Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

pajaeero

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2008
Niin tässä vaihdeltiin käsipummpu autoon kun epäiltiin siellä vuotoa,ei nostanut käsipumpulla dieseliä filtterille.Mistähän voi johtua tuollainen juttu?Siis käsipumppu oli kunnossa.Aina kun käsin täyttää filtterin,niin hetken seisoessaan se on taas melki tyhjä.Myös käyntiinlähtö tuntuu vaikeutuvan kokoajan lisää.
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

Vaihda koko polttoainelinja tankilta suodattimelle. Jostain sieltä se vuotaa... Luulis tuollaisen vuodon löytävän silmämääräisesti... Ja haulla lisää aiheesta...
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

Missä ne kulkee ne putket alla ei näkynyt putkistoa?
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

Meniköhän 1.korisessa runkopalkin päällä ne.. Lähe suodattimelta seuraamaan letkua. Sieltä se lötyy. Todennäköisesti kuskin puolelta.
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

siinä ne kaikki perään menevät/tulevat putket menee kuskinpuolen runkopalkin sisäsivussa ja kun yhtäpitelet niin kaikki uusiksi... eli varovasti vain päistä pitelyä ja muovi tai kummi putket/letkut tilalle ja sitte takaisku venttili tuloletkuun ennen suodatinta.. pitäis loppua nikottelu...
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

Jeps löyty,miks ne pitää muovista/kumista tehdä eiks jarruputki olis parempi sellanen kupari/nikkeli seoksinen?
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

ihan yksikertaisesti ne kestää paremmin ja on huomattavasti helpompia laittaa sinne alle...
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

Jos letkulla vedät uudet, niin ne vanhat putket toimii "telineenä" erinomaisesti. Nippusiteillä vain nihin kiinni. Kulkeepahan siististi ja alkuperäistä reittiä. Ei tule siten mitään huomaamattomia kiusoja, kuten perä pääsis jossain jouston asennossa vastaamaan letkuun ja rikkomaan sen tms.
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

Jeps! Ei löytynyt meidän paikkakunnalta kun sellasta löysää letkua,siitä en ala vääntään.Teen ne jarruputkesta jos ne nyt kestää edes pari vuotta ni hyvä,saan ainakin ne alkuperäsille paikoille,ja sit ei kun massa koko pohjaan.
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

Voi vähän ahistaa polttoaineen saantia tollanen tavan jarrurööri. Alkuperänen menoputki on 8mm ja paluu 6mm, jarruputki on aika pirusti pienempää... Huonot on varaosaputkat teilläpäin jos ei kunnon kudosvahvistettua pensaletkua löydy. Jos haluu putkea väännellä niin sitten pitää kysyä sieltä paikkakunnan hyvinvarustetusta varaosaliikkeestä polttoaineputkea. Niistä alkuperästen putkien kannakkeiden pulteista sitten katkee puolet kun yrität irrottaa.

Jos se meno/paluuputki vuotaa niin sen kyllä näkee koska putki on sillon märkä. Potentiaalisia vuotokohtia on tankin liitäntänipat, ne lahoaa ja letkunpätkät tankin ja putkien välillä. Suuttimien välinen paluu-keräys-linja-härdelli murtuu helposti kiristäessä ja alkaa vuotaa.
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

pajaeero sanoi
Jeps! Ei löytynyt meidän paikkakunnalta kun sellasta löysää letkua,siitä en ala vääntään.Teen ne jarruputkesta jos ne nyt kestää edes pari vuotta ni hyvä,saan ainakin ne alkuperäsille paikoille,ja sit ei kun massa koko pohjaan.

niin maailma meitä tönii.. :seina

hae nyt sitten edes hehkutettua 8mm kupari putkea siihen polttoaine linjaan ja käytä se jarruputki siihen mihin se kuuluu kun nekin joudut uusimaan kun niitä p-a linjoja pitelet.. :peukku
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

Jahvetti sanoi
niin maailma meitä tönii.. :seina

hae nyt sitten edes hehkutettua 8mm kupari putkea siihen polttoaine linjaan ja käytä se jarruputki siihen mihin se kuuluu kun nekin joudut uusimaan kun niitä p-a linjoja pitelet.. :peukku

No ei tartte enää uusia kun ne uusittin kun perän laakerit vaihdettiin,ja ei oo hekilö piilin jarruputkea,alkuperää en tiedä mutta juurikin 8mm on se putki,jarruputken nimikkeellä sitä ostin 6metriä.Kun nyt ehtii vaan laitteleen menee ensviikolle.
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

Julle vaan sanoi
Voi vähän ahistaa polttoaineen saantia tollanen tavan jarrurööri. Alkuperänen menoputki on 8mm ja paluu 6mm, jarruputki on aika pirusti pienempää... Huonot on varaosaputkat teilläpäin jos ei kunnon kudosvahvistettua pensaletkua löydy. Jos haluu putkea väännellä niin sitten pitää kysyä sieltä paikkakunnan hyvinvarustetusta varaosaliikkeestä polttoaineputkea. Niistä alkuperästen putkien kannakkeiden pulteista sitten katkee puolet kun yrität irrottaa.

Jos se meno/paluuputki vuotaa niin sen kyllä näkee koska putki on sillon märkä. Potentiaalisia vuotokohtia on tankin liitäntänipat, ne lahoaa ja letkunpätkät tankin ja putkien välillä. Suuttimien välinen paluu-keräys-linja-härdelli murtuu helposti kiristäessä ja alkaa vuotaa.

Sullekin tiedoks että samalla putkella vedän molemmat paluun ja menon ja on 8mm kuparinikkeliä,nimenomaan jarruputkea.
 
Vs: Pajero vm89 tdic Polttoaineen suodattimen tyjeneminen

no.... jokainen tyylillään.. se on vapaa...
 
Takaisin
Ylös Bottom