Pajero jakovaihteisto

pajero v6

New Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2010
Mikä mättää kun en saa hidasta puolta päälle. Tuntuu kuin yrittäs tunkea keppiä päin"seinää" Onko tuossa mitään säätö mahdollisuutta?
Muutaman kerran se on mennyt ihan ok. Täytyi kyllä käyttää silloinkin voimaa. Nyt tuntui että keppi katkiaa ensin ,onko käytön puutetta vai jotakin isompaa vikaa?
Ja auto on 1999 v6 automaatti.
 
Vs: Pajero jakovaihteisto

Tota, mulla ei taida olla ratkaisua tuohon, mut vähä samantapainen ongelma tossa mun pajerossa. Siinä ei oikein meinaa saada nelikkoa pois päältä, tuntuu että se keppi katkeaa ennenku liikkuu. Ainaki joskus kylmänä kovalla pakkasella oireillu noin. Sitten kun on ajanu muutaman kymmenen kilometriä ja kokeilee niin sit menee. Joo, ja ´90 2,5 diesel ja keppivaihteinen
 
Vs: Pajero jakovaihteisto

Ainakin SuperSelect laatikossa pitää nelivedon keppiä painaa alaspäin, että menee hitaalle puolelle.

Mulla on Tuukka sama vika omassa Pajessa. Totta se menee pakkasten piikkiin. Vettä öljyn seassa ja jäätyy kiinni. En ole oikein muuta keksiny
 
Vs: Pajero jakovaihteisto

Onhan päävaihteisto vapaalla eli N asennossa kun jakovaihteiston keppiä heiluttelette automaattivehkeissä. Itellä ainaki V6 automaatissa N asento ainoa jossa jakiksen kepin hämmentely jouhevaa. En ole lukenut omistajan käsikirjaa sitä vertaa, että onko ohjeessa käsketty käyttää päävaihteistoa vapaalla jakovaihteiston hämmennyksen aikana, mutta jokatapauksessa itellä tuntuu toimivan noin.
 
Vs: Pajero jakovaihteisto

Mitenkäs muuten tuo SS-laatikko ja automaatti.. Manuaalissahan voi nopeita nelivetoja ja takavetoa vaihdella mitenvain, kunhan painaa kytkintä ja eikös se ole koko SS-laatikon ideakin. Mutta mites painat automaatissa kytkintä ;D
 
Vs: Pajero jakovaihteisto

Eikös siinä ole tämä "käsikytkin" eli N-asento ;D. Riittännekö sitten kämmenessä leveys tehdä hommat nopeasti...
 
Vs: Pajero jakovaihteisto

Nopea neliveto menee päälle ja pois automaatissa ihan hyvin vauhdissa veto päällä, vähän keventää kaasua varmuudeksi. Paikallaan taas pykälä silmässä jarru pohjassa ei kovin mielellään, eli silloin tuo vapaalla käyttö on ainakin itselle muodostunut käytännöksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom