Laturin korvakkeen korjaamiseksi autosta pitää purkaa laturi ja irroittaa syylari, nostaa cooleria hieman, irroittaa tehostimen putket simpukasta. Itse korjasin korvakkeen poraamalla väljän reiän Bilteman pora-kulmavaihteen avulla 10mm kokoon (aloitin 8mm poralla, siitä aina 0,5mm isommalla), jonka jälkeen laitoin reikään n. 10mm ulkohalkaisijalla olevan hydrauliikkaputken pätkän, johon laturin pultti juuri ja juuri menee sisään. Putkea piti ohentaa pöytähiomakoneella, koska alunperin sen ulkohalkaisija oli about 12mm, eikä kulmavaihteeseen mene kuin 10mm terä. Sitten asemoin holkin reikään kierretangosta ja alumiiniprofiilista tehdyllä jigillä, jonka painoin hihnapyörää vasten: näin sain holkin melko hyvin oikeaan kulmaan. Sitten tiivistin vielä holkin kemiallisella metallilla alkuperäiseen korvakkeeseen.
Virityshän tämä korjaus on, mutta maksoi alle 30e työkaluineen.. katsotaan kaunko se kestää. Ensitesti oli ainakin lupaava, enää ei kuulosta Pajero volkkarilta tyhjäkäynnillä. Jos tuo ei kestä, niin seuraava temppu on sitten lohkon ja laturin reikien poraaminen 10mm kokoon ja isompi pultti...