- Liittynyt
- 10 Marraskuu 2005
Itse tukin tuon EGR putken alumiini/kuparilevy tiivisteellä koska imusarja oli karstoittunut,
Puhdistin sarjan irroittamalla sen ja kyllä se karsta on sitten tiukassa, liuottamalla polttoöljyssä ja harjaamalla sen kuitenkin sain puhtaaksi.
Tulppauksen jälkeen tuli kutenkin moottorin häiriövalo mittaristoon noin 2000 km jälkeen.
EGR:n tulppaukseen oli tuolla netin ihmeellisessä ohje jossa neuvottiin poraamaan pieni reikä siihen tiivisteeseen jolla EGR tulpataan, tuolloin EGR venttiilli saa painetiedon ja toimii oikein.
Katsoin itse tuon venttiilin toiminnan ennen ja jälkeen reiän porausta vikakoodinlukijan seurantatoiminnalla , venttiilli avautuu ihan eri kierrosalueella kuin silloin kun painetietoa ei tule.
Nyt ajettu muutama tankillinen ja vikakoodeja ei ole tullut.
Rekä jonka porasin oli 8mm kokoinen.
Tuohon imusarjan puhdistukseen oli myös ohje jossa käytttiin uuninpuhdistusvaahtoa ja liottamista sekä sen jälkeen painepesuria.
MAP anturin liitosputki kannattaa puhdistaa paineilmalla tietty siten että letku on irti anturista, putkeen työntyy näköjään karstaa jopa sinne kumiletkuun saakka.
Koneen käytiäänestä kuulee toimiiko MAP kunnolla.
Puhdistin sarjan irroittamalla sen ja kyllä se karsta on sitten tiukassa, liuottamalla polttoöljyssä ja harjaamalla sen kuitenkin sain puhtaaksi.
Tulppauksen jälkeen tuli kutenkin moottorin häiriövalo mittaristoon noin 2000 km jälkeen.
EGR:n tulppaukseen oli tuolla netin ihmeellisessä ohje jossa neuvottiin poraamaan pieni reikä siihen tiivisteeseen jolla EGR tulpataan, tuolloin EGR venttiilli saa painetiedon ja toimii oikein.
Katsoin itse tuon venttiilin toiminnan ennen ja jälkeen reiän porausta vikakoodinlukijan seurantatoiminnalla , venttiilli avautuu ihan eri kierrosalueella kuin silloin kun painetietoa ei tule.
Nyt ajettu muutama tankillinen ja vikakoodeja ei ole tullut.
Rekä jonka porasin oli 8mm kokoinen.
Tuohon imusarjan puhdistukseen oli myös ohje jossa käytttiin uuninpuhdistusvaahtoa ja liottamista sekä sen jälkeen painepesuria.
MAP anturin liitosputki kannattaa puhdistaa paineilmalla tietty siten että letku on irti anturista, putkeen työntyy näköjään karstaa jopa sinne kumiletkuun saakka.
Koneen käytiäänestä kuulee toimiiko MAP kunnolla.