pajero ei sammu

hati

New Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2007
Sijainti
tuulos
mikä mahtaa olla vikana kun vm96 2,8td pajero ei aina sammu avaimesta kääntämällä vaan jää käyntiin?????
 
Vs: pajero ei sammu

onko autossa turbo timer?
ja sitten vois tuo virtalukon pohja olla yksi paikka...
 
Vs: pajero ei sammu

Kun käännät avaimen OFF-asentoon niin syttyykö mitään merkkivaloja? Sammuuko Radio ja muut joiden kuulukin sammua avaimesta?

Pumpussa "sammutusventtiili" takertelee auki-asentoon?
 
Vs: pajero ei sammu

kaikki muut laitteet sammuu paitsi moottori eikä valoja jää palamaan ja kun kääntää virta-avaimen taas on asentoon niin merkkivalot palaa hetken niin kuin startatessakin paitsi öljynpainevalo ei pala koska moottori käy.
 
Vs: pajero ei sammu

sammutin solenoidiin tulee kyllä virta auton käydessä ja virta katkeaa kun vääntää avaimen off asentoon mutta moottori ei sammu joten solenoidi on finaalissa.
 
Vs: pajero ei sammu

vois kuvitella et magneettiventtiilissä on metallin murustia ja estää virran katkaisun jälkeen sulkeutumista jääden raolleen. käytä irti, varo pudottamasta palautus jousta ja sitten magneetilla mujut pois. :peukku
 
Vs: pajero ei sammu

joo venttiilissä oli metallin murusia.puhdistin ne pois ja alkoi toimimaan.mistähän ne ovat tulleet sammuttimeen? pumppusta?kilometrejä takana 215tuhatta.onko muilla ollut vastaavaa vikaa???
 
Vs: pajero ei sammu

hati sanoi
joo venttiilissä oli metallin murusia.puhdistin ne pois ja alkoi toimimaan.mistähän ne ovat tulleet sammuttimeen? pumppusta?kilometrejä takana 215tuhatta.onko muilla ollut vastaavaa vikaa???

niitä löytyy myös 400 tkm jälkeen.. ;)

Mulla on solenoidin runko sen näköinen että sitä on ruuvailtu auki joku kerta ennen minuakin..
 
Vs: pajero ei sammu

nyt se raato sitten sammui kesken ajon ja ohittaessa (nolo paikka kun kesken ohituksen sammui)purin sammuttimen ja taas täynnä metallin hiukkasia,eikä lähtenyt enää käymään.ajettu viime rempan jälkeen 1500km ??? sanoivat diesel korjaamossa että pumppu paskana ei muuta kun pajalle japanilainen laatutuote.oli onni ettei hajonnut ruotsi/tanska/norja kierrokselle alkukesästä.oli esimmäinen ja viimeinen mitsu meillä.toisena autona 400tkm ajettu td avensis ja on selvinnyt 2*jarrupala +iskari rempalla.nyt täytyy ottaa kunnon känni."tuulos vaikenee pariksi päiväksi" :-X
 
Vs: pajero ei sammu

Vai ensimmäinen ja viimeinen mitsu??? taitaa loppua merkit sitten siulta jossain vaiheessa kesken jos joka "vian" tullen teet noin jyrkän päätöksen... Ymmärrän kyllä kovan V*tutuksen...
 
Vs: pajero ei sammu

kyllähän pajero on kiva veturi ja hyvä ajaa muttta vikoja on aika paljon jos vertaa toyotaan mitä mulla on ollut useampiakin. joku sanoi että kun tuo on saksasta tuotu niin voi olla pumppu sökö sen takia kun sielä ajetaan jollain rypsiöljyllä ja ettei siinä ole voitelua mukana???autolla on ajettu n 50tkm suomessa tuonnin jälkeen
 
Vs: pajero ei sammu

Ehkäpä vertailuaineistosi on kuitenkin liian suppea poikkitieteelliseen tutkimukseen ;D. Autot, etenkin käytetyt ovat aina yksilöitä eikä niistä saa millään vertailukelpoista aineistoa. Minullakin oli aikanaan Toyota Hiace kahdeksantoista vuoden ajan, enkä silti pitänyt pahana että sen ylläpitoon meni siinä lopupuolella kai arkillinen 0,75 mm peltiä (= kaksi neliömetriä ;D) ruostevaurioihin muun tauhkan lisäksi. Hyvä auto kumminkin.

Nyt on kakkosautona vaihteeksi pätkäpajero nelisylinterisellä bensakoneella ja autolle tuli ikää viime vuonna 20 vuotta. Silti kunto on ihan inhimillinen ;D. Vaihdoin juuri sytytysjärjestelmästä virranjakajan kannen, jakopyörtimen, sytytysjohdot, etukardaanin stefan, kytkinlevyn, painelaakerin, silmälaakerin, kampiakselin takastefan ym pientä. Ei vanhasta saa uutta kuin tekemällä. Vieraalla teettetynä tietysti täysin kannattamatonta.

Rypsiöljy voi vaikuttaa lähinnä moottorin karstoittumiseen. Näitä oireita ei sinulla näyttänyt juuri olevan. Arvelisin, että rypsiöljy on voitelukyvyltään ilmeisesti parempaa kuin esim nykyisin suomessa myytävä dieselöljy :-\.
 
Vs: pajero ei sammu

ruiskutuspumppu ei siedä vettä yhtään, joten polttoainesuodattimet täytyy vaihtaa usein. vois kuvitella joka syksy, ainakin vanhemmissa peleissä. Sitten kun lastua alkaa irrota pumpusta se alkaa aluksi siitä kun voitelua ei ole tarpeeksi tai suodattimen kautta pääsee vettä ja alkaa leikata kiinni. sitten kun alkaa olla jo vehkeet ehtoo puolella, kun karkaistus kuluu pois alkaa myös lastua irtoomaan ja sitten ei auta kuin uuden pumpun asennus. Jotain tämmöistä siinä autossasi on käyny. Kun kerroit että tuotu saksasta, niin tunnetusti pihi saksalainenhan ei "turhaan" suodattimia vaihtele :seina
 
Vs: pajero ei sammu

Eikös Pajeroissa ole ollenkaan "vesivaloa" :-\? Minulla on ollut ainoastaan kaksi dieselkäyttöistä: Hiacessa oli, Yanmarissa taas ei ollut. Molemmat tekivät kyllä pitkän päivän, Hiace 18 vuotta ja Yanmar 14 vuotta. Jos viimeksimainittu on outo, kyseessä on meridieseli ;D. Kummassakan ei ollut "vesiongelmia".
 
Vs: pajero ei sammu

Onhan niissä se vesivalo, mutta ei vissiin 1.Genissä ainakaan ole oikein toimiva malli.. Huutakaa HEP! jos jollaki on joskus syttyny moinen valo sen takia, että suodattimessa on vettä. Toinen ongelma on, että se anturi on tietty siel suodattimen pohjassa ja jos ei muista johtoja irroittaa ennen suodattimen irroitusta niin johdot on helposti poikki ennen kuin huomaakaan..
 
Vs: pajero ei sammu

MVa~1 sanoi
Onhan niissä se vesivalo, mutta ei vissiin 1.Genissä ainakaan ole oikein toimiva malli.. Huutakaa HEP! jos jollaki on joskus syttyny moinen valo sen takia, että suodattimessa on vettä. Toinen ongelma on, että se anturi on tietty siel suodattimen pohjassa ja jos ei muista johtoja irroittaa ennen suodattimen irroitusta niin johdot on helposti poikki ennen kuin huomaakaan..

Miullakin oli johdot poikki kun suodattimen vaihdoin taitaa olla tosi monessa sama juttu! mistähän sais uuden pohjan edullisesti?
 
Vs: pajero ei sammu

en siltikkään tuhlaisi rahaa moiseen, ku ei ne valot oikein meinaa toimia..
 
Vs: pajero ei sammu

Parhaiten siitä selviää vaihtamalla polttoainesuodattimen syksyisin - eivät ne myyntilitkut niin vetisiä ole. Tosin kerran traktoria ajaessa viimeiselle tankille mennessä olikin filtteri reunaa myöten täynnä vettä ;D. Ajelin silloin vanhaa "tilatankinpohjaa" ja kulutuskin oli äestettäessä 20 litraa tunnissa. Rivipumppu ei tosin tuosta onneksi pahemmin loukaannu - sammuu kyllä.

Sinänsä tuo vesimittaus on toteutettu varsin yksinkertaisesti ja on toimintavarma. Niissä parissa Hiacessa ei syttynyt kertaakaan, mutta esim samalla idealla toimiva jäähdytysnesteen pinnantarkistus toimi kyllä aina, eli toimii. Kaiketi Pajeroissa ei vaan ollut vettä riittävästi ;D.
 
Vs: pajero ei sammu

no niin nyt on taas laitteet kunnossa ja kohti uusia seikkailuita... oli lähtenyt pumpusta viimeisetkin metallit liikkeelle ja mennyt jumiin koko pa..a laittoivat korjaamossa pumpun sisäkalut uusiksi,runko jäi vanhaa. osat rapeat 500e ja työ 1400e,melko kallista? mut elämä kallis dna halpa vai miten se meni???no kyllä ainakin käyntiääni on hiljaisempi kun ennen vai johtuuko parempi laatuisesta polttoöljystä :p
 
Vs: pajero ei sammu

se vanha pumppu on ollut niin säädöiltään kuin paineiltaankin pielessä, se vaikuttaa oleellisesti. Muista nyt vaihtaa ainakin kerran vuodessa se polttoainesuodatin. :peukku ja ei muuta kuin onnea matkaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom