pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

ae92gti

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2009
tervehdys!

uusi paapero kuski ilmoittautuu!

eli siis kysessä -99 pajero sport STT:n virisarjalla. ajettu n.265tkm ja koneremontti tehty 20tkm sitte.

olisi heti tarkoitus vaihtaa öljyt joka paikkaan eli mitä öljyä kannattaa käyttää vaihelaatikossa, koneessa ja perissä?(haulla ettiskelin mut vissii en ossaa käyttää ku en löytäny)
mikä tuo STT virisarja käytännössä on? lastu kenties?


EDIT: OTSIKKO
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

Moi

Täällä tietoa STT virisarjoista http://www.sttemtec.com/1/1.0.1.0/50/2/
Eli nappi punaselle ni mennään ja vihree ni on vähän taloudellisempi. MUistaakseni sarjaan kuuluu uusi pakoputki ja moottorinohjaus

Onnea uudelle autolle
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

ahaa, nyt löytyi mystiselle valonapillekin ratkaisu... thänks :peukku

kuuluuko se nappi jäädä kokonaan päälle vai kuuluko sen lähteä itkeseen pois päältä?. meinaan kun mulla se pysyy vain vähän aikaan päällä... :-\
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

Oleppa hyvä

Napista en tiedä tarkemmin mutta jos järjestelmässä on jokin vika niin ecu menee turva asetuksille eli on vakio tehot. Tai siis näin käsitin kun selailin tuota nettisivua.
Maahantuojalla kyllä tiedetään tarkemmin kun ovat käsittääkseni nuo sarjat asentanut. Taitaa huomata ihan takapuoli tuntumalla kumpi asetus menossa ;).
tuossa vähän tietoa liityen öljyihin. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24106.0
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

huoh, tuli heti ongelmia matkaan...

käytin tänään pajeron öljyjen vaihdossa paikallisessa korjaamossa ja siinä sit selitin että ohjauksessa on vähän väljää ja et samalla vois kattoo sen. no korjaaja sai klapit pois mutta siitä ei vissiin ohjaus oikeen tykännyt kun lakkas kääntymästä jouheesti, eli ilmesty semmoinen pykälä ohjaukseen kun kääntää rattia. erittäin veemäinen!!!

mikä neuvoksi?
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

säätäny simpukasta väljyydet ja menny liian tiukalle. Simpukasta vähän löysemmalle. pitäs olla simpukan päässä säätöruuvi. mutteri löysälle, ja sitten meisselillä kääntää pikkusen ja mutteri takas kiinni, mutta ei hampaat irvessä vaan kevyt kiristys pitäs riittää.. sitten käy kokeileen et tuliko parempi.
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

jep nuinhan siinä kävi et simpukkaa säädettiin ja sen jälkeen men ohjaus ketuiks... korjaaja yritti säätää takas mutta se säätöruuvi ei liikkunutkaan enää niin pitkälle kun oli kiristäny.

noh tänään vien uudestaan pajalle ja katsotaan mitä sille vois tehdä. toivottavasti ei tarvi ostaa uutta, on vissiin aika kallis vaikka käytettynä saisikin.
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

Voisin kans veikata että kallis on jos uuden simpukan joutuu hommaamaan.

On täällä muilakin näköjään jääny se ruuvi yhtäkkiä jumiin. Mutta ku ei muista ihan tarkkaan, et minkälainen tuo simpukka oli sisältä.. Mutta seki varmaan kohta selviää. on aika kostean näkönen omassa tuo simpukka ja sieltä alhaalta oli jo se pölyrengaskin irti. Eli kohta se pittää tod.näköisesti korjata, mutta ootan nyt viimeseen asti ennen ku suostun siihen koskemaan. Se on mun uudenvuoden lupaus tolle autolle kiitoksena Joulukuusta.
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

wuhuu!!

autoliike mistä ostin paaperon lupas maksaa viulut, tosin ei hommaa uutta vaan käytetyn. toivottavasti se sitten pelaa.


tuossa on räjäytyskuva simpukasta jos joku tarvii
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

Minkälainen koneremontti siihen on tehty ja miksi ?
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

Onkos se simpukka kovinkin kuluva osa? Sellainen käsitys on mulla, ettei simpukkaa tarvitse juuri koskaan säätää. Pallonivelet kyllä kuluu, mutta se on eri juttu eikä niitä voikaan säätää.

Nykyään kun henkilöautoissa on tarkat hammastangot, tuntuu tuollainen simpukkaohjaus useine nivelineen ja korkeine renkaineen vähän löysältä ja helposti alkaa epäillä väljyyttä, vaikka kaikki olisikin kunnossa.
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

ae92gti sanoi
wuhuu!!

autoliike mistä ostin paaperon lupas maksaa viulut, tosin ei hommaa uutta vaan käytetyn. toivottavasti se sitten pelaa.

Eiköhän tässä oikeampi osoite laskulle olisi se säätäjä....
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

iso-R sanoi
Minkälainen koneremontti siihen on tehty ja miksi ?

syttä en tiedä, mut tämmöisen lapun löysin auton mukana:

kampiakselin kiilloitus 9 kaulaa
sylinterin hoonaus 4 kpl
mäntä 1 kpl std.
männänrengassarja 4 kpl std.
kiertokangen laakerisarja 4 kpl std.
runkolaakerisarja std.
moottorin tiivistesarja
vesipumppu
jakohihna
tasap.aks.hihna
hihnan kiristin 2 kpl
kytkimen silmälaakeri
kytkinasetelma
kytkinlevy
 
Vs: pajero sport -99, kysymyksiä öljyistä ja STT:n virisarjasta

No niin, nyt toimii pajeron ohjaus niinkuin pitääkin.

Täytyy huomenna soitella liikkeeseen et mitä ne on tehny siihen kun en saanut mittään lappua ja en siinä sit kiireessä hoksannu kysästä. Samalla pitää kysästä et mihkäs on hävinnyt se kuminen suojaläpyskä siitä simpukan ja pyöräkotelon välistä.

Hintaa tuolle remontille ois kertyny semmosen 656 euroo, mut onneksi autoliike maksoi kulut.
 
Takaisin
Ylös Bottom