Pajeroa ostamassa...

alvari

New Member
Liittynyt
14 Lokakuu 2008
Sijainti
Savo
Moi ! Olen hankkimassa tuollaista Pajero Sport 2,5 TD GLS vm.2003 . Onko mitään tyyppivikaa tai ominaisuutta mihin pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota ??? Kyseisen mallin plussat ja miinukset ??
Kaikki apu kelpaa ja otetaan vastaan....mielipiteitä ???

T.Mie ihe ;)
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Kannet halkee, ja laatikot poksuu...
... Siistillä asianmukaisella käytöllä, voipi kestää pitkäänkin...
Ainakin vanhemmissa L-200 :ssa... Samalla koneella ja askilla luulis olevan...
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

No tuli se sitten ostettua.....vaikkei apua täältä saanutkaan !! :(
Tuohon on kansi vaihdettu jo 123 000 km .ssä !!! Hyvä vai huono asia ???
Nyt mittarissa 170 000. Etujarrut hieman ravistaa,korjaantunee levyjen sorvauksella ja uusilla paloilla ??? Jakopään hihnan vaihto tulossa,eikös se tuossa 180 000km.ssä olisi ???
Muuten ei öljyvuotoja paitsi kardaanin stefa siinä ennen ristikkoa mistä tulee lootasta ulos on hieman öljyistä...kuuluuko tuossa muuten olla sivuttain minkä verran välystä ??? Siis tuo kohta missä akseli tulee ulos lootasta on jonkin verran sivusuunnassa väljää...eikös tuo väljä juurikin syö sen stefan ??? Alustassa on hieman pintaruostetta mutta sekin varmaan hoituu suojauksella ???Minkähänlainen ? kotelosuojaa ja massaa ??? ::)

T.Mie ihe
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Jarrut saattaa olla vähän käytön tai huoltamattomuuden vuoksi myös hieman jumissa mikä saattaa tuntua täristyksenä.
Ei kait siellä kardaanissa sentään käsin tuntuvaa välystä ole, eihän siellä liemet pysyisi sisällä stefakin olisi varmaan ihan sökö.

Jakovaihteiston välistefa saattaa valskata ja päästää laatikon öljyjä jakovaihteistoon joten vaihteiston öljyjä kannattaa pitää silmällä ja pitää siellä esim. Teboilin tai Mobilin öljyt niin laatikko pysyy kunnossa eikä tarvi niitä vaihteita kylmänä repiä jos kyseessä on manuaali laatikko.

Ihan normiajolla ilman alytöntä vedätystä ennen koneen sammuttamista tuota kansiongelmaa ei ole, reippaat kierrokset ajossa paikat pysyy kunnossa.

Pumppu kannattaa laittaa ajoituksilleen kodalleen(1-2 astetta lisää ennakkoa) niin eipä savuttele ja kulutukset on kurissa ilman että tehoissa häviää.
Nivelten nipat kannattaa rasvata n,5000 km välein ja aina kun on käynyt rypemässä vedessä, apusimpukka kannatta vaidattaa vahvistettuun malliin ,rasvanipalla olevaan, jos siinä on välystä.

Tässäpä aluksi, komia pirssi se on joka tapauksessa.
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Kiitoksia neuvoista... ::)
Mitä rasvaa ootte käyttänyt nivelissä ? synteettistä ?
Olisiko missään kuvaa tms.missä näkyisi kaikki rasvattavat kohteet ??
Tuo antennin nostomoottori ei tunnu pelittävän...onnistuneeko korjaus itse ???

T.Mie ihe
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Synteettistä rasvaa, nippoja taisi olla 10 kpl.
Antenni on saattanut litistyä jolloin se sisällä oleva vaijeri ei sitä jaksa nostaa tai laskea, eipä nuo tarvike antennit moottorillakaan paljon maksa, joten ei taida kannattaa kovin paljon korjailla. :peukku
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

ruosteisen pellin päälle aina ensin kotelosuoja aine ja sit muut myrkyt.mielellään niin että irto ruoste olisi poistettu mahdollisimman hyvin :peukku
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Jepjep....nivelet rasvattu....pohjan suojapeltien kiinnytyspulteista oli 2 katkennut,mutta nekin sain poistettua ja uudet pultit ! Mistä tuntee tuon apusimpukan väljyyden ? Ainakaan ajossa ei tunnu "klappia" ohjauksessa....?? Aika tilattu suojaukseen..alustan ja alustan koteloiden suojaus ja samalla sisäpesu ja otsonointi....häviää edellisen omistajan "hajut" !!!! :peukku
Mistähän mahtaisi löytää tuonne takaosaan sellaisen "kaukalomaton" tai jonkin muun suojan ???

T.Mie ihe
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

vaikkei apua täältä saanutkaan !!

Jep. Jep.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?action=search

+ "pajeroa ostamassa" =

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18988.0

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=6880.0

2.5 tekniikan osalta pätee gen 1 jutut täältä (vastaus #1):

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=1612.0

Jos kansi on vaihdettu, niin säästyy tältä:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=3946.msg28817#msg28817

Jos hihnan meinaa vaihtaa itse, niin se tehdään näin:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=3798.0

Rasvanipat, joiden määrä voi vaihdella esim. sen mukaan onko apusimpukkana nipallinen vai nipaton malli:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=8312.0
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Noniin.....nythän sitä tietoa rupesikin löytymään !!!!! Kiitos vaan Nikolle :peukku
Hyvä että joku opastaa oikeaan suuntaan... :D
Pajero tuntuu aina vaan mukavammalta....kaikki pelaa ( ainakin vielä..) :driver

T.Mie ihe
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Toi Sportti olis kyllä komee vehje, olen itsekin katsellut joskus sellaista.

Sportti+2.8 TD + SS-loota = olisko lähes täydellinen Pajero?
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Hmmm...hyvä tuo kuva nuista rasvanipoista,mutta mutta....
Tuossa kohdassa "upper arm grease nipple" näkyvistä kolmesta nipasta ei "sportissa" ole kuin tuo etummainen....takimmaiset uupuu...onko tietoa puuttuuko tarkoituksella ???Kuinka paljon noihin uskaltaa rasvaa työntää ??? Ylimääräinenhän varmaan tulee ulos ?? ::)

T.Mie ihe
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Niin paljon vain, että jostain tulee ulos. Jos siellä on vettä niin tulee ensin ne pois ja sitten alkaa tulemaan vaseliiniä. Ja jos et heti huomaa, et mistä tulee, niin alkaa olemaankin jo räpimistä ;D Siispä joku rätti millä on hyvä puhistaa suurimmat ylivaluneet, kannattaa varata kans.

Jos oikein kunnolla haluat tehdä, niin pumppaa niin kauan, että alkaa tulemaan puhdasta vaseliiniä, mutta senkin arvioiminen on vaikeaa jos on harmaat rasvat nivelessä.
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Nonnii...alusta suojattu (tuli pirun hyvä)....sisäpesu ja otsonointi hävitti kaikki edellisen omistajan hajut ja liat !!! ;D Nivelet rasvattu (Mobilith SHC 007).Aika tilattu jakopään hihnojen vaihtoon ja samalla uusi vesipumppu,öljyt,suodatin,ilmansuodatin,polttoainesuodatin......!! ::)
Kyllähän tuo maksaa mutta pitäis sitte olla kunnossakin.... :driver
Hyvältä tuntuu "paje" :peukku Takatilaan ite tein matonkin sopivasta kumimatosta,tuli ihan hyvä !
Ei muuta kuin ajoa :D

T.Mie ihe
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Nonii....nyt on huoltokin tehty !!! Ja viime hetkellä....oli tasapainoakselin hihna jo poikki...onneks ei sattunut pahempia !!! :eek: Nyt on uudet hihnat ja kiristäjät ,kaikki suodattimet ,öljyt ja vesipumppu. Ei muuta kuin kovaa ajoa :driver
Täytyy antaa plussaa savonlinnan Timanttihuoltoon hyvästä työstä ja palvelusta,asiallinen meininki !!! :peukku

T.Mie ihe
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

No nyt iski mieleen ajatus vaihtaa myös nuo laatikon ja perän öljyt....joo...Niko, lueskelin kyllä aiheeseen liittyvät jutut !!! :D Mutta kysyisin mielipidettä seuraavista.
Teboil EP 75W-90 (Transmission & Transfer)Eli vaihteistoon ja "jakolaatikkoon" .
Teboil Hypoid LS 80W-90 (Limited Slip Differential) Kitkalukolliseen tasauspyörästöön.
Teboil Hypoid 80w-90 "etuperään"
Onko kellään omakohtaista kokemusta nuista... ???

T.Mie ihe
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Alwarille, nuo ovat ne öljyt joita olen käyttänyt aiemmissa Pajeroissa ja on hyvin pelittänyt.
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Jepjep...!!! Nyt on jo hommattu "valorauta" ja lisää "tuikkuja" keulaan 8)
Dobinsonin alustasarja tilattu....
Kesää oottaa Yokohaman Geolanderit :peukku ei muuta kuin :driver
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Jep, kerta olet noinkin tykästynyt ostokseesi, harkitse projektipäiväkirjan aloittamista. :)

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5492.0

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5492.0

Nuo topicit lukemalla luultavasti selviää enemmän siitä. Niitä projektipäiväkirjoja joskus nimittäin ihmiset ihan tykkää lukeakkin. (Varsinkin nepin)

Tämä ei siis tarkota etteikö täällä muualla saisi autostaan keskustella. :)

pahoittelut offtopicista.
 
Vs: Pajeroa ostamassa...

Jepjep....tuollahan tuo nyt on http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25177.msg174595#msg174595

:driver
 
Takaisin
Ylös Bottom