Pajero/lumiketjut

sompio

Member
Liittynyt
17 Helmikuu 2011
Sijainti
Kangasniemi
Nyt kun tuo talvi alkaapi tulemaan ja saattaa joutua käyttämään lumiketjuja niin pitääkö paikkansa tieto ettei Pajerossa saisi ketjuja asentaa pelkästään eturenkaisiin koska jakolaatikko ei kestä.
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Öh... Mikäs sen rikkois? Jos neljään pyörään laitat ketjut? Vai oli ajatus vain etupyöriin
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Joo, vain etupyöriin. Aikoinaan kun ketjut ostin niin silloin myyjäliike sanoi että nelivedossa etupyöriin.
Jostain muistelen kuulleen ettei Pajerossa saisi näin menetellä.
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Eikait sen pitäis mitään särkeä vaikka etusissa olisikin ketjut,jos järjellä ajaa vielä.
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Juuri näin... Komppaan nuhista..

Ja kyllä sieltä napalukko antautuu ennemmin jos ei ole manuaali napalukoilla
 
Vs: Pajero/lumiketjut

sompio sanoi
Joo, vain etupyöriin. Aikoinaan kun ketjut ostin niin silloin myyjäliike sanoi että nelivedossa etupyöriin.
Jostain muistelen kuulleen ettei Pajerossa saisi näin menetellä.

varmaan meinannu noita kytkeytyviä nelivetoja esim. galant jossa siis veto taakse vasta kun edessä sutii...
 
Vs: Pajero/lumiketjut

ei tartte laittaa kun taakse.pitää olla jo paha paikka et kaikkiin pyöriin pitäis laittaa.
mitenhän kestää vetonivelet jos laiittaa ketjut eteen.
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Nimenomaan vetonivelet ja jakolaatikon ketju on ne heikot paikat ja etuvetoa ei pajerossa ole taidettu mitoittaa semmoiseen rääkkäämiseen. Napalukkojen kestävyydessä ei ole eroja automaatin ja manuaalin välillä jos ne on kiinni. Se edes takasin heijjaaminen sen vanhan automaatti navan rikkoo kun ei kytkeydy kunnolla.
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Kunnolliset ketjut taakse riittää. Etenee niin kauan ennenkuin lähtee kellumaan lumen pinnalle :driver
http://imperio.1g.fi/kuvat/exautot/Pajero/Huollot/Ketjut/IMG_6446.JPG Nuo ostin offroadtarvikkeelta muutama vuosi sitten. Maksoi jotain 150-200€ pari, en muista tarkkaan enää.
Kestää käyttöä ja tuollaisilla etenee :peukku

ImpEdit: Kuvalinkki
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Onkohan lumiketjuista kuinka paljon hyötyä Pajerolle? Kun tuntuis että jumiin jäädään sitten kun jää mahastaan kiinni. Onko siinä vaiheessa ketjuista enää mitään apua etenemiseen vai sutiiko samaan tapaan ketjuilla kuin ilmankin?
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Kyllä niistä ketjuista on aika huikeekin apu. Siinä vaiheessa kun meno loppuu ilman ketjuja, menee ketjuilla viä pitkään.
Mahasta kiinni jäämistäkin ne viivyttävät hetken.
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Mitenköhän vaan toi ketjujen laitto onnistuu siinä vaiheessa, kun ollaan jo jumissa? Oon laittanu ketjut ainoastaan mettäkoneeseen, jossa ketjut laitetaan ajamalla eteenpäin kokonainen renkaan kierros. Vaan kun sutii jo tyhjää niin mikä avuksi? Koittaa vaan tunkkaa vaan ylös? Vai onnistuuko paikoilleen laitto jollain näppärämmällä konstilla?
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Mä olen melken tuon offroad tarvikkeen ketjun mallisia (vaan isompia) laittanu 4WD ja 6WD kuorma-autoon siinä vaihees kun oon jumis (tänään viimeks). Olen heittäny päälle siten, että laittanu ton lukkopalan sillon alas ja ulkopuolinen lukko kiinni. Sitten pyöräyttäny vähän eteenpäin (useimmiten lähtee jo liikkeelle täs vaihees) nin, että lukkopala tulee ylös ja sillon laittanu sisäpuolisen lukon kii. Yleensä on sillä onnistunu hianosti.
Mukavampi ja helpompi ne ois kuiteski laittaa hyvis ajoin, ku voi viä ajaa ketjujen päälle.

Pajerossa tosin ei o nin paljo tilaa yläpuolella, että sinne mahtus tyästään, ni tars varmaanki ajaa vaan sev verran että on etupualella tai takapualella silleen että saa sen sisäpualisenki lukon kii
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Jeps, vähän tähän suuntaan toivoinkin ;D

Eli ei muuta ku lumiketjut ens vuodeksi niin pääsee varmemmin työmaalta kotiinkin ;)
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Varmasti näin, päteehän se mettäkoneisiinkin että kunnolla kun jää mahastaan kiinni niin ei auta vaikka olis kahdeksan vetävää pyörää ja neljä telaa niitten ympärillä....

Mut se mitä enemmänkin haen, on että jos ajan auton työmaalle ilman ketjuja ja se jää jumiin, niin on mahikset että siinä kun heittää ketjut päälle niin pääsee siitä pois. Et ketjut päällä kun ajaa niin pitkälle et auto jää jumiin niin siellähän sitten on ja pysyy ;D Tietty jos ei ole työmaalla yksin niin kyllähän se lähemmäs 20tkg painoinen mettäkone 6 tai 8 vetävällä pyörällä nykäsee Pajeron hangesta kuin hangesta ;D
 
Vs: Pajero/lumiketjut

kollaa sanoi
jos kunnolla kii kölistään nii ei auta ku lapio tai vetoapu.

Tää on ihan tosi, mutta ku on ketjut nin pääsee jonkin matkaa piremmälle ja on kovemmin kiin sit ku meno toppaa. Sillon ei kannata olla lakeerikengillä matkassa. ;D
 
Vs: Pajero/lumiketjut

Pajerossa olisi tärkeää saada joka nurkka raapimaan, sitten ketjut joka pyörään, vinssit eteen ja taakse. Jos sittenkään ei pääse niin panssarivaunun ostoon..
 
Takaisin
Ylös Bottom