Pajero vm89 tdic takarenkaan navasta tulee öljyä ilm perä?

pajaeero

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2008
Onko sieltä mennyt jokin tiiviste kun tulee öljyä siitä keskeltä taka napaa missä on se navan suoja kromikoriste?
 
Vs: Pajero vm89 tdic takarenkaan navasta tulee öljyä ilm perä?

Pyöränlaakerin stefa mennyt , takapyöränlaakerisarja mukana tulee uusi ( halvin vaihtoehto ), ei sitä stefaa kannata erikseen alkaa ostamaan / vaihtamaan.
 
Vs: Pajero vm89 tdic takarenkaan navasta tulee öljyä ilm perä?

Ok! Kiitti tiedosta,ei kun tilaamaan laakerit ;)
 
Vs: Pajero vm89 tdic takarenkaan navasta tulee öljyä ilm perä?

Se banjon sisempi stefa on rikki. Ei tarvi koko laakeria vaihtaa. Akselin ku ottaa irti, niin siihen banjon päähän jää se stefa ja sen vaihtamalla pitäis homman korjaantua. se ulompi, eli siinä akselissa laakerin taakse jäävä stefa sitten vaatikin jo laakerin irroituksen/ vaihdon, mutta se on kait enemmänkin pölysuojana ettei siihen laakerille pääse mitään likaa.
 
Vs: Pajero vm89 tdic takarenkaan navasta tulee öljyä ilm perä?

No joo laakeri oli tosiaan ihan vaseliinin ja peräöljyn peitossa,samoin taka rumpu. Mutta en saa millään laakeria pois siitä tangosta.Mikä neuvoksi?
 
Vs: Pajero vm89 tdic takarenkaan navasta tulee öljyä ilm perä?

Vanhan laakerin voi rälläköirä paloiksi ja hehkurengas samalla tyylillä. kunhan ei aksilaa leikkaa. Jos ei oo prässiä käytettävis. uuden laakerin asennusta prässi helpottas paljon.

Kannattaa sitte tutkia perän huohotin. Nyt en osaa mitsun huohottimesta sanoo millanen on mutta yleensä perät prääsää öljyä stefoista ku huohotin on tukos.
 
Vs: Pajero vm89 tdic takarenkaan navasta tulee öljyä ilm perä?

Ainakin L200:ssa huohotinputki menee poikittaiseen runkoputkeen, joka on täynnä maastoa. Letku poikki ja nippusiteellä kiinni johonkin korkealle tai sitten jatkopätkä, joka kiinni korkealle, niin ryhtyy toimimaan. Omassa ei ollut letku tukossa vaan ainostaan kiinitys ko. poikittaisputkeen... Toki stefat kannattaa vaihtaa. Ei oo vaikeeta, mutta saataa olla akselit tiukassa kun on ruostetta riittävästi. Isolla vasaralla selviää siitäkin.
 
Vs: Pajero vm89 tdic takarenkaan navasta tulee öljyä ilm perä?

Ja uutta laakeria kun asennat, niin laita se laakeri vaikka auon siätilalämmittimen eteen jossain pussissa, ettei siihen mene likaa. Menee helpommin paikalleen kun on lämmin, mutta ei kannata kuumaksi asti, eikä millään liekillä/ kuumailmapuhaltimella lämmittää. Siten kun löydät vielä putken joka menee akselin päälle, niin sillä voi vähän koputtaa sitä lämmitettyä laakeria paikalleen, mutta mielellään semmoinen putki että osuu ainoastaan sisäkooliin. Laakeri on sökö jos lyöt kuuliin ja saa vauriota jos lyöt ulkokooliin. Se lukkorengas sitten vaikka kosaanilla kuumaksi, mutta aas varovaisuutta ettet kuumenna liikaa niin, että se rengas muuttuu siniseksi. Kuuma rengas pitäis milei pudota perille asti, mutta jos se jää vähän liian "kylmäksi" niin sillä samalla putkella millä laakerin löit paikoilleen, voi avittaa sitä rengastakin.
 
Vs: Pajero vm89 tdic takarenkaan navasta tulee öljyä ilm perä?

No ni huomenissa homma alkaa valmistuu,kiitos kaikille vinkeistä,ilman niitä olisi hommat jäänyt :)
 
Vs: Pajero vm89 tdic takarenkaan navasta tulee öljyä ilm perä?

No nyt on lakrut ja samalla kaikki perän stefat vaihdettu,jarru kengät kanssa samaan syssyyn,Jäi vaan toi apparin puoli liika tiukalle kun tulin isolta tieltä savus koko vanne heh,toivottavasti ei tullu vaurioita minnekkään!
 
Takaisin
Ylös Bottom