Jaapas... ei oikeastaan. Tuohon jos laittaa liian tukusaa lankaa, niin ainoa haitta on se, etteivät ne hitaat asennot enää olekaan niin hitaita. Eli jos laittaa rautakangesta pätkän, niin hitaimmat nopeudet ovat samat, kuin se ennestään toiminut hitain nopeus. Ja jos laittaa liian ohutta, niin se joko palaa heti poikki, tai puhku pyörii tautisen hitaasti, eikä välttämättä jaksa lähteä pyörimään. Mutta siitä pääsee oikeastaan kokeilemalla, ellei sitten huoltomanuaalista pääse kurkkimaan oikeita vastusarvoja.
Toijjota carinassa vuosimallia vanha oli tällaiset arvot:
0,2ohm
0,7ohm
2,1ohm
elikkä ilman vastusta täydet kiekat, 0,2 ohmisella vähän vähemmän, sitten 0,2 ja 0,7 ohmiset sarjassa vielä vähemmän ja kaikki kolme sarjassa se hitain asento. Eli neliasentoinen hässäkkä. Eikä tuo ole mitenkään tarkkaa. Ohmimittari käteen ja mittaamaan rautalangasta sopivaa pätkää.... ja jos jostain vanhasta lämmitysvastuksesta pääsee napsimaan pätkiä, niin saa kestävämmät.
Ja tuosta oikarivaarasta sen verran, että eipä se alkuperäinenkään härdelli ole siihen malliin tehty, että se oikareiden takia katkeilisi. Sitä varten on sulakkeet.