Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

harriveikko

Jees on -95:n coltti ja -85:n napero.
Liittynyt
1 Joulukuu 2009
Sijainti
Hämeenlinna
Aamupäivällä laitoin taas ketjut naperoon,vaan taakse.Käytiin kaverin kanssa tuola rannassa ja lunta oli suunnilleen kaksikymmentäviis senttiä.Ei tehny sitten ollenkaan tiukkaa toi meno,oikeastaan ei juurikaan kummempaa kuin kesällä.Kyllä meinaan meni aika makeesti pakkashangessa.Tuola myyntipalstalla muut on tyrkyllä noi mun toiset ketjut,kun alkuun tuli niitä turhaan ostettua niin eteen kuin taaksekkin.Että jos jotakin kiinnostaa.
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

missä sää asut ku on noin vähä lunta?
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

Mulla oli motonetin ketjut yhden kokonaisen päivän. Kerkesi olla hangessa n. 200m alla, ja toisten jäljissä vielä ajoin, kun hajosivat. Vein takas tarpeeks kettuuntuneen näköisenä niin antoivat suoraan rahat takas. Hyvin ne piti, mut eivät kestäneet.

Minkäs merkkiset ketjut harruveikolla on?
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

ei mulla oo ollu ongelmia ilman kettinkejäkään vaikka lunta on ollu joissain paikoissa enemmänkin..... jonkun verran mettällä tullu ajeltua semmosia mettäpolkuja jotka ei oo koko talvena auraa nähnytkään
kaveri kyllä jumitti lantikan kärryn kans eilen johonki pellolle niin että se tartti raktorilla vetää sieltä
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

ei 25cm lumes tarvi ketjuja, mutta nyt on semmone ongelma että on lunta 40-50cm ja paikka paikoon on enempi ja sitte rupiaa kantaan autoo pohojasta kun lumi on kovettunu niin et paikoon kestää kävellä,lapio hommiinki on joutunu mutta aina on pois päästy ja iliman tojota ylivoiman apuja:peukku
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

IKH myy ketjuja evukkaasti,onko niistä kokemuksia.Löytysköhän sieltä kokoja 33 renkaalle.Offroadpajan ketjut kyllä arvokkaita :-\
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

jrussel sanoi
IKH myy ketjuja evukkaasti,onko niistä kokemuksia.Löytysköhän sieltä kokoja 33 renkaalle.Offroadpajan ketjut kyllä arvokkaita :-\

ne motonetin ketjut oli ikh tuotoksia, ei pysty suosittelemaan...
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

Ostin hiljattain IKH:lta ketjut. Niillä on useamman laatuisia ketjuja, mutta en tiedä onko pajeroon sopivia erilaisia. Noi mitkä ostin makso 75e/2kpl, eli halvat. Kuten hinnasta voi päätellä niin heppoiset lelut ne on, paikotellen ihan sellasta kukka-amppeliketjua. Muutaman kerran oon käyttäny ja ihan hyvin pitää eikä ole vielä menny rikki, tosin en ole maastossa käyny. Aika suurella varmuudella noi saa rikki jos maastossa ajelee. Mutta helppo ne on laittaa alle. Ite ostin sen takia kun ei toi neliveto edelleenkään ole kunnossa ja välillä pitäis kärriä vetää, niin jää helposti kiinni. Hyvät ollu autossa varalla, noi kun saattaa saada kiinni vielä siinäkin vaiheessa kun on jo jumissa. Mutta ei ne maastokäyttöön ole tehty.
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

täytyy säästää ja ostaa Offroadpajalta ne Mafrit.....
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

Mulla on kans IKH:n kautta tilatut ketjut. Ei ne taida silti ainakaan IKH:n nimellä olla. Traktoritarvikeliikkeestä tarjouksesta hain. Toki mahtaa olla kaikki halpisketjut samoja "leluja". VAijerikehä renkaan sisäpuolelle ja ulkopuolella simppeli pikalukko ja kiristin, jossa kumihauha, jonka pitäisi kiskaista ketjuja tiukemmalle, jos tulee löysää.

Jonkin verran noilla oon lumessa kahlannu ja miltie aina on jostaki joku silmukka auennut, mutta kyllä ne on aina saanu korjattua. Kerran jopa viime keväänä käytin sulassa jängässä niitä. Ei todellakaan ole mitenkään erikoisen kestävät, mutta hätävarana menee hyvin juurikin tuon helpon asennettavuuden takia. Toki siinä vaiheessa kun auto uppoaa hankeen, on ketjuja vähä myöhäistä asennella. Siinä vaiheessa tarvii jo tunkin, mutta kovalla tiellä asentaa muutamassa minuutissa, jos huomaa sen tehdä ENNEN sinne pahaan paikkaan ajamista, eikä niinkuin allekirjoittanut sen tekee.. :-[
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

kysyyn kans noita ikhn ketjuja,niin omaa kokoo ei ollu pääkallo paikalla mutta meleki 235/80/16 56e 2kpl,aine vahavuus 4,5mm vaijeri 6mm max 40km/h,ja näistä oli viä sitte heikompi malli mutta en hintaa kysyny.
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

No täälähän minä Hämeenlinnassa pyörin.Jaa-a toi ketjujen merkki on ihan hämärän peitossa,mutta kyllä noi ainakin mulla on ihan hyvin kestänny,jopa vähän oikein maastoajookin.Tuli jo viime keväänä noi hankittua,vaikka sillon ei ollu edes lunta,mutta keväällä niillä jo ajelin sammalikossa vähäsen.Tottahan se on,että kyllä kaikki paskaks saa,jos yrittää.Mutta normaali ajossa kyllä kestää ihan hyvin.Mulla on nyt kokemusta kylläkin ehkä parikymmentä kilsaa,että onhan sitä jo siinäkin.Toissa päivänä kävästiin rannassa ja siinä ei ole tietä,pätkän matkaa jopa kynnöspeltoa ja hyvin meni.Että silleen.
 
Vs: Pajerolla lumiketjuilla kunnon hangessa

eikös nää aiheet vois yhistää vaikka yheks, sama alotustarina kuitenki molemmissa ;)

nii ja se linkki: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=31661.0
 
Takaisin
Ylös Bottom