmonenkin tuli testattua että laittaa 4mm kuula onko se nyt sinne männän päähän että se kytkimen liike on varmasti riittävä muttei se muuttunut yhtään. Ilmattu on ja uudet nesteet samalla vaihdettu. Alle vuosi sitten tehty kytkinremontti. Auton alta näkee sen kytkimen ja samasta luukusta näkee että siellä joku stefa vuotaa kun on mustaa öljyä siellä seinämillä ( ilmeisesti moottoriöljyä kun on mustaa? ) kytkin ei kyllä luista yhtään ja muuten pelaa tosi hyvin. Ei ole väliä onko neliveto päällä vai ei. Vaihteetkin menee vauhdissa hyvin päälle eikä rusahtele.
3. Kierroslukumittari ei toimi. Ropeloin pumpun luona olevia johtoja ja liittimiä auton käydessä mutta ei viisari värähtänytkään. Onko vika sitten mittaristossa?
4. Puhaltaa ilmaa vain sivuikkunoille eli kasvoille. Ilmansäädin kytkin kyllä pyörii ja pykälä on joka asetuksella eli tuulilasille jaloille jne. se ei vaan muuta ilmankulkua. Onko siinä joku vaijeri systeemi ja onko se vain irti siitä kytkimen takaa vai mitenkä?
5. Neliveto päälle kytkettynä kun ajetaan 40 km/h tai kovempaa niin alkaa melkoisesti tärisemään. Onko se normaalia? Jakolaatikko kyllä muuten pelaa hyvin ja kytkee nelivedon ja hitaan nelivedon kevyesti päälle eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
6. Kulutus on melko kova, noin 11,6 L / 100km. Alla on nokia hakka7 ja 265 leveät ja niissä on 3kpa painetta. Alkuun oli 2,2 kpa ja kulutuskin oli 1litraa kovempi. Taitaa nuin leveistä renkaista johtua kova kulutus vaikka ei tuolla alle 10litran taida päästä muutenkaan.
Tuossa nyt muutamia ikävyyksiä jotka ensinnä tuli mieleen. Ulkona pakkasessa ei oikein nyt innosta alkaa nuita vikoja summanmutikassa etsimään eli jos jollain on ollut vastaavia oireita tai muuten hyviä neuvoja antaa niin kyllä ne aina tarpeen on ja auttaa kummasti. Kiitoksie jo etukäteen!
1. Kylmänä hehkuttaa muutaman sekunnin ja hehkun valo palaa ja pyörähtää kyllä heti käyntiin. Mutta tyhjäkäynti on todella matala vaivoin käynnissä pysyy ja koko auto tärisee, kaasuun kyllä vastaa hyvin. Lämmin kone käy paremmin tyhjäkäyntiä mutta silloinkin minusta vähän turhan matalalla. Lämmin kone niin hehkun valo ei edes vilahda ja meinaa starttuuttaa pitempäänkin, sekunnin pari, joskus jopa yli 5sek. Mistä moinen? Kansi ja hehkut on vaihdettu alle vuosi sitten, suuttimista en tiedä.
2. Kytkin pohjassa ja koitan saada 1vaihdetta tai pakkia päälle niin auto meinaa lähteä ryömimään eikä sitä vaihdettakaan saa päälle. Täytyy vetästä nopealla liikkeellä 4 päälle niin sen jälkeen kyllä menee mikä vain vaihde päälle kuin tyhjää vain. Se ei niinkuin irrottais kytkinlevyä kunnolla. Polkimen liike on säädetty ettei siinä juuri väljää ole, pääsylinterikään ei pitäis vuotaa ei ainakaan palaudu yhtään vaikka päivän sitä vahtaisi poljin pohjassa, semmonenkin tuli testattua että laittaa 4mm kuula onko se nyt sinne männän päähän että se kytkimen liike on varmasti riittävä muttei se muuttunut yhtään. Ilmattu on ja uudet nesteet samalla vaihdettu. Alle vuosi sitten tehty kytkinremontti. Auton alta näkee sen kytkimen ja samasta luukusta näkee että siellä joku stefa vuotaa kun on mustaa öljyä siellä seinämillä ( ilmeisesti moottoriöljyä kun on mustaa? ) kytkin ei kyllä luista yhtään ja muuten pelaa tosi hyvin. Ei ole väliä onko neliveto päällä vai ei. Vaihteetkin menee vauhdissa hyvin päälle eikä rusahtele.
3. Kierroslukumittari ei toimi. Ropeloin pumpun luona olevia johtoja ja liittimiä auton käydessä mutta ei viisari värähtänytkään. Onko vika sitten mittaristossa?
4. Puhaltaa ilmaa vain sivuikkunoille eli kasvoille. Ilmansäädin kytkin kyllä pyörii ja pykälä on joka asetuksella eli tuulilasille jaloille jne. se ei vaan muuta ilmankulkua. Onko siinä joku vaijeri systeemi ja onko se vain irti siitä kytkimen takaa vai mitenkä?
5. Neliveto päälle kytkettynä kun ajetaan 40 km/h tai kovempaa niin alkaa melkoisesti tärisemään. Onko se normaalia? Jakolaatikko kyllä muuten pelaa hyvin ja kytkee nelivedon ja hitaan nelivedon kevyesti päälle eikä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
6. Kulutus on melko kova, noin 11,6 L / 100km. Alla on nokia hakka7 ja 265 leveät ja niissä on 3kpa painetta. Alkuun oli 2,2 kpa ja kulutuskin oli 1litraa kovempi. Taitaa nuin leveistä renkaista johtua kova kulutus vaikka ei tuolla alle 10litran taida päästä muutenkaan.
Tuossa nyt muutamia ikävyyksiä jotka ensinnä tuli mieleen. Ulkona pakkasessa ei oikein nyt innosta alkaa nuita vikoja summanmutikassa etsimään eli jos jollain on ollut vastaavia oireita tai muuten hyviä neuvoja antaa niin kyllä ne aina tarpeen on ja auttaa kummasti. Kiitoksie jo etukäteen!