pajeron käyntihäiriö

pajero98

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2011
pajero 98 2.8td pyörii startatessa noin minuutin normaalisti jonka jälkeen alkaa nykiä ja savuttaa ja ei pysy käynnissä kuin kaasua pumppaamalla. Tätä jatkuu vähän aikaa kunnes kone vähän lämpiää ja sen jälkeen pyörii taas ihan normaalisti. ON vaihdettu polttoaineen suodatin, letkut, uudet hehkut ja öljynpaineanturi, mutta ei niistä ainakaan mitään apuja. Onko jollain tietoa mikä voisi auttaa?
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

pajero98 sanoi
pajero 98 2.8td pyörii startatessa noin minuutin normaalisti jonka jälkeen alkaa nykiä ja savuttaa ja ei pysy käynnissä kuin kaasua pumppaamalla. Tätä jatkuu vähän aikaa kunnes kone vähän lämpiää ja sen jälkeen pyörii taas ihan normaalisti. ON vaihdettu polttoaineen suodatin, letkut, uudet hehkut ja öljynpaineanturi, mutta ei niistä ainakaan mitään apuja. Onko jollain tietoa mikä voisi auttaa?


villinä arvauksena se lämpötila-anturi juttu, jonka saa motonetista. haulla varmaan löytyy....
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Vastaava vehje vm:99
Samat ongelmat oli.
Ei löytyny mistää ilmavuotoja,sammu hetken käytyää ellei antanu reilusti kierroksia
Laitoin sähköisen polttoainepumpun suorattimen jälkeen.
Suorattimen olin jo vaihtanu,oma pois ja VW:n suodatin joka letkulähdöillä.
Toiminut toista vuotta siis tuon sähköpumpun laiton jälkeen.
Ei ole sammunut vielä kertaakaan. :driver
Jotkut väittää että syöttöpumppu antaa ilmaa järjestelmään. ???
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Minulla vastaavalainen ongelma, vika poistui syöttöpumpun etupään stefan vaihdolla. Maksoi n.500 evroa mutta nytt pelaa niin kuin kuuluu. Ajanut remontin jälkeen n. 50000 km ja ei mitään onkelmia. Lycka till! Pajero on vm-97 ja tuotu Saksasta Ruotsiin ja on nyt Suomessa kolmatta vuotta. :driver
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Vaihdettiin maanantaina esimmäisen neuvojan antaman vinkin mukaan moottorin lämpöanturi. Tämä ei ollut kallis operaatio, kikkula maksoi 40€. Motonetistä ei löytynyt, merkkiliikkeestä haettin. Pahero toimi muutaman päivän oikein ;D loistavasti - aina tähän aamuun asti - kunnes sama vanha ongelma tuli jälleen :seina
Kiitos uusista neuvoista, itsellä jo alkanut mielikuvistus loppua. Nyt on sitten heitettävä arvalla kummastako uudesta neuvosta aloitan vian etisimisen (halvemmasta ;) )
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

ilimavaivoja.. suotimelta pumpun letku irti ja pulloon nafaa ja kokeelua nii näkee onko peräpääs ilimavaivoja,niku mulla..
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Mulla alkaa kanssa pajeron -98/2.8 ilmavaivojen kanssa usko loppua, millaisen sähköisen pumpun HL-Zetor olet laittanut pajeroosi/mistä hommasit.
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Oli vastaavaa ongelmaa lähdettäessä kylmänä,käyntiin kuin palmun alta ja muutaman sadan metrin jälkeen sai polkea kun tulpatonta mopoa,jotta sai pidettyä käynnissä tai sammuttua startata tosi hartaasti.Koneen lämmettyä ei ongelmia enään.Tankkiin jäi ajon jälkeen niin paljon alipainetta,että imaisi jostakin ilmaa järjestelmään ajan kanssa.Joten kokeilepa jättää tankin korkki löysään tai ajon jälkeen kokeilla korkkia avaamalla jäikö alipainetta;Jos vaikka auttaisi,kyseisessä tapauksessa auttoi. Syytä ei helposti heti huomannut,letkut ja suodattimet tuli turhaan vaihdettua (tosin vikahan on tukkoisessa tankin ilmaputkessa).
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Kerrotaanpa taas hiukan väliaikatietoa. Ilmavaivoja on moni arvellut niinpä joka-aamuisen kaasujalan pohjereenin uuvuttamana ryhdyin taas toimeen. Kurkkattiin kontin luukun kautta tankin läpivientiä ja aika haperoltahan se näytti. Siispä vaihdettiin eilen sekä läpivienti-osa että letkut.
No mutta kaskas - sama vikahan se taas tänä aamuna....
Kokeilen tänään tankin korkkia. (Ja yritän olla miettimättä niitä tankin letkuilta koneelle päin lähteviä polttoaineputkia jotka ei silmää eilen hivelleet..)
Tyhmä kysymys :nykii: pitäisikö tankista löytyä vielä erikseen joku ilmaputki vai ottaako se ilmat tarvittavat täyttöputkesta?
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

iivari sanoi
Mulla alkaa kanssa pajeron -98/2.8 ilmavaivojen kanssa usko loppua, millaisen sähköisen pumpun HL-Zetor olet laittanut pajeroosi/mistä hommasit.

Motonetista hain, semmonen imevä konehuoneeseen tuleva.
Virran otin siitä pumpun sammutinjutskasta ryöstäjällä. ;D
En sinne alle viittiny mennä vaan johtonipusta neulalla hain oikean piuhan.
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Ainakin Rovaniemen Autoasi myi Transittiin tarkoitettua sähköistä kalvopumppua. Ei siis merkkikohtainen, vaan ihan tarvikepumppu ja lisäpumpuksi tarkoitettu. Pitää melko tympeää ääntä, mutta kun laittaa kumityynyillä runkoon kiinni, niiin ei pitäisi äänen enää haitata.

Ja pumpun kun laittaa sinne takakontin lattian alle lähelle tankkia, niin pitäisi sen jälkeen olla vuotavat polttoainelinjatkin suljettuna pois. Samalla lailla se sähköpumppukin repii ilmaa vuotavista liitoksista. Sähkön saa, jos haluaa helposti, niin siittä takakontin tupakansytytin rasiasta, mutta se lähtee vain päälle jo silloin kun avaimen kääntää ACC-asentoon. Ja ainakaan tuommoista naksuttavaa kalvopumppua ei kannata siihen takakontin lattiaan laittaa ilman kumityynyyjä..
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Sähköinen lisäpolttoainepumppu laitettu eilen - ei mitään apua asiaan :-[
Mua vaan kummastuttaa se että viime öljynvaihdon jälkeen yskiminen hävisi kokonaan ja nyt taas kun vaihtoaika lähenee nin ongelmat palanneet ja pahentuneet... voisiko tällä olla joku yhteys...
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Meneekö 4M40:ssä suuttimien ylivuotoletku takaisin pumppukoteloon ja jatkaa siitä haaran kautta suoraan hydraulipäähän. Jos näin on, niin suutinten ylivuotoputken ja pumpun välinen polttoaineletku kannatta vaihtaa. Siellä on käydessä kevyt ap ja jäähtyessäänkin voi vetää sitä kautta ilmoja ja haitata seuraavaa starttia. Ulospäin näkyvää vuotoa ei tartte olla.
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

pajero98 sanoi
pajero 98 2.8td pyörii startatessa noin minuutin normaalisti jonka jälkeen alkaa nykiä ja savuttaa ja ei pysy käynnissä kuin kaasua pumppaamalla. Tätä jatkuu vähän aikaa kunnes kone vähän lämpiää ja sen jälkeen pyörii taas ihan normaalisti. ON vaihdettu polttoaineen suodatin, letkut, uudet hehkut ja öljynpaineanturi, mutta ei niistä ainakaan mitään apuja. Onko jollain tietoa mikä voisi auttaa?
Samat oireet oli täälläkin(2,8 -96)Vaihettelin pikkuhiljaa tankin lähdöt,putket korvasin letkulla,suodattimen jalka uusiksi sekä uudet letkut suodattimen ja ruiskupumpun välille.Näistä toimenpiteistä ei kuitenkaan hirveästi apua,ilimavaivaa edelleen.Syyllinen on todennäköisesti se stefa jakopäässä.Autuus tuli kun laitoin sähköpumpun,ongelmattomia kilometrejä sen jälkeen n.70 tkm ja 3vuotta aikaa.Täytyy kuitenkin se stefakin vaihtaa jossain välissä kun sieltä saattaa naftaa karkailla öljyn sekaan.Vielä ei öljy lisäänny eikä ohene vaihtovälillä.
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Miten jos laittas takaiskuventtiilin suodattimen jälkeen? Ei korjaa vikaa mutta saatta auttaa kuitenkin
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

Ei auttanut takaiskuventtiili.tuli kokkeiltua.
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

No nyt alkaa lyyti vihdoin kirjoitella!!! Vaihdettiin/Vaihdatettiin se syöttöpumpun stefa ja samalla poistettiin se vähän aikaa sitten asennettu sähköinen polttoainepumppu. Monta viikkoa on nyt körötelty ilman minkäänlaista aamuyskää - ensimmäinen kerta melkein puoleen vuoteen kun naapurit ei etsi aamulla palokunnan numeroa luettelosta ;D
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

;) :D. Hyvä kun vika tuli korjattu, minulla jo pelannut yli 50000 km eikä onkelmia ollut.
 
Vs: pajeron käyntihäiriö

ile-78 sanoi
villinä arvauksena se lämpötila-anturi juttu, jonka saa motonetista. haulla varmaan löytyy....
Niin mikä tämä lämpöanturi juttu on? ku oma nykii välillä ja nyt ku ilmat viilenee ei nyi enää niin paljoa.
 
Takaisin
Ylös Bottom